Zakończyły się już prace przy rozbiórce torowiska i sieci trakcyjnej na odcinku od ronda Toruńskiego do końca zakresu, znajdującego się mniej więcej na wysokości ul. Spokojnej.
Obecnie trwają prace związane z wykonaniem fundamentów pod słupy trakcyjne, a także z rozbieraniem warstw konstrukcyjnych i układaniem nowych w torowisku. Ponadto prowadzone są roboty związane z wykonaniem przejścia przez torowisko, aby jak najszybciej przywrócić możliwość ruchu pieszych na zamkniętym przejściu przy przebudowywanych peronach tramwajowych.
Nadal obowiązują zmiany w organizacji ruchu:
- zawężenia na rondzie Toruńskim oraz ul. Toruńskiej w kierunku ul. Kazimierza Wielkiego. Zamknięty jest jeden pas od strony torowiska na wysokości peronów tramwajowych,
- zawężony został również pas zewnętrzny na ul. Toruńskiej przy skrzyżowaniu ul. Toruńskiej z ul. Nowotoruńską w stronę ronda Toruńskiego na wysokości peronu autobusowego.
Zmiany dotyczą także komunikacji publicznej. W celu przyspieszenia robót, prace prowadzone są równocześnie na obu torach, przez co ruch tramwajowy na odcinku od ronda Toruńskiego do ul. Perłowej został całkowicie wstrzymany. 𝐓𝐫𝐚𝐦𝐰𝐚𝐣𝐞 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐢 𝐧𝐫 𝟒, 𝟔 𝐢 𝟖 zostały tymczasowo skierowane przez nowy most Kazimierza Wielkiego.
Wykonawcą jest firma Trakcja S.A., która podpisała umowę na początku roku, a której zadaniem jest kompleksowa modernizacja torowiska oraz towarzyszącej infrastruktury drogowej pieszo-rowerowej na ul. Toruńskiej od ronda Toruńskiego do pętli „Stomil”. Łączna wartość inwestycji, realizowanej w trybie zaprojektuj i wybuduj, to ponad 131 mln zł. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na koniec 2026 roku.
Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd przez ten ważny odcinek bydgoskiej sieci torowej. Ponadto perony tramwajowe zostaną dostosowane dla taboru niskopodłogowego, co bardzo ułatwi korzystanie z nich osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich lub z inną niepełnosprawnością. Na peronach zostaną zamontowane płytki kierunkowe, które pomogą korzystać z nich osobom słabowidzącym.