Procedury uzyskania Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM)
Personalizacja Elektronicznych Legitymacji Studenckich (ELS)
1. Przeznaczenie BKM, ELS
• nośnik biletu okresowego
2. Rodzaje kart BKM
• karta imienna
• karta na okaziciela
3. Podstawa prawna:
Zarządzenie Nr 7/2018 Dyrektora ZDMiKP z dnia 23 lutego 2018r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
Zarządzenie Nr 142/2015 Prezydenta Miasta Bydgoszczy z dnia 9 marca 2015r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu przewozu osób i bagażu w publicznym transporcie zbiorowym w Bydgoszczy.
4. Wymagane dokumenty
• w sprawie otrzymania nowej karty imiennej BKM:
- wypełniony wniosek oraz:
- zdjęcie o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm, (zdjęcie można wykonać nieodpłatnie przy składaniu wniosku w punkcie ul.Toruńska 174 A),
- dowód osobisty, paszport, a w przypadku młodzieży szkolnej ważna legitymacja szkolna (do wglądu przy składaniu wniosku),
- znajomość numeru PESEL – dotyczy dzieci i młodzieży nie posiadających dowodu osobistego.
• w sprawie aktualizacji danych na karcie BKM:
- wypełniony wniosek oraz:
- dokumenty potwierdzające konieczność wprowadzenia zmian - do wglądu (np. zmiana nazwiska – dowód osobisty, itp.),
• w sprawie dostosowania Elektronicznej Legitymacji Studenckiej jako nośnika biletu okresowego:
- wypełniony wniosek oraz:
- Elektroniczna Legitymacja Studencka - do przedłożenia w celu personalizacji, (honorowane są legitymacje WSG, UKW, KPSW, UMK, WSB i UTP).
5. Opłaty
• wydanie pierwszej karty BKM jest bezpłatne,
• opłatę za wykonanie czynności personalizacyjnych w wysokości 10 zł pobiera się w przypadku:
- wymiany karty zgubionej,
- wymiany karty uszkodzonej mechanicznie,
- aktualizacji danych wymagających wydania nowej karty,
- wydania drugiej karty, w związku z likwidacją po upływie roku nieodebranej pierwszej karty,
• opłaty nie pobiera się w przypadku elektronicznego uszkodzenia karty,
• opłaty nie pobiera się za zakodowanie (personalizację) ELS.
6. Miejsce i sposób złożenia dokumentów
• dokumenty składa się osobiście:
- w Centrum Obsługi Klienta (COK) – ul. Toruńska 174a (siedziba ZDMiKP) w dni robocze poniedziałek - piątek w godz. 7.00-17.00,
- w kasie biletowej - ul. Zygmunta Augusta 10 od pn. do pt. w godz. 7.00 do 16.30, (tylko w sprawie wydania nowej karty BKM),
- w kasie biletowej - ul. Modrzewiowa 19 (stacja Bydgoszcz Leśna), w dni robocze w godz. 8.30 – 15.30, tel. 52 582-24-99, (tylko w sprawie wydania nowej karty BKM),
• można także wysłać wniosek o wydanie nowej karty on-line dołączając zdjęcie w formacie JPEG o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm i rozdzielczości 300dpi.
Po zatwierdzeniu wniosku w systemie BKM Pasażer zostanie poproszony drogą elektroniczną o stawienie się w COK w celu okazania dokumentu tożsamości i zweryfikowania danych zawartych we wniosku, z jednoczesnym odbiorem karty.
• za osobę niepełnoletnią wniosek wypełnia, składa i potwierdza, a także odbiera kartę rodzic lub inny opiekun prawny. (Pow. 13 roku życia dopuszcza się możliwość realizacji tych czynność przez młodzież po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej lub innego dokumentu tożsamości – należy znać swój PESEL).
• przy składaniu wniosku Pasażer zobowiązany jest zapoznać się z Regulaminem BKM składając odpowiednie oświadczenie na wniosku.
• wniosek o zakodowania ELS jako nośnika biletu okresowego składa się tylko w Centrum Obsługi Klienta, ul Toruńska 174a.
7. Termin i sposób załatwienia sprawy
• termin odbioru:
- w przypadku złożenia wniosku w COK, nową kartę wydaje się na poczekaniu lub w innym terminie określonym przy jego składaniu,
- w przypadku złożenia wniosku w kasach biletowych przy ul. Zygmunta Augusta 10 i ul. Modrzewiowa 19 nową kartę wydaje się w terminie określonym przy jego składaniu (od 3 do 5 dni roboczych),
- zakodowanie ELS jako nośnika biletu okresowego – w COK na poczekaniu,
- aktualizacja danych na karcie BKM - w COK na poczekaniu.
• kartę BKM odbiera osobiście wnioskodawca na podstawie dokumentu tożsamości,
• dopuszcza się możliwość odbioru karty przez osobę trzecią na podstawie pisemnego upoważnienia wystawionego przez wnioskodawcę i po okazaniu dowodu tożsamości osoby upoważnionej,
8. Wydanie karty na okaziciela
• nie jest wymagane złożenie wniosku,
• wydanie karty następuje wraz z zakupem biletu na okaziciela,
• kartę na okaziciela można otrzymać tylko w kasach biletowych ZDMiKP:
- ul. Toruńska 174a w dni robocze od godz. 7.00 do 17.00,
- ul. Zygmunta Augusta 10. od pn. do pt. od godz. 7.00 do 16.30,
- ul. Modrzewiowa 19 (stacja Bydgoszcz Leśna), czynna w dni robocze w godz. 8.30 – 15.30,
• posiadając kartę na okaziciela kolejne bilety można kupować w całej sieci sprzedaży.
9. Jednostka odpowiedzialna
• Wydział Taryf i Płatnego Parkowania ZDMiKP, 85-844 Bydgoszcz ul. Toruńska 174a, tel. 52 582-27-65
10. Tryb odwoławczy
Tryb załatwienia sprawy nie przewiduje środka odwoławczego.