Rozbudowa ul. Kujawskiej - prace w toku
Trwają prace, które umożliwią jeszcze w tym roku uruchomienie torowiska tramwajowego na ul. Kujawskiej. Betonowane są ostatnie sekcje torowiska w wykopie, a nad torowiskami rozwieszane są przewody trakcyjne.
Zobacz jak wygląda największy plac budowy w mieście na ujęciach z drona.
Wzdłuż ulicy Kujawskiej rozpoczęło się podwieszanie sieci trakcyjnej. Część tych prac była wykonywana również w weekend.
Na zachodniej jezdni ulicy Bernardyńskiej (od strony pl. Kościeleckich) trwają intensywne prace związane z wykonywaniem nowej nawierzchni. Na rondzie Bernardyńskim natomiast kończy się budowa ostatniego fragmentu jezdni wokół wyspy centralnej. Znacznie ułatwi to poruszanie się w tej części miasta.
W obrębie Zbożowego Rynku kontynuowane są natomiast prace przy chodnikach i nawierzchni.
Na ulicy Kujawskiej w tym tygodniu zabetonowane zostaną ostatnie segmenty torowiska. Również rondo Kujawskie zaczyna już przypominać skrzyżowanie z ruchem okrężnym.
Obecnie trwa układanie nowej nawierzchni przy stacji benzynowej od strony ul. Tucholskiej. Po przełożeniu ruchu na nową jezdnię, możliwe będzie dokończenie przebudowy wlotu od strony ul. Solskiego i zjazdu w kierunku ronda Inowrocławskiego (zachodnia jezdnia ul. Kujawskiej).
Dobiegają też końca prace na ulicy Chołoniewskiego. Przy ulicy kontynuowane są prace przy budowie chodników. Już niebawem ulica zostanie udostępniona do ruchu i pozwoli dojechać do tymczasowego ronda na ul. Solskiego. W obrębie ronda kontynuowane są też prace brukarskie oraz roboty ziemne.
Przypominamy, że trwają konsultacje dotyczące nowego układu linii tramwajowych i autobusowych po oddaniu do użytku torowiska wzdłuż ul. Kujawskiej.
Więcej informacji i ankiety znajdują się TUTAJ
fot. M. Zaborowski
Trwają konsultacje społeczne dotyczące bydgoskiej komunikacji
Czekamy na opinie mieszkańców w sprawie sieci połączeń komunikacji miejskiej po ruruchomieniu torowiska na ul. Kujawskiej oraz w temacie budowy bezpiecznych i przyjazdnych prystanków wiedeńskich. Twoja opinia ma znaczenie.
Jak i gdzie pojadą bydgoskie autobusy i tramwaje - Ty decydujesz.
Jeszcze w tym roku planowane jest uruchomienie torowiska wzdłuż rozbudowywanej ul. Kujawskiej. Za kilka lat natomiast powstanie nowa przeprawa mostowa nad Brdą w ciągu ul. Kazimierza Wielkiego. Obie inwestycje zmienią dotychczasowy układ komunikacyjny w mieście.
Od 18 września do 9 października zapraszamy do konsultacji społecznych wstępnej koncepcji nowego układu linii tramwajowych i autobusowych w Bydgoszczy.
Karta konsultacyjna i szczegóły dostępne na stronie https://www.bydgoskiekonsultacje.pl/2020/09/w.html
Pisaliśmy też o tym TUTAJ
Przystanki wiedeńskie - zapraszamy na konsultacje
Zakończyliśmy prace nad koncepcją przebudowy przystanków wzdłuż ul. Gdańskiej. Chcemy by poprawiły bezpieczeństwo, ułatwiały podróże osobom z niepełnosprawnościami i jeszcze lepiej skomunikowały centrum z wykorzystaniem tramwajów.
Od 8 do 29 września zapraszamy do konsultacji społecznych.
Docelowo ulica Gdańska zostanie wyposażona w perony wiedeńskie poprawiające bezpieczeństwo pasażerów na odcinku od pl. Teatralnego do Kamiennej. Koncepcja zakłada budowę 13 przystanków, w tym 12 (6 par) na Gdańskiej.
