• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Próbne obciążenia na Moście Uniwersyteckim

  • Drukuj

Czytaj więcej...Naprawa uszkodzonych elementów mocowań mostu została już zakończona. Wykonane zostały również roboty przy ponownym napięciu want.
21 stycznia przeprowadzone zostały próbne obciążenia obiektu. Kontynuowane są też badania laboratoryjne wybranych elementów konstrukcji.

Po osiągnięciu satysfakcjonujących wyników, udostępnimy obiekt do ruchu.

Czytaj więcej...Wszystkie węzły obiektu, zostały już naprawione.
Spawanie, które było konieczne do zamocowania dodatkowych blach wzmacniających w węzłach mocujących - wykonano.
Zainstalowane zostały czujniki nowego monitoringu.
Ponowny naciąg want - wykonano.

Harmonogram prac na moście w styczniu 2022 roku:
- ponowny naciąg want – do 17 stycznia 2022
- montaż i uruchomienie monitoringu na obiekcie – do 20 stycznia
- wykonanie próbnych obciążeń obiektu – 21 stycznia

Pozytywne wyniki obciążeń próbnych pozwolą udostępnić most jeszcze w styczniu.

Czytaj więcej...Niezależnie od prac na moście, kontynuowane będą jeszcze laboratoryjne badania zmęczeniowe liny stalowej pobranej z jednej z want mostu.
Chcemy mieć pewność, że awaria nie wpłynęła na trwałość całego obiektu.
Badania zmęczeniowe są realizowane na Politechnice Bydgoskiej.

 

Czytaj więcej...Podchodząc kompleksowo do prowadzonej naprawy obiektu, zleciliśmy również wykonanie symulacji obliczeniowych sytuacji krytycznych, w których awarii może ulec dowolna z lin podwieszających most. Posiadanie takich analiz pozwoli w przyszłości na szybką ocenę stopnia zagrożenia i podjęcie odpowiednich działań na wypadek np. wypadku komunikacyjnego, pożaru pojazdu w bezpośredniej bliskości wanty.


Czytaj więcej...Niezależnie od prowadzonych prac naprawczych i badań mostu, korzystając z pełnej dostępności konstrukcji, wykonujemy też kilka innych prac remontowych.

Po oddaniu mostu do ruchu, Wykonawca będzie prowadził prace porządkowe pod obiektem, a w sprzyjających warunkach pogodowych wykona powłoki antykorozyjne nowych elementów mocowań want.

Przygotowania do wymiany tramwajowego taboru

  • Drukuj

Czytaj więcej...Intensywnie przygotowujemy się do kolejnego etapu wymiany tramwajowego taboru. Trwają prace nad umową ramową, która pozwoli kupować nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy wraz z pozyskiwaniem zewnętrznych funduszy. Rządowe cięcia w finansowaniu samorządów praktycznie uzależniły tego typu zadania od uzyskania dofinansowania. Planowana jest wymiana wszystkich 46 tramwajów typu „Konstal".

Bydgoszcz w ostatnich latach dzięki zrównoważonemu budżetowi zakupiła 33 nowoczesne tramwaje. Zbudowane zostały nowe torowiska: do Fordonu, dworca kolejowego, wzdłuż ul. Kujawskiej. Trwa budowa torowego połączenia ulic Fordońskiej z Toruńską. Dalsza wymiana taboru została ograniczona ze względu na rządowe cięcia w finansowaniu samorządów. Ich skutkiem jest ograniczenie nadwyżki inwestycyjnej z 300 do niespełna 20 mln zł. Pozwala to praktycznie realizować wyłącznie zadania, na które miasto pozyska wysokie dofinansowanie zewnętrzne.

- W lipcu ubiegłego roku tak jak inne miasta otrzymaliśmy zgodę na wykorzystanie kolejnych 25 mln złotych na zakup tramwajów dofinansowany ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Staraliśmy się również o zakup kolejnych tramwajów z rządowego „Polskiego ładu". Niestety ten wniosek został odrzucony, chociaż spełniał wszystkie kryteria. Mimo wszystko dalej przygotowujemy się do kompleksowej wymiany taboru. Ubiegamy się o następne centralne środki. Liczymy również na dofinansowanie zakupów tramwajów z nowej perspektywy unijnej do roku 2027. Niestety w ramach Krajowego Planu Odbudowy Rząd nie pozwolił na zakupy tramwajowych w formie dotacji. Tylko w formie pożyczek – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Czytaj więcej...Zakup usprawni umowa ramowa. Pracuje nad nią zespół specjalistów z ZDMiKP oraz MZK. Pozwoli ona wyłonić dostawcę lub dostawców taboru łącznie aż 46 tramwajów (11 krótkich i 35 długich). Natomiast zakupy będą realizowane w transzach, uzależnionych od pozyskiwanego dofinansowania. Eksperci w pierwszej kolejności określą parametry nowych pojazdów, wymagania techniczne oraz terminy pierwszej dostawy (wykorzystania dodatkowych środków unijnych w kwocie 25 mln zł, na 3 lub 4 pojazdy).

