Aktualności

Czytaj więcej...Dzięki nowej uchwale Rady Miasta pojawi się możliwość odholowywania źle zaparkowanych elektrycznych hulajnóg i urządzeń transportu osobistego.
W ten sposób mieszkańcy prawidłowo parkujący samochody i inne urządzenia, nie będą płacili za osoby pozostawiające pojazdy w nieprzeznaczonych do tego miejscach.

W ostatnich latach hulajnogi stały się jednym z popularnych środków transportu.
W lipcu znowelizowano ustawę „Prawo o ruchu drogowym", która uregulowała szereg zagadnień związanych z tymi urządzeniami.
Ustawodawca określił warunki, na których można korzystać z tych urządzeń i zobowiązał również gminy i powiaty do uregulowania tych kwestii w swoich uchwałach.

Czytaj więcej...Nowa bydgoska uchwała Rady Miasta dotyczy kwestii związanych z usuwaniem pojazdów z dróg, chodników i dróg rowerowych.
Zaktualizowano też koszty usuwania i przechowywania innych źle zaparkowanych pojazdów.

Usunięcie źle zaparkowanej hulajnogi elektrycznej kosztować będzie od przyszłego roku 128 zł.
Tyle samo wyniosą opłaty za usunięcie z drogi roweru lub motoroweru.
Koszt usunięcia motocykla wyniesie 251 zł, a samochodu osobowego (o masie do 3,5 tony) 542 zł.
Odpowiednio wyższe opłaty dotyczyć będą większych pojazdów lub przewożących materiały niebezpieczne.

Doba przechowywania pojazdów na parkingu strzeżonym będzie kształtować się następująco:
Roweru, motoroweru, hulajnogi, urządzenia transportu osobistego – 24zł
Motocykla – 33 zł
Pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t – 46 zł
Ciężarówek(powyżej 3,5 tony) – od 60 do 154 zł
Pojazdu przewożącego materiały niebezpieczne – 225 zł.

Dzięki nowej uchwale mieszkańcy prawidłowo parkujący pojazdy nie będą płacili za osoby pozostawiające pojazdy w nieprzeznaczonych do tego miejscach.

Opłaty pozwolą podpisać Miastu umowę z firmą, która usunie pojazdy oraz pokryć szereg innych kosztów towarzyszących takim działaniom m.in. ustalania i powiadamiania właścicieli pojazdów, obowiązkiem odbierania pojazdów z parkingu w związku z ich przepadkiem na rzecz powiatu w tym: koszty sądowe, zastępstw prawnych, biegłych/rzeczoznawców, przechowywania pojazdów, procedur likwidacji składników majątkowych, postępowań administracyjnych.

Czytaj więcej...Mimo coraz większej liczby pojazdów, trasami wlotowymi do miasta, którymi kiedyś biegły drogi krajowe, porusza się mniej aut.
To przede wszystkim efekt oddania do użytku północno-zachodniej obwodnicy miasta w ciągu drogi ekspresowej S5.
O tę inwestycję zabiegali Prezydent Bydgoszczy, Radni i Mieszkańcy.

Nadal jednak rośnie ruch na drogach krajowych regionu. Bydgoszcz więc aktywnie zabiega, wspólnie z innymi samorządami, o szybką przebudowę tras, istotnych dla rozwoju naszego miasta.

Generalny Pomiar Ruchu (GPR) przeprowadzany jest co 5 lat przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad.
Z ostatnich badań wynika, że na terenie województwa, w porównaniu z rokiem 2015, średni dobowy ruch pojazdów wzrósł aż o 17 proc.

W obrębie naszego miasta również zaszło wiele istotnych zmian.
- DK80 (most Fordoński) przenosi już ponad 22 tys. pojazdów na dobę (o 7 tys. więcej niż 2015 roku) co przekłada się na znacznie większy ruch na ul. Fordońskiej.

