Abonamenty na Strefę Płatnego Parkowania dostępne są od środy 25.03 2020 r. w godz. 08:30-15:30 przy ul. Modrzewiowej 19.
ZMIANY W KOMUNIKACJI - od 25 marca
W oparciu o wprowadzone przez Premiera Mateusza Morawieckiego oraz Ministra Zdrowia ograniczenia w przemieszczaniu się, mające przeciwdziałać rozprzestrzenianiu się koronawirusa w Polsce, zaleca się, by z domu wychodzić tylko w sytuacjach koniecznych – do pracy, apteki czy sklepu.
Od teraz nowe obostrzenia będą dotyczyły również korzystania z komunikacji miejskiej.
ZDMiKP mając na względzie bezpieczeństwo pasażerów komunikacji zbiorowej w Bydgoszczy i nie czekając na rządowe rozporządzenia w przedmiotowej sprawie, wprowadza już
od 25 marca 2020 roku, na wszystkich liniach autobusowych i tramwajowych, rozkłady jazdy jak w dni powszednie.
Od 27.03.2020 r. dodatkowym pojazdem wzmocnione zostają linie autobusowe:
- nr 59 z pętli Błonie (w kierunku pętli Łęgnowo) o godzinie 04:45 i 05:15
- nr 61 z pętli Rekinowa (w kierunku pętli Mokra-przez Eurogaz) o godzinie 04:49
- nr 77 z pętli Morska (w kierunku pętli Niklowa) o godzinie 05:00;
- nr 77 z pętli Niklowa (w kierunku pętli Morska) o godzinie 06:03.
Wmocnienia obowiązywać będą do odwołania, wyłącznie w dni powszednie
Powyższe działania, mają na celu zapewnić bezpieczeństwo osób korzystających z bydgoskiej komunikacji miejskiej.
Prosimy mieszkańców w miarę możliwości, stosować się do w prowadzonych wytycznych i ograniczeń w przemieszczaniu się.
Przypominamy, że obowiązek pozostania w domu nie będzie dotyczył tylko dojazdu do pracy czy załatwiania niezbędnych codziennych potrzeb takich jak zakup jedzenia, lekarstw czy opieki nad bliskimi.
Wprowadzone rozkłady jazdy w komunikacji miejskiej w Bydgoszczy, obowiązywać będą do odwołania.
Trasa nad Starym Kanałem w budowie
Rozpoczęła się budowa nowych alejek spacerowych wokół Starego Kanału Bydgoskiego pomiędzy śluzami przy ul. Wrocławskiej i Czarnej Drodze. Po stronie Okola powstaje też droga dla rowerzystów. Zadanie realizowane jest w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. W trakcie głosowania bydgoszczanie uznali, że warto rozpocząć kolejne prace związane z rewitalizacją Parku nad Starym Kanałem Bydgoskim.
Przebudowana zostanie część alejek znajdujących się pomiędzy śluzami w rejonie ul Wrocławskiej i Czarnej Drogi. W ubiegłym roku opracowana została niezbędna dokumentacja projektowa. Z początkiem tego roku wybrano wykonawcę prac budowlanych, które właśnie się rozpoczęły.
W pierwszej kolejności powstaje ciąg pieszy po południowej stronie kanału. Zabezpieczone przed uszkodzeniem zostały sąsiednie drzewa. Przygotowywana jest podbudowa pod nowe estetyczne ścieżki. Zabezpieczane przed uszkodzeniem są również drzewa przy alejkach po stronie Okola.
Trasa zlokalizowana po północnej stronie będzie miała charakter ciągu pieszo-rowerowego o szerokości 3,5 metra. Zacznie się przy ul. Kanałowej i prowadzić będzie w bliskim sąsiedztwie brzegu. Natomiast aleja na brzegu południowym będzie węższa (około 2 metry) i będzie przewidziana dla pieszych.
Trasa okalająca tę część kanału będzie też doskonałym miejscem dla biegaczy z Okola i Wilczaka. Zarezerwowane zostaną też miejsca na nowe ławki.
Łącznie na inwestycje nad Starym Kanałem Bydgoskim zarezerwowano pulę 1,6 mln zł.
To kolejna inwestycja w tej części miasta.
Przypominamy, że trwa też budowa dróg rowerowych po obu stronach ul. Kruszwickiej. W ramach zadania powstaje infrastruktura dla ruchu rowerowego obejmująca nie tylko ulicę Kruszwicką ale też rondo Poznańskie wraz z wlotami ul. Poznańskiej, Grudziądzkiej, Stromej i Szubińskiej.
Akty wandalizmu na bydgoskich ulicach
Wyznaczyliśmy miejsce, w którym street artowcy będą mogli chwycić za spray i stworzyć ścienne malowidła. Pierwszą legalną ścianą dla osób zajmujących się tworzeniem sztuki ulicznej w mieście będzie przejście podziemne przy ul. Kruszwickiej. Inicjatywa legalnego street artu w Bydgoszczy powstała dzięki współpracy Plastyka miasta oraz ZDMiKP.
Rysunki na ścianach nie tylko mogą poprawić estetykę tego miejsca ale może również zniechęci do aktów wandalizmu, do których niestety nadal dochodzi na terenie naszego miasta.
Niszczone są: wiaty przystankowe i drogowe znaki , malowane są sprejem budynki, niszczone są miejskie toalety i windy. Wlepkami zaklejane są też znaki drogowe i sygnalizatory świetlne. Wiele tych aktów wandalizmu kończy się dopiero po zainstalowaniu kosztownych kamer. Należy jednak mieć na uwadze, że zniszczeń miejskiej infrastruktury dokonują też sami kierowcy np. przez parkowanie na chodnikach czy terenach zielonych do tego nieprzeznaczonych.
Cała infrastruktura bydgoskich ulic publicznych zarządzana przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, jest ubezpieczona.Niestety wysokość corocznej składki uzależniona jest między innymi od ilości szkód (w tym aktów wandalizmu). odnotowanych w roku poprzednim
Na ubezpieczenia z samej tylko kategorii, w której zawarte są między innymi kradzieże, uszkodzenia budynków i akty wandalizmu, wydawanych jest z budżetu ok. 100 tys. zł rocznie.Są to zawsze dodatkowe wydatki, które można byłoby przeznaczyć np. na doświetlenie przejść dla pieszych czy też remonty chodników.
Akty wandalizmu w tramwajach i autobusach realizowane są natomiast z ubezpieczenia jednostek zewnętrznych (MZK, IREX i Tramwaj Fordon) To również jednak generuje dodatkowe koszty, gdyż firmy obsługujące poszczególne linie, zmuszone są wliczać tego rodzaju wydatki (wandalizm) na etapie przetargu, tym samym podnosząc wysokość stawek za swoje usługi przewozowe.
W ostatnim caszie jeden z bydgoskich tramwajów w krótkim czasie stracił aż 7 szyb. Policja prowadzi postępowanie w sprawie uszkodzenia mienia.