• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie
  4. Aktualności

Aktualności

Doświetlimy kolejne przejścia dla pieszych - przetarg ogłoszony

oswietle-3Kolejne 20 przejść dla na ruchliwych ulicach zostanie doświetlonych. Ogłosiliśmy przetarg na zaprojektowanie i montaż dodatkowego oświetlenia, które poprawi bezpieczeństwo pieszych.

Doświetlanie przejść to bardzo skuteczny sposób na podniesienie bezpieczeństwa niechronionych użytkowników dróg. Dodatkowe oprawy na latarniach pozwalają kierowcom znacznie wcześniej dostrzec pieszych i odpowiednio zareagować szczególnie jesienią i zimą.

Do tej pory w Bydgoszczy takie rozwiązanie wprowadzono na blisko 100 przejściach dla pieszych.
W tym roku wytypowaliśmy kolejne 20 miejsc do doświetlenia.

Przejścia do doświetlenia w tym roku:
ul. Nakielska/ ul. Janowiecka
ul. Nakielska / ul. Widok
ul. Sułkowskiego / 11-go Listopada
ul. Wojska Polskiego 2 (jezdnia południowa)
ul. Saperów / ul. Żeglarska
ul. Glinki / Drukarnia Abedik - obok Lidla
ul. Bielicka przy Przedszkolu nr 70
ul. Andersa / ul. Kasztelańska
ul. Pileckiego przy Pesie
ul. Magnuszewska przy centrum handlowym
ul. Skarżyńskiego / ul. Wierzejewskiego (Skarżyńskiego 7)
ul. Śląska 5/ ul. Długosza
ul. Krasińskiego / ul. Gimnazjalnej
ul. Gajowa/ ul. Kamienna
ul. Hetmańska / ul. Pomorska
ul. Andersa / ul. Wyzwolenia
ul. Romanowskiej przy wejściu do Centrum Onkologii
ul. Nakielska 117
ul. Hetmańska/ ul. Sowińskiego
ul. Broniewskiego/ ul. Korczaka

lampyyyObecnie trwa postępowanie przetargowe, które wyłonić ma wykonawcę prac projektowo-instalacyjnych.
Po podpisaniu umowy zajmą one około 5 miesięcy.

 

Akademia Muzyczna - przetarg na drogi dojazdowe ogłoszony

campus-2Trwa budowa nowego kampusu Akademii Muzycznej.
To największa inwestycja realizowana obecnie w Bydgoszczy.
Jej częścią będzie nowy układ komunikacyjny w tej części Śródmieścia. Zlecamy jego zaprojektowanie i budowę.
Wcześniej o drogowych rozwiązaniach rozmawialiśmy z mieszkańcami.


Drogowa część inwestycji realizowana będzie w trybie zaprojektuj i wybuduj. Przetarg na to zadanie został ogłoszony 31 marca. Po wyborze wykonawcy i podpisaniu umowy realizacja całego zadania zajmie około półtora roku. W tym roku na rozpoczęcie prac projektowych i wykup niezbędnych nieruchomości miasto zabezpieczyło w budżecie miasta prawie 2 mln zł.

campus-4Jak dojedziemy do kampusu?
Nowoprojektowany układ drogowy mają tworzyć mają dwie nowe ulice:
• nowa ulica prostopadła do Gdańskiej przebiegająca po północnej stronie boiska Szkoły
• nowa ulica o łamanym przebiegu i łącznej długości około 500 metrów zapewniająca bezpośrednią obsługę terenu przylegającego do Akademii, a także połączenie z ulicą Kamienną na wysokości budynku ENEA

Będą to ulice kategorii gminnej i klasy funkcjonalnej dojazdowej. Wzdłuż obu ulic planowane są zatoki do parkowania (prostopadłego względem osi jezdni). Na Kamiennej zaplanowano prawoskręt dla pojazdów wjeżdżających na nową ulicę. Wyjazd na Kamienną możliwy ma być tylko w prawą stronę.

campus-1Co jeszcze się zmieni?
Przebudowane zostaną krótkie odcinki istniejących chodników i dróg rowerowych wzdłuż ul. Kamiennej. Uwzględniając prestiżowy charakter przyszłej ulicy przy kampusie projektant zaproponował zróżnicowanie materiałów nawierzchniowych, podkreślających odmienne funkcje poszczególnych elementów ulicy (jezdnie bitumiczne , opaski z kostki płukanej, chodniki z płyt betonowych, miejsca postojowe z kostki).

