[FILM] Roboty na wiadukcie - w toku
Postępują prace przy budowie nowego waiduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Obiekt docelowo będzie posiadał 2 pasy ruchu, dostosujemy go również do potrzeb pieszych i rowerzystów.
Nowy obiekt będzie wyglądał identycznie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Nowy obiekt został już nasunięty nad tory kolejowe.
Konstrukcja nadal jednak jest uniesiona na tymczasowych podporach.
Pod koniec kwietnia zwożone są na teren budowy końcówki przęseł, które zostaną dospawane do obiektu.
To na nich docelowo osadzone zostaną łuki ogromnej konstrukcji.
Po zakończeniu robót, obiekt zostanie opuszczony i osadzony na przyczółkach.
Zmiany w komunikacji miejskiej - maj 2023
Od 29 kwietnia br. (sobota) do 01 października:
- na linii nr 73 zostaną wprowadzone tzw. letnie rozkłady jazdy (obsługa Dworca Bielawy we wszystkie dni tygodnia).
- międzygminna linia sezonowa nr 40 do Ostromecka zacznie funkcjonować w soboty, niedziele i święta.
- w weekendy wzmocniona zostanie obsługa Myślęcinka linią nr 52.
Od 29 kwietnia do 3 maja ( z wyłączeniem 2 maja) na trasie Las Gdański - Wilczak zostanie uruchomiona linia linia nr 1. Na trasie kursować będzie zabytkowy tramwaj 5N.
Kursy będą realizowane dwa razy w godzinie - od 10.00 do 19.00
W dniu 30 kwietnia komunikacja publiczna będzie funkcjonowała według rozkładów jazdy dla niedzieli handlowej.
W dniach 01.05 oraz 03.05 komunikacja zbiorowa będzie funkcjonować według niedzielnych rozkładów jazdy.
Od 1 maja (poniedziałek) linia międzygminna nr 92 jadąc w stronę Bydgoszczy będzie w wybranych kursach jechać północną stroną drogi serwisowej - ekspresowej S5.
Przebudowa ul. Jeździeckiej w Myślęcinku na ukończeniu
Dzięki współpracy z sąsiednimi gminami, drogi rowerowe coraz częściej są nie tylko atrakcyjnymi szlakami rekreacyjnymi, ale odgrywają ważną rolę komunikacyjną.
Na ul. Jeździeckiej kończymy budowę drogi rowerowej, która lepiej skomunikuje Bydgoszcz z gminą Osielsko.
Inwestycja obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu.
Łączna długość nowego ciągu pieszo-rowerowego wynosi 2,3 km, a szerokość to 3 m.
Nowa infrastruktura ułatwi bezpieczne poruszanie się pomiędzy różnymi częściami Leśnego Parku Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku oraz dojazd do pobliskich miejscowości na terenie gminy Osielsko (m.in. Niemcz, Maksymilianowo).
To jeden z elementów tworzenie spójnej i wygodnej sieci rowerowej na terenie Metropolii Bydgoszcz.
W ramach wykonanych robót przebudowaliśmy infrastrukturę podziemną.
Wykonaliśmy przystanki autobusowe i przejścia dla pieszych.
Powstało też nowe oświetlenie LED.
Na ciągu pieszo-rowerowym ułożyliśmy nawierzchnię.
Obecnie ustawiane i regulowane są krawężniki w rejonie przebudowywanych skrzyżowań co pozwoli przy sprzyjających warunkach pogodowych, ułożyć nawierzchnię na w obrębie jezdni.
Wykonawca wymaluje jeszcze oznakowanie poziome.
Pas zieleni ozdobi aż 318 drzew.
Po obu stronach rowerowej trasy dosadzonych zostanie również kilkaset krzewów.
Tak rozbudowany program nasadzeń to między innymi efekt spotkań i konsultacji z mieszkańcami.
Nowa infrastruktura powstaje na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko.
Zakłada ono sfinansowanie zadania po połowie.
Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.
Lista gruntówek do przebudowy - kolejność zadań
Zgodnie z uchwałą Rady Miasta zaktualizowaliśmy listę ulic, które wymagają przebudowy na bydgoskich osiedlach.
W ciągu ostatnich 8 lat liczba bydgoszczan mieszkająca przy drogach gruntowych spadła prawie o połowę.
To efekt wybudowania ponad 90 lokalnych ulic o długości prawie 50 kilometrów.
Podstawową formą realizacji osiedlowych inwestycji drogowych jest od kilku lat uchwalony przez Radę Miasta Bydgoszczy program utwardzania ulic gruntowych. Po konsultacjach ze społecznościami lokalnymi oraz radami osiedli został on zaktualizowany.
Nowy pakiet zadań do realizacji został wybrany na podstawie takich parametrów jak:
- gęstość zaludnienia na danej ulicy (kryterium o największej wadze),
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi),
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
- wskaźnik sumy długości lokalnych dróg gruntowych na terenie danego osiedla do sumy długości wszystkich lokalnych dróg gruntowych na terenie miasta - to rozwiązanie premiujące osiedla gdzie „gruntówek" jest najwięcej.
Przed opracowaniem aktualizacji rozwiązania oceniali eksperci oraz rady osiedli.
Nowym rozwiązaniem będzie też możliwość budowy ulic w tym programie w dobrze sprawdzającej się technologii z wykorzystaniem ekokostką oraz płyt ażurowych. To efekt bardzo dobrych wyników pilotażowego programu utwardzania ulic tymi materiałami.
Ulice, dla których rozpoczęto prace dokumentacyjne w ostatniej edycji programu, a z uwagi na niewystarczającą ilość środków finansowych nie zostały jeszcze zbudowane będą realizowane w pierwszej kolejności. Są to ulice, dla których została przygotowana dokumentacja projektowa (koncepcja, program funkcjonalno-użytkowy) i przeprowadzono konsultacje społeczne.
Lista ulic:
Zgodna z punktacją
Alfabetyczna