Czytaj więcej...Warto wiedzieć
Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na . Najstarsze pojazdy mają 41 lat. To od czasów „eNek" najpopularniejsze tramwaje w Polsce (na szeroki tor produkowano model 105Na). Zarówno w wersji normalnotorowej, jak i wąskotorowej, pojawiły się we wszystkich miastach Polski. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom. Pojazdy rozpędzają się do około 55 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów. Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.

Nowoczesne technologie w komunikacji wyparły Infokioski

  • Drukuj

Czytaj więcej...Nowinki technologiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają dotychczasowe rozwiązania w postaci papierowych biletów.
Coraz rzadziej korzystamy też z infokiosków zamontowanych na bydgoskich ulicach.
Wszystkie urządzenia tego typu zostały właśnie wyłączone.

Technologiczna rewolucja
W ostatnich latach wprowadziliśmy w Bydgoszczy kilka wygodnych i nowoczesnych form płatności zarówno za bilety jednorazowe jak i okresowe. Można je zakupić z wykorzystaniem karty płatniczej, przez internet lub za pomocą aplikacji w telefonie.
Innowacje technologiczne cieszą się coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają wiele dotychczasowych rozwiązań.

Czytaj więcej...Sprzedaż biletów przez urządzenia stacjonarne znacznie spadła.
W infokioskach zamontowanych na bydgoskich ulicach, można było zakupić wyłącznie bilet jednorazowy i czasowy, a urządzenia nie posiadały możliwości płatności „kartą".
Dodatkowo wysoki koszt ich utrzymania i serwisu, oraz ograniczona dostępność części serwisowych, zaczęła przewyższać dochody ze sprzedaży biletów przez ten kanał dystrybucji.
Wiele urządzeń funkcjonujących w naszym mieście od blisko 7 lat, wymaga już wymiany.

Infokioski nie są już dostosowane to współczesnych rozwiązań.
Wszystkie urządzenia tego typu zostały wyłączone a niebawem rozpocznie się ich demontaż z bydgoskich ulic.
Nadal można oczywiście zakupić bilet papierowy lub okresowy w kilkunastu biletomatach. Możliwa jest tam zarówno płatnośc kartą jak i gotówką. 

Pasażerów zachęcamy jednak do korzystania z nowych kanałów zakupu biletów za przejazd komunikacją miejską.
Do tego celu można wykorzystać kartę płatniczą lub aplikacje w telefonie. 

W ubiegłym roku za bilet jednorazowy aplikacją zapłaciło już ponad 3 mln osób.
Zakup biletów miesięcznych z wykorzystaniem nowych technologii również cieszy się coraz większa popularnością. Już co piąty bilet miesięczny kupowany jest za pomocą internetu lub w aplikacji.

Nowoczesne kanały dystrybucji w Bydgoszczy wychodzące naprzeciw trendom w zakresie zachowań pasażerów

Płatności zbliżeniowe kartami płatniczymi w pojazdach bez drukowania biletu.
Open Payment System to system poboru opłat za przejazdy w komunikacji miejskiej z wykorzystaniem technologii płatności zbliżeniowej. W pojazdach komunikacji miejskiej na terminalach pokładowych można wnosić opłaty za bilety jednorazowe i czasowe przy użyciu zbliżeniowej karty płatniczej. Dodatkowo na urządzeniach jest możliwość sprawdzenia stanu Bydgoskiej Karty Miejskiej, oraz zakodowanie na niej biletu okresowego nabytego przez Internet.

Open Payment System to uproszczenie procesu zakupu uprawnienia do przejazdu komunikacją miejską. Działanie rozwiązania ogranicza się do dwóch kroków – wyboru odpowiedniego biletu na dotykowym ekranie, a następnie zbliżenia karty płatniczej do czytnika, które równoznaczne jest z nabyciem i skasowaniem biletu, a tym samym uzyskaniem uprawnienia do przejazdu.

Internetowy system sprzedaży biletów okresowych komunikacji miejskiej, których identyfikatorem jest bankowa karta zbliżeniowa
Pasażerowie mają możliwości korzystania z biletu elektronicznego polegające na zakupie online, poprzez portal pasażera, biletów okresowych, dla których identyfikatorem potwierdzającym uprawnienie do przejazdu są zbliżeniowe karty płatnicze. Wystarczy założyć konto na stronie Bydgoskiej Karty Miejskiej i powiązać je ze swoją kartą płatniczą, zakupić wybrany dla siebie bilet okresowy i swobodnie korzystać z komunikacji miejskiej. Zbliżeniowa karta płatnicza stanowi potwierdzenie naszego prawa do przejazdu transportem publicznym w ramach biletu okresowego. Zakupiony bilet jest aktywny od momentu sfinalizowania transakcji za pośrednictwem portalu pasażera Bydgoskiej Karty Miejskiej bez potrzeby korzystania z automatu stacjonarnego czy wizyty w biurze obsługi klienta lub innym punkcie, gdzie możemy doładować kartę miejską. Istotą tego rozwiązania jest umożliwienie pasażerom zakupu biletów okresowych przez internet bez konieczności jego kodowania na jakimkolwiek nośniku. Identyfikatorem biletu okresowego są zbliżeniowe karty płatnicze. Co istotne, rozwiązanie, w którym zbliżeniowa karta płatnicza jest identyfikatorem biletu okresowego to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce i jedno z nielicznych na świecie.

