Zmiany w obrębie Starego Rynku
Mając na uwadze wnioski i głosy mieszkańców, wprowadzone zostają zmiany w organizacji ruchu w obrębie Starego Rynku. Pierwsze prace związane ze zmianą oznakowania poziome i pionowego już się rozpoczęły. Stary Rynek nadal jednak zostanie utrzymany jako miejsce przeznaczone dla ruchu pieszego oraz rowerowego.
Wprowadzane zmiany:
- wydłużenie godzin przeznaczonych dla dostawców od poniedziałku do piątku od 6.00 do 10.30 czyli o 30 min
- zwiększenie liczby miejsc postojowych dla pojazdów zaopatrzenia. Tym samym wyznaczone zostaną dodatkowe miejsca dla pojazdów zaopatrzenia np. na Placu Kościeleckich ,ale także specjalne miejsca dla pojazdów zaopatrzenia (w ramach istniejących miejsc) o dopuszczalnej masie całkowitej 2.5 t – 3.5t. jak np. na ul. Pod Blankami, Jana Kazimierza, co spowoduje zwiększone możliwości prowadzenia dostaw przez pojazdy dostawcze.
- na ul. Przyrzecze zostaną wyznaczone również dwa nowe stanowiska dla osób niepełnosprawnych, które uzupełnią już wprowadzone na ulicach Mostowej czy ul. Pod Blankami.
Wprowadzane zmiany mają charakter optymalizacyjny i nie zmienią ogólnych zasad ruchu wprowadzonych w roku ubiegłym.
6 maja - wraca rower miejski
W związku z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 2 maja 2020 roku w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów wynikających ze stanu epidemii (Dziennik Ustaw Rzeczpospolitej Polskiej Warszawa, dnia 2 maja 2020 r. Poz 792) zapisano, że zakaz korzystania z rowerów miejskich dostępnych publicznie, obowiązuje do dnia 5 maja 2020 roku.
Tym samy od środy 6 maja 2020 r. funkcjonowanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) zostaje przywrócone.
Postępują prace przy budowie buspasów na ul. Gdańskiej.
Realizowane są prace ziemne, brukarskie i energetyczne. Trwa układanie ostatnich warstw nawierzchni oraz dalsze roboty przy budowę ronda na ul. Rekreacyjnej. Zamontowane zostało oświetlenie uliczne. Poprawiamy też funkcjonalność i estetykę pętli autobusowej w Myślęcinku. Koszt inwestycji to 10 mln zł.
Na zatokach przystankowych pętli autobusowej ułożona została już trwała kamienna kostka. Przy ulicy Gdańskiej natomiast prowadzone są roboty przy dodatkowych miejsca do zatrzymywania się autobusów. Dzięki temu pojazdy komunikacji miejskiej kursujące w kierunku Podkowy i oraz do gminy Osielsko, nie będą musiały wjeżdżać na pętlę. W północnej części pętli zarezerwowano też miejsca postojowe dla autobusów turystycznych.
W obrębie wjazdu na parking powstają obecnie azyle dla pieszych, które docelowo ułatwią przekraczanie rozbudowanej jezdni. Szereg prac w tym miejscu zostało już zrealizowanych. Docelowo Wykonawca będzie prowadził też nasadzenia drzew i krzewów oraz ustawi ławki i wiaty przystankowe.
W ramach zadania realizowana jest również budowa ronda przy ul. Rekreacyjnej. Prowadzone są przede wszystkim roboty brukarskie przy zatokach autobusowych i wyspie centralnej oraz prace ziemne. Na przebudowywanym odcinku ul. Gdańskiej, zamontowane zostało już oświetlenie uliczne oraz trwają dalsze prace energetyczne. Wykonawcy pozostała też do ułożenia ostatnia warstwa nawierzchni. Dalsze prace w tym zakresie beda realizowane już na początku maja.
Zakończenie wszystkich prac budowlanych planowane jest w połowie roku. Koszt inwestycji to 10 mln zł.
Rusza kolejna linia podmiejska.
Dnia 30 kwietnia zawarte zostało porozumienie z gminą Dąbrowa Chełmińska, które umożliwia dalsze funkcjonowanie sezonowej, międzygminnej linii autobusowej do Ostromecka. Dodatkowo porozumienie umożliwia też pasażerom korzystanie z atrakcyjnych ulg biletowych. Zarówno linia jak i bilety ruszają od 1 maja 2020.
Porozumienie dotyczy uruchomienia linii nr 40 do Ostromecka w dni wolne i święta oraz funkcjonowania dla mieszkańców Gminy biletów uczniowskich i biletów Malucha.
Porozumienie podpisali: Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski i Wójt Gminy Dąbrowa Chełmińska Radosław Ciechacki
Nowe porozumienie określa zakres zadań powierzonych Miastu Bydgoszcz przez Gminę Dąbrowa Chełmińska, prawa i obowiązki stron oraz udział w kosztach realizacji zadań. Nowe połączenie funkcjonować będzie w okresie od 1 maja do końca września. Linia kursować będzie z pętli Przylesie ulicami Korfantego, Twardzickiego, Wyzwolenia, Bydgoską przez Strzyżawę do Ostromecka.
Z połączenia skorzystają zarówno mieszkańcy Bydgoszczy, odwiedzający zespół pałacowo-parkowy jak i mieszkańcy gminy Dąbrowa Chełmińska dojeżdżający do miasta. W przyszłości nie wyklucza się modyfikacji trasy i rozkładu jazdy przedmiotowej linii.
Nowa numeracja
Pragniemy również zauważyć, że linie międzygminne mają zarezerwowaną numerację od 40-49 i 90-99. W związku jednak z tym, że zakres 90-99 wyczerpał się w marcu tego roku, kolejne linie międzygminne mają już numerowanie od nr 40 do 49. Dzięki temu uniknie się zamieszania ze zmianą numeracji linii już funkcjonujących.
Jest to piąta gmina ościenna (obok Białych Błot, Osielska, Dobrcza i Nowej Wsi Wielkiej), która zawarła z Miastem Bydgoszcz porozumienie o wspólnej organizacji transportu publicznego.
Siatka podmiejskich połączeń, z roku na rok się rozwija i cieszy coraz większym zainteresowaniem mieszkańców regionu. Pierwsza linia podmiejska została uruchomiona w 2010 roku i obsługiwała Murowaniec oraz Białe Błota. Dziennie korzystało z niej ponad 2300 pasażerów. Dziś każdego dnia z linii podmiejskich korzysta już prawie 7000 osób.