Ostatnie prace na ulicach Wejherowskiej i Platynowej
- Szczegóły
Kończymy budowę ulice Wejherowskiej na Miedzyniu i Platynowej na Osowej Górze. Zyskały one twardą nawierzchnię i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych. Trwa jeszcze montaż oświetlenia. Oba zadania pochłoną blisko 4 mln zł.
W przyszłym roku na kontynuację wieloletniego programu utwardzania ulic miasto zabezpiecza 32 mln zł.
Oba zadania powstały w oparciu o II edycję wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych.
Zadania są finansowane w oparciu o środki miasta. Kolejność ulic do przebudowy wynika z obiektywnych kryteriów. Zaawansowanie robót to już ok. 95%. Wykonawca obu inwestycji - firma Betpol planuje zakończenie prac jeszcze w tym miesiącu.
Ul. Wejherowska dla pieszych i samochodów
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyskała twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów.
Posiada ona obecnie charakter pieszojezdni z kostki betonowej. Powstały zjazdy i dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową wybudowano parking.
Poza tym wyznaczono również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy.
Ulicę też wyposażono też w progi zwalniające oraz wpusty do kanalizacji deszczowej.
Obecnie trwa jeszcze montaż oświetlenia ulicznego. Prace pochłoną 2 mln zł.
Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze utwardzony został odcinek ulicy Platynowej pomiędzy Kruszyńską i Ptasią.
Ta ostatnia została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstała na długości 210 metrów.
Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej zyskały formę wyniesioną, co poprawiło bezpieczeństwo.
Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 ma nawierzchnię mineralną.
Obecnie przy tekj ulicy również trwa montaż energooszczędnych lamp.
Koszt inwestycji to 1,8 mln zł.
Nowe autobusy wyjadą na bydgoskie ulice.
- Szczegóły
Kończymy certyfikację taboru zakupionego przez firmę Mobilis. Firma od 1 stycznia będzie obsługiwać 11 linii autobusowych w Bydgoszczy.
W ramach umowy zakupionych zostało blisko 50 nowych pojazdów.
Firma będzie świadczyć usługi przewozowe do 2031 roku.
Od 1 stycznia nowy Przewoźnik zastąpi na trasach firmę IREX - TRANS.
Będzie obsługiwał linie nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 73, 76 i 85.
Do obsługi tych tras nowy Wykonawca musi łącznie dysponować 45 pojazdami (plus pojazdami rezerwowymi).
Tabor liniowy będzie składał się z 19 przegubowców i 26 wozów krótkich.
Przegubowce mają zabrać na pokład minimum 135 pasażerów, a wozy krótkie co najmniej 90 pasażerów.
Obecnie trwa sprawdzanie zakupionych pojazdów, których wyposażenie musi być zgodne z zapisami zawartej umowy.
Niskopodłogowe autobusy muszą być wyposażone m.in. w klimatyzację, system wi-fi, system ITS, monitoring wizyjny, system zapowiedzi głosowych, system elektronicznych podświetlanych tablic i porty usb do ładowania urządzeń mobilnych.
Tabor ma być też w pełni dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami (brak stopni we wszystkich drzwiach i brak stopni poprzecznych wewnątrz pojazdu).
Autobusy muszą być fabrycznie nowe co oznacza, że norma spalania nie może być niższa niż Euro 6.
Przypominamy, że w Bydgoszcz 25 procent autobusowej pracy przewozowej realizowana jest na podstawie procedury przetargowej (wygrana firmy Mobilis), a 75 procent jest obsługiwane przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne w Bydgoszczy (MZK).
Firma Mobilis wyceniła realizację zadania (w samym tylko roku 2023) na prawie 27 mln zł.
W kolejnych latach stawki jednostkowe będą waloryzowane o wskaźnik inflacji oraz paliwowy.
Komunikacja autobusowa w liczbach:
W Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów:
• MZK Bydgoszcz – 30 linii dziennych; 6 linii nocnych oraz 13 międzygminnych
• obecnie Irex-Trans - 11 linii (od 2023 roku firma Mobilis)
Liczba linii
- 41 dziennych
- 6 nocnych
Rynek w Fordonie z nominacją do prestiżowej nagrody. Wśród rywali warszawskie Łazienki
- Szczegóły
Przebudowa fordońskiego rynku kandyduje do zwycięstwa w konkursie Property Design Awards. To prestiżowa nagroda dla miejskich projektów i inwestycji. Aby zwyciężyła – trzeba zagłosować w internecie.
