Aktualności

Czytaj więcej...Trwają prace wzdłuż ulicy Sułkowskiego. Na odcinku od ronda Żołnierzy-Górników do ul. Dwernickiego powstają chodniki i rowerowe drogi. W nowej lokalizacji zamontowana została również stacja BRA. Niebawem rozpocznie się drugi etap tej inwestycji.    

Podczas I etapu prac wzdłuż ulicy Sułkowskiego została wykonana część ścieżek rowerowych oraz chodników po stronie wschodniej od ronda do ulicy Czerkaskiej i po stronie zachodniej od ronda do ulicy Jaworowej oraz od ulicy Czerkaskiej do ulicy Dwernickiego. Zamontowana została także stacja BRA, która teraz znajduje się na wysokości ul. Sułkowskiego 52.

Aktualnie trwają prace związane z budową dróg rowerowych i chodników po stronie wschodniej ulicy Sułkowskiego 44-50 oraz po stronie zachodniej wzdłuż Sułkowskiego 13. Jeszcze w tym tygodniu wykonawcy zostanie przekazy teren budowy II etapu inwestycji na ul. Sułkowskiego, czyli od ul. Dwernickiego do ul. Chodkiewicza.

Czytaj więcej...Inwestycja realizowana jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”. Dzięki niej powstanie brakujące połączenie pomiędzy ulicami Ogińskiego, Chodkiewicza, Kamienną i dworcem Bydgoszcz Leśna, gdzie w ostatnich latach wybudowane zostały drogi rowerowe.

Cały projekt zakłada powstanie ścieżek rowerowych po obu stronach ulicy Sułkowskiego od dróg dla jednośladów w rejonie Chodkiewicza do ronda Żołnierzy-Górników. Natomiast od ul. Chodkiewicza w stronę Cichej zaprojektowano jednokierunkowy pas rowerowy. Wykonawcą jest firma Betpol, a wartość zadania to 13,4 mln zł. 

Powstają kolejne kilometry rowerowych dróg

Czytaj więcej...Na terenie Bydgoszczy mamy już ponad 140 kilometrów rowerowych dróg. W ostatnich latach powstały trasy m.in. wzdłuż ulic Magnuszewskiej, Powstańców Wielkopolskich, Smukalskiej na odcinku od ul. Błądzimskiej do Rajskiej, Jeździeckiej od ulicy Podkowa do Hipicznej oraz od ulicy J. Słowackiego w Osielsku do Gdańskiej, Promenada oraz bulwarów Brdy na odcinku od mostu Bernardyńskiego do ul. Uroczej. Również w centrum miasta wprowadzono szereg rozwiązań dedykowanych rowerzystom, jak wydzielenie pasów rowerowych na ul. Powstańców Wielkopolskich i pl. Weyssenhoffa oraz kontrapasów na ulicach Świętojańskiej, Hetmańskiej, J. Sobieskiego i Mazowieckiej. Więcej o rowerowych inwestycjach można przeczytać TUTAJ.

Czytaj więcej...Zakończyła się modernizacja wiaduktu drogowego nad torami PKP w ciągu ul. Szubińskiej w Bydgoszczy. Na finiszu są też prace przy naprawie ścieżki pieszo-rowerowej prowadzącej na obiekt od strony Wojskowych Zakładów Lotniczych nr 2.

Po wcześniejszym wzmocnieniu belek nośnych oraz zabezpieczeniu betonowych i stalowych elementów, w maju i czerwcu zrealizowano zaplanowane prace nad linią kolejową. Całość robót przebiegła zgodnie z harmonogramem i przy ścisłej współpracy z PKP. W ramach prac wykonano:

  • kompleksową naprawę elementów konstrukcyjnych przęseł nad torami,
  • reprofilację powierzchni betonowych z użyciem specjalistycznych zapraw i zabezpieczeń antykorozyjnych,
  • uzupełnienia systemów odwadniających,
  • odtworzenie powłok ochronnych z odpornością na karbonatyzację i warunki atmosferyczne.

