• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Inwestycje i Projekty
  4. Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027

Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy

LOGO

Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

Wartość projektu: 25.000.000,00 PLN

Wysokość dofinansowania: 17.300.000,00 PLN

Wkład własny Miasta: 7.700.000,00 PLN

Okres realizacji: 21.06.2021 – 31.12.2026


Zadania realizowane w projekcie:

Przedmiotem inwestycji jest rozbudowa pętli tramwajowej Las Gdański zlokalizowanej
w północnej części miasta na terenie osiedla Myślęcinek. Zakres projektu obejmuje rozbudowę i przebudowę istniejącej infrastruktury torowej pętli, w tym budowę dodatkowych torów odstawczych, dostosowanie peronów do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, przebudowę sieci trakcyjnej, oświetlenia, uzbrojenia podziemnego oraz modernizację układu komunikacyjnego w obrębie pętli. Realizacja inwestycji pozwoli na zwiększenie częstotliwości kursowania linii tramwajowych oraz zapewni sprawniejszy ruch taboru tramwajowego na pętli.


Grupy docelowe:

Odbiorcami projektu będą mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści. Modernizacja pętli tramwajowej przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki, wypoczynku oraz innych celów podróży. Realizacja zadania ułatwi dostęp
do infrastruktury transportu szynowego osobom z ograniczeniami ruchowymi, osobom niedowidzącym i niedosłyszącym, a także obcokrajowcom oraz będzie sprzyjać poprawie komfortu obsługi pozostałych pasażerów transportu publicznego i poprawie bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu drogowego.

Cel projektu:

Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez rozwój systemów publicznego transportu zbiorowego.

Rezultaty projektu:

Wskaźniki produktu:

  1. Długość przebudowanych lub zmodernizowanych linii tramwajowych – 1,002 km toru pojedynczego
  2. Liczba przebudowanych i rozbudowanych zintegrowanych węzłów przesiadkowych – 1 szt.
  3. Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób
    z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS) – 1 szt.
  4. Liczba wybudowanych obiektów „Bike&Ride” – 1 szt.
  5. Liczba stanowisk postojowych w wybudowanych obiektach „Bike&Ride” – 18 szt.

Wskaźniki rezultatu:

  1. Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra – 648 695 użytkowników/rok
  2. Emisja CO2 w transporcie pasażerskim – 8,29 tony ekwiwalentu CO2/rok

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)

LOGO

Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach pn.:

1. „Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0004/24

2. „Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3” nr FENX.03.01-IP.02-0005/24

3. „Przebudowa ronda Jagiellonów w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0003/24

4. „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka” nr FENX.03.01-IP.02-0002/24,

realizowanych w ramach  Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)

1.Informacja o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie
o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych

W związku z realizacją projektów w ramach FEnIKS informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych, tj. opracowanego i udostępnionego przez Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej narzędzia informatycznego umożliwiającego przekazanie informacji
o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:

1) specjalny adres e-mail:

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

lub

2) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.

https://nieprawidlowosci.mfipr.gov.pl/bazy/konsultacje-spoleczne/eaplikacja-konsultacje.nsf/document.xsp?unid=9B0502CE55377495C1257C0D0026120B&titleMenu=Dokument&uniddoc=ADA9C402D35F17C2C125899800204273

Jednocześnie informujemy ze Centrum Unijnych Projektów Transportowychudostępnił narzędzie do zgłaszania podejrzeń wystąpienia nieprawidłowości we wdrażaniu projektów 
z zakresu transportu będących pod nadzorem CUPT lub w realizowanych w CUPT procesach. Nieprawidłowość można zgłosić:

  • w postaci elektronicznej - za pośrednictwem dedykowanego formularza zgłoszeniowego: https://sygnalista.cupt.gov.pl/, który zapewnia anonimowość oraz umożliwia przekazywanie korespondencji lub dedykowanego adresu poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub
  • w postaci papierowej - zgłoszenie należy przesłać na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, a na kopercie umieścić dopisek: „Zgłoszenie nieprawidłowości” lub
  • ustnie - telefonicznie pod nr telefonu +48 532 357 393 lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań po wcześniejszym umówieniu spotkania,

2. Informacja o możliwości zgłaszania do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych podejrzenia o niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu lub działań Miasta Bydgoszcz z KPON lub KPP.

 

 

Sygnały, zgłoszenia i lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) z postanowieniami KPP (Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 6 czerwca 2016 r.) lub KPON (Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej
z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):

1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,

2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),

3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,

4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,

5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej,
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.

ponadto:

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiający wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy 
https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp

W Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadzono następujący sposób przekazywania zgłoszeń wewnętrznych przez sygnalistę:

1.wrzucenie pisemnego zgłoszenia do specjalnej skrzynki zgłoszeniowej usytuowanej na korytarzu budynku przy ul. Toruńska 174a, I piętro (przy windzie) oznaczonej jako „WEWNĘTRZNY KANAŁ DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ NARUSZENIA PRAWA”,

2.wysłanie listu na adres pracodawcy: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, w którym w zaklejonej dodatkowej kopercie z napisem: „Sygnalista”,

3.na wniosek sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. W takim przypadku za zgodą sygnalisty zgłoszenie jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, odtwarzającego jego dokładny przebieg, przygotowanego przez osobę upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych takiego zgłoszenia.

Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3

FENIKS RP UE RGB-1

 

 

Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3

 

Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski

 

Wartość projektu: 218 285 036,54 PLN

 

Wysokość dofinansowania: 116 500 000,00 PLN

  

Wkład własny Miasta: 101 785 036,54 PLN

 

Okres realizacji: 03.04.2023 r. – 31.12.2027 r.

 


Zadania realizowane w projekcie:

 

Projekt obejmuje zakup 19 szt. (18 długich i 1 krótki) nowoczesnych tramwajów z 100% udziałem niskiej podłogi. W ramach projektu dostarczone będzie również specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet naprawczo-eksploatacyjny.


Grupy docelowe:

 

Odbiorcami projektu są mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści, w tym również osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z ograniczeniami ruchowymi, osoby niewidome i z dysfunkcjami wzroku. Zakup nowego taboru przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży.

 

Cel projektu:

  

Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez zakup nowego taboru.


Rezultaty projektu:

 

Wskaźniki produktu:

 

Pojemność ekologicznego taboru do zbiorowego transportu publicznego: 3 738 osób

 

Liczba zakupionych jednostek taboru tramwajowego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej i metropolitarnej: 19 szt.

  

Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS): 1 szt.

 

 

Wskaźnik rezultatu

 

Emisja CO2 w transporcie pasażerskim: 221,34 tona ekwiwalentu CO2/rok

 

Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra:
2 702 952 użytkowników


  

#FunduszeUE

#FunduszeEuropejskie

Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy

Obraz1

Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy

 

Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

Wartość projektu: 38.220.760,94 PLN

Wysokość dofinansowania: 18.778.073,78 PLN

Okres realizacji: 2023 – 2024

 

Miasto Bydgoszcz otrzymało dofinansowanie na przebudowę dróg gminnych
o nawierzchni gruntowej i utwardzonej. W ramach projektu przebudowano poniższe ulice:

1.  Ulice o nawierzchni gruntowej

a)   ulice Janowiecka, ul. Kętrzyńska, ul. Ciechocińska, ul. Żeromskiego, ul. Charzykowska, ul. Szamarzewskiego, ul. Baranowskiego, ul. Piaski wykonano nawierzchnię z kostki brukowej z charakterystycznymi otworami, które wypełniono kruszywem płukanym. Dodatkowo zapewniono jednostronny spadek poprzeczny umożliwiający odprowadzenie na pobocze nadmiaru wody przy nawalnych deszczach.

b)   ulice Kotowicza, Syrokomli, Pogodna oraz Kromera zyskały nową konstrukcję. Nawierzchnie jezdni, chodników oraz zjazdów do posesji wykonano z kostki betonowej. Zapewniono odwodnienie terenu.

2.  Ulice o nawierzchni utwardzonej

a)   ul. Iławskiej – przebudowa polegała na wykonaniu nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Chodniki oraz zjazdy wykonane zostały z kostki betonowej. Przebudowano oświetlenie drogowe, a istniejącą infrastrukturę podziemną wyregulowano i zabezpieczono.

b)   uliczki wokół Starego Rynku tj. ulicy Grodzka, Przy Zamczysku, Jana Kazimierza, Pod Blankami, Przyrzecze, Zaułek oraz Malczewskiego – przebudowa polegała na ułożeniu nowej nawierzchni ulic z kostki kamiennej rzędowej czy z bruku „kocie łby”, a na chodnikach kostki betonowej lub płyt granitowych. Przebudowano oświetlenie oraz infrastrukturę podziemną.

Powstała infrastruktura została w pełni dostosowana do swobodnego poruszania się osób z niepełnosprawnościami, z wózkami oraz starszych osób starszych. Szereg rozwiązań, w tym m.in. zagospodarowanie terenu rozwiązano w taki sposób, aby wszyscy użytkownicy przestrzeni publicznej mogli przemieszczać się w sposób optymalny, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego transportu.

Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta Bydgoszczy na drogi nowoczesne,  dostosowane do potrzeb otoczenia infrastruktury wpłynie na wzrost jakości życia mieszkańców oraz podróżujących, aktywizacji społecznej związanej z rekreacją, a także do ograniczenia emisji pyłów do otoczenia m.in. ze względu na lepszą organizację ruchu.

Łącznie wsparciem objęto 20 ulic na terenie miasta Bydgoszczy.

  1. Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
  2. Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
  3. Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2

Strona 1 z 2

  • 1
  • 2
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025