Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...Przypominamy, że 1 marca Rada Miasta wprowadziła bezpłatne przejazdy komunikacją miejską w Bydgoszczy dla wszystkich osób, które przekroczyły granicę ukraińsko-polską dnia 24 lutego i później. 
Podjęcie uchwały związane było z dramatyczną sytuacją na Ukrainie i stanowi formę pomocy dla osób przybywających z terenu Ukrainy do naszego Miasta.

Uprawnienie do bezpłatnych przejazdów obowiązują do 31 marca i zostały przyznane osobom, które przyjechały do Polski z terenu Ukrainy w dniu 24 lutego 2022 r. i później.
Dokumentem uprawniającym do bezpłatnego przejazdu jest paszport z datą przekroczenia granicy lub inny równoważny dokument z datą przekroczenia granicy.

Od 11.03.22r. (piątek) linie autobusowe numer 71, 77 i 31N wrócą do obsługi ulicy Aleksanda Fredry. Rozkład jazdy dostępny tutaj.

Czytaj więcej...Wraz z wymianą tramwajowego taboru niezbędna będzie również rozbudowa zajezdni. Obiekt wybudowany w latach 1956-59 nie jest przystosowany do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach. Zlecenie prac jest uzależnione od uzyskania zewnętrznego dofinansowania. 

Czytaj więcej...Inwestycja składa się z kilku części. Obejmuje m.in. rozbudowę i przebudowę:
• układu torowego i sieci zasilającej trakcję
• dostosowanie obiektów infrastruktury technicznej i obsługowej zajezdni do zapewnienia wymaganych warunków obsługiwania technicznego oraz remontów floty tramwajów niskopodłogowych.

W zakres zadania wchodzi również modernizacja infrastruktury towarzyszącej (sieć elektryczna, oświetlenie terenu, instalacja wod.-kan., c.o. i sieć trakcyjna) oraz przebudowa układu drogowego zajezdni. Modernizacja i budowa infrastruktury technicznej, a w szczególności obiektu tokarki podtorowej, zapewniającej automatyzację procesów reprofilacji obręczy kół tramwajów, wpłynie na ograniczenie hałasu komunikacyjnego i drgań na trasach tramwajowych.

Czytaj więcej...Wniosek o dofinansowanie złożony
Bydgoszcz zabiega o maksymalne dofinansowanie (65 mln zł) ze środków centralnych w ramach Programu Inwestycji Strategicznych. Zadanie zostanie uruchomione po uzyskaniu dofinansowania. Wcześniej inwestycja, na zlecenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (MZK), została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.

W kolejnym etapie modernizacji zajezdni realizowane będą przedsięwzięcia mające na celu redukcję negatywnego oddziaływania obiektu zajezdni na środowisko poprzez dostosowanie istniejących obiektów infrastruktury do współczesnych warunków technicznych, w tym spełnienie wymagań z zakresu izolacyjności cieplnej przegród budowlanych i sieci ciepłowniczych, zastosowania energooszczędnych źródeł światła, a także do redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza.

Czytaj więcej...Działa już ponad 60 lat
Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

Na terenie zajezdni znajduje się w sumie ponad 7,3 km torów z siecią trakcyjną. Obecnie tory odstawcze mogą pomieścić około 85 jednostek typu Konstal. Jednak liczba torów umożliwiająca przejazd i postój tramwajów niskopodłogowych, które wymagają innych parametrów geometrycznych torowisk niż tramwaje typu 805Na, jest zdecydowanie niewystarczająca.

Czytaj więcej...Wymieniamy tabor
Bydgoszcz w ostatniej dekadzie dzięki zrównoważonemu budżetowi zakupiła 33 nowoczesne tramwaje. Zbudowane zostały nowe torowiska: do Fordonu, dworca kolejowego, wzdłuż ul. Kujawskiej. Trwa budowa torowego połączenia ulic Fordońskiej z Toruńską. Przygotowujemy się do dalszej wymiany taboru. 

Czytaj więcej...Poznaliśmy firmy zainteresowane opracowaniem zmian w Strefie Płatnego Parkowania (SPP).

Uporządkowane mają zostać istniejące miejsca parkingowe oraz wyznaczone zostaną nowe. Przeanalizowany zostanie ruch na ulicach pod kątem ewentualnego wprowadzenia ulic jednokierunkowych, łącznie z infrastrukturą rowerową.

Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Rady Miasta w Bydgoszczy zmieni się granica Strefy Płatnego Parkowania. Do strefy zostaną włączone m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach, Babiej Wsi i parking przy ul. Ustronie.
To okazja, którą wykorzystamy do wprowadzenia wielu oczekiwanych rozwiązań, związanych przede wszystkim z uporządkowaniem zasad parkowania na ulicach.

Wielu chętnych do przeanalizowania zmian w SPP
Otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie nowej organizacji ruchu dla Strefy Płatnego Parkowania w Bydgoszczy.
Do przetargu zgłosiło się 5 firm projektowych
Zaproponowane kwoty wynosiły od 230 do ponad 380 tys. zł.
Mieliśmy przeznaczone na realizację tego zadania 350 tys. zł.
Po sprawdzeniu ofert i wyborze najkorzystniejszej, podpisana zostanie umowa z Wykonawcą.
W połowie roku będziemy dysponować przygotowanym opracowaniem.

Dużo zmiennych do sprawdzenia

Wykonawca będzie musiał zinwentaryzować istniejące miejsca postojowe oraz te które zostaną włączone do nowej strefy.
Przeprowadzi też analizę w zakresie wprowadzenia dróg jednokierunkowych wraz z propozycją ewentualnych zmian przebudowy sygnalizacji świetlnej oraz możliwości wprowadzenia rozwiązań rowerowych (kontrapas, kontraruch rowerowy) w SPP.

Wykonawca przeanalizuje obszar płatnego parkowania w Bydgoszczy pod kątem uspokojenia ruchu w tym strefowych i ograniczenia prędkości.
Nie zapomnimy też o chodnikach i miejscach postojowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Na ulicach objętych zmianami w miarę możliwości, parkowanie zostanie w części lub w całości przeniesione na jezdnię.

Przeanalizowana ma zostać również lokalizacja nowych parkometrów, które mają zostać zainstalowane na ulicach miasta.
Dokumentacja zostanie uzgodniona z Plastykiem miejskim, Radami Osiedli, Radą Estetyki Miasta oraz Zespołem do spraw polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy

Czytaj więcej...Dalsze zmiany w SPP
Zakończenie przedmiotowych prac projektowych pozwoli w dalszym etapie wprowadzić zmiany na bydgoskich ulicach oraz ogłosić przetarg na zakup i wymianę parkometrów.
Będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.

Nowe urządzenia pozwolą między innymi na płacenie kartą oraz wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To natomiast pozwali w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.

Łącznie w Strefie Płatnego Parkowania znajdzie się około 4500 miejsc.
To wskaźnik na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi miastami Unii Metropolii Polskich.

Strona 8 z 190