Całość robót została przeprowadzona z zachowaniem ciągłości ruchu kolejowego i bez konieczności jego wstrzymywania. Wszystkie roboty wykonano zgodnie z harmonogramem. Prace prowadzono głównie nocą i w strefach technicznych, dzięki czemu nie było potrzeby całkowitego wyłączania ruchu kołowego ani kolejowego. Zakończony etap prac nad torami PKP wieńczy kompleksową modernizację wiaduktu w ciągu ul. Szubińskiej. Nowe zabezpieczenia konstrukcji, naprawione chodniki oraz odświeżone poręcze znacząco podnoszą standard techniczny, bezpieczeństwo oraz estetykę całego obiektu. Za prace odpowiadała firma Kormost S.A. Wzmocnienia i naprawa obiektu pochłonęła 1,85 mln zł.

Obecnie kończą się też roboty związane z naprawą ciągu pieszo-rowerowego pomiędzy wiaduktem i Wojskowymi Zakładami Lotniczymi. Wiadukt w ciągu ul. Szubińskiej jest częścią wojewódzkiej drogi nr 223, która łączy Bydgoszcz z węzłem Bydgoszcz Błonie w ciągu dróg ekspresowych S5 i S10. To jedno z newralgicznych połączeń Metropolii Bydgoszcz. Drogą porusza się około 24 tysięce pojazdów na dobę.

Czytaj więcej...Zlecamy budowę kolejnej ulicy z twardą nawierzchnią na Glinkach-Rupienicy. Nowa ulica Podleśna lepiej skomunikuje osiedle i ułatwi dojazd do rozwijających się firm. Powstaną m.in. asfaltowa jezdnia, chodniki z płyt, energooszczędne oświetlenie i szereg elementów poprawiających bezpieczeństwo. Wcześniej w tej części miasta zrealizowane zostały inne inwestycje drogowe.

Rozbudowa ulicy Podleśnej realizowana będzie w ramach programu utwardzania ulic gruntowych. Wcześniej powstała niezbędna dokumentacja. Teraz zlecamy prace budowlane. Planowane przedsięwzięcie obejmie dwa etapy:

  • rozbudowę ul. Podleśnej wraz z odcinkami ul. Łuckiej na dojazdach do skrzyżowania z ul. Podleśną,
  • przebudowę oświetlenia drogowego w ciągu ulicy Łuckiej.

Długość ul. Podleśnej wynosi ok. 765 m, a łącznie z zachodnim odcinkiem ul. Łuckiej jest to ok. 818 m. Wschodni odcinek ul. Łuckiej będzie przesunięty i budowany w korytarzu zarezerwowanym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego.

Roboty drogowe będą polegały m.in. na:

  • wybudowaniu jezdni ul. Podleśnej wraz z progami zwalniającymi, chodnikami, zatokami postojowymi i zjazdami,
  • wybudowaniu fragmentów ul. Łuckiej na dojeździe do skrzyżowania z ul. Podleśną,
  • obniżeniu krawężnika na przejściach dla pieszych przez ul. Wąbrzeską na skrzyżowaniu z ul. Podleśną.

Czytaj więcej...Robotom nawierzchniowym towarzyszyć będą m.in.: rozbudowa kanalizacji deszczowej, przebudowa oświetlenia ulicznego, przebudowa budowa kanału technologicznego, przebudowa i zabezpieczenie kolidującego uzbrojenia, nowe nasadzenia kompensacyjne.

Obecnie trwa przetarg, który wyłoni wykonawcę prac. Po podpisaniu umowy zajmą one około roku. Nowa ulica Podleśna lepiej skomunikuje osiedle i ułatwi dojazd do rozwijających się firm, m.in. Oponeo.pl, która wyspecjalizowała się w internetowej dystrybucji opon i felg. Od wielu lat utrzymuje pozycję lidera na polskim rynku sprzedaży opon online.