- więcej aut nadjeżdza też od strony Nakła (DK10), Szubina (DK5) i Koronowa (DK25). Nie generują one jednak aż tak zwiększonego ruchu na ul. Grunwaldzkiej, Szubińskiej czy ul. Nad Torem, gdyż znaczna część tych pojazdów kierunkuje się na drogę S5 i nie wjeżdża do miasta.

Znaczną częśc ruchu na kierunku północ - południe (ulice al. Jana Pawła II czy ul. Wyszyńskiego) również "przejmuje" obwodnica, którą porusza się od 10 do 23 tysięcy pojazdów na dobę. (dane GPR)
Powyższe dane są spójne z naszymi obliczeniami, uzyskanymi z systemu ITS.

Natężenia ruchu w Bydgoszczy w latach 2019-21 (przed i po otwarciu obwodnicy) [dane poglądowe]
• Rondo gen. S. Maczka wlot od ul. Nad Torem: 11 404 dobowe natężenie ruchu - 10 787 pojazdów na dobę
• rondo Toruńskie wlot od strony Inowrocławia: 18 209 - 13 388
• al. S. Wyszyńskiego / Kamienna wlot od strony Osielska: 12 541 - 11 425

Czytaj więcej...Jako zarządca dróg na terenie Bydgoszczy na bieżąco monitorujemy natężenia ruchu w mieście i jego obrębie.
Pozwala to lepiej planować kolejne inwestycje drogowe i zamierzenia inwestycyjne.
Trzeba mieć świadomość, że natężenia ruchu na poszczególnych trasach będą ulegały dalszym zmianom, wraz z oddaniem do użytku kolejnych inwestycji miejskich czy odcinków dróg ekspresowych.

Miasto Bydgoszcz wraz z innymi samorządami nadal będzie aktywnie zabiegać, o jak najszybszą budowę drogi ekspresowej S10.

Czytaj więcej...Rośnie liczba pojazdów.
W samej tylko Bydgoszczy zarejestrowanych jest 286 tysięcy samochodów.
Co roku przybywał kolejnych kilka tysięcy nowych aut.
Dodatkowo też część mieszkańców Bydgoszczy przeprowadza się na do okolicznych gmin i prawie każdego dnia dojeżdża do miasta korzystając z różnych środków transportu. Dodatkowo generuje to ruch na innych trasach, niż do tej pory.

Dlatego właśnie w przypadku nowych inwestycji miejskich, tak mocno dążymy do wzmacniania zrównoważonego transportu.
• Na wielu ważnych ulicach wytyczyliśmy lub zbudowaliśmy buspasy (m.in. Wały Jagiellońskie, Kujawska, Bernardyńska, 3 Maja)
• W ubiegłym roku uruchomiona została linia tramwajowa wzdłuż ul. Kujawskiej
• Wdrożyliśmy system ITS, który skrócił czas przejazdu ważnymi korytarzami transportowymi
• Rozpoczęliśmy wymianę taboru tramwajowego na nowoczesne niskopodłogowe składy (zakup 33 szt. niskopodłogowych, klimatyzowanych składów )
• Stworzyliśmy nowe bezpośrednie połączenia ścisłego centrum z innymi osiedlami (m.in. Osową Górą, Nowym Fordonem, północną częścią Szwederowa).
• Przebudowujemy infrastrukturę przystankową dostosowując ją do potrzeb osób z niepełnosprawnościami
• Tworzymy system parkingów P+R z atrakcyjnymi taryfami przy jednoczesnym rozszerzeniu strefy płatnego parkowania
• Budujemy spójna sieć dróg rowerowych w kolejności i parametrach skonsultowanych ze środowiskiem rowerzystów.

Czytaj więcej...Trwają konsultacje w sprawie przebudowy ulicy Nakielskiej od Bronikowskiego do ronda Grunwaldzkiego.
Dyżury konsultacyjne odbędą się 24 listopada oraz 8 grudnia.

