Aktualności komunikacyjne
Zmiana organizacji ruchu na moście Bernardyńskim
W nocy z 15 na 16 grudnia 2024 r. przywróciliśmy ruch kołowy na całym przekroju jezdni zachodniej (dwa pasy ruchu) w kierunku ronda Bernardyńskiego. Na jezdni wschodniej pozostał czynny tylko jeden pas w kierunku ronda Jagiellonów. Przypominamy, że na całym obiekcie nadal obowiązuje zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych.
Przywróciliśmy też normalne funkcjonowanie komunikacji autobusowej pomiędzy rondem Bernardyńskim, a rondem Jagiellonów. Na swoje stałe trasy powróciły linie dzienne nr: 51, 52, 55, 58, 59, 60, 61, 64, 76, 80 i 99. Tym samym linia zastępcza W1, kursująca na odcinku pl. Kościeleckich - pl. Poznański, przestała funkcjonować. Linie nocne (31N, 32N, 33N, 34N, 35N i 36N) powrócą na stałe trasy w nocy z 16 na 17 grudnia br.
Ze wstępnych ustaleń wiemy, że uszkodzenie przegubu było najprawdopodobniej wynikiem nieprawidłowej pracy całej konstrukcji mostu w skutek występującego obrotu przeciwległych sekcji. Dzięki pracom odkrywkowym zdiagnozowaliśmy, że ten 60-letni most został wykonany nie do końca zgodnie z dokumentacją projektową - stwierdziliśmy niedobory zbrojenia oraz dodatkowe warstwy betonu, skutkujące przeciążeniem konstrukcji. Wykonawca prac będzie kontynuował zakres dodatkowych robót budowlanych na jednym pasie jezdni wschodniej (przy jej połówkowym zawężeniu) oraz pod mostem.
Biorąc pod uwagę rozszerzenie zakresu prac naprawczych, wszystkie roboty powodujące utrudnienia na górnej części mostu (jezdni wschodniej) powinny zostać zakończone najpóźniej do końca grudnia 2024 roku, a prace wykończeniowe realizowane pod mostem do końca stycznia 2025 roku.
Świąteczny tramwaj kursuje po Bydgoszczy. Gdzie można go spotkać?
Wyjątkowy Swing, który ozdobiony jest okolicznościowymi grafikami oraz lampkami, kursuje po Bydgoszczy od mikołajek. W kolejnych dniach będzie go można spotkać na następujących liniach:
- 17.12. - linia mieszana 2 i 8,
- 18.12. - linia 5,
- 19.12. - linia 9,
- 20.12. - linia mieszana 2 i 8,
- 21.12. - linia 8,
- 22.12. - linia 3,
- 23.12. - linia 4.
Podróżować świątecznym tramwajem będzie można do 6 stycznia 2025 roku, czyli do święta Trzech Króli. Szczegółowy rozkład jazdy można sprawdzić tutaj.
Most Bernardyński. Autobusy wracają na stałe trasy
Przypominamy, że w poniedziałek (16.12.2024) przywrócimy normalne funkcjonowanie komunikacji publicznej autobusowej na moście Bernardyńskim. Na swoje stałe trasy powrócą linie nr: 51, 52, 55, 58, 59, 60, 61, 64, 76, 80 i 99.
Od 16.12.2024r. planowane jest przywrócenie ruchu autobusów komunikacji publicznej pomiędzy rondem Bernardyńskim, a rondem Jagiellonów. Na swoje stałe trasy powrócą linie dzienne nr: 51, 52, 55, 58, 59, 60, 61, 64, 76, 80 i 99. Tym samym linia zastępcza W1, kursująca obecnie na odcinku pl. Kościeleckich - pl. Poznański przestanie funkcjonować. Linie nocne (31N, 32N, 33N, 34N, 35N i 36N) powrócą na stałe trasy w nocy z 16 na 17 grudnia br.
To nie koniec zmian. W nocy z 15 na 16 grudnia 2024 r. przywrócony zostanie również ruch kołowy na całym przekroju jezdni zachodniej (dwa pasy ruchu) w kierunku ronda Bernardyńskiego, na jezdni wschodniej pozostanie czynny nadal tylko jeden pas ruchu w kierunku ronda Jagiellonów. Na całym obiekcie nadal będzie obowiązywał zakaz wjazdu pojazdów ciężarowych.
Wykonawca prac będzie kontynuował zakres dodatkowych robót budowlanych na jednym pasie jezdni wschodniej (przy jej połówkowym zawężeniu) oraz pod mostem. Biorąc pod uwagę rozszerzenie zakresu prac naprawczych, wszystkie roboty powodujące utrudnienia na górnej części mostu (jezdni wschodniej) powinny zostać zakończone najpóźniej do końca grudnia 2024 roku, a prace wykończeniowe realizowane pod mostem do końca stycznia 2025 roku.
Plac Praw Kobiet z przystankami wiedeńskimi
Zakończyła się budowa przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej przy placu Praw Kobiet. W środę (11 grudnia) zostały udostępnione pasażerom. Trwają jeszcze prace przy kolejnej parze bezpiecznych przystanków na placu Wolności.
Na placu Praw Kobiet, ze względu na ograniczoną szerokość ulicy, do poziomu drzwi tramwajowych podniesiona została tylko część chodników w obrębie peronów. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Przy Placu Wolności zakres robót jest większy. Część jezdni po stronie wschodniej przebudowana została na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Pojazdy muszą korzystać z pasa ruchu, na którym funkcjonuje również torowisko. Trwa jeszcze budowa wjazdu do BWA, a po stronie zachodniej układanie kostki na przystanku. Wszystkie prace zakończą się na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe i oznakowanie. Zadanie uzupełni rewitalizację placu Wolności.
Koszt przystanków na placu Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych, a peronów przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.
Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Ułatwia to wsiadanie do pojazdów i poprawia bezpieczeństwo. Wyniesiony peron, jeśli znajduje się na jezdni wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha. Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.