Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...1 czerwca rusza rywalizacja o tytuł Rowerowej Stolicy Polski. W tegorocznej edycji weźmie udział aż 56 miast. 

Każdy z nas może kręcić kilometry szczególnie że rowerów w naszym mieście nie brakuje.
Z pomocą przychodzą rowery towarowe Cargo, Bydgoski Rower Aglomeracyjny oraz rowery elektryczne.

Nie potrzebują paliwa, są niezwykle funkcjonalne w codziennym życiu, pomieszczą nasze zakupy, dzieci czy czworonogi. Prezentują się też niezwykle stylowo.
Rower to ekologiczna metoda przemieszczania się po mieście w celu wypełniania codziennych obowiązków.

Czytaj więcej...Mieszkańcy i turyści mogą odkryć zalety rowerów towarowych dzięki wypożyczalni, która powstała w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
Holenderskie rowery cargo zostały udostępnione wiosną 2021 roku.
Do tej pory zostały wypożyczone 240 razy.
Średnia długość wypożyczenia wynosi ok. 6 dni.
W pierwszych miesiącach funkcjonowania wypożyczalnia jest bezpłatna. Od wakacji będzie można je wypożyczyć od 10 zł za dobę.

Do wyboru są dwa rodzaje rowerów:
•Babboe Curve-E - trójkołowy rower towarowy. Posiada ławki z pasami bezpieczeństwa przeznaczone do przewozu dzieci

•Babboe City-E - dwukołowy rower ze wspomaganiem elektrycznym posiada bardzo bezpieczną skrzynię ładunkową z zaokrąglonymi rogami. 

Czytaj więcej...Nie tylko rowery cargo
W Bydgoszczy można też korzystać z Bydgoskich Rowerów Aglomeracyjnych (BRA)
Mieszkańcy i turyści mają do dyspozycji 400 rowerów, które można obecnie wypożyczyć w 54 stacjach.

W tym tyogdniu pojawią się dwie kolejne.
Od piątku 3 czerwca na parkingu u zbiegu ulic Toruńskiej i Spornej uruchomiona zostanie stacja sponsorska.
Natomiast w niedzielę 5 czerwca ruszy już oficjalnie stacja na Rynku w Starym Fordonie.
 
Warto wspomnieć. że od początku tegorocznego sezonu, z rowerów BRA użytkownicy skorzystali ponad 11 tysięcy razy.
O tym jak wypożyczyć rowery BRA więcej pisaliśmy TUTAJ

Dodatkowo jedna z prywatnych firm zajmująca się wypożyczaniem hulajnóg w naszym mieście, rozszerzyła też swoją usługę o rowery elektryczne.
Na bydgoskich ulicach rozstawianych zostało już 100 jednośladów o napędzie elektrycznym.
Więcej na ten temat TUTAJ

Rywalizacja o tytuł Rowerowej Stolicy Polski rusza 1 czerwca i potrwa do końca miesiąca.

W zabawie może wziąć udział każdy. Wystarczy pobrać na telefon bezpłatną aplikację Aktywne miasta.
Więcej o funkcjach aplikacji TUTAJ

Nasz zespół ZDMiKP też bierze udział w tej sportowej rywalizacji.
Zapraszamy do wspólnej zabawy.



Czytaj więcej...Liczba sprzedanych biletów na miejską komunikację wróciła do stanu sprzed epidemii. Wraz z zakończeniem kilku dużych inwestycji transport publiczny w Bydgoszczy stał się bardziej konkurencyjny w stosunku do własnego samochodu. Wprowadzamy też kolejne rozwiązania zachęcające do korzystania z tramwajów i autobusów.

W pierwszym okresie obostrzeń liczba pasażerów a co z tym związane, poziom sprzedaży biletów spadł do ok. 20% w porównaniu do wartości bazowe występującej w warunkach normalnych tj. roku 2019. Obecny poziom sprzedaży biletów i tym samy liczba pasażerów znacznie wzrosły, w stosunku do okresu największych obostrzeń.

Bydgoszczanie każdego miesiąca kupują teraz ponad 5 mln biletów. Z tego obcokrajowcy w miesiący kwietniu zakupili ponad 2,5 tysiąca biletów. W większości byli to obywatele Ukrainy.

