Aktualności komunikacyjne
Koronawirus - załatw sprawę korespondencyjnie
W związku z aktualną sytuacją w kraju związaną z szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 i potrzebą podjęcia działań profilaktycznych mających na celu ochronę zdrowia pracowników i interesantów ZDMiKP wprowadza się szczególne zasady załatwiania spraw taryfowo – biletowych oraz spraw związanych z parkowaniem w Strefie Płatnego Parkowania.
Informacje dla Pasażerów z zakresu funkcjonowania Wydziału Taryf i Płatnego Parkowania:
a). Bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a, można załatwiać następujące sprawy:
- Wydanie duplikatu Bydgoskiej Karty Miejskiej.
- Zakup biletów jednorazowych przez dystrybutorów.
Punkty obsługi interesantów zlokalizowane przy ul. Zygmunta Augusta 10, ul. Modrzewiowej 19
i ul. Gdańskiej 47 są nieczynne.
Bezpośrednio w punkcie ZDMiKP przy ul. Modrzewiowej 19 od dnia 25.03.2020 r. w godz. 08:30-15:30 będzie można zakupić abonamenty na parkowanie w Strefie Płatnego Parkowania
b). Sprawy załatwiane wyłącznie drogą elektroniczną lub za pośrednictwem poczty:
- Wnioski o wydanie Bydgoskiej Karty Miejskiej (BKM) przyjmowane są:
• drogą elektroniczną - wniosek o wydanie karty drogą elektroniczną znajduje się pod adresem https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/card-proposal
• drogą pocztową - Wniosek do wypełnienia i przesłania znajduje się na stronie internetowej www.zdmikp.bydgoszcz.pl
Gotowe Bydgoskie Karty Miejskie są odsyłane wyłącznie drogą pocztową na wskazany we wniosku adres.
- Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem:
https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl
Przypominamy o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.
- Regulowanie opłat dodatkowych za parkowanie w SPP możliwe jest wyłącznie przelewem bankowym. Dane konta bankowego: nr 36 1240 6452 1111 0010 4816 9315
- Składanie reklamacji związanych z wezwaniem do zapłaty za przejazd komunikacją miejską, z parkowaniem w SPP oraz windykacją tych należności możliwe jest drogą elektroniczną
na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub drogą pocztową na adres:
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy,
ul. Toruńska 174 a,
85-844 Bydgoszcz.
c). Sprawy załatwiane bezpośrednio w siedzibie ZDMiKP przy ulicy Toruńskiej 174a lub za pośrednictwem poczty:
- Zwrot pieniędzy za niewykorzystany bilet.
Wniosek wraz z Bydgoską Kartą Miejską i paragonem można przesłać na adres ZDMiKP.
Bilet będzie anulowany od następnego dnia po nadaniu listu.
WYMAGANE DO PRZESŁANIA DOKUMENTY:
• wypełniony wniosek o zwrot pieniędzy z tytułu niewykorzystanego biletu okresowego,
• oryginał paragonu potwierdzającego zakup biletu lub wystawiona na jego podstawie faktura. Przy zakupie przez Internet (bez pobrania faktury) transakcja jest potwierdzana raportem generowanym z systemu BKM podczas rozliczania biletu,
• Bydgoska Karta Miejska– w celu usunięcia transakcji.
Karta po usunięciu biletu będzie odsyłana do Wnioskodawcy.
Ponadto informujemy, że wyznaczone przez ZDMiKP terminy składania dodatkowych dokumentów w sprawach reklamacyjnych i windykacyjnych prolonguje się o 30 dni.
Szczególne zasady załatwiania spraw obowiązują do odwołania.
Komunikacja miejska – podróżuj bezpiecznie
W celu ograniczenie ryzyka rozprzestrzeniania się koronowirusa wprowadzane są kolejne środki ostrożności w komunikacji publicznej w Bydgoszczy
Od soboty 14 marca we wszystkich autobusach i tramwajach zawieszona zostanie sprzedaż biletów przez obsługę pojazdów.
Na wnioskek kierowców wzorem innych miast, wygrodzone zostaną strefy buforowe w pojazdach komunikacji miejskiej – pomiędzy częścią pasażerską a stanowiskiem kierowcy (wydzielenie pomiędzy pierwszym, a drugim rzędem siedzeń). W związku z wprowadzeniem tej strefy, nie będzie możliwe wsiadanie i wysiadanie pierwszymi drzwiami. W przypadku zestawów dwuwagonowych dotyczy to oczywiście wyłącznie pierwszego wagonu.
Wcześniej w pojazdach komunikacji publicznej wyłączone zostały tak zwane „ciepłe guziki". Drzwi są otwierane i zamykane bezpośrednio przez kierowców i motorniczych na każdym przystanku.
Zakup biletu okresowego w sklepie internetowym pod adresem: https://bydgoskakartamiejska.com.pl/pl/,
Przypominamy również o możliwości zakodowania biletu zakupionego przez Internet w urządzeniach OPS.
Przypominamy również, że Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy wprowadził działania prewencyjne, mające ograniczyć załatwianie spraw administracyjnych bezpośrednio w Urzędzie.
Pisaliśmy o tym TUTAJ
Nowe rozkłady jazdy
W związku z wprowadzanymi od 01 marca 2020r. zmianami w komunikