• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Postępują roboty na ul. Gdańskiej

bus-1Wykonawca przystąpił do układania nawierzchni na nowym rondzie u zbiegu ulic Gdańskiej i Rekreacyjnej w Myślęcinku. Na nowym rondzie ułożone zostały już krawężniki i przygotowana została podbudowa na wlotach od strony ulicy Gdańskiej oraz wokół wyspy centralnej. Teraz rozpoczęło się układanie nawierzchni.

bu-3W przyszłym tygodniu rozpocznie się natomiast  frezowanie nawierzchni, po której obecnie poruszają się pojazdy. Po zakończeniu tych prac wykonawca przystąpi do układania docelowej nawierzchni na całej szerokości jezdni. Warto w tym miejscu zwolnić i zachować większą ostrożność.


Buspasy na ul. Gdańskiej ułatwią przejazd autobusom szczególnie w czasie dużych imprez organizowanych w Myślęcinku. Nowe rondo będzie posiadało 3 wloty. Skrzyżowanie z wyspą centralną zagwarantuje wszystkim uczestnikom ruchu większe bezpieczeństwo. Wokół niego dobudujemy nowe chodniki i drogi rowerowe. Łatwiej będzie też wyjechać z ul. Rekreacyjnej.

Warto podkreślić, że w bezpośrednim sąsiedztwie ronda w ramach innego projektu, powstanie parking typu P+R (parkuj i jedź) umożliwiający wygodną przesiadkę na tramwaj.
Budowa buspasów na Gdańskiej kosztuje ponad 10 mln zł. Inwestycja finansowana jest w oparciu o środki unijne ze Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT).

Nowe wiaty już na przystankach

przystanek-2W mijającym tygodniu zainstalowaliśmy dwie nowe wiaty na przystankach autobusowych. Zadaszenia pojawił się na moście Kazimierza Wielkiego (w kierunku Błonia) oraz ul. Glinki / Dąbrowa (w kierunku Glinek). W przyszłym tygodniu dostawiona zostanie wiata na przystanku Smoleńska / Pińczowska w kierunku ronda Toruńskiego.


W I kwartale bieżącego roku nowe wiaty przystankowe pojawiły się również na: ul. Glinki / Dąbrowa w kierunku Centrum, most Kazimierza Wielkiego w stronę Kapuścisk, ul. Witebskiej (oś. Brdyujście).

W Bydgoszczy mamy prawie 550 wiat przystankowych a kolejne sukcesywnie dostawiamy w różnych częściach miasta. Stawiane są one zgodnie z kryteriami dotyczącymi ilości pasażerów korzystających z danego przystanku. Dodatkowo warunkiem postawienia nowej wiaty, są możliwości infrastrukturalne czyli szerokość chodnika, który w danym miejscu musi wynosić od minimum ok. 2,70 do 3,20 metra szerokości ( w zależności od typu wiaty). Warunkiem jest też odległość od okolicznej zabudowy.
Obecnie na terenie miasta już ponad 92,5 % pasażerów korzysta z wiat przystankowych.

przystanek-1Na utrzymanie wiat składają się: mycie (poza okresem zimowym), naprawy, wymiana uszkodzeń i malowanie. Wszystkie wymagane prace utrzymaniowe w tym zakresie Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy realizuje na bieżąco. Obecnie  w całym mieście trwa dokładne czyszczenie i mycie istniejącej infrastruktury przystankowej. Prace w tym zakresie potrwają około dwóch tygodni.

Ogródki letnie za grosze. Nowe stawki za dzierżawę

W związku z kolejnym etapem znoszenia przez rząd obostrzeń związanych z pandemią koronawirusa oraz wytycznymi w zakresie prowadzenia działalności gastronomicznej, Prezydent Miasta wychodząc naprzeciw oczekiwaniom lokalnej branży gastronomicznej, ustalił preferencyjne stawki opłat dzierżaw dla prowadzących lokale gastronomiczne na terenie Bydgoszczy, które obowiązują od dnia 13.05.2020 roku do końca sezonu ogródków letnich w 2020 roku.