Karta konsultacyjna i szczegóły dostępne na stronie https://www.bydgoskiekonsultacje.pl/2020/09/przyjazne-i-bezpieczne-przystanki-dla.html
Pisaliśmy o tym TUTAJ
22 września - DZIEŃ BEZ SAMOCHODU
We wtorek (22 września) pasażerowie będący właścicielami samochodu osobowego w dniu obchodów Europejskiego Dnia bez Samochodu mogą podróżować za darmo środkami komunikacji miejskiej.
Namawiamy bydgoszczan, by zostawili samochód w garażu i wybrali inny sposób poruszania się po mieście.
Liczymy, że będzie on dla wielu mieszkańców inspiracją do zainteresowania się ofertą transportu publicznego, Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego oraz podróży z wykorzystanie na przykład własnego roweru lub dłuższych spacerów.
We wtorek pasażerowie będący właścicielami lub współwłaścicielami samochodu osobowego w dniu obchodów Europejskiego Dnia bez Samochodu, mogą podróżować za darmo środkami komunikacji miejskiej. Wymagany jest ważny dowód rejestracyjny pojazdu oraz dokument tożsamości osoby uprawnionej (ulga nie dotyczy pojazdów w leasingu).
W mieście już od wielu lat realizowane są inwestycje mające nie tylko zwiększyć ofertę komunikacyjną, ale mające być też przyjazne dla środowiska.
Więcej informacji o obchodach Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu w Bydgoszczy oraz naszych działaniach na rzecz komunikacji przyjaznej dla środowiska znajduje się TUTAJ.
Nowe mosty nad Brdą. Zobacz jak będą wyglądać.
Zapraszamy do zapoznania się z animacją komputerową nowej trasy tramwajowej, łączącej ulicę Fordońską z Toruńską. Trwa przetarg, w którym wybierzemy wykonawcę prac budowlanych.
Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe zlokalzowane przy istniejącym moście w ciągu ul. Kaziemirza WIelkiego.
Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami. Most tramwajowy o długości ponad 250 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodowa. Obiekt będzie miał charakter konstrukcji zespolonej stalowo-żelbetowej liczącej 5 przęseł. Na moście tramwajowym wykonane zostaną niewielkie kapy chodnikowe, na których instalowane będą bariery.
Podobną konstrukcję będzie miała przeprawa dla samochodów jadących z Kapuścisk w stronę Bartodziejów (też 5 przęseł i konstrukcja zespolona). Na jezdni wytyczone zostaną dwa pasy ruchu. Po stronie wschodniej zarezerwowano miejsce pod szeroki ciąg pieszo-rowerowy. Most będzie wyposażony w oświetlenie na słupach. Jezdnie od ciągu pieszo-rowerowego oddzieli bariera sprężysta.
Jezdnia na istniejącym moście Kazimierza Wielkiego po zakończeniu inwestycji będzie prowadzić ruch wyłącznie w kierunku Kapuścisk.
Deszczówka nie trafi bezpośrednio do rzeki. Wody opadowe i roztopowe spływające po jezdni zostaną przechwycone przez żeliwne wpusty mostowe. Następnie woda będzie odprowadzana do dwóch kolektorów zbiorczych zlokalizowanych pod płytą pomostu przechodzących przez przyczółki. Kolektory zostaną przyłączone do istniejącej sieci kanalizacji deszczowej.
Pod mostami od strony Bartodziejów powstanie też droga wewnętrzna i fragment ciągu pieszo-rowerowego prowadzące do planowanych bulwarów na lewym brzegu Brdy.
Więcej informacji o całej inwestycji i trwającym postępowaniu przetargowym znajduje się TUTAJ
Mosty w liczbach:
Długość
o Tramwajowy – 255m
o Samochodowy z ciągiem pieszo-rowerowym – 253 m
• Szerokość jezdni – 7m
• Szerokość ciągu pieszo-rowerowego – 5,5 m