• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Nasze tramwaje na II miejscu w Polsce!

tramwaj-1Bydgoskie tramwaje dzięki ostatnim inwestycjom stały się wyjątkowo wygodnym i szybkim środkiem transportu. Bydgoszcz zajęła II. miejsce w rankingu miast, w których tramwaje osiągają najwyższe prędkości. Planujemy kolejne inwestycje w ten przyjazny dla środowiska transport.

Raport opracował portal „Puls Gdańska". Analizowana 12 systemów transportowych.

Bydgoszcz ze średnią prędkością przejazdu na poziomie 20,5 km/h znalazła się tuż za Poznaniem. Warto podkreślić, że autorzy analizowali prędkości zarówno szczytową, pozaszczytową oraz średnią prędkość. Wliczali do niej czas postoju na przystankach pośrednich.
Wyprzdziliśmy takie miasta jak: Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Wrocław, Kraków i Łódź.

tramwaj-2- Bydgoszcz postawiła na tramwaje i dzięki temu możemy coraz sprawniej poruszać się po mieście – podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - W ciągu ostatniej dekady nadrobiliśmy wieloletnie zaniedbania. Do 2010 mieliśmy tylko 2 nowoczesne tramwaje. Od lat 90. do momentu budowy torowiska na dworzec nie zbudowano ani jednego metra nowej linii. Dziś tramwajami możemy dojechać również do Fordonu oraz wzdłuż ulicy Kujawskiej na Górny Taras.

Nasza sieć tramwajowa urosła z 28 do ponad 41 kilometrów . Zmodernizowaliśmy kilka innych tras i węzłów. Wkrótce ruszy budowa mostu spinającego ulice Toruńską i Fordońską. Wspólnie z mieszkańcami planujemy też dalszy rozwój tramwajowej sieci. To kosztowne inwestycje, skutkujące w trakcie realizacji sporymi utrudnieniami w ruchu, ale bardzo opłacalne szczególnie w dłuższej perspektywie.

tramwaj-3W godzinach szczytu największą prędkość komunikacyjną uzyskały tramwaje linii nr 5, kursujące pomiędzy Rycerską i Łoskoniem – 24,1km/h. Ta linia uzyskuje również najwyższe prędkości poza szczytem – rzędu 26,3 km/h.

Doskonały wynik Bydgoszczy to w dużej mierze efekt nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w trakcie inwestycji. Nowe trasy powstają na wydzielonych torowiskach (łącznie z mostami i wiaduktami).

Wiele sygnalizacji w sposób priorytetowy obsługuje przejazdy pojazdów szynowych. Pomogła również wymiana taboru. W latach 2015-2019 na tory wyjechały 33 nowoczesne pojazdy z Pesy.
Obsługują one przede wszystkim linie kursujące do Fordonu i na górny taras.

tramwaj-5Bydgoska sieć tramwajowa w liczbach:
• Długość torowisk: 41,4km
• Liczba składów tramwajowych kursująca w szczycie: 62
• Liczba linii tramwajowych: 11
• Średnia prędkość komunikacyjna: 20,5 km/h
• Liczba niskopodłogowych składów: 35 sztuk
• Rok powstania: 1888

Rusza TRAMWAJ WODNY

tramwaj-wod-3Bydgoski Tramwaj Wodny to jedna z ulubionych i najpopularniejszych wakacyjnych atrakcji turystycznych Bydgoszczy. Możliwość podziwiania miasta z zupełnie innej perspektywy (od strony rzeki) przyciąga turystów i mieszkańców.

W tym roku będzie można skorzystać z tej atrakcji od 7 maja do 10 października. Terminy mogą jednak ulec zmianie, ze względu na sytuację epidemiczną.

Linie tramwaju wodnego obsługiwane są statkami o napędzie elektrycznym Słonecznik I i Słonecznik II. Każdy z nich zabiera na pokład do 28 pasażerów.
Wejście na pokład dla obu tras odbywa się przy Rybim Rynku.

tramwaj-wod-1Bilety dostępne są przez Internet oraz stacjonarnie w Bydgoskim Centrum Informacji. Jest również możliwość zakupu biletu u załogi statku, ale tylko bezpośrednio przed wybranym rejsem, jeśli będą wolne miejsca.

