12 pługosolarek, 20 mikrociągników, ponad 100 pracowników do utrzymania chodników, a w magazynach zostało przygotowanych około 2500 ton soli oraz blisko 200 ton piasku.
Tak jak w ubiegłym roku akcję zimowego utrzymania jezdni będą prowadziły firmy Remondis oraz Corimp (w zakresie utrzymania mechanicznego). Natomiast 4 mniejsze firmy będą odpowiadać za odśnieżanie i posypywanie piaskiem chodników, przystanków komunikacji miejskiej, schodów, Strefy Płatnego Parkowania oraz parkingów P&R (tzw. utrzymanie ręczne).
Mamy również zakontraktowanych 12 pługosolarek, 20 mikrociągników oraz ponad 100 pracowników do utrzymania chodników. W przypadku bardzo trudnych warunków pogodowych, na ulice może zostać wysłanych ponad 40 pojazdów odśnieżnych oraz dodatkowo trzy równiarki będące w zasobach ZDMiKP.
W I standardzie utrzymania ujęte są wszystkie ulice wykazane w „Planie Zimowego Utrzymania Ulic na rok 2024/2025”, czyli blisko 357 kilometrów dróg. W II standardzie utrzymywane są pozostałe ulice, w tym drogi gruntowe. Zakładamy, że zakontraktowany sprzęt jest w stanie przejechać i posypać wyznaczone trasy w ciągu 4 godzin. Na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych od kilku lat wybrane trasy rowerowe (ok. 13 km) są włączone do systematycznego odśnieżania i posypywania piaskiem.
W magazynach przygotowanych zostało około 2500 ton soli, 40 ton chlorku wapnia oraz blisko 200 ton piasku. W ciągu roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic wydajemy około 9 milionów złotych.
Przypominamy, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.
W związku z powyższym prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.
Dyżury całą dobę
Podczas wystąpienia złych warunków atmosferycznych dyżury są pełnione przez całą dobę przez wyznaczonych pracowników ZDMiKP.
Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną akcją Zima można zgłaszać telefonicznie:
tel. 52 582 27 14 lub 15
Mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.