Zachęcamy do przesyłania pytań na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Wszystkie warianty rozbudowy ul. Nakielskiej zakładają brak wyburzeń. Pas drogowy zostanie wpisany w granice istniejącej zabudowy i zachowane zostaną budynki tworzące obustronne pierzeje ulicy.

Projektanci przygotowali 3 warianty, z którymi będzie można zapoznać się podczas konsultacji:

- wariant z torowiskiem w środku jezdni , przystankami wiedeńskimi i 4 pasami ruchu dla wszystkich kierowców (Model 1)
- z trambuspasem, wiedeńskimi przystankami i 2 pasami ruchu dla wszystkich kierowców(Model 2)
- z drogami rowerowymi i 3 pasami ruchu i rozsuniętym torowiskiem (Model 3).

Wszystkie szczegóły związane z modernizacją ul. Nakielskiej znajdują się na stronie www.bydgoszcz.pl/nakielska

Czytaj więcej...Zapraszamy na dyżury

W środę (24 listopada) o godz. 17:00 w SP nr 18 przy ul. Pijarów 4 odbędzie się dyżur konsultacyjny.
Zachęcamy do przesyłania pytań na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Kolejny dyżur odbędzie się na Wilczaku, w dniu 8.12 o godz. 17:00 w Zespole Szkół nr 29 przy ul. Słonecznej 26.

Z uwagi na sytuację epidemiczną obowiązują zapisy.
Chętne osoby mogą zapisywać się na dyżury pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. (należy podać imię nazwisko oraz numer kontaktowy).

 

Czytaj więcej...Zlikwidowane zostały już wszystkie elementy dotychczasowej przeprawy.
Prowadzone są już prace przy betonowaniu podpór nowego wiaduktu.
Już niebawem w tym miejscu powstanie nowy obiekt z chodnikami, drogą rowerową i oświetleniem.
Ruch pojazdów na tym odcinku odbywa się bez większych zakłóceń.

Czytaj więcej...Wszystkie prace rozbiórkowe wiaduktu północnego zostały zakończone. Teren został uporządkowany. Obecnie na budowie Wykonawca prowadzi prace związane ze stawianiem podpór obiektu – zazbrojono i zabetonowano trzy z pięciu oczepów pali, pełniących funkcję ław fundamentowych.
Pozostałe dwa oczepy powinny zostać zabetonowane jeszcze w tym tygodniu.

Na budowę zjechały również stalowe szalunki charakterystycznych słupów podpór pośrednich – łatwo je poznać po nietypowym, zielonym kolorze.
Czytaj więcej...[Równocześnie, w wytwórni konstrukcji stalowych w Radomsku wytworzono już część segmentów nowych przęseł i przeprowadzono ich próbny montaż.

Po wykonaniu prac antykorozyjnych, pierwsze segmenty przęseł przyjadą do Bydgoszczy jeszcze w tym roku.
[fot. Mostostal Kielce]


Czytaj więcej...Na terenie budowy nadal obowiązują zmiany w organizacji ruchu.
Przejazd pojazdów odbywa się bez większych zakłóceń przez pas zieleni na ul. Wojska Polskiego i ul. Jana Pawła II Kierowcy muszą uważać jednak na zwężenia i ograniczenia prędkości.
Ruch tramwajowy na tym odcinku odbywa się na dotychczasowych zasadach.

Czytaj więcej...Wiadukt w najwyższym standardzie
W ramach inwestycji powstanie nowy obiekt z drogą rowerową, chodnikiem i oświetleniem.
Całość prac zakończy się w połowie przyszłego roku.
Prace pochłoną ponad 22 mln zł.
Wykonawcą robót jest firma Mostostal Kielce.



Czytaj więcej...Przebudowa południowego wiaduktu w ciągu ulicy Wojska Polskiego została przeprowadzona w 2017 roku.
Teraz prace prowadzone są na wiadukcie północnym.