Jar na Wyżynach wkrótce w remoncie
Niebawem ruszy budowa nowego oświetlenia i remont nawierzchni trasy spacerowo-rowerowej w Jarze Czynu Społecznego na Wyżynach.
Zadanie do realizacji wskazali mieszkańcy w trakcie głosowania w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim. Podpisaliśmy umowę z wykonawcą robót.
Jar Czynu Społecznego to popularna trasa piesza łącząca osiedle Wyżyny z okolicami ronda Toruńskiego. Dopuszczony na niej jest też ruch rowerowy. Stanowi ona alternatywny szlak dla ścieżki pieszo-rowerowej biegnącej wzdłuż ul . Zdobywców Wału Pomorskiego.
Odcinek o długości około 300 metrów biegnący pomiędzy ulicami Grzymały-Siedleckiego i Ogrody był remontowany w poprzednich latach. Teraz modernizować będziemy odcinek pomiędzy ulicą A. Grzymały-Siedleckiego i W. Bełzy.
W pierwszej kolejności zaprojektowane i wybudowane zostanie nowe oświetlenie trasy. Następnie rozpoczną się prace przy nawierzchniach. Połowa liczącej ponad 400 metrów trasy ze względu na stan techniczny wymagać będzie wymiany podbudowy. Pozostała część zostanie przykryta nowym asfaltem.
W połowie trasy powstanie miejsce do odpoczynku z mineralną nawierzchnią i ławkami.
Przy okazji robót wyremontowane zostaną też schody do bloku przy ul. Ogrody 17.
Prace zajmą około 4 miesięcy.
Zadanie do realizacji wskazali mieszkańcy w trakcie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Pomysł wyremontowania trasy w Jarze Czynu Społecznego wsparło ponad 250 mieszkańców.
W ostatnich dniach podpisana została umowa o wartości 836 tysięcy złotych.
Wykonawca (BPRD Sp. z.o.o.) udzieli po zakończeniu inwestycji 5-letniej gwarancji.
W pierwszej kolejności wykonany zostanie projekt. Prace drogowe rozpoczną się latem.
Łąki kwietne powstały przy bydgoskich ulicach
W czerwcu kończy się wiosenne koszenie traw w mieście.
Nadal stosowana jest zasada, by kosić jak najrzadziej i tylko tam, gdzie jest to konieczne.
Dzięki temu w Bydgoszczy powstały miejskie łąki kwietne, które cieszą nie tylko oko, ale także owady zapylające.
Zmiany w zarządzaniu miejską zielenią są realizowane od 2020 roku.
Pierwsze koszenie w tym roku rozpoczęło się na początku maja. Nadal stosowana jest zasada, by kosić jak najmniej i tylko tam, gdzie to konieczne.
Wyższe trawniki znakomicie zatrzymują wodę. W czasie ulewnych deszczy działają jak gąbka.
Rzadsze przycinanie trawników pozytywnie wpływa na różnorodność biologiczną – pojawiają się inne gatunki roślin i zwierząt, w tym owadów, które mają lepsze warunki do bytowania.
W naszym mieście wytypowano ponad 20 ha trawników, w których koszenie ograniczone jest do minimum. To w tych miejscach powstają naturalne zbiorowiska roślin, przekształcające się w miejskie łąki kwietne. Wczesną wiosną widzimy na nich żółte dywany mniszków lekarskich, a w czerwcu bujnie kwitnące maki, chabry, czy stokrotki. Ponadto rośliny te sprzyjają zmniejszaniu hałasu i pochłanianiu zanieczyszczeń z transportu. Te oazy zieleni będących siedliskiem drobnych zwierząt kosimy tylko raz w roku, na jesień.
W Bydgoszczy założyliśmy łąki w parkach: Jana Kochanowskiego, W. Witosa, przy głównych arteriach: ul. Wyszyńskiego, Solskiego.
Bydgoszczanie w głosowaniu na Bydgoski Budżet Obywatelski wzbogacili łąkami kwietnymi park nad Starym Kanałem Bydgoskim oraz pętlę tramwajową na ul. Wyścigowej.
