Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...W tym roku nowe wiaty przystankowe pojawiły się już przy kilkunastu bydgoskich ulicach. Postawiliśmy je między innymi na ulicach: Glinki, Grunwaldzkiej, Królowej Jadwigi, Gdańskiej, moście Kazimierza Wielkiego czy ul. Witebskiej. We wrześniu wprowadzamy kolejne udogodnienia dla pasażerów bydgoskiej komunikacji:

- na przystanku tramwajowym Fordońska – Fabryczna w kierunku Fordonu (wsiada tam codziennie ponad 1200 pasażerów), na początku września zainstalowana została sześciometrowa szklana wiata zamiast dotychczasowej czterometrowej.

Czytaj więcej...Po wielu latach eksploatacji, zdemontowaliśmy ostatnie dwie wiaty typu ,,Kalisz". W Bydgoszczy montowane były w latach siedemdziesiątych. W ich miejsce na przystanku Toruńska – Równa w kierunku ronda Toruńskiego, do końca września zostanie zainstalowana szklana wiata sześciometrowa.

- Na koniec września, na prośbę Domu Dziennego Pobytu dla Seniorów oraz innych starszych pasażerów osiedla Leśnego, zamontowana zostanie szklana czterometrowa wiata na przystanku Modrzewiowa – Gdańska w kierunku osiedla Leśnego.

- Na prośbę Rady Osiedla Czyżkówko oraz okolicznych mieszkańców przesunięty (o około 150 metrów) zostanie przystanek Krajeńska – Koronowska w kierunku Czyżkówka. Zgodnie z projektem stałej organizacji ruchu, nowy przystanek zostanie ulokowany w zatoce autobusowej i zmieni swoją nazwę na Orlicza – Nad Torem. Planowana zmiana nastąpi najpóźniej do końca października br.

Czytaj więcej...W Bydgoszczy mamy 570 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta.

Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości dla wiat ze ścianami bocznymi oraz ok. 2,2 m dla wiat bez ścian bocznych ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.

Czytaj więcej...Obecnie na terenie miasta już ponad 93,3 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych. Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), naprawy, wymiana uszkodzeń i malowanie. Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco. 

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji publicznej w Bydgoszczy informuje, że niedzielę 13.09.2020 roku odbędzie się XI Bieg Męczeństwa i Pamięci Narodowej na Szwederowie

Trasa biegu przebiega ulicami:
1. Start z ulicy Filareckiej na wysokości wieży ciśnień
2. Ulica H. Dąbrowskiego
3. Ulica Orla w kierunku ulicy Stromej
4. Ulica Stroma w kierunku ulicy Żuławy
5. Ulica Żuławy w kierunku ulicy Stanisława Leszczyńskiego
6. Ulica Stanisława Leszczyńskiego w kierunku ulicy Ugory
7. Ulica Ugory w kierunki ulicy Grodziskiej
8. Ulica Grodziska w kierunku ulicy Nowodworskiej
9. Ulica Nowodworska do ulicy Filareckiej
10. Meta na ulicy Filareckiej na wysokości boiska Gimnazjum nr 22

Na wskazanych ulicach w ciągu dnia spodziewane są utrudnienia w ruchu  (zakazy ruchu pojazdów oraz zatrzymywania się).

Dodatkowo w związku z organizowanym biegiem, nastąpią zmiany w kursowaniu autobusów linii nr 61.
W godzinach 11.30 - 14.30 
autobusy zostaną skierowane czasowo zmienioną trasą: ul. Piękną i Szubińską (w obu kierunkach).
Odjazdy z przystankó początkowych pozostaną niezmienione.

 

Informujemy, że od dnia 10.09.2020 r. na wniosek gminy linia numer 99 zostanie wzmocniona pojazdem o zwiększonych możliwościach przewozowych. Szczegółowy rozkład jazdy znajduje się tutaj.

Czytaj więcej...Zakończyliśmy prace nad koncepcją przebudowy przystanków wzdłuż ul. Gdańskiej. Chcemy by poprawiły bezpieczeństwo, ułatwiały podróże osobom z niepełnosprawnościami i jeszcze lepiej skomunikowały centrum z wykorzystaniem tramwajów.
Od 8 do 29 września zapraszamy do konsultacji społecznych.


Docelowo ulica Gdańska zostanie wyposażona w perony wiedeńskie poprawiające bezpieczeństwo pasażerów na odcinku od pl. Teatralnego do Kamiennej. Koncepcja zakłada budowę 13 przystanków, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej.

Czytaj więcej...Wstępne lokalizacje zaplanowano:
• przy placu przed Bydgoskim Centrum Finansowym (dawną „Drukarnią")
• przy placu Wolności
• przy placu przed „Rywalem"
• pomiędzy ulicami Cieszkowskiego i Mickiewicza
• przy ul. Chodkiewicza
• na wysokości sklepu „Aldi" (projektowany wjazd na kampus Akademii Muzycznej)

Dodatkowo projektanci zaproponowali też budowę przystanku wiedeńskiego na ul. Jagiellońskiej za skrzyżowaniem z ul. 19 Marca (dla tramwajów jadących w kierunku węzła Garbary) 

Dużym wyzwaniem w trakcie prac koncepcyjnych było również wskazywanie lokalizacji przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej. Wyniesione jezdnie mogą być budowane wyłącznie w miejscach, gdzie nie występują zjazdy na teren posesji. Przez dwa przystanki przebiegać ma też kontrapas rowerowy (pomiędzy placem Wolności i Świętojańską).

Czytaj więcej... MAPA POGLĄDOWA



Czas na konsultacje

Zależy nam teraz na zebraniu uwag mieszkańców do opracowanej koncepcji. Pomogą one ustalić zakres i kształt projektu przed zakończeniem prac koncepcyjnych i sporządzeniem programu funkcjonalno-użytkowego dla planowanej inwestycji. Konsultacje zostaną przeprowadzone za pomocą:
• karty konsultacyjnej dostępnej na stronie www.bydgoszcz.pl/wiedenskie w dniach 8-29 września (kartę konsultacyjną można wysłać na nasz adres ZDMiKP – ul.Toruńska 174a, 85-844 Bydgoszcz);
• sesji Q&A – odpowiedzi na pytania mieszkańców (pytanie można wysyłać na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..pl).

W konsultacjach może wziąć udział każdy mieszkaniec Bydgoszczy. Konsultacje zakończą się 29 września.

Czytaj więcej...Bezpieczne i wygodne
Pierwszy przystanek wiedeński oddaliśmy do użytku w ubiegłym roku na placu Teatralnym w kierunku ronda Jagiellonów. Przebudowany południowy pas ruchu w kierunku ul. Jagiellońskiej w momencie zatrzymania się tramwaju pełni też funkcję wygodnego peronu. Poziom podłogi w tramwaju jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Takie rozwiązanie poprawia też bezpieczeństwo. Wymusza zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku.

Przystanki wiedeńskie w liczbach:
• Łączna liczba przystanków do przebudowy – 13 szt.
• Projektowana długość peronów 28-33m
• Koszt przystanku wybudowanego już na pl. Teatralnym – 498 tys. zł

Dokumenty do pobrania: TUTAJ