Wcześniej w tej części miasta zbudowany został układ ulic zbiorczych. Gruntownie zmodernizowaliśmy ulice Dobrzyńską i Wąbrzeską. Z wykorzystaniem płyt ażurowych doraźnie utwardzona został ulica Łucka. Docelowo ma ona stanowić dodatkowe połączenie ul. Cmentarnej i al. Jana Pawła II. Miejscowy plan zabezpiecza już korytarz pod nową drogę.

Warto wiedzieć

Czytaj więcej...W tym roku w budżecie miasta na program utwardzania ulic gruntowych zabezpieczyliśmy 32 mln zł. Prace budowlane zaplanowano m.in. na ulicach Gradowej W. Bortnowskiego, Maciejowickiej, Krzywej i Kotwicowej. Część zadań jest już po odbiorach. Wytypowany został też  pakiet ulic do utwardzenia z wykorzystaniem płyt ażurowych lub ekokostki. Kontynuowany będzie też program inicjatyw lokalnych, w którym inwestycje zlecają stowarzyszenia mieszkańców korzystające przede wszystkim ze środków udostępnionych przez Miasto (75-85% wartości inwestycji). Część zadań pomoże zrealizować Bydgoski Budżet Obywatelski. Dzięki zainicjowaniu kilku zróżnicowanych programów wspierających utwardzanie ulic, wykorzystaniu technologii odpowiednich dla różnych dróg i skutecznemu pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych zdecydowanie przyspieszyliśmy utwardzanie ulic. W ostatnich latach liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę.

Czytaj więcej...Prace trwają na niemal całym odcinku torowiska od wysokości al. Prezydenta L. Kaczyńskiego do ul. Równej. Wykonano już odwodnienie i fundamenty pod słupy, przebudowywane są również dwa z trzech zjazdów do zajezdni. Dzięki tej inwestycji tabor niskopodłogowy będzie mógł kursować do Łęgnowa.

W ramach drugiego etapu modernizacji wykonawca zdemontował już torowisko tramwajowe, sieć trakcyjną oraz sygnalizację świetlą na odcinku od al. Prezydenta L. Kaczyńskiego do ul. Równej. Wykonał także odwodnienie, fundamenty pod słupy i przygotowuje się do kładzenia pierwszej warstwy konstrukcji torowiska. Likwidowane są również kolizje z infrastrukturą techniczną.

Czytaj więcej...Równocześnie wytyczono w terenie przebieg chodników oraz drogi rowerowej. Trwa także przebudowa dwóch z trzech zjazdów do zajezdni tramwajowej. Główne prace w ramach drugiego etapu modernizacji mają zakończyć się do końca tego roku. Złożyliśmy również wniosek o wydanie decyzji ZRiD dla odcinka torowiska od ulicy Równej do pętli Stomil.

Nowoczesny tabor do Łęgnowa

Czytaj więcej...Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez ten ważny odcinek bydgoskiej sieci torowej. Koszt modernizacji całości torowiska przy ulicy Toruńskiej to ponad 131 mln zł. Na realizację inwestycji miasto pozyskało dofinansowanie z Funduszy Europejskich dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-27 w kwocie prawie 36 mln zł oraz dwie pożyczki o wysokości ponad 48 mln zł z KPO. Po zakończeniu wszystkich prac, w 2026 roku, cała trasa do Łęgnowa będzie mogła być obsługiwana przez nowoczesny tabor niskopodłogowy. Bydgoszcz wymieniła już prawie całą flotę tramwajową. Więcej informacji znajduje się TUTAJ.

Zmiany w organizacji ruchu

Przypominamy, że w związku z kolejnym etapem prac tymczasowo wyłączone z ruchu zostało torowisko na ulicy Toruńskiej na odcinku od zajezdni tramwajowej do Łęgnowa. Wprowadzone zostały czasowe zmiany w funkcjonowaniu komunikacji publicznej. Szczegóły dostępne są TUTAJ.

 

Strona 1 z 460