
Rozbudowa ul. Nakielskiej w Bydgoszczy – Etap I (bus pas + ścieżka rowerowa)
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Funduszy Europejskich dla Kujawa i Pomorza na lata 2021 – 2027, Priorytet FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski, Działanie FEKP.03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP.
Wartość projektu: 58 153 535,59 PLN
Wysokość dofinansowania: 25 236 649,78 PLN
Wkład własny Miasta: 32 916 885,81 PLN
Okres realizacji: 28.04.2023 r. – 29.08.2029 r.
Działania, które będą realizowane w projekcie:
Przedmiotem projektu jest budowa infrastruktury drogowej dla transportu publicznego (bus pas) oraz infrastruktury rowerowej wzdłuż ul. Nakielskiej.
W ramach inwestycji planuje się następujący zakres robót:
- buspas w ul. Nakielskiej,
- drogi dla rowerów wzdłuż ul. Nakielskiej,
- ciągi pieszo - rowerowe wzdłuż ul. Nakielskiej,
- przebudowa zjazdów kolidujących z budową,
- przebudowa skrzyżowań w związku z budową buspasów, dróg dla rowerów i ciągów pieszo – rowerowych,
- nowe lub przebudowywane przystanki autobusowe, w tym przystanki wiedeńskie, zatoka autobusowa, wiaty,
- oświetlenie drogi dla rowerów wraz z chodnikami i ciągów pieszo rowerowych,
- oświetlenie drogi,
- kanał technologiczny,
- przebudowa chodników związana z budową drogi dla rowerów oraz bupasa,
- nowe chodniki mające ułatwić dojście do przystanków autobusowych,
- oznakowanie poziome i pionowe związane z bus pasem i drogą dla rowerów i ciągu pieszo – rowerowego.
Grupy docelowe:
Grupą docelową są przede wszystkim mieszkańcy Bydgoszczy, studenci oraz turyści krajowi
i zagraniczni odwiedzający Bydgoszcz, a w szczególności pasażerowie korzystający
z komunikacji miejskiej (w tym pasażerowie komunikacji autobusowej). Projekt poprawi dostępność do publicznego transportu zbiorowego dla osób ze szczególnymi potrzebami
tj. osoby z niepełnosprawnościami, osoby starsze, czy osoby z wózkami dziecięcymi.
Główną grupą docelową korzystającą z produktów projektu będą przede wszystkim mieszkańcy obszaru, przez który przebiega inwestycja.
Cel projektu:
Głównym celem projektu jest poprawa poziomu i jakości życia mieszkańców Miasta Bydgoszczy oraz ograniczenie zanieczyszczenia powietrza poprzez zwiększenie atrakcyjności niezmotoryzowanego transportu indywidualnego, a także zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze Bydgoszczy, poprzez rozwój i integrację systemów publicznego transportu zbiorowego.
Rezultaty projektu:
Wskaźnik produktu
Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii autobusowych - 5,87 km.
Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego - 11 052 osoby (dot. lokalizacji projektu).
Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.
Wspierana infrastruktura rowerowa - 6,95 km.
Wskaźniki rezultatu
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej - 30 480 użytkowników.
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie






