Od 1 marca trwa pozimowa naprawa bydgoskich ulic oraz porządkowanie ulic gruntowych. Teraz podpisaliśmy też umowę na prace naprawcze bydgoskich chodników, zgłaszanych przez aplikację Dbamy o Bydgoszcz. Na realizację tego zadania zamierzamy przeznaczyć ponad 350 tysięcy złotych.
Na tegorocznej liście znalazło się ponad 70 miejsc zaplanowanych do naprawy.
Są to lokalizacje w większości zgłaszane przez mieszkańców za pomocą Aplikacji Dbamy o Bydgoszcz, która funkcjonuje w naszym mieście od czerwca ubiegłego roku.
Pozwala ona mieszkańcom zgłaszać miejskie usterki. Wystarczy tylko pobrać aplikację, aby zgłosić problem, którym możemy się zająć.
Obecnie zaplanowane prace remontowe chodników to tylko część zadań, które będziemy realizować w bieżącym roku.
Już niebawem ruszą bowiem przebudowy bydgoskich chodników, zaplanowane w ramach bieżących działań inwestycyjnych oraz Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Dokładną listę miejsc oraz zakres planowanych działań w tym zakresie, podamy już na początku kwietnia.
Dbamy o Bydgoszcz
Dzięki aplikacji szybciej możemy reagować na zgłoszenia mieszkańców i skuteczniej informować Bydgoszczan jakie działania podejmujemy w odpowiedzi na ich zgłoszenia.
Dbamy o Bydgoszcz służy zgłaszaniu miejskich usterek w mieście ujętych w 9 kategoriach. Wśród nich są te związane nie tylko z bydgoskimi drogami ale również z bezpieczeństwem i porządkiem, komunikacją miejską, uszkodzeniami, zielenią i środowiskiem, zwierzętami oraz odpadami.
Usterki możemy zgłaszać 24 godziny na dobę za pośrednictwem aplikacji ściągniętej na telefon lub na stronie internetowej www.dbamy.bydgoszcz.pl.
Jak działa aplikacja
Po wybraniu odpowiedniej kategorii, trzeba krótko opisać problem, podać dokładną lokalizację na mapie oraz dołączyć dokumentacje fotograficzną. Jeżeli temat jest trudny do opisania w kilku zdaniach, warto podać swój numer telefonu w razie ewentualnych pytań. Po wypełnieniu formularza, wystarczy wysłać zgłoszenie. W ciągu kilku godzin otrzymacie Państwo bieżące informacje w zgłoszonej sprawie. Od początku do końca zgłoszenia mamy podgląd jego statusu – dzięki temu na bieżąco wiemy co dzieje się w danej sprawie.
Prosimy pamiętać, że system nie służy do zgłaszania spraw związanych z bezpośrednim zagrożeniem życia lub zdrowia, które należy zgłaszać na numer alarmowy 112.
Zachęcamy do ściągnięcia aplikacji, zgłaszania napotkanych w mieście usterek czy elementów wymagających poprawy.
Aplikację można pobrać na telefon z systemem Android oraz IOS.