Opata za działalność ogródków letnich dla wszystkich dzierżawców wynosić będzie symboliczny 1 grosz za 1m² za dzień.

To oznacza, że dla prowadzących ogródki letnie ze sprzedażą alkoholu opłata zostanie obniżona do 1% całej kwoty. Zmieni się także opłata pobierana za działalność ogródków letnich nie prowadzących sprzedaży alkoholu. W tym przypadku kwota dotychczas obowiązująca wynosiła 0,10 zł za 1m² za dzień. Będzie to także 1 grosz za 1m² za dzień.

Preferencyjne stawki będą obowiązywać do końca sezonu 2020.

rynek-8Do wskazanej wysokości opłat z tytułu dzierżawy dodany zostanie podatek VAT, płatny zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami.
Dzierżawcy mogą od dziś występować do ZDMiKP w Bydgoszczy w sprawach związanych z podpisaniem Umów dzierżaw terenu pod ogródki sezonowe-letnie.

Przenosimy auta z chodników na jezdnie. Ruszyły pierwsze prace

deko-2Część chodników znowu będzie służyć wyłącznie pieszym. Wpłynie to na poprawę bezpieczeństwa oraz komfort poruszania się po mieście. Zmiany w parkowaniu na bydgoskich ulicach, będą realizowane wszędzie tam, gdzie to jest tylko możliwe.  Pierwsze zmiany zostały już wprowadzane na ulicy Konarskiego. 


deko-1Na części jezdni wprowadziliśmy parkowanie skośne, co pozwoliło uporządkować ruch na parkingu pod Urzędem Wojewódzkim i zachować pieszym możliwość swobodnego przejścia. Na pozostałej części ulicy, gdzie mamy wydzielony chodnik, parkowanie samochodów będzie możliwe już tylko równolegle do krawężnika. Niebawem nowe standardy parkowania będą wprowadzane również na ul. Reja.  


Należy pamiętać, że wprowadzenie tego rodzaju zmian, wymaga przygotowania organizacji ruchu, przemalowania miejsc postojowych oraz dostawienia nowych znaków. Realizowane mogą być też tylko w obrębie istniejącego pasa drogowego. Termin wprowadzania zmian może być jednak uzależniony od pozostałych prac (drogowych, wodociągowych) realizowanych na danym odcinku.

Przy planowaniu zmian w parkowaniu, braliśmy pod uwagę przede wszystkim charakter danej ulicy oraz możliwości ich wprowadzenia. Zachowane muszą zostać promienie skrętu przy wyjazdach z posesji, przejazdy dla służb ratowniczych oraz śmieciarek. Samochody dostawcze natomiast muszą mieć możliwość dojazdu do firm i sklepów. Uwzględniać trzeba również ruch rowerzystach poruszających się po jezdni oraz opinie rad osiedli.

Zmiany w parkowaniu planowane są jeszcze między innymi na ulicach: Mazowieckiej, Pomorskiej, Kwiatowej, Krasińskiego, Sienkiewicza. 

Miejsca do parkowania wyznaczone w całości lub częściowo na chodniku, zabierają przestrzeń pieszym i utrudniają im poruszanie się. Trudność z ominięciem pojazdu stojącym na chodniku, mogą mieć również osoby na wózku inwalidzkim czy osób z wózkami dziecięcymi. Konstrukcja starszych chodników nie jest też przystosowana do przenoszenia obciążeń parkujących pojazdów. Chcąc więc wyjść naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, będziemy w ramach możliwości wyznaczać miejsca parkingowe wyłącznie na jezdni. 

Obecnie prowadzimy szereg prac związanych z remontami chodników w mieście. Więcej informacji na ten temat znajduje się w TUTAJ

  1. Załatw sprawę korespondencyjnie
  2. Chronimy bydgoskie ulice
  3. Wspieramy kreatywność. ZAGŁOSUJ na bydgoski tramwaj z klocków LEGO.
  4. Rusza przebudowa ul. Homarowej

Strona 242 z 476

  • 237
  • 238
  • 239
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025