Czytaj więcej...- Obecnie trudno jednoznacznie przewidzieć jakie zmiany nastąpią w jeszcze w tym i przyszłym roku oraz jakie ostatecznie skutki pozostawił po sobie czas pandemii. W porównaniu z 2021 r. widać już jednak odbudowywanie się ruchu pasażerskiego w komunikacji miejskiej, co nas bardzo cieszy. - mówi Rafał Grzegorzewski Z-ca Dyrektora ds. Transportu ZDMiKP w Bydgoszczy.

Mimo drastycznego ograniczenia wpływów ze sprzedaży biletów w czasie pandemii, Bydgoszcz należała do miast, które nie ograniczyły z tego powodu kursowania komunikacji miejskiej. Kontynuowaliśmy też szereg projektów wzmacniających transport publiczny. Wśród najważniejszych znajdują się m.in.
• budowa nowych torowisk (Kujawska, nowe mosty)
• budowa systemu P+R
• budowa systemu buspasów
• ograniczanie ruchu kołowego w ścisłym centrum
• rozpoczęcie kolejnego etapu wymiany taboru tramwajowego
• wprowadzenie usługi Google Transit
• wprowadzenie mobilnych płatności
• rozwój komunikacji podmiejskiej

Sprzedaż biletów komunikacji miejskiej w Bydgoszczy w poszczególnych miesiącach:

Rok 2020
• I 5 645 513,54
• II 5 736 154,37
• III 3 542 624,48
• IV 1 512 920,43
• V 2 539 223,62

Rok 2021
• I 3 507 835,31
• II 3 647 675,21
• III 3 527 147,13
• IV 3 528 940,63
• V 3 737 307,61

Rok 2022
• I 4 846 566,51
• II 4 353 090,81
• III 5 591 296,92
• IV 5 158 954,84

Czytaj więcej...Wraz z wymianą tramwajowego taboru niezbędna będzie również rozbudowa zajezdni. Obiekt wybudowany w latach 1956-59 nie jest przystosowany do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach. Zlecenie prac jest uzależnione od uzyskania zewnętrznego dofinansowania.

Inwestycja składa się z kilku części.
Obejmuje m.in. rozbudowę i przebudowę:
• układu torowego i sieci zasilającej trakcję
• dostosowanie obiektów infrastruktury technicznej i obsługowej zajezdni do zapewnienia wymaganych warunków obsługiwania technicznego oraz remontów floty tramwajów niskopodłogowych.

W zakres zadania wchodzi również modernizacja infrastruktury towarzyszącej (sieć elektryczna, oświetlenie terenu, instalacja wod.-kan., c.o. i sieć trakcyjna) oraz przebudowa układu drogowego zajezdni. 



Wniosek o dofinansowanie złożony
Bydgoszcz zabiega o maksymalne dofinansowanie (65 mln zł) ze środków centralnych w ramach Programu Inwestycji Strategicznych. Zadanie zostanie uruchomione po uzyskaniu dofinansowania. Wcześniej inwestycja, na zlecenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (MZK), została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.

Działa już ponad 60 lat
Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

Na terenie zajezdni znajduje się w sumie ponad 7,3 km torów z siecią trakcyjną. Obecnie tory odstawcze mogą pomieścić około 85 jednostek typu Konstal. Jednak liczba torów umożliwiająca przejazd i postój tramwajów niskopodłogowych, które wymagają innych parametrów geometrycznych torowisk niż tramwaje typu 805Na, jest zdecydowanie niewystarczająca.



informujemy, że na potrzeby obchodów 77. rocznicy zakończenia II Wojny Światowej w dniach 7-8 maja 2022 roku (sobota-niedziela), wprowadzona zostanie czasowa organizacja ruchu na Placu Wolności, ul. Gimnazjalnej, ul. Piotra Skargi i ul. Konarskiego.

Na Placu Wolności i ul. Gimnazjalnej od dnia 07 maja 2022 roku od godz. 17.00 do 08 maja 2022 roku do godz. 13.00 zostanie wprowadzony zakaz zatrzymywania się.
W dniu 08 maja 2022 roku od godz. 11.00 do godz. 13.00 wskazane ulice zostaną zamknięte dla ruchu kołowego.

Ze względu na powyższe dojazd poprzez ul. Gimnazjalną, Plac Wolności oraz ul. Konarskiego, ul. Piotra Skargi, ul. Gimnazjalną, Plac Wolności do ul. Gdańskiej stanie się we wskazanych terminach niemożliwy.

Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do czasowego oznakowania oraz poleceń służb porządkowych regulujących ruch w obrębie ulic objętych czasową organizacją ruchu. 

Strona 8 z 197