Aplikacja mobilna
Aplikacja Mobilna jest dedykowaną miejską aplikacją mobilną na telefony komórkowe z systemem Android oraz IOS umożliwiającą zakup biletów jednorazowych, czasowych i okresowych, jak również okazanie biletów do kontroli w postaci kodu QR. Zakup biletu w Aplikacji Mobilnej jest prosty i intuicyjny. Aplikacja umożliwia zakup biletów z grupy biletów polecanych lub z pełnej oferty taryfowej. Płatność w aplikacji mobilnej jest realizowana w postaci wewnętrznej elektronicznej portmonetki lub obsługiwana przez zewnętrzne centrum autoryzacyjne, a ramach tych metod płatności są dostępne: płatność w ciężar karty płatniczej, portfel kartowy MasterPass, płatność z GPAY/Apple Pay, przelewy bankowe oraz BLIK. Aplikacja Mobilna wdrożona w ramach Systemu Bydgoskiej Karty Miejskiej funkcjonuje jako kanał sprzedaży powiązany ściśle z całym systemem biletowym, jednak bilet mobilny jest w tym rozwiązaniu przypisany wyłącznie do konta w aplikacji mobilnej i numeru telefonu komórkowego pasażera.

Bydgoski Budżet Obywatelski – znamy wyniki

  • Drukuj

Czytaj więcej...Bydgoszczanie wybrali nowe projekty w 9 edycji Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
16 mln zł pozwoli zrealizować co najmniej 54 zadania osiedlowe, 21 projektów społecznych i 2 inwestycje ponadosiedlowe, które zyskały najwięcej głosów.
Są wśród nich m.in. dalsza rewitalizacja Parku nad Starym Kanałem, budowa kolejnych dróg rowerowych i nowych miejsc rekreacji.

Około 20 zadań dotyczy też inwestycji drogowych, które realizować będzie ZDMiKP.  
Na wszystkie projekty łącznie oddano prawie 50 tysięcy głosów.

W tym roku na realizację zwycięskich projektów zabezpieczonych zostało 16,1 mln zł, podobnie jak w poprzedniej edycji. Pomysły tradycyjnie zgłaszali mieszkańcy – łącznie oddano na nie prawie 50 tysięcy głosów, w tym ponad 17368 na projekty osiedlowe, 15517 na ponadosiedlowe i 16155 na małe projekty społeczne. Z powodu pandemii głosowanie było możliwe tylko elektronicznie. 

Czytaj więcej...Dzięki głosom Mieszkańców zorganizowanych zostanie wiele ciekawych wydarzeń: koncertów, potańcówek, zajęć sportowych, warsztatów i pokazów. Bardzo dużo głosów zdobyły też zadania związane z tworzeniem nowych miejsc do rekreacji oraz nowej zieleni (np. parków, skwerów, placów zabaw, miejsc do ćwiczeń) oraz wyposażeniem ulic w dodatkową infrastrukturę (np., nowe chodnik, oświetlenie, nawierzchnie).

Dzięki oddanym głosom utwardzonych lub wyremontowanych zostanie wiele odcinków ulic. Powstaną nowe drogi rowerowe. Rozbudowane zostanie oświetlenie i  dostawione nowe wiaty przystankowe.

W ramach małych projetków społecznych zorganizowany zostanie zlot zabytkowych autobusów oraz bezpłatne przejazdy zabytkowymi autobusami po Bydgoszczy.

Warto wiedzieć
Głosowanie na projekty Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego odbywało się w dniach 1-30 grudnia 2021 roku w formie elektronicznej. Mieszkańcy Bydgoszczy mogli głosować na projekty zatwierdzone przez Zespół ds. weryfikacji projektów zgłoszonych w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy mogli oddać głos w formie elektronicznej, za pomocą specjalnej aplikacji lub za pośrednictwem dedykowanej infolinii. Głos można było oddać także podczas dyżurów w centrach handlowych. W bieżącej edycji oddano łącznie 49040 głosów ważnych za pomocą elektronicznej karty do głosowania. Głosów nieważnych było 726.

Szczegóły przeprowadzonego głosowania oraz lista wszystkich zadań, na które oddano głosy - znajduje się TUTAJ

  1. Rowerowe inwestycje w 2022 roku
  2. Rower BRA – otwarcie ofert w przetargu.
  3. W tym roku doświetlimy kolejne przejścia dla pieszych
  4. Przebudowa ul. Smukalskiej - od środy zmiany w organizacji ruchu.

Strona 153 z 445

  • 148
  • ...
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • 154
  • ...
  • 156
  • 157
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP