• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Dobiegają końca prace naprawcze na Moście Uniwersyteckim – harmonogram prac - styczeń 2022

mo-2Naprawa uszkodzonych elementów mocowań mostu została już zakończona. Obecnie trwają roboty przy ponownym napięciu want oraz badania laboratoryjne wybranych elementów konstrukcji.
Po zakończeniu naciągu want, będziemy mogli przystąpić do próbnych obciążeń konstrukcji.
Po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników, udostępnimy obiekt do ruchu.

Wszystkie węzły obiektu, zostały już naprawione.
Spawanie, które było konieczne do zamocowania dodatkowych blach wzmacniających w węzłach mocujących wykonano.
Zainstalowane zostały też pierwsze z czujników nowego monitoringu.
Ekipy wykonawcy rozpoczęły ponowny naciąg want.

Harmonogram prac na moście w styczniu 2022 roku (zaplanowano z uwzględnieniem warunków atmosferycznych):
- ponowny naciąg want – do 17 stycznia 2022
- montaż i uruchomienie monitoringu na obiekcie – do 20 stycznia
- wykonanie próbnych obciążeń obiektu – 21 stycznia

Pozytywne wyniki obciążeń próbnych pozwolą udostępnić most jeszcze w styczniu.
Wykonawca intensyfikuje wszelkie niezbędne działania i zamierza dotrzymać umownego terminu zakończenia prac tj. 26.01.2022 roku.

mo-6Niezależnie od prac na moście w styczniu kontynuowane będą jeszcze laboratoryjne badania zmęczeniowe liny stalowej pobranej z jednej z want mostu.
Chcemy mieć pewność, że awaria nie wpłynęła na trwałość całego obiektu.
Badania zmęczeniowe są obecnie realizowane na Politechnice Bydgoskiej.

Podchodząc kompleksowo do prowadzonej naprawy obiektu, zleciliśmy również wykonanie symulacji obliczeniowych sytuacji krytycznych, w których awarii może ulec dowolna z lin podwieszających most. Posiadanie takich analiz pozwoli w przyszłości na szybką ocenę stopnia zagrożenia i podjęcie odpowiednich działań na wypadek np. wypadku komunikacyjnego, pożaru pojazdu w bezpośredniej bliskości wanty.

Niezależnie od prowadzonych prac naprawczych i badań mostu, korzystając z pełnej dostępności konstrukcji, wykonujemy szereg innych prac.
W styczniu zostaną jeszcze doprojektowane i zainstalowane włazy kratowe, które uniemożliwią gniazdowanie ptactwa w konstrukcji mostu. Podczas prowadzonych prac zakonserwujemy i dodatkowo zabezpieczymy strefę kotwienia mostu do filara od strony Wzgórza Wolności.
Oględziny przeprowadzone przez ekspertów przy okazji prac naprawczych potwierdziły taką konieczność.

mo-12Po dokonaniu naprawy i oddaniu mostu do ruchu Wykonawca będzie prowadził prace porządkowe pod obiektem, a w sprzyjających warunkach pogodowych wykona powłoki antykorozyjne nowych elementów mocowań want.

Nad całością zadania od samego początku czuwa grono wybitnych Naukowców z czołowych polskich uczelni technicznych – z Wrocławia, Gdańska i Bydgoszczy.
Celem ZDMiKP jako zarządcy dróg na terenie miasta Bydgoszczy, jest jak najszybsza naprawa uszkodzonej przeprawy mostowej i udostępnienie jej do ruchu.

Fordońskie ulice w budowie

Tulice-fordon-3rwają prace przy przebudowie ul. P. E. Strzeleckiego oraz budowie ul. Studenckiej w Nowym Fordonie.

Nowe ulice ułatwią dojazd do kilkunastu bloków.
Powstaną również miejsca postojowe oraz chodnik wzdłuż ul. Akademickiej zapewniający dojście do przystanków.

Na terenach pomiędzy ulicami Kaliskiego i Studencką powstało już kilkanaście budynków wielorodzinnych. Obecnie budowane są kolejne bloki. Wraz z nimi inwestor zdecydował się w porozumieniu z Miastem zbudować nowy układ komunikacyjny zapewniający dojazd do nowych budynków oraz poprawiając obsługę istniejących już obiektów.

ulice-fordon-2W ramach prowadzonych aktualnie prac przebudowywana jest ul. P. E. Strzeleckiego na odcinku od S. Kaliskiego do Studenckiej. Nawierzchnia z ażurowych płyt zostanie zastąpiona kostką betonową. Wzdłuż ulicy budowana jest kanalizacja deszczowa. Powstaną również chodniki i zatoki postojowe.

Od podstaw powstaje natomiast 200 metrowy odcinek ul. Studenckiej w kierunku ul. Akademickiej.
Obie ulice będą wyposażone w 6-metrowe jezdnie i 2-metrowe chodniki.
Łącznie na obu ulicach powstanie prawie 60 miejsc do parkowania.

Warto podkreślić że od ul. Studenckiej wzdłuż ul. Akademickiej zostanie również dobudowany chodnik. Zdecydowanie ułatwi to osobom z rozbudowującego się osiedla dotarcie do przystanków komunikacji miejskiej w obrębie skrzyżowania Akademicka-Kaliskiego.
Inwestor planuje zakończyć prace w połowie biezacego roku.

Budowa mostów nad Brdą. Rusza kolejny etap robót. Będą zmiany w komunikacji.

most-2Mimo zimy wykonawca kontynuuje prace przy budowie nowych mostów nad Brdą, które usprawnią poruszanie się po Bydgoszczy.

Od 8 stycznia rusza kolejny etap robót, związany z przebudową torowiska na ul. Perłowej.
Wprowadzone zostaną też zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej na tym odcinku.

Budowa nowych mostów nad Brdą to jedna z największych miejskich inwestycji.
Prace budowlane realizuje firma Trakcja SA.

most-1Podpory wyrosną nad Brdą
Na budowie mostów nad Brdą trwają prace związane z wykonaniem nowej kanalizacji deszczowej w ulicy Fordońskiej i Łęczyckiej.
Wykonywane są też palowania pod podpory nowych mostów (tramwajowego i drogowego) oraz pogrążane są ścianki szczelne, dzięki którym powstaną komory umożliwiające prowadzenie betonowania oraz zbrojenia podpór.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych (temperaturach powyżej 0 st. C), po sprawdzeniu nośności zabudowanych pali, planowane są prace związane z wykonywaniem podpór pod mosty.

Obecnie trwa również przygotowywanie nasypu do obiektów od strony południowej.
Przed świętami zakończono budowę części fundamentów pod słupy trakcyjne (również w ul. Fordońskiej) co umożliwi ustawienie nowych konstrukcji pod koniec stycznia.

most-14Na dniach rozpocznie się przebudowa zasilania sieci trakcyjnej w ulicy Fordońskiej, co umożliwi rozbiórkę sieci istniejącej kolidującej z nowobudowanym torowiskiem i przystąpienie do robót torowych. Wcześniej przebudowano sieć ciepłowniczą i gazową, która kolidowała z rozbudową dróg i torowisk.

Po zakończeniu robót związanych z uzbrojeniem terenu, planowane są roboty drogowe na jezdni północnej ul. Fordońskiej oraz ciągach pieszo-rowerowych.

most-zmiany-4Intensywne prace zaczną się na ul. Perłowej
Budowa nowych mostów nad Brdą powiązana jest też z przebudową torowiska na ul. Perłowej.
W tym miejscu powstanie nowe torowisko i zmodernizowane zostaną perony przystankowe.
Nową nawierzchnię otrzyma też odcinek ulicy Toruńskiej od skrzyżowania z ulicą Spokojna do skrzyżowania z Perłową. Przebudowane zostaną odcinki osiedlowych ulic przyległych do węzła (m.in. cześć ul. Perłowej).

Dzięki temu w ramach jednego zadania powstaje nowoczesna infrastruktura na całym ciągu komunikacyjnym od Fordońskiej aż do węzła Szarych Szeregów.
8 stycznia rozpoczną się pierwsze prace w tej części osiedla.

most-zmiany-5W pierwszej kolejności rozebrana zostanie trakcja tramwajowa, słupy, wygrodzenia torowisk i wiaty przystankowe.
W dalszej kolejności planowana jest rozbiórka torowiska.
Wykonawca zakłada, że ten etap powinien zakończyć się do końca stycznia 2022 r.

