Bilety 20-minutowe okazały się strzałem w dziesiątkę.
Od 1 stycznia 2022 roku obowiązują w Bydgoszczy nowe stawki za przejazd komunikacją miejską. Wystarczyło tylko kilka dni aby wielu pasażerów zmieniło swoje dotychczasowe przyzwyczajenia.
Coraz więcej osób korzysta z biletów dobowych i 20 minutowych.
Niesłabnącą popularnością cieszy się też zakup biletu przez aplikację w telefonie
Obecnie za bilet normalny płacimy 3,80 zł (1,90 ulgowy) a za godzinny bilet normalny 4,80 zł (2,40 ulgowy). Nowością są bilety 20-minutowe za 3 zł (1,5 ulgowy) które cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.
W miesiącu styczniu czyli po wprowadzeniu zmian, w porównaniu do listopada ubiegłego roku, w Open Payment System (płatnośc kartą za przejazd) o blisko 72 tysiące spadła sprzedaż biletów jednorazowych normalnych i ulgowych. O tyle samo wzrosła natomiast sprzedaż biletów 20 minutowych.
O ponad tysiąc spadła też sprzedaż biletów godzinnych.
Wielu pasażerów jak widać z przeprowadzonych statystyk, zaczęła korzystać z biletów dobowych (wzrost o ok. 1000 szt.).
W chwili obecnej najbardziej popularne w Bydgoszczy są bilety jednorazowe i 20-minutowe.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się natomiast bilety dobowe.
Coraz rzadziej kupujemy bilety w papierze.
Wpływ na to ma niewątpliwie coraz bardziej ograniczona liczba punktów ze sprzedażą biletów (kioski). Innowacje technologiczne cieszą się natomiast coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają dotychczasowe rozwiązania w postaci papierowych biletów.
Każdego dnia aplikacją za bilet jednorazowy płaci już blisko 1000 osób.
W ubiegłym roku zakup biletu za pomocą karty płatniczej wykonano już ponad 3 mln płatności. To o 50% więcej niż jeszcze dwa lata wcześniej.
Coraz więcej Pasażerów płaci za przejazd przy pomocy aplikacji w telefonie.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ
Kolejne bezpieczne skrzyżowanie
Uruchomiliśmy nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Koronowskiej i Opławiec.
Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo mieszkańców osiedli Smukała, Opławiec i Janowo.
Planujemy już kolejne inwestycje związane z ustawieniem świateł w miejscach, gdzie dochodzi do wypadków.
Sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Koronowskiej i Opławiec znacznie usprawnia nie tylko wyjazd mieszkańcom osiedli Opławiec-Smukała-Janowo ale ułatwia też manewry kierowcom miejskich autobusów.
Wraz z sygnalizacją przesunięty został przystanek autobusowy, skorygowano promienie skrętu, przebudowano chodniki i peron autobusowy.
W tym miejscu poprawi się teraz nie tylko bezpieczeństwo kierowców ale też pieszych. Prace pochłonęły 290 tysięcy złotych.
Konieczność budowy sygnalizacji w tym miejscu zgłaszali wielokrotnie mieszkańcy osiedla Opławiec-Smukała-Janowo oraz kierowcy autobusów miejskich.
Rower BRA - umowa podpisana.
Podpisaliśmy umowę na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2022 roku.
W tym sezonie podobnie jak w roku ubiegłym, będzie obowiązywał system pomostowy. Oznacza to, że umowa będzie obowiązywała przez jeden rok a usługa oparta będzie wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach. Nowy sezon rozpoczyna się za niespełna miesiąc
W październiku 2021 roku zakończyła się umowa na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA).
Mimo trudnej sytuacji w tej branży, chcieliśmy aby rower miejski nadal funkcjonował w naszym mieście.
Właśnie podpisaliśmy umowę z firmą Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy.
To wykonawca który obsługiwał rowery BRA w poprzednim sezonie.
Kwota za wykonanie usługi to ponad 1 mln 446 tys. zł.
Nowe sezon rozpoczyna się już 1 miarca.
W tym roku podobnie jak w poprzednim obowiązywać będzie w Bydgoszczy system pomostowy.
Oznacza to, że umowy została podpisana na jeden sezon a usługa zostania oparta wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach
To rozwiązania wprowadziliśmy mając na uwadze sytuację epidemiologiczną, spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych.
W ubiegłym roku Bydgoszczanie mieli do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można było wypożyczyć w ponad 50 stacjach. Średni czas wypożyczenia roweru na dzień to 24 minuty.
Łączna liczba wypożyczeni rowerów w sezonie wyniosła ponad 58 tysięcy.
W systemie zarejestrowanych było prawie 6000 użytkowników.
Testujemy kolejnego elektryka
Od 7 do 15 lutego 2022 roku Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) będą testować na bydgoskich trasach autobus elektryczny.
Testy będą przeprowadzane na wybranych liniach autobusowych.
To kolejny sprawdzian dla tego typu pojazdu i dobra okazja aby samemu sprawdzić i ocenić zastosowane tam rozwiązania.
Testowany elektryk to model Solaris Urbino 12 electric
Autobus będzie kursował na liniach nr: 54, 57, 80, 84, 92 i 99.
Funkcjonowanie i przebieg pojazdu mogą być jednak uzależnione od wielu czynników np. dodatkowego ładowania w ciągu dnia.
Rozkład jazdy dla autobusu elektrycznego [pdf]
Autobus posiada 24 miejsca siedzące z czego 8 z niskiej podłogi. Wyposażony jest w szerokie drzwi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie, przestronne okna oraz LED-owe oświetlenie wnętrza.
Autobus jest wyposażony w baterie, które umieszczono z tyłu pojazdu, a także na dachu, nad pierwszą osią.
Rozkład baterii gwarantuje odpowiednie rozłożenie nacisków na obie osie i dodatkowo umożliwia zwiększenie przestrzeni pasażerskiej.
Wyposażenie dodatkowe autobusu stanowią automatyczne systemy wspierające pracę kierowcy.
Dzięki kamerom umieszczonym po bokach autobusu, kierowca otrzymuje ostrzeżenia o pieszych lub rowerzystach znajdujących się w pobliżu.
Autobus posiada też system kamer zastępujących lusterka wsteczne oraz boczne, co zmniejsza całkowitą szerokość autobusu. Jest to szczególnie ważne w przypadku węższych ulic o dużym natężeniu ruchu.
Na pokładzie pojazdu znajduje się nawet urządzenie liczące pasażerów, które pozwala przewoźnikowi zbierać dane o przepływie pasażerów w autobusie na danej linii.
Należy jednak pamiętać, że w autobusie nie będzie możliwości zakupu biletu kartą kredytową oraz nie będą odtwarzane zapowiedzi głosowe.
Autobus nie będzie posiadał też barw miejskich, dostępu do WiFi i gniazd ładowania USB.
W pojeździe brak będzie też tablicy bocznej z nr linii i wielu przydatnych informacji wewnątrz.
W związku z powyższym, przejazd autobusem trzeba będzie opłacić za pomocą tradycyjnego biletu papierowego.
Autobus elektryczny jest pomalowany na szaro z żółtymi pasami, więc rozpoznanie go nie sprawi większego problemu.
Zapraszamy do przejażdżki.
To kolejny sprawdzwian dla elektrycznego autobusu.
Pod koniec grudnia tetowany był na bydgoskich trasach MAN Lion's City o czym więcej pisaliśmy TUTAJ