Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...Rozpoczęły się prace przy budowie kolejnych przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej.
W pierwszej kolejności prowadzone będą roboty przy Placu Praw Kobiet.

Wyniesione perony poprawią bezpieczeństwo i ułatwią podróże osobom z niepełnosprawnościami.

Całe zadanie polega na przebudowie 2 par przystanków tramwajowych na ul. Gdańskiej - przy Placu Praw Kobiet oraz Placu Wolności.

Przy pierwszym zadaniu, w związku z niewielką ilością miejsca pomiędzy kamienicami, chodnik zostanie podniesiony do poziomu drzwi tramwajowych.
W trakcie prowadzonych robót, nie trzeba się więc spodziewać większych utrudnień.

Czytaj więcej...Wykonawca rozpoczął prace budowlane. 
W pierwszej kolejności roboty prowadzone będą na przystanku w kierunku ul. Jagiellońskiej.
W drugim etapie realizowany będzie przystanek w kierunku ul. Dworcowej.
W trakcie prac przystanki tramwajowe przy placu Praw Kobiet, zostaną utrzymane w dotychczasowych miejscach, nastąpi jedynie niewielka dyslokacja przystanku w kierunku ul. Dworcowej.

Docelowo w tym miejscu ustawiene zostaną nowe wiaty przystankowe oraz przesunięte zostaną tablice informacji pasażerskiej.
W trakcie prowadzonych robót, ruch tramwajowy zostanie zachowany.

Czytaj więcej...Przy Placu Wolności zakres robót będzie znacznie większy.
Podniesiony zostanie nie tylko chodnik ale też sama jezdnia, co wymusi na kierowcach ograniczenie prędkości.
Przygotowanie dokumentacji dla tych przystanków jest bardziej złożone, dlatego wykonawca planuje rozpocząć tam prace po wakacjach.

Wykonawca: firma Affabre
Koszt 2 przystanków Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych a perony przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Wszystkie prace zakończą się jeszcze w tym roku.

Czytaj więcej...Będzie bezpieczniej
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni.
Takie rozwiązanie zdecydowanie ułatwia wsiadanie do pojazdów i poprawiają bezpieczeństwo.
Wyniesiony peron wymusza bowiem zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha.

Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości. 

Czytaj więcej...Kolejna miejscowość Metropolii Bydgoszcz będzie obsługiwana komunikacją podmiejską.

Dzięki aneksowanemu porozumieniu z gminą Nowa Wieś Wielka od 2 września, autobusy linii nr 99 będą dojeżdżać również do Tarkowa Dolnego.

Linia nr 99 kursuje od 2015 roku. Początkowo miała charakter sezonowy.
Następnie wprowadziliśmy całoroczne połączenie, które zdecydowanie ułatwiło dojazd do Bydgoszczy mieszkańcom gminy Nowa Wieś Wielka.

Standardowa trasa prowadzi od placu Kościeleckich (tymczasowo od ronda Jagiellonów) przez Brzozę, Chmielniki, Prądocin, Januszkowo do Nowej Wsi Wielkiej.
Kursowanie linii umożliwiło podpisanie porozumienie pomiędzy Miastem a Gminą Nowa Wieś Wielka o współfinansowaniu połączeń.

Czytaj więcej...Z początkiem sierpnia podpisany został aneks do porozumienia, które pozwoli wydłużyć trasę linii nr 99 z Nowej Wsi Wielkiej do Tarkowa Dolnego.
Wydłużenie kursów planowane jest od 2 września br.
W dzień powszedni na trasie realizowanych będzie 18 kursów, w sobotę 9, a w niedzielę i święta 8.

Podpisy pod aneksowanym porozumieniem złożyli Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski oraz Wójt Gminy Nowa Wieś Wielka Zbigniew Wiśniewski.

Przypominamy, że pasażerowie z gminy Nowa Wieś Wielka mogą korzystać też z tańszych biletów uczniowskich i kart malucha (w cenie 10 zł – miesięczny bądź 30 dniowy albo 100 zł – roczny). Koszty ulg finansuje gmina Nowa Wieś Wielka.
Obecnie na terenie Metropolii Bydgoszcz funkcjonuje  aż 13 podmiejskich linii autobusowych. 

Czytaj więcej...W bydgoskich autobusach i tramwajach rozwieszone zostały naklejki, przypominające o podstawowych zasadach obowiązujących w podróży.  
Dzięki temu bezpiecznie i w miłej atmosferze, uda nam się dojechać do celu.
Dziś przypominamy nie tylko o przepisach porządkowych ale i dobrych obyczajach, obowiązujących w bydgoskiej komunikacji.

Naklejki rozwieszone w autobusach i tramwajach przypominają o obowiązujących przepisach, dzięki których nie będziemy zakłócać podróży innym pasażerom.
Uprasza się więc, aby nie jeść w pojeździe i nie słuchać głośno muzyki. Zachowaj ciszę i unikaj głośnych rozmów np. przez telefon.

Nie wolno palić papierosów tradycyjnych i elektronicznych oraz spożywać alkoholu.
Ze względów bezpieczeństwa zakazane jest też, używanie rolek w czasie podróży.