Słoneczniki kursują na dwóch malowniczych liniach: Słonecznej i Staromiejskiej.

Szczegółowe informacje znajdziecie Państwo na stronie: 
https://visitbydgoszcz.pl/pl/odkryj/co-zrobic/93-tramwaj-wodny-w-bydgoszczy

 

Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej

W sobotę (8 maja) nastąpi wymiana słupa trakcyjnego w torowisku ulicy C. Lewińskiego.

Tym samym linie tramwajowe nr 3, 5, 7, i 10 zostaną skrócone do pętli Wyścigowa. Na wyłączonym odcinku zostanie uruchomiona autobusowa linia zastępcza za T3.
Bilety jednorazowe i okresowe z lini tramwajowej po przesiadce będą honorowane na linii zastępczej T3 na trasie Wyścigowa - Zajezdnia/ Łoskoń.

 

Montujemy kolejne wiaty przystankowe w mieście.

wiata-3W ubiegłym roku zadaszeń chroniących pasażerów przed deszczem i wiatrem, ustawiliśmy aż w kilkunastu miejscach Bydgoszczy. 
W tym roku kilka z nich już zamontowaliśmy na przystankach.
Kolejne pojawiają się w ramach realizacji dużych inwestycji drogowych.


wiata-2W kwietniu szklane, czterometrowe wiaty zamontowaliśmy na przystankach:

- Władysława IV – Stawowa w kierunku ulicy Szubińskiej - po ubiegłorocznym remoncie tej okolicy i dyslokacji przystanku, stworzyła się możliwość instalacji wiaty (poszerzenie szerokości peronu). Wsiada na tym przystanku dziennie ponad 220 pasażerów

- Łukasiewicza (przystanek początkowy) - z uwagi na pas drogowy o szerokości 2,7 m; wiata posiada wąskie boki. Tym samym realizujemy ubiegłoroczne ustalenia z Radą Osiedla Kapuściska. Na tym przystanku wsiada dziennie prawie 800 pasażerów.

- Skorupki – Czackiego kierunek ul. Piękna. W miejsce starej wiaty, została zainstalowana czterometrowa wiata szklana.
- przystanek na ul. Chemiczna przy ul. Mokrej (wiata ustawiona w ramach przebudowy Chemicznej).

Nowe zadaszenia ustawione są też w ramach dużych zadań inwestycyjnych.
Wiaty pojawiły się już między innymi przy ul. Wojska Polskiego, ul. Kujawskiej i rondzie Bernardyńskim.

wiata-1Na początku mają nowe wiaty zamontujemy jeszcze na przystankach:

- Brdyujście w kierunku Centrum - instalacja wiaty na prośbę mieszkańców, pracowników okolicznych firm i Rady Osiedla. Dziennie z przystanku korzysta ok. 150 pasażerów.

- Nakielska – Wrzesińska w kierunku Belmy - realizujemy ustalenia poczynione w roku ubiegłym z Radą Osiedla Wilczak. Dziennie korzysta z przystanku ponad 130 pasażerów.

W Bydgoszczy mamy już 585 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta.
Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika.
Każdego dnia z przystanków w mieście korzysta blisko 266 tysięcy pasażerów.
94 % podróżnych korzysta już z wiat przystankowych.

Obecnie na terenie całego miasta prowadzone są wiosenne prace utrzymaniowe, na które składają się: mycie,, okresowe przeglądy, naprawy uszkodzeń i malowanie.
Wszystkie wymagane prace w tym zakresie, Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco.

  1. Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji od 1 maja
  2. Niedziela handlowa - 25.04.2021r.
  3. Miasto Bydgoszcz oraz ZDMiKP nagrodzone za innowacje
  4. Tymczasowa zmiana przystanku na ul. Wojska Polskiego

Strona 107 z 269

  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025