Po dokonaniu rozbiórek planowane jest wykonanie nowych fundamentów oraz słupów trakcyjnych.
W międzyczasie dowiezione zostaną nowe materiały – szyny i podkłady, które będą wbudowywane sukcesywnie po przygotowaniu wszystkich warstw podbudów.

Wykonawca planuje wykonać torowisko wzdłuż ulicy Perłowej do końca wakacji 2022 r.

most-zmiany-2Włączenie wykonanego odcinka Perłowej do torowiska w ulicy Toruńskiej, możliwe będzie jednak dopiero po zakończeniu prac drogowych na skrzyżowaniu ul. Toruńskiej z Perłową oraz na obiekcie tramwajowym w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. 

Po wybudowaniu mostu tramwajowego i oddaniu go do użytku, zostanie nim poprowadzony ruch tramwajowy i będzie można rozpocząć prace przy przebudowie węzła ul. Perłowej wraz z układem drogowym.
Udostępnienie torowiska i nowego układu drogowego przy ul. Perłowej możliwe będzie więc w I kwartale 2023 roku. 

Wszystkie prace prowadzone na ul. Perłowej, wymuszają wprowadzenie zmian w dotychczasowym fukcjonowaniu komunikacji tramwajowej na tym odcinku.
Zmiany w komunikacji opisujemy szczegółowo : TUTAJ

BBO - zagłosuj !

BBO 2021 A3-gosowaniePrzypominamy, że trwa głosowanie na projekty z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
To już ostatni moment na oddanie głosu. 

W tym roku możecie wybierać z ponad 300 zadań zgłoszonych przez Mieszkańców.
Do wydania jest blisko 16 milionów złotych.
Zachęcamy do głosowania szczególnie na inwestycje drogowe zaplanowane na Twoim osiedlu.

Wybierasz 3 pomysły w różnych kategoriach: projekty osiedlowe, ponadosiedlowe i małe projekty społeczne.

Główna kategoria projektów to pomysły osiedlowe.
Kwoty zostały tutaj rozdzielone proporcjonalnie biorąc pod uwagę liczbę mieszkańców.
Wśród najpopularniejszych propozycji są: projekty „zielone" i ekologiczne, rewitalizacja skwerów, alejek i parków, unowocześnianie i budowa nowych placów zabaw oraz innych form rekreacji np. street workout.

Drugą kategorią są zadania ponadosiedlowe.
Wśród propozycji znajdziemy m.in. te o charakterze rekreacyjnym, sportowym, a także rewitalizacje terenów zielonych i propozycje ekologicznych rozwiązań w mieście.

Małe projekty społeczne to zadania dzięki którym można zorganizować projekty dedykowane m.in. dzieciom, młodzieży i seniorom. Tematyka i forma są dowolne. Mogą to być warsztaty, festyny, koncerty, spotkania.

Wiele z powyższych projektów dotyczy też inwestycji drogowych realizowanych przez ZDMiKP.
Co roku w ramach BBO przebudowujemy chodniki, skrzyżowania, parkingi na osiedlach i doświetlamy przejścia dla pieszych.
W ramach zaproponowanych zadań powstają też wyniesione skrzyżowania, drogi rowerowe, sygnalizacje świetlne oraz utwardzane są liczne ulice gruntowe.

Jeśli chcesz aby te inwestycje były realizowane na Twoim osiedlu - zagłosuj.

Głosujemy do 30 grudnia za pośrednictwem:

- strony internetowej: www.bydgoszcz.pl/bbo

- dzwoniąc w dni robocze w godz. 8-16 na numery telefonów 52 51-53-555 lub 660- 240-004.

Wyniki głosowania poznamy do 20 stycznia 2022 roku.

  1. Inwestycje drogowe zaplanowane do realizacji w 2022 roku
  2. Drogowe podsumowanie 2021 roku
  3. Postępują prace przy wiadukcie [FILM]
  4. ProjektujeMY nowe torowiska. Zielonym torowiskiem przez Bartodzieje

Strona 152 z 476

  • 147
  • 148
  • 149
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • 155
  • 156
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025