Dobiegają końca prace na ulicy Siedleckiej. Od czerwca nową trasą pojadą autobusy.
W piątek 14 maja zakończą się prace przy rozbudowie ulicy Siedleckiej na Czyżkówku. Wykonawca prowadzi już ostatnie prace przy progach spowalniających i rondzie u zbiegu z ulicą Piwną.
Po zakończeniu wszystkich robót, rozpocznie się porządkowanie terenu oraz prace odbiorowe realizowane przez Zamawiającego (ZDMiKP).
Po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń, jeszcze w czerwcu nową trasą pojadą autobusy linii nr 58 i 34N:
Obsługą pasażerską zostaną objęte nowe przystanki:
ul. Chmurna/ Nad Torem (kierunek Smukała)
Siedlecka / Chmielna (w obu kierunkach)
Siedlecka / Łubinowa (w obu kierunkach)
Siedlecka / Wodociągi (w obu kierunkach)
Z obsługi Pasażerskiej wyłączone zostaną natomiast przystanki
Nad Torem / Chmurna (kierunek Smukała)
Koronowska / Wodociągi (w obu kierunkach)
Przypominamy, że rozbudowa ulicy Siedleckiej na Czyżkówku jest realizowane w oparciu o pierwszą edycję Wieloletniego Programu Utwardzania Ulic Gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy.
Budowa ulicy Siedleckiej została podzielona na dwa etapy, co pozwoliło skoordynować prace z inwestycjami prowadzonymi przez miejskie wodociągi.
Pierwszy etap prac na odcinku o długości 1 km został zakończony w kwietniu 2020 roku. W ramach inwestycji wykonana została nowa nawierzchnia, chodniki, uliczne oświetlenie i zatoki parkingowe. Ulica została przystosowana do poruszania się miejskich autobusów, powstały przystanki. Pojawiło się nowe oznakowanie pionowe i poziome oraz progi zwalniające. Dzięki inwestycji poprawił się dojazd do posesji oraz zwiększyło bezpieczeństwo pieszych.
W drugim etapie (obecnie) prace realizowane były na około 300-metrowym odcinku, który również zyskał nowy chodnik, nawierzchnię i elementy poprawiające bezpieczeństwo kierowców i pieszych.
Koszt całej inwestycji to 5,8 mln zł.
Trwają prace przy rozbudowie ul. Smukalskiej.
Prawie 3-kilometrowy odcinek łączący osiedle Piaski i Smukałę zostanie dostosowany do przejazdu autobusów oraz ruchu rowerowego.
W ramach inwestycji ulica Smukalska zostanie przebudowana na odcinku od ul. Błądzimskiej na Piaskach do ul. Rajskiej w Smukale. Ruszyły pierwsze prace.
Plac budowy został Wykonawcy przekazany pod koniec kwietnia. Obecnie prowadzone są roboty związane z wycinką drzew i karczowaniem pni, odhumusowaniem, robotami ziemnymi w postaci wykopów i nasypów. Przedmiotowe prace prowadzone są jednak poza istniejącym pasem jezdni.
Pierwsze zmiany w organizacji ruchu wykonawca planuje wprowadzić na przełomie czerwca i lipca na odcinku od ul. Błądzimskiej do ul. Drzycimskiej.
Na tym odcinku pojawią się zwężenia, wprowadzony będzie ruch wahadłowy, sterowany za pomocą sygnalizacji świetlnej.
Przypominamy, że w ramach realizowanego zadania na 3 km odcinku ul. Smukalskiej powstanie nowa nawierzchnia, chodniki, drogi rowerowe i nowe przystanki autobusowe. Wykonane zostanie też nowe odwodnienie i usunięte zostaną kolizje z podziemną infrastrukturą. Ulica po gruntownej modernizacji stanie się ważnym połączeniem osiedla Smukała z centrum miasta, pozwalającym na organizację sprawnej komunikacji miejskiej.
Wykonawcą robót jest firma Strabag
Prace budowlane zajmą 2 lata.
Koszt inwestycji to prawie 25,5 mln zł.
Inwestycja jest realizowana przez ZDMiKP w porozumieniu z miejskimi wodociągami.
Zmiana limitów w komunikacji miejskiej
Od 15 maja złagodzone zostaną obostrzenia dotyczące między innymi liczby miejsc w pojazdach komunikacji miejskiej. Będzie można przewozić tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących lub 50% ogólnej pojemności pojazdu.
