Dziś w nocy przyjedzie do zajezdni pierwszy z 40 zakupionych tramwajów.
Tak duże zamówienie, na które pozyskaliśmy unijne fundusze, pozwoli wymienić cały tabor tramwajowy na nowy.
Pojazdy powstają w bydgoskiej fabryce PESA.
Pierwszy pojazd zostanie przywieziony na ogromnej lawecie do zajezdni MZK przy ul. Toruńskiej jeszcze dziś w nocy (22/23.08).
Nowy Swing różni się od poprzednich pojazdów tego typu, dlatego będzie wykorzystywany na początku do szkoleń obecnych i przyszłych motorniczych.
Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych.
Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
W tym roku zgodnie z kontraktem PESA dostarczyć ma 10 nowych "niskopodłogowców".
Pozostałe 30 pojazdów będzie sukcesywnie dostarczana na zajezdnie w kolejnych miesiącach.
Cały kontrakt sfinalizujemy w 2025 roku.
Dzięki temu przedsięwzięciu wymienimy cały tabor na nowy, a 30-letnie „Kosntale" zastąpimy nowoczesnymi tramwajami.
Nadrobiliśmy duże zaległości
Do 2010 roku w Bydgoszczy mieliśmy tylko dwa nowoczesne tramwaje.
Reszta floty składała się z wysłużonych „Konstali".
W ciągu ostatniej dekady udało się nam nadrobić te zaległości. Zakupiliśmy 33 nowe tramwaje.
Zbudowaliśmy też nowe linie tramwajowe do dworca kolejowego, Fordonu oraz wzdłuż ul. Kujawskiej.
Kontynuujemy budowę przystanków wiedeńskich.
Działamy dalej
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu.
Obecnie dobiega końca budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz torowiska na ul. Perłowej i ul. Toruńskiej.
Trwa przetarg na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej.
Projektujemy też nową linię tramwajową na Szwederowie.
Nowe Swingi w liczbach:
• Żywotność pojazdu - do 35 lat
• Prędkość maksymalna - do 80 km/h
• Niska podłoga - 100 %
• Liczba zakupionych pojazdów – 40 sztuk
• Wartość całego kontraktu – 431,2 mln zł