Aktualności

Czytaj więcej...Ruszamy z kolejnym ważnym zadaniem, które poprawi bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów w obrębie terenów inwestycyjnych na Kapuściskach.
Wzdłuż ulicy Chemicznej powstanie chodnik z częścią dla rowerzystów. Połączy on już wcześniej wybudowane ścieżki pieszo-rowerowe.

Docelowo ciąg pieszo-rowerowy będzie miał długość ponad 950 metrów i szerokość 3 metrów.
Połączy nowe rondo przy skrzyżowaniu z ulicą Wojska Polskiego oraz skrzyżowanie z ulicą F. Dachtery.
W tym roku planujemy zrealizować odcinek od wjazdu do ROD Kapuściska w kierunku ul. Mokrej.
Koszt tego zadania to blisko 600 tys. zł.
Przy skrzyżowaniu z Mokrą nowa trasa połączy się z chodnikiem wybudowanym wiosną tego roku we współpracy z inwestorem zewnętrznym.
Pozostałe odcinki drogi pieszo-rowerowej w ciągu ul. Chemicznej planujemy realizować w przyszłym roku.

Inwestycja poprawi nie tylko istotnie bezpieczeństwo pieszych.
Ma duże znaczenie dla spójności sieci dróg rowerowych. Ścieżka wzdłuż ulicy Chemicznej połączy istniejące drogi rowerowe znajdujące się wzdłuż ul. F. Dachtery, wokół ronda u zbiegu ulic Wojska Polskiego i Chemicznej oraz planowaną trasę wzdłuż ul. Wojska Polskiego w kierunku węzła Szarych Szeregów.

Czytaj więcej...W ostatnich latach z myślą o jeszcze lepszym skomunikowaniu terenów inwestycyjnych, zrealizowano szereg inwestycji drogowych.
Wśród najważniejszych są:
• Remont ul, Nowotoruńskiej
• Budowa ul. F. Dachtery
• Budowa ronda na połączeniu ul. Wojska Polskiego i Chemicznej
W tej części miasta swoje centra logistyczne wybudowało już kilka firm.
Kolejne przygotowują się już do budowy magazynów w rejonie ul. Chemicznej i Hutniczej.

Czytaj więcej...Zmienia się organizacja ruchu na kilku ważnych ulicach.Warto zachować większą uwagę na skrzyżowaniu ulic Nakielskiej i Dolina.  Na Toruńskiej uruchomiona została nowa sygnalizacja świetlna. 
Wkrótce na Fordońskiej piesi również zyskają bezpieczne przejście na wysokości zakładów zbożowych.


Czytaj więcej...Na wniosek mieszkańców wprowadziliśmy nowe rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo pieszych i kierowców na skrzyżowaniu ulic Nakielskiej, Dolina, Ułańskiej i Wrocławskiej.

Na Nakielskiej od strony centrum zarezerwowaliśmy jeden zewnętrzny pas ruchu do lewoskrętu w stronę ul. Dolina lub Ułańskiej a także, dla zawracających w ul. Nakielską dla pojazdów ciężarowych nieprzekraczających 3.5t.
Dodatkowo wyłączenie jednego pasa ruchu na wprost poprawiło bezpieczeństwo ruchu pieszych na przejściu dla pieszych przez ul. Nakielską za skrzyżowaniem z ul. Wrocławską.

Czytaj więcej...Pasy ruchu zostały też dodatkowo rozdzielone słupkami elastycznymi, co uniemożliwia zmianę pasa ruchu tuż przed przejściem dla pieszych i skłania do przestrzegania ograniczeń prędkości.
Słupki rozdzielające ustawione zostały również pomiędzy pasami ruchu na jezdni w stronę ronda Grunwaldzkiego.

Czytaj więcej...Już wcześniej przejście zostało doświetlone, wyposażone we fluoroscencyjne podkłady pod znaki drogowe a na jezdniach wymalowano dodatkowe piktogramy przypominające, że z „zebry" korzystają uczniowie pobliskich szkół.

Prace są realizowane dzięki Waszym głosom oddanym w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. 

Czytaj więcej...W ostatnich dniach uruchomiliśmy też nową sygnalizację na ul. Toruńskiej na wysokości posesji 328. Zapewnia bezpieczne przekraczanie jezdni w pobliżu placu zabaw, przystanku autobusowego i zwartej zabudowy.  Wnioskowali o to mieszkańcy oraz przedstawiciele Rady Osiedla.

Sygnalizacja jest zintegrowana z urządzeniami radarowymi, które mierzą prędkość nadjeżdżającego pojazdu. W przypadku pojazdów znacznie przekraczających dopuszczalną prędkość (obowiązuje w tym miejscu 40km/h) zmienia ona sygnał na czerwony, nawet jeśli z przejścia nie korzystają piesi.

Jeszcze w tym tygodniu uruchomimy natomiast sygnalizację na ul. Fordońskiej przy zakładach zbożowych.
Umożliwi one bezpieczne przekraczanie dwóch ruchliwych jezdni. Sygnalizacja świetlna będzie uruchamiana przez pieszych za pomocą odpowiednich detektorów.
Wcześniej przejścia w tym rejonie zostały doświetlone i wyposażone w kocie oczka. 
Niestety nadal wielu kierowców przekraczało w tym miejscu prędkość i dochodziło do niebezpiecznych sytuacji z udziałem pieszych.
Teraz dzięki sygnalizacji będzie bezpieczniej.

Obecnie w budowie jest też sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic Koronowskiej i Opławiec.

Czytaj więcej...Bydgoski Bieg Niepodległości to dla wielu zawodniczek i zawodników symboliczne zakończenie sezonu startów w dużych biegowych imprezach.
Tegoroczna trasa tradycyjnie będzie miała 5 km i będzie przebiegać malowniczymi ulicami Bydgoszczy.

Uczestnicy startować będą z Placu Wolności 11 listopada o godzinie 15.00.

Pobiegną ulicami: Gdańska -Kamienna -Chodkiewicza - 20 stycznia 1920 r. - Słowackiego (Park Kochanowskiego) - 3 maja (buspas) - Księdza Piotra Skargi - Jagiellońska - Park Kazimierza Wielkiego - Plac Wolności (meta biegu).

Uwaga Kierowcy na czas trwania biegu wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu.

- Od wtorku 09 listopada 2021 roku od godz. 17.00 wprowadzony zostanie całkowity zakaz zatrzymywania się na Placu Wolności, ul. Gimnazjalnej i ul. Słowackiego na parkingu przed Filharmonią Pomorską. 
- W dniu 11 listopada 2021 roku od godz. 08.00 zamknięcie dla ruchu kołowego Placu Wolności, ul. Gimnazjalnej i ul. Konarskiego. 
Ze względu na powyższe dojazd do ul. Gdańskiej poprzez ul. Gimnazjalną i Plac Wolności oraz ul. Konarskiego, ul. Piotra Skargi i Plac Wolności stanie się niemożliwy.

Na pozostałych ulicach ruch drogowy będzie wstrzymywany wyłącznie na czas trwania biegu, począwszy od godz. 14.45. do około godz. 17.

Z uwagi na bezpieczeństwo prosimy o bezwzględne stosowanie się do czasowego oznakowania oraz poleceń służb porządkowych regulujących ruch w obrębie ulic objętych czasową organizacją ruchu.
Wszystkim uczestnikom biegu życzymy powodzenia.


Czytaj więcej...Jeszcze w tym roku planujemy odnowić nawierzchnię na moście „Solidarności" oraz moście św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku.

W Bydgoszczy znajduje się ponad 100 obiektów inżynierskich takich jak wiadukty, kładki czy mosty. Muszą one podlegać bieżącym remontom, przebudowom lub modernizacjom.

W tym roku mając jednak na uwadze dużo prac w przedmiotowym zakresie, ograniczyliśmy liczbę remontów cząstkowych nawierzchni na głównych ulicach miasta.
Skupiliśmy się przede wszystkim na ulicach osiedlowych, zlokalizowanych na obrzeżach miasta lub w miejscach, które nie generują większych utrudnień w ruchu.

Nowa naweirzchnia na dwóch obiektach - otwarcie ofert w przetargu
Realizacją prac remontowych na obu mostach zainteresowana jest firma Strabag.
Wyceniła ona na etapie przetargu wartość prac na kwotę prawie 400 tys. zł.
Zadeklarowała również udzielenie 5-letniej gwarancji.
Obecnie oceniana będzie oferta wykonawcy, który przystąpił do przetargu.
Po podpisaniu umowy, prace zajmą około 3 tygodni.

Czytaj więcej...Prace będą wiązać się przede wszystkim z wymianą warstwy ścieralnej i odtworzeniem oznakowania poziomego.
Równocześnie uszczelniane będą styki pomiędzy nawierzchnią i krawężnikami oraz dylatacjami (szczeliny pozwalające na prawidłową pracę konstrukcji).
Prace związane z frezowaniem mają być prowadzone połówkowo. W trakcie robót pojawią się zweżenia i ogrnaiczenia prędkości.

Regularne prace utrzymaniowe pozwalają bezpiecznie użytkować ważne obiekty inżynierskie.
Zapewniają też bardziej komfortowy przejazd.
W poprzednich latach odnowione zostały nawierzchnie m.in. na południowych mostach „Solidarności" i moście Bernardyńskim.

Warto wiedzieć
Czytaj więcej...Mosty „Solidarności" w ciągu ul. marsz. F. Focha to zespół 6 obiektów (4 drogowych i 2 tramwajowych) nad Brdą i Młynówką. Konstrukcja południowych mostów pochodzi z 1955 roku. Wówczas w osi jezdni znajdowało się także torowisko tramwajowe.
Mosty tramwajowe i w ciągu jezdni północnej powstały natomiast w latach 1977-82.

Czytaj więcej...Most św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku to natomiast konstrukcja zbudowana w 2002 roku. Była jednym z pierwszych elementów budowy węzła zachodniego.
Spina brzegi Kanału Bydgoskiego i pozwolił wyprowadzić ruch z ul. Grunwaldzkiej na nowe rondo gen, S. Maczka.

Wraz z mostem zbudowano również nowy wiadukt kolejowy nad ul. Grunwaldzką (północny).
Budowa sąsiedniego mostu od ronda S. Maczka w stronę Centrum jako ostatni etap budowy węzła zachodniego realizowano w latach 2014-15