Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)
Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach pn.:
1. „Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0004/24
2. „Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3” nr FENX.03.01-IP.02-0005/24
3. „Przebudowa ronda Jagiellonów w Bydgoszczy” nr FENX.03.01-IP.02-0003/24
4. „Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka” nr FENX.03.01-IP.02-0002/24,
realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS)
1.Informacja o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie
o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych
W związku z realizacją projektów w ramach FEnIKS informujemy o funkcjonowaniu mechanizmu umożliwiającego sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych, tj. opracowanego i udostępnionego przez Ministerstwa Funduszy
i Polityki Regionalnej narzędzia informatycznego umożliwiającego przekazanie informacji
o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego w szczególności poprzez:
1) specjalny adres e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
lub
2) elektroniczny system zgłoszeń za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej.
Jednocześnie informujemy ze Centrum Unijnych Projektów Transportowychudostępnił narzędzie do zgłaszania podejrzeń wystąpienia nieprawidłowości we wdrażaniu projektów
z zakresu transportu będących pod nadzorem CUPT lub w realizowanych w CUPT procesach. Nieprawidłowość można zgłosić:
- w postaci elektronicznej - za pośrednictwem dedykowanego formularza zgłoszeniowego: https://sygnalista.cupt.gov.pl/, który zapewnia anonimowość oraz umożliwia przekazywanie korespondencji lub dedykowanego adresu poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub
- w postaci papierowej - zgłoszenie należy przesłać na adres: CUPT, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa, a na kopercie umieścić dopisek: „Zgłoszenie nieprawidłowości” lub
- ustnie - telefonicznie pod nr telefonu +48 532 357 393 lub za pośrednictwem bezpośrednich spotkań po wcześniejszym umówieniu spotkania,
2. Informacja o możliwości zgłaszania do Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych podejrzenia o niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu lub działań Miasta Bydgoszcz z KPON lub KPP.
Sygnały, zgłoszenia i lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności Projektów realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS) z postanowieniami KPP (Praw Podstawowych Unii Europejskiej z dnia 6 czerwca 2016 r.) lub KPON (Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych, sporządzonej w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r.) mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektu lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (zgłoszenie w każdej
z poniższych form odnosi takie skutki, jakby było przekazane w formie pisemnej):
1) poczty tradycyjnej - w postaci przesyłki listowej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa,
2) skrzynki nadawczej ePUAP Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Centrum Unijnych Projektów Transportowych lub z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego lub publicznej usługi hybrydowej, o których mowa w ustawie
z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, z późn. zm.),
3) formularza internetowego e-Nieprawidłowości, dostępnego na stronie www.feniks.gov.pl,
4) mechanizmu sygnalistycznego rozumianego jako dedykowany adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
5) doręczenia osobistego do kancelarii Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej,
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub kancelarii Centrum Unijnych Projektów Transportowych, Plac Europejski 2, 00-844 Warszawa.
ponadto:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy Zgodnie z przepisami ustawy
z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Zamawiający wdrożył procedurę dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych, która opisana została w Zarządzeniu nr 20/2024 Dyrektora ZDMiKP w Bydgoszczy z dnia 18 września 2024r. z załącznikami dostępne w Biuletynie Informacji Publicznej Zarządu Dróg Miejskich
i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy https://bip.zdmikp.bydgoszcz.pl/index.php/procedura-zgloszen-w-zdmikp
W Zarządzie Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadzono następujący sposób przekazywania zgłoszeń wewnętrznych przez sygnalistę:
1.wrzucenie pisemnego zgłoszenia do specjalnej skrzynki zgłoszeniowej usytuowanej na korytarzu budynku przy ul. Toruńska 174a, I piętro (przy windzie) oznaczonej jako „WEWNĘTRZNY KANAŁ DOKONYWANIA ZGŁOSZEŃ NARUSZENIA PRAWA”,
2.wysłanie listu na adres pracodawcy: Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej
w Bydgoszczy, ul. Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz, w którym w zaklejonej dodatkowej kopercie z napisem: „Sygnalista”,
3.na wniosek sygnalisty zgłoszenie ustne może być dokonane podczas bezpośredniego spotkania zorganizowanego w terminie 14 dni od dnia otrzymania takiego wniosku. W takim przypadku za zgodą sygnalisty zgłoszenie jest dokumentowane w formie protokołu spotkania, odtwarzającego jego dokładny przebieg, przygotowanego przez osobę upoważnioną do przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych takiego zgłoszenia.
Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
Projekt dofinansowany z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027, w ramach działania FENX.03.01 Transport miejski priorytet FENX.03 Transport miejski
Wartość projektu: 218 285 036,54 PLN
Wysokość dofinansowania: 116 500 000,00 PLN
Wkład własny Miasta: 101 785 036,54 PLN
Okres realizacji: 03.04.2023 r. – 31.12.2027 r.
Zadania realizowane w projekcie:
Projekt obejmuje zakup 19 szt. (18 długich i 1 krótki) nowoczesnych tramwajów z 100% udziałem niskiej podłogi. W ramach projektu dostarczone będzie również specjalistyczne wyposażenie obsługowe i pakiet naprawczo-eksploatacyjny.
Grupy docelowe:
Odbiorcami projektu są mieszkańcy Bydgoszczy oraz okolicznych gmin, a także licznie odwiedzający miasto turyści, w tym również osoby ze szczególnymi potrzebami, w tym osoby z ograniczeniami ruchowymi, osoby niewidome i z dysfunkcjami wzroku. Zakup nowego taboru przełoży się na możliwość sprawnego i komfortowego przemieszczania się użytkowników komunikacji tramwajowej do miejsc pracy, nauki oraz innych celów podróży.
Cel projektu:
Celem głównym przedsięwzięcia jest zwiększenie wykorzystania niskoemisyjnego transportu miejskiego na obszarze miasta Bydgoszczy poprzez zakup nowego taboru.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
Pojemność ekologicznego taboru do zbiorowego transportu publicznego: 3 738 osób
Liczba zakupionych jednostek taboru tramwajowego w publicznym transporcie zbiorowym komunikacji miejskiej i metropolitarnej: 19 szt.
Liczba projektów, w których sfinansowano koszty racjonalnych usprawnień dla osób z niepełnosprawnościami (EFRR/FST/FS): 1 szt.
Wskaźnik rezultatu
Emisja CO2 w transporcie pasażerskim: 221,34 tona ekwiwalentu CO2/rok
Roczna liczba użytkowników nowych lub zmodernizowanych linii tramwajowych i linii metra:
2 702 952 użytkowników
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
Projekt otrzymał dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Wartość projektu: 38.220.760,94 PLN
Wysokość dofinansowania: 18.778.073,78 PLN
Okres realizacji: 2023 – 2024
Miasto Bydgoszcz otrzymało dofinansowanie na przebudowę dróg gminnych
o nawierzchni gruntowej i utwardzonej. W ramach projektu przebudowano poniższe ulice:
1. Ulice o nawierzchni gruntowej
a) ulice Janowiecka, ul. Kętrzyńska, ul. Ciechocińska, ul. Żeromskiego, ul. Charzykowska, ul. Szamarzewskiego, ul. Baranowskiego, ul. Piaski wykonano nawierzchnię z kostki brukowej z charakterystycznymi otworami, które wypełniono kruszywem płukanym. Dodatkowo zapewniono jednostronny spadek poprzeczny umożliwiający odprowadzenie na pobocze nadmiaru wody przy nawalnych deszczach.
b) ulice Kotowicza, Syrokomli, Pogodna oraz Kromera zyskały nową konstrukcję. Nawierzchnie jezdni, chodników oraz zjazdów do posesji wykonano z kostki betonowej. Zapewniono odwodnienie terenu.
2. Ulice o nawierzchni utwardzonej
a) ul. Iławskiej – przebudowa polegała na wykonaniu nawierzchni jezdni z mieszanki mineralno-asfaltowej. Chodniki oraz zjazdy wykonane zostały z kostki betonowej. Przebudowano oświetlenie drogowe, a istniejącą infrastrukturę podziemną wyregulowano i zabezpieczono.
b) uliczki wokół Starego Rynku tj. ulicy Grodzka, Przy Zamczysku, Jana Kazimierza, Pod Blankami, Przyrzecze, Zaułek oraz Malczewskiego – przebudowa polegała na ułożeniu nowej nawierzchni ulic z kostki kamiennej rzędowej czy z bruku „kocie łby”, a na chodnikach kostki betonowej lub płyt granitowych. Przebudowano oświetlenie oraz infrastrukturę podziemną.