Czytaj więcej...Warto pamiętać, że autobusem czy tramwajem można przewozić zwierzęta, ale w takim wypadku muszą być trzymane na kolanach, smyczy lub posiadać kaganiec.
Dzięki temu nasz pupil, nie będzie problemem ani zagrożeniem dla innych pasażerów.

Zwracajmy uwagę na osoby starsze, z niepełnosprawnościami czy kobiety w ciąży, którym wypada ustąpić miejsce siedzące w pojeździe.
Nie trzymajmy też nóg czy plecaków na siedzeniach. Zajmuj tylko tyle miejsca, ile potrzebujesz.

W czasie jazdy trzymajmy się poręczy, co może być szczególnie ważne w momencie nagłego hamowania pojazdu.
Nie blokuj drzwi wejściowych.
Podróżując z plecakim czy walizką odstaw bagaż w miejsce, w którym nie będzie przeszkadzał innym pasażerom.

Czytaj więcej...Przewożąc rower komunikacją miejską, nie kasujesz biletu za jednoślad. W momencie jednak dużej ilości pasażerów - szczególnie matek z wózkiem dziecięcym czy osób na wózku inwalidzkim - kierowca może Cię prosić o opuszczenie pojazdu, w celu zwolnienia miejsca w pojeździe.

Nie zasłaniaj widoczności kierowcy podczas jazdy.
Staraj się być uprzejmy wobec innych pasażerów i pomagaj gdy będą w potrzebie.

Stojąc na przystanku, zachowaj bezpieczną odległość od jezdni.
A stojąc przy przejściu dla pieszych przez torowisko, pamiętaj aby zawsze ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym tramwajom.

Życzymy przyjemnej i bezpiecznej podróży.


 

Czytaj więcej...Zakończyliśmy prace przy budowie nowego przejścia dla pieszych i rowerowych przejazdów na ul. Wojska Polskiego na Wyżynach.
Zadanie realizowaliśmy przede wszystkim z myślą o seniorach i osobach z niepełnosprawnościami.
Nowe rozwiązania ułatwią teraz korzystanie z przystanków tramwajowych.
Lepiej połączyliśmy też wcześniej wybudowane drogi rowerowe.

Czytaj więcej...Na etapie konsultacji społecznych za likwidacją kładki i budową przejścia dla pieszych na poziomie jezdni, jednoznacznie wypowiedziały się Rady Osiedla Wyżyny oraz Kapuściska, rowerzyści ze Stowarzyszenia Bydgoska Masa Krytyczna, stowarzyszenia reprezentujące pieszych w Stowarzyszeniu Społeczny Rzecznik Pieszych (obecnie Bydgoski Ruch Miejski), osoby starsze i z niepełnosprawnościami (Społeczna Powiatowa Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych oraz Polski Związek Emerytów Rencistów i Inwalidów koło Wyżyny), a także eksperci od organizacji ruchu ze Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy. Dlatego właśnie wybraliśmy to rozwiązanie, chociaż większa część ankietowanych proponowała pozostawienie kładki. 

Czytaj więcej...Dużo dobrego
W miejscu starej kładki powstały przejścia dla pieszych na poziomie jezdni i zamontowana została sygnalizacja świetlna, skoordynowana ze światłami w rejonie ul. Magnuszewskiej. Wydłużone zostały perony tramwajowe oraz przesunięto zatoki autobusowe.
Wszystkie nowe nawierzchnie powstawały w standardach uzgodnionych z rowerzystami ( asfaltowe drogi rowerowe) i pieszymi (płyty chodnikowe).

Czytaj więcej...Przy przejściach pojawiły się też podpórki rowerowe. Takie rozwiązania już wcześniej zastosowaliśmy przy ul. Perłowej i nowych mostach nad Brdą. 

Dziś (2 sierpnia) włączona zostanie sygnalizacja świetlna oraz znikną ostatnie zwężenia na jezdni.
Pozwoli to rozpocząć prace odbiorowe.

We wrześniu przystanki autobusowe i tramwajowe na tym odcinku otrzymają też nową nazwę: Wojska Polskiego–T. Boya-Żeleńskiego.
Po uruchomieniu sygnalizacji, na bieżąco będziemy monitorować sytuację na tym odcinku, aby w pełni zoptymalizować ustawienia nowych świateł i dostosować je do natężeń ruchu.

Czytaj więcej...Warto wiedzieć
W ostatnich latach ulica Wojska Polskiego to jedna z arterii, na której zrealizowaliśmy kilka dużych miejskich inwestycji.
Miały one na celu przede wszystkim poprawę bezpieczeństwa, wzmocnienie roli komunikacji publicznej i dostosowanie infrastruktury do potrzeb wszystkich uczestników ruchu (rowerzystów, pieszych, potrzeb osób z niepełnosprawnościami).

Ostatnia dekada to m.in:
• Modernizacja wiaduktów Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy
• Modernizacja węzła Szarych Szeregów
• Budowa dróg rowerowych
• Przebudowa pętli Kapuściska
• Przebudowa ronda Kujawskiego
• Budowa nowego skrzyżowania z Trasą Uniwersytecką
• Remonty nawierzchni jezdni

Strona 4 z 252