Przewidziano nasadzenie pojedynczych szpalerów drzew wzdłuż obu projektowanych ulic. Drzewa będą wkomponowane w pasy parkingowe, które specjalnie w tym celu podzielono na segmenty. Warto podkreślić, że zgodnie z z wnioskami mieszkańców ZDMIKP wystąpił do Miejskiego Konserwatora Zabytków oraz do Rady Estetyki Miasta Bydgoszczy w celu konsultacji projektu. Zalecenia obu organów np. sposób układania chodnikowych płyt i materiały zostaną uwzględnione w projekcie budowlanym. Zależy nam, by rewitalizowana część Śródmieścia z nowym kampusem wyróżniała wysoka estetyka.

campus-3Warto wiedzieć
Nowy 8-kondygnacyjny gmach kampusu Akademii Muzycznej pomieści m.in. cztery sale koncertowe – symfoniczną, kameralną, teatralno-operową i organową, a także sale dydaktyczne i dom studenta. Prace budowlane o wartości prawie 400 mln zł wraz z wyposażeniem obiektu planowo mają zakończyć się w 2026 roku.

Inwestycja od początku jest wspierana przez bydgoski samorząd. Już w 2012 roku z myślą o rozwoju uczelni prezydent Bydgoszczy zaproponował budowę nowego gmachu, zamiast pozyskiwania starszych nieruchomości wymagających przebudowy.
Działkę o wartości 9 mln zł już w 2014 toku na rzecz uczelni nieodpłatnie przekazało uczelni miasto Bydgoszcz.

W 2018 roku uchwalony został przez Radę Miasta nowy miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, uwzględniający nowa inwestycję. Prace budowlane przy kampusie są natomiast finansowane z budżetu centralnego. Inwestycja została wpisana do kontraktu terytorialnego w 2014 roku.

Trwają przygotowania do nowego sezonu.

kawa-2Właściciele restauracji i pubów składają już wnioski o lokalizację ogródków letnich.
W ubiegłym roku w całym mieście mieliśmy ich ponad siedemdziesiąt.
Parasole do ogródków na Starym Rynku zostały już naprawione i wyczyszczone.
Czas rozpoczać nowy sezon.

Od 1 kwietnia rozstawiane mogą być już pierwsze ogródki letnie na terenie miasta.
Na samej płycie Rynku natomiast parasole, krzesła i stoliki pojawią się w połowie kwietnia.
Już naprawiliśmy i oczyściliśmy parasole w kolorze kremowym, które co roku rozstawiane są w centrum miasta
Tegoroczny sezon letni zakończy się 27 września.

Do tej pory wpłynęło do nas ponad 30 wniosków na zlokalizowanie ogródków.
Co roku wydajemy ponad 70 tego rodzaju umów.

Opłata za dzierżawę ogródków letnich nieuległa zmianie i wynosić będzie jak w poprzednim roku:
- 1 zł za 1m² za dzień dla prowadzących ogródki letnie z konsumpcją alkoholu,
- 0,10 zł za 1m² za działalność ogródków bez konsumpcji alkoholu.
Zgodnie z ogólnie obowiązującymi przepisami do wysokości opłaty za dzierżawę ogródka letniego należy doliczyć podatek VAT.

kawa-1Należy wspomnieć, że po rewitalizacji płyty Starego Rynku obowiązują wyższe standardy np. wykorzystanie tylko żywych kwiatów, konstrukcja powinna być maksymalnie lekka i stylistycznie dopasowana do miejsca, szczególnie do historycznej części miasta. Każda aranżacja ogródka letniego wymaga uzyskania pozytywnej opinii Plastyka Miejskiego.
Dzierżawcy nadal mogą składać wnioski o dzierżawę gruntów pod ogródki letnie do ZDMiKP.