W dniu 6 maja 2021 roku Izby Gospodarcza Komunikacji Miejskiej, w skład której wchodzi również Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy, skierowała do Premiera apel w sprawie zmiany dopuszczalnej liczby pasażerów w pojazdach komunikacji miejskiej. TREŚĆ PISMA TUTAJ
Nikt w Polsce nie dysponuje taką ilością taboru, aby przy luzowaniu obostrzeń i odmrażaniu kolejnych branż gospodarki (sklepów, restauracji, hoteli i szkół) a zarazem rosnącej liczbie pasażerów, spełnić dotychczasowe ograniczenia epidemiczne i świadczyć zarazem usługi przewozowe.
Przychylono się do sugestii Izby i wprowadzono mniej restrykcyjne limity w środkach transportu publicznego stosownie do innych działań.
I tak już od 15 maja 2021 limity pasażerów w autobusach i tramwajach wyniosą 100% liczby miejsc siedzących lub 50% całkowitej liczby miejsc w pojeździe.
Nasze tramwaje na II miejscu w Polsce!
Bydgoskie tramwaje dzięki ostatnim inwestycjom stały się wyjątkowo wygodnym i szybkim środkiem transportu. Bydgoszcz zajęła II. miejsce w rankingu miast, w których tramwaje osiągają najwyższe prędkości. Planujemy kolejne inwestycje w ten przyjazny dla środowiska transport.
Raport opracował portal „Puls Gdańska". Analizowana 12 systemów transportowych.
Bydgoszcz ze średnią prędkością przejazdu na poziomie 20,5 km/h znalazła się tuż za Poznaniem. Warto podkreślić, że autorzy analizowali prędkości zarówno szczytową, pozaszczytową oraz średnią prędkość. Wliczali do niej czas postoju na przystankach pośrednich.
Wyprzdziliśmy takie miasta jak: Warszawa, Szczecin, Gdańsk, Wrocław, Kraków i Łódź.
- Bydgoszcz postawiła na tramwaje i dzięki temu możemy coraz sprawniej poruszać się po mieście – podkreśla prezydent Bydgoszczy, Rafał Bruski. - W ciągu ostatniej dekady nadrobiliśmy wieloletnie zaniedbania. Do 2010 mieliśmy tylko 2 nowoczesne tramwaje. Od lat 90. do momentu budowy torowiska na dworzec nie zbudowano ani jednego metra nowej linii. Dziś tramwajami możemy dojechać również do Fordonu oraz wzdłuż ulicy Kujawskiej na Górny Taras.
Nasza sieć tramwajowa urosła z 28 do ponad 41 kilometrów . Zmodernizowaliśmy kilka innych tras i węzłów. Wkrótce ruszy budowa mostu spinającego ulice Toruńską i Fordońską. Wspólnie z mieszkańcami planujemy też dalszy rozwój tramwajowej sieci. To kosztowne inwestycje, skutkujące w trakcie realizacji sporymi utrudnieniami w ruchu, ale bardzo opłacalne szczególnie w dłuższej perspektywie.
W godzinach szczytu największą prędkość komunikacyjną uzyskały tramwaje linii nr 5, kursujące pomiędzy Rycerską i Łoskoniem – 24,1km/h. Ta linia uzyskuje również najwyższe prędkości poza szczytem – rzędu 26,3 km/h.
Doskonały wynik Bydgoszczy to w dużej mierze efekt nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w trakcie inwestycji. Nowe trasy powstają na wydzielonych torowiskach (łącznie z mostami i wiaduktami).
Wiele sygnalizacji w sposób priorytetowy obsługuje przejazdy pojazdów szynowych. Pomogła również wymiana taboru. W latach 2015-2019 na tory wyjechały 33 nowoczesne pojazdy z Pesy.
Obsługują one przede wszystkim linie kursujące do Fordonu i na górny taras.
Bydgoska sieć tramwajowa w liczbach:
• Długość torowisk: 41,4km
• Liczba składów tramwajowych kursująca w szczycie: 62
• Liczba linii tramwajowych: 11
• Średnia prędkość komunikacyjna: 20,5 km/h
• Liczba niskopodłogowych składów: 35 sztuk
• Rok powstania: 1888