Są jednak miejsca, które wymagają odpowiednio większej pielęgnacji. Do takich miejsc można zaliczyć pobliże skrzyżowań, przejść dla pieszych czy przejazdów tramwajowych, czyli miejsca, w których bujna roślinność mogłaby stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa pieszych oraz kierowców.
Inwestycje w Starym Fordonie za blisko 50 mln.
Zakończyliśmy przebudowę Rynku w Starym Fordonie.
Nadal jednak kontynuowane są roboty przy nabrzeżu. Rewitalizowane są okoliczne uliczki i tereny zielone nad brzegiem Wisły.
Po zakończeniu robót będzie to niewątpliwie wizytówka tej części miasta, która zachęci do odpoczynku i rekreacji.
Obecnie trwa kompleksowa rewitalizacja uliczek i terenów zielonych pomiędzy ulica Bydgoską a brzegiem Wisły.
Mają one prowadzić do budowanego obecnie nabrzeża i zachęcać do rekreacji.
Wiele z zaplanowanych prac zostało już wykonanych.
Na prawie całej długości ulicy A. Frycza Modrzewskiego ułożony został już nowy chodnik a na jezdni kamienna kostka.
Dobiegają również końca prace przy budowie ulic Zakładowej i Rybaki
Zakończyły się już roboty na ul. Kapeluszników i na podwórku ul. Sikorskiego.
Kontynuowane są jeszcze prace na ul. Promenada. Wykonana została konstrukcja przyszłej drogi od ul. Nad Wisłą do ul. Frycza Modrzewskiego. Ustawione zostały krawężniki, wykonano już chodnik po stronie północnej oraz dużą część przyszłego parkingu. Na wysokości aresztu śledczego trwa wymiana gruntu.
Na ul. Filomatów wykonana została nawierzchni i chodnik. Do zrobienia pozostały jeszcze schody oraz rampa dla osób z niepełnosprawnościami.
Po zakończeniu wszystkich robót, wykonawca rozpocznie prace w ciągu ul Nad Wisłą, która obecnie stanowi drogę dojazdową na teren budowy.
Docelowo projekt zakłada na całym obszarze dużą liczbę nasadzeń drzew i krzewów oraz budowę ścieżek dydaktycznych.
Zaawansowane prace prowadzone są też przy nabrzeżu Wisły.
Nadal trwają prace przy umacnianiu nabrzeża w Starym Fordonie. Wykonawca musi dostosowywać postęp prac do poziomu Wisły. Umocnione nabrzeże ma pełnić kilka funkcji. Podstawowa to wzmocnienie potencjału Starego Fordonu, który znów zwraca się ku Wiśle.
Będzie to miejsce wypoczynku i rekreacji z ławkami oraz siedziskami. Stworzy również możliwość wodowania i cumowania jednostek pływających czy korzystania z transportu wodnego. Obecnie prace prowadzone są przy betonowaniu zazbrojonej konstrukcji slipu. Latem przy niskim poziomie Wisły prowadzone mają być jeszcze prace przy ostrodze, która wychodzi najdalej w stosunku do brzegu.
Nabrzeże będzie wyposażone w oświetlenie, monitoring i odwodnienie.
Przy rzece zaplanowano między innymi budowę: boiska, toru do jazdy wyczynowej rowerem, miejsc wypoczynku, placu zabaw i ścianek do wspinaczki.
Na kompleksową rewitalizację Starego Fordonu wydanych zostanie blisko 50 mln zł.
Klasyki opanowały Bydgoszcz
W sobotę 18 czerwca w naszym mieście odbył się Zlot Zabytkowych Autobusów.
Była parada klasyków, pokazy starych autobusów a dla mieszkańców kursy zabytkowym taborem.
Projekt powstał dzięki głosom oddanym w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim.
Impreza zorganizowana przez: Miasto Bydgoszcz, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Transportu Publicznego w Bydgoszczy, MZK, ZDMiKP oraz Irex Trans,