Powstała infrastruktura została w pełni dostosowana do swobodnego poruszania się osób z niepełnosprawnościami, z wózkami oraz starszych osób starszych. Szereg rozwiązań, w tym m.in. zagospodarowanie terenu rozwiązano w taki sposób, aby wszyscy użytkownicy przestrzeni publicznej mogli przemieszczać się w sposób optymalny, z uwzględnieniem zasad zrównoważonego transportu.
Przebudowa dróg gminnych na terenie Miasta Bydgoszczy na drogi nowoczesne, dostosowane do potrzeb otoczenia infrastruktury wpłynie na wzrost jakości życia mieszkańców oraz podróżujących, aktywizacji społecznej związanej z rekreacją, a także do ograniczenia emisji pyłów do otoczenia m.in. ze względu na lepszą organizację ruchu.
Łącznie wsparciem objęto 20 ulic na terenie miasta Bydgoszczy.
Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu FEKP.03 Fundusze Europejskie na zrównoważony transport miejski Działania FEKP. 03.01 Rozwój i usprawnienie mobilności miejskiej i podmiejskiej BydOF-IP Celu szczegółowego EFRR/FS.CP2.VIII - Wspieranie zrównoważonej multimodalnej mobilności miejskiej jako elementu transformacji w kierunku gospodarki zeroemisyjnej programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza 2021-2027.
Wartość Projektu: 174 724,21 PLN
Wysokość dofinasowania z FEdKP: 132 227,15 PLN
Okres realizacji: 16.05.2024 – 31.07.2025
Działania które będą realizowane w ramach Projektu
Projekt polega na budowie drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244. Wybudowany odcinek o długości 0,1092 km ma na celu połączenie istniejącej infrastruktury rowerowej (od strony węzła Tryszczyn) z projektem drogi dla rowerów (od strony Bożenkowa), koordynowanym przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Bydgoszczy.
Grupa docelowa
Projekt skierowany jest bezpośrednio do mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego,
w szczególności Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego.
Z infrastruktury objętej projektem będą mogły korzystać na równych prawach wszystkie osoby, bez względu na płeć. Projekt pozytywnie wpływa na politykę niedyskryminacji, która ma na celu eliminowanie wszelkich form oraz przejawów dyskryminacji. Przedmiotowa inwestycja jest zgodna z koncepcją uniwersalnego projektowania w tym poprzez zastosowanie „standardów dostępności”: standardu transportowego, architektonicznego, cyfrowego oraz informacyjno-promocyjnego.
Cel projektu:
Realizacja przedmiotowej inwestycji przyczyni się do osiągnięcia szeregu celów, mających wymiar efektów społecznych, ekologicznych i ekonomicznych. Zaliczają się do nich:
• poprawa funkcjonowania systemu indywidualnego i niezmotoryzowanego transportu w obszarze Bydgoszczy i Bydgoskiego Obszaru Funkcjonalnego,
• wzrost wykorzystania alternatywnych i ekologicznych form komunikacji transportowej,
• wzrost bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym w szczególności niechronionych uczestników ruchu drogowego oraz komfortu podróży,
• przeniesienie ruchu rowerowego poza główną oś jezdni wraz ze zwiększeniem płynności ruchu drogowego,
• wzrost zainteresowania mieszkańców korzystaniem z transportu niezmotoryzowanego,
• usprawnienie powiązań dróg dla rowerów w obszarze BydOF, dążąc tym samym do budowania spójnej sieci tras dedykowanych rowerzystom,
• poprawa jakości środowiska naturalnego i obniżenie poziomu hałasu w wyniku zmiany pojazdów samochodowych na bezemisyjne i ekologiczne rozwiązania, jakimi są rowery,
• poprawa jakości powietrza w wyniku ograniczenia emisji liniowej, której składnikiem są pochodzące ze spalin związki chemiczne i substancje smoliste.
Rezultaty projektu:
Wskaźniki produktu:
Ludność objęta projektami w ramach strategii zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 925 osób
Wspierana infrastruktura rowerowa – 0,1092 km
Wspierane strategie zintegrowanego rozwoju terytorialnego – 1 szt.
Wskaźnik rezultatu:
Roczna liczba użytkowników infrastruktury rowerowej – 1 680 użytkowników
#FunduszeUE
#FunduszeEuropejskie
Strona 1 z 2