Rynek w Fordonie, z którego dumni są jego mieszkańcy od lata tego roku, kiedy przebudowa została ukończona, kandyduje w kategorii: Przestrzeń Publiczna.
To jedna z kilku krajowych inwestycji, na którą odbywa się internetowe głosowanie na stronie propertynews.pl.
Konkurs Property Design Awards 2023 pokazuje najciekawsze inwestycje pojawiające się w miejskich przestrzeniach w Polsce, obiekty o wyjątkowej architekturze, pełne inspirującego designu.
Oceniane są inwestycje w dwóch grupach: bryła i design. W pierwszej wybieramy w kategoriach: hotel, biurowiec, obiekty publiczne, przestrzeń publiczna. Natomiast w drugiej: hotel, biuro, przestrzeń handlowo-usługowa, obiekty publiczne.
Bydgoska inwestycja rywalizuje z nowym placem w Łazienkach Królewskich, placem Pięciu Rogów w Warszawie, Teatrem Letnim im. Heleny Majdaniec w Szczecinie oraz z zagospodarowaniem terenu zabytkowej kopalni Ignacy w Rybniku.
Rewitalizacja Rynku w Starym Fordonie, kosztowała ponad 7 mln złotych. Główną atrakcją przebudowanego rynku stała się multimedialna fontanna.
Powstały też nowe chodniki, ławki i oświetlenie. Posadziliśmy też drzewa i krzewy a pomnnik przesunęliśmy bliżej kościoła.
Aby zagłosować w konkursie, należy na stronie propertynews.pl znaleźć odpowiedną kategorię, zaznaczyć fordoński rynek, potem podajemy e-mail, na który otrzymamy link do zatwierdzenia głosu.
Głosuj w BBO na inwestycje drogowe
- Szczegóły
Rozpoczyna się głosowanie na Bydgoski Budżet Obywatelski. Mieszkańcy decydują, które z projektów trafią do realizacji. Na zadania przeznaczonych zostało 16 mln zł.
Co roku w ramach BBO realizujemy wiele zadań drogowych.
Powstają nowe parkingi, utwardzamy ażurami ulice osiedlowe, powstają drogi rowerowe, doświetlamy przejścia dla pieszych i remontujem chodniki.
Głosowanie elektroniczne na stronie www.bydgoszcz.pl/BBO zajmuje tylko kilka minut i potrwa do 15 grudnia.
Głosując wybieramy, aż 4 pomysły w różnych kategoriach: projekty osiedlowe, ponadosiedlowe, mikroprojekty osiedlowe i projekty społeczne.
Główna kategoria projektów to pomysły osiedlowe.
W Bydgoszczy znajdują się większe i mniejsze osiedla. Kwoty zostały rozdzielone proporcjonalnie biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców.
Wśród najpopularniejszych propozycji są: projekty „zielone" i ekologiczne, rewitalizacja skwerów, alejek i parków, unowocześnianie i budowa nowych placów zabaw oraz innych form rekreacji np. street workout.
Drugą kategorią są zadania ponadosiedlowe.
W tym roku zadań o charakterze ogólnomiejskim jest 20. Wśród propozycji znajdziemy m.in. te o charakterze rekreacyjnym, sportowym, a także rewitalizacje terenów zielonych i propozycje ekologicznych rozwiązań w mieście.
Im większa kwota na zadanie, tym efekt jest bardziej spektakularny.
Jednak Bydgoski Budżet Obywatelski jest także po to, żeby integrować bydgoszczan. Taką rolę spełniają inwestycje z najmłodszej kategorii, która jest w Programie od zeszłego roku – Małe projekty społeczne. Wartość zadania to kilkadziesiąt tysięcy złotych, dzięki którym możemy zorganizować projekty dedykowane m.in. dzieciom, młodzieży i seniorom. Tematyka i forma są dowolne. Mogą to być warsztaty, festyn, koncert, spotkanie. W tym roku wybieramy spośród 83 propozycji.
Prace nad BBO trwają cały rok.
Najpierw mieszkańcy zgłaszali swoje pomysły Po intensywnych pracach przygotowawczych, w które włączyły się również rady osiedla oraz członkowie Rady ds. Partycypacji Społecznej przychodzi czas na głosowanie.
Głosowanie odbywa się do 15 grudnia do północy, za pośrednictwem strony: www.bydgoszcz.pl/bbo. Głosowanie zajmuje kilka minut.
Głosować może każdy mieszkaniec Bydgoszczy.
Wyniki poznamy do 10 stycznia 2022 roku.
Strona 115 z 462