Gruntówki zyskują twarde nawierzchnie. Ten proces przyspieszył

rajdowa-2W ciągu ostatnich 8 lat liczba bydgoszczan mieszkająca przy drogach gruntowych spadła prawie o połowę.
To efekt wybudowania ponad 90 lokalnych ulic o długości prawie 50 kilometrów według dobrze dobranych, obiektywnych kryteriów.
Rada Miasta podejmie decyzję o aktualizacji Wieloletniego Programu Utwardzania Ulic Gruntowych.


Podstawową formą realizacji osiedlowych inwestycji drogowych jest od kilku lat uchwalony przez Radę Miasta Bydgoszczy program utwardzania ulic gruntowych. Po konsultacjach ze społecznościami lokalnymi oraz radami osiedli, uproszczone zostały kryteria wyboru.

Pakiet zadań do realizacji był wybranany na podstawie takich parametrów jak:
1. gęstość zaludnienia na danej ulicy (kryterium o największej wadze)
2. ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
3. wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu

W czasie sesji Radni podejmą decyzję o jego aktualizacji.
Dodane zostanie nowe kryterium uwzględniające wskaźnik sumy długości lokalnych dróg gruntowych na terenie danego osiedla do sumy długości wszystkich lokalnych dróg gruntowych na terenie miasta.
To rozwiązanie premiujące osiedla gdzie „gruntówek" jest najwięcej.


bielska-3Przed opracowaniem aktualizacji rozwiązania oceniali eksperci oraz rady osiedli. Nowym rozwiązaniem będzie też możliwość budowy ulic w tym programie w dobrze sprawdzającej się technologii z wykorzystaniem ekokostką oraz płyt ażurowych. To efekt bardzo dobrych wyników pilotażowego programu utwardzania ulic tymi materiałami. Jest ona zarezerwowana dla gruntów o dobrej przepuszczalności oraz ulic, które nie są narażone na intensywny ruch ciężkich pojazdów.

Jeśli Rada Miasta zgodzi się na aktualizację programu nowa lista ulic wybranych do realizacji w kolejnych latach zostanie podana do wiadomości publicznej w ciągu 21 dni od przyjęcia uchwały na stronach internetowych Urzędu Miasta Bydgoszczy.

schronisko-2Ulice, dla których rozpoczęto prace dokumentacyjne w ostatniej edycji programu, a z uwagi na niewystarczającą ilość środków finansowych nie zostały jeszcze zbudowane, będą realizowane w pierwszej kolejności. Są to ulice, dla których została przygotowana dokumentacja projektowa i przeprowadzono konsultacje społeczne.

Tylko w tym roku z budżetu miasta na utwardzanie ulic trafi pula ponad 49 mln złotych.
Te środki pozwolą między innymi na zakończenie prac przy ulicy Smukalskiej, rozpoczęcie pierwszych prac przy ulicy Odrzańskiej, Strusiej i Sowiej.
Zlecimy też prace związane z wykorzystaniem centralnego dofinansowania na drogi gruntowe.
Miasto na ten cel zabezpiecza połowę niezbędnych środków, a drugą połowę Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg.

Lokalne ulice powstają także często dzięki innym miejskim działaniom:
1. część zadań bezpośrednio wybierają mieszkańcy w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim (np. ul. Okólna, Kosmonautów, Wioślarska)
2. lokalne ulice są przebudowywane podczas dużych projektów infrastrukturalnych (np. odcinki sąsiadujące z ul. Grunwaldzką)
3. we współpracy z inwestorami zewnętrznymi (np. nowy układ w Łęgnowie, fragment ul. Paderewskiego)

Ważne liczby
1. W porównaniu do roku 2015 liczba mieszkańców zameldowanych przy drogach gruntowych zmniejszyła się z 30 081 do 16 670, a więc o 44%
2. W latach 2015 – 2022/23 zrealizowano 48,13 kilometrów dróg gruntowych
3. W tym czasie wybudowano 93 ulice
1. 49 mln zł miasto zabezpiecza na przebudowę gruntówek w bieżącym roku

  1. Prace na ul. Promenada w Starym Fordonie – w toku
  2. Postępują prace na drodze wylotowej z miasta
  3. Rusza oficjalny trening do Rowerowej Stolicy Polski 2023
  4. Wiosna w Bydgoszczy – na zielono

Strona 98 z 476

  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 100
  • 101
  • 102
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025