• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

[FILM] Prace archeologiczne przy Operze. Zamknięcie kładki dla pieszych.

archeo-1Na plac budowy IV kręgu opery swoje prace kontynuują archeolodzy. 
Z każdym dniem odkrywane są kolejne pamiątki przeszłości.
W związku z prowadzonymi robotami, zamknięta zostanie kładka dla pieszych im. Jana Kiepuru.

W trakcie archeologicznych prac odkryto już kamienne fundamenty wojskowego spichlerza z pocz. XIX wieku i relikt kanału śluzowego.

Do tej pory udało się pozyskać m.in. monety z czasów pruskich, podkowa, szklana pieczęć, pociski od muszkietów, czy fragment okucia skrzyni.
Udało się też odnaleźć dużą liczbę zabytków ruchomych, w tym ceramiki naczyniowej, kafli, dachówek, artefaktów skórzanych, szklanych, rogowych i metalowych.
Wszystkie znaleziska zostaną zakonserwowane, opisane, skatalogowane i oddane do Muzeum Okręgowego.

archeo-3W miejscu gdzie obecnie wznosi się gmach Opery Nova istniał tak zwany spichlerz królewski, zbudowany do 1789 roku.
Spalił się on w 1945 roku, a zgliszcza rozebrano.
W miejscu zaprojektowanego IV kręgu istniał m.in. mniejszy wojskowy spichlerz.


archeo-2Ponadto poniżej zabudowy udało się też odsłonić relikt kanału śluzowego z lat 1787-1790. Uchwycono dobrze zachowane konstrukcje drewniane, stanowiące umocnienie brzegów przy ujściu do Brdy. W tym samym miejscu odkryto również drewniane odbojnice wraz z systemem pali cumowniczych

Niżej odkryto warstwy kulturowe oraz drewniane i murowane relikty zabudowy w obrębie ogrodu klasztoru karmelitów (sięgał po wschodnią część gmachu Opery Nova), datowane na okres późnego średniowiecza i okres nowożytny. 

W związku z prowadzonymi pracami archeologicznymi oraz robotami ziemnymi na tym terenie, od poniedziałku 20 marca godz. 8:00 zamknięta zostanie dla ruchu kładka im. J. Kiepury. 

Rozbudowa Opery Nova o IV krąg to jedna z największych inwestycji prowadzonych wspólnie przez Miasto i samorząd województwa.
Wraz z nową częścią obiektu powstanie podziemny parking, co pozwoli uporządkować kolejny fragment centrum Bydgoszczy. 

Zielone torowisko na Szwederowie i przebudowa pętli Las Gdański – stają się faktem

solskiego-5Podpisaliśmy umowę z wykonawcami, którzy zaprojektują przebieg nowej linii tramwajowej z ronda Kujawskiego do pętli przy ul. Bielickiej a także zaproponują nowe rozwiązania na pętli tramwajowej w Myślęcinku.
Do obu dokumentacji wprowadzonych zostanie wiele innowacyjnych rozwiązań.

Powstaną zielone torowiska oraz przystanki z roślinami rosnącymi na dachach.
Te rozwiązania wybraliśmy do realizacji po szerokich konsultacjach z mieszkańcami.

solskiego-3Projektowane zmiany na ul. Solskiego
W pierwszej kolejności powstanie dokumentacja dla budowy torowiska o długości 1,5 km od ronda Kujawskiego do pętli tramwajowej przy ul. Bielickiej.
Ważną częścią tej inwestycji będzie dostosowanie ciągu ulic Solskiego do przekroju dwujezdniowego, z obustronnymi chodnikami, drogami rowerowymi, infrastrukturą dla komunikacji publicznej.

Przebudowana zostanie też cała podziemna infrastruktura oraz fragmenty ulic dojazdowych do nowej trasy.
Pętla tramwajowa zostanie zlokalizowana na placu po północno-zachodniej stronie skrzyżowanie ulicy Solskiego i Bielickiej.

Do całego przedsięwzięcia planujemy wprowadzić wiele innowacyjnych rozwiązań:
- zielone wiaty, na przykład w postaci zielonych dachów, stelaży do rozwoju roślinności podlewanej deszczówką;
- zielone maty rozchodnikowe na torowisku w miejscach technologicznie do tego przystosowanych
- elementy zmniejszające hałas i drgania m.in. maty wibroizolacyjne;
- na przejazdach rowerowych i przejściach dla pieszych zamontowane zostaną specjalne gumy wypełniające pustą przestrzeń w szynach tramwajowych. Ułatwi to przejazd przez torowisko pojazdom jednośladowym, wózkom dziecięcym i inwalidzkim oraz poruszanie się pieszym
- zintegrowana pętla tramwajowo–autobusowa przy ul. Bielickiej;
- zadaszony parking rowerowy w obrębie pętli tramwajowo – autobusowej przy ul. Bielickiej oraz pętli tramwajowej przy ul. Rekreacyjnej;
- zintegrowanie sygnalizacji świetlnych na głównym ciągu ul. Solskiego do systemu ITS

Dokumentacji wraz z decyzją środowiskową i decyzją ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej) ma być gotowa na koniec przyszłego roku. 
Wykonawca: Progreg Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie
Cena Umowy: ponad 2,5 mln zł

solskiego-8Projektowane zmiany pętli tramwajowej Las Gdański
Wraz z przebudową ul. Solsiego planujemy też przygotować pełną dokumentację dla przebudowy pętli tramwajowej w Myślęcinku.
Wykonawca CONE AMG Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, wyceniła to zadanie na kwotę ponad 485 tys. zł
W ramach przedsięwzięcia mają zostać zaprojektowane 2 dodatkowe przystanki i nowe torowisko, przejścia dla pieszych, wiaty przystankowe i nowa dyżurka MZK.

Tu również do końca przyszłego roku ma zostać przygotowana kompletna dokumentacja wraz z decyzją środowiskową i decyzją ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) 

Oba zadania zyskają dofinansowanie unijne.
Wykorzystamy środki krajowe z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027 (FEnIKS).

Zielony sygnał dla jadących przepisowo w Łęgnowie Wsi

swiataW Łęgnowie Wsi powstała kolejna inteligentna sygnalizacja świetlna. Umożliwia mieszkańcom bezpieczne przekraczanie ruchliwej jezdni na wysokości ul. Plątnowskiej.
Kierowcy jadący z dozwoloną prędkością w przypadku braku pieszych otrzymują zielony sygnał.

Nowa sygnalizacja zapewnia bezpieczne przekraczanie jezdni w sąsiedztwie skrzyżowania z ulicą Plątnowską, gdzie ulokowane są: dyskont, przystanki autobusowe oraz kościół.
Sygnalizacja została zintegrowana z urządzeniami radarowymi, które mierzą prędkość nadjeżdżającego pojazdu.

W przypadku pojazdów znacznie przekraczających dopuszczalną prędkość (obowiązuje w tym miejscu 40km/h) zmienia ona sygnał na czerwony, nawet jeśli z przejścia nie korzystają piesi.
Piesi chcąc przekroczyć jezdnie muszą natomiast wywoływać zielony sygnał przyciskiem.
Przed przejściem dla pieszych zamontowane zostaną także wyświetlacze prędkości.

Prace przy montażu i uruchomieniu sygnalizacji zakończyły się w ostatnich dniach. Kosztowały ponad 141 tysięcy złotych.

Podobne rozwiązanie zastosowaliśmy też na przejściu dla pieszych na ul. Toruńskiej na wysokości posesji nr 328 w pobliżu placu zabaw i siedziby Rady Osiedla.
W czasie porannego szczytu ulicą Toruńską przejeżdża nawet do 300 pojazdów na godzinę.

Nowa pętla w Łęgnowie – plac budowy przekazany

zalandoRozpoczyna się kolejny etap przebudowy ul. Hutniczej wraz z pętlą autobusową w Łęgnowie.
Powstanie też nowy łącznik do ul. Nowotoruńskiej, dzięki któremu ciężarówki nie będą przejeżdżać przed szkołą podstawową.
Inwestycje realizujemy we współpracy z firmami Zalando oraz Panattoni. 

hutnicza-1W oparciu o podpisaną w ubiegłym roku umowę inwestor stawiający w Łęgnowie centrum logistyczne opracował kompleksową dokumentację projektową poprawiającą dojazd do tej części miasta.
Zewnętrzny partner ponosi też większość kosztów związanych z budową dróg, ścieżek rowerowych i chodników.

Dokumentacja zakłada między innymi:
• budowę nowej drogi dojazdowej (ul. „Nowołęgnowskiej") do centrum logistycznego (będzie ona docelowo prowadziła również do ul. Chemicznej – osobny projekt przygotowuje kolejny inwestor, który również nabył działkę w tej części miasta);
• przebudowę odcinka ulicy Hutniczej (od ul. Łęgnowskiej do pętli tramwajowej wraz ze skrzyżowaniami);
• przebudowę pętli autobusowej Łęgnowo;
• budowę nowego łącznika w kierunku ul. Nowotoruńskiej wraz ze skrzyżowaniem skanalizowanym z dodatkowymi pasami do skrętu;
• zmiana układu skrzyżowania ulic Hutnicza / Nowotoruńska) celem poprawy bezpieczeństwa i uspokojenia ruchu przy szkole.

petla-hutniczaW I etapie rozpoczętym w ubiegłym roku zewnętrzny inwestor zlecił na swój koszt budowę nowej drogi dojazdowej (ul. „Nowołęgnowskiej") przed centrum logistycznym (zadanie zakończone) oraz przebudowę części ulicy Hutniczej od Nowołęgnowskiej aż do budowy nowego łącznika z ul. Nowotoruńską. Prace związane z ułożeniem ostatnich warstw nawierzchni będą realizowane w najbliższych tygodniach.

Z początkiem marca podpisana została natomiast umowa z wykonawcą kolejnego etapu przebudowy (m.in. budowa łącznika do Nowotoruńskiej i nowej pętli autobusowej dla linii 59, 73, 76, 85 i 36N). Za prace o wartości około 14 mln zł odpowiadać będzie bydgoska firma Betpol, która przejęła już plac budowy. Ważną częścią zadania jest również budowa nowych, oświetlonych dróg rowerowych, chodników i przejść dla pieszych co poprawi bezpieczeństwo pieszych. Wszystkie roboty drogowe zakończą się jesienią. Po odbiorach zostaną objęte 5-letnią gwarancją.

Zmiany układu drogowego w rejonie ulic Hutniczej, Chemicznej i Nowotoruńskiej przygotowane zostały w porozumieniu z firmami wznoszącymi nowe centrum logistyczne.

  1. Trwa częściowe wyłączanie oświetlenia ulic, placów i skwerów. Rządowa ustawa wymusiła oszczędność prądu.
  2. Ważne obiekty mostowe do przebudowy - ruszają prace projektowe
  3. Pozytywny trend na bydgoskich ulicach – działamy dalej
  4. [FILM] Nowe mosty nad Brdą - postępują prace przy torowisku

Strona 100 z 476

  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025