Zmiana obsługi Gminy Białe Błota
Od 5 listopada br. (sobota) zostaną wprowadzone następujące zmiany w obsłudze komunikacyjnej gminy Białe Błota:
- Uruchomiona zostanie kolejna linia międzygminna o numerze 42. Będzie to linia kursująca od pętli Błonie przez Białe Błota, Ciele, Kruszyn Krajeński, Białe Błota do pętli Błonie.
Linia będzie funkcjonowała we wszystkie dni tygodnia (23 kursy w dni powszednie, 8 kursów w soboty, 7 kursów niedziele i święta),
- Linia nr 91 będzie realizowała przewóz na trasie Błonie – Przyłęki bez wjazdu na przystanek Ciele / Ogrody i bez obsługi Kruszyna Krajeńskiego (14 kursów w dni powszednie, 6 kursów w soboty, 5 kursów w niedziele i święta),
- zmiany w linii nr 96 na trasie Błonie – Trzciniec – Zielonka – Przyłęki, (14 kursów w dni powszednie oraz po 5 kursów w soboty, niedziele i święta).
Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Władzami Gminy Białe Błota.
W ostatni czasie na liniach międzygminnych wprowadziliśmy wozy przegubowe na linii nr 90 i wzmocnienia (więcej kursów) na linii nr 92.
[FILM] Bądź z nami na bieżąco
Przypominamy, że najświeższe informacje z inwestycji drogowych realizowanych na terenie Bydgoszczy oraz zmiany w komunikacji miejskiej, możecie Państwo śledzić również na oficjalnych kontach społecznościowych ZDMiKP (Facebook, Instagram, Twitter) oraz YouTube.
Serdecznie polecamy
Transport węgla wstrzymuje budowę wiaduktu na Armii Krajowej
Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe z powodu specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami, wypowiedziała wykonawcy realizującemu przebudowę wiaduktu, dotychczasowe uzgodnienia.
Brak możliwości zamknięcia ruchu kolejowego pod obiektem nawet na kilka godzin, wstrzymało rozbiórkę wiaduktu.
Wykonawca, zgodnie z harmonogramem, rozebrał już nawierzchnię na jezdni i chodniku oraz bariery ochronne.
Zdemontował betonowe płyty wzmacniające nasypy oraz wykonał rozbiórkę części wiaduktu nad jezdnią pod wiaduktem.
Przygotowany był już do rozbiórki obiektu nad linią kolejową.
Spółka PKP PLK z powodu jednak „specjalnych transportów kolejowych z węglem i paliwami", wstrzymała pozwolenia na wyłączenia kolejowe, które umożliwiłyby Wykonawcy prowadzić roboty rozbiórkowe nad torami.
Główne prace rozbiórkowe musiały zostać wstrzymane.
Przypominamy, że wyłączenia kolejowe to czas pomiędzy przejazdami pociągów, w którym wyłącza się trakcję elektryczną, by umożliwić wykonywanie robót budowlanych.
Z uwagi na intensywny ruch kolejowy (przebiegają tędy aż trzy linie kolejowe, w tym jedna do Warszawy, druga to magistrala węglowa), takie wyłączenia są możliwe jedynie w nocy.
Cofnięcie powyższych pozwoleń uniemożliwia wykonawcy kontynuowanie prac rozbiórkowych.
Dodatkowo, jako Zamawiający (ZDMiKP), jesteśmy zobligowani do końca roku wydać na realizację tej inwestycji kwotę 15 mln zł w celu pozyskania rządowego dofinansowania na budowę nowego wiaduktu. Wstrzymanie robót uniemożliwia wręcz spełnienie tego warunku. Dlatego również z tego powodu, wspólnie z wykonawcą, pracujemy nad wprowadzeniem zmian w sposobie realizacji i harmonogramie zadania.
Wykonawca będzie nadal prowadził roboty przy rozbiórce przyczółków i budowie nowych.
Jednocześnie, trwają intensywne rozmowy z firmą Mostostal Kielce, dotyczące wprowadzenia zmian technologicznych umożliwiających otwarcie tzw. frontu robót choćby poza strefą torowiska, co wymaga zaprojektowania i wykonania dodatkowych konstrukcji stabilizujących przęsła podczas rozbiórki. Kontynuowane będą też rozmowy z PKP Polskie Linie Kolejowe w sprawie wyłączenia trakcji elektrycznej pod obiektem.
Budowa nowego wiaduktu to koszt prawie 30 mln zł.
Wykonawcą jest firma Mostostal Kielce, która niedawno wykonywała wiadukt w ciągu ulicy Wojska Polskiego.
Zakończenie prac było planowane w połowie przyszłego roku.
Zamknięcie mostu Esperanto i zmiany na linii ZaT8
W związku z zaplanowanymi remontami, zamknięte dla ruchu zostają dwie ważne przeprawy dla pieszych w centrum Bydgoszczy. Nową drewnianą nawierzchnię zyskuje już kładka Kiepury przy Wyspie Młyńskiej.
Odnowiony zostanie także most Esperanto przy lodowisku Torbyd.
W czwartek przeprawa zostanie zamknięta a na jej wysokości uruchomimy komunikację zastępczą.
W związku z zaplanowanym remontem kapitalnym mostu Esperanto przy Torbydzie, od środy (26.10) wybrane kurs linii ZaT8 zostaną skierowane przez halę Łuczniczka.
Autobus pojedzie przez rondo Toruńskie do hali Łuczniczka, gdzie zawróci i skieruje się na swoją dotychczasową trasę. Nowe przystanki pojawią się za rondem Toruńskim, przy Hali Immobile Łuczniczka, oraz 2 przystanki na Toruńskiej w kierunku ronda Toruńskiego.
Powyższe zmiany wymuszają korekty minutowe w rozkładach na całej trasie przebiegu autobusu ZaT8.
Wydłużona linia będzie oznaczona w rozkładzie literką „L"
Od czwartku (27.10) zamknięta zostanie dla pieszych kładka Esperanto.
W ramach prac remontowych przebudujemy drewniany pomost, całą konstrukcję stalową i istniejące podpory obiektu.
Wykonane zostaną też nowe schody i oświetlenie.
Od 19 października prowadzone są już prace na kładce J. Kiepury.
To jeden z obiektów przy Wyspie Młyńskiej.
Wybudowana została 15 lat temu wraz z dwiema innymi kładkami od strony Bydgoskiej Wenecji. Stalowy most o długości ponad 30 metrów tworzą dwa łukowe dźwigary. Pomost wykony został z drewnianych desek. W ostatnich latach uszkodzone deski były na bieżąco wymieniane.
Tej jesieni zleciliśmy większy remont obejmujący wymianę całego pomostu.
Prace trwają.
Zamkniętą przeprawę najprościej ominąć kierując się na sąsiedni most Staromiejski lub położone nieco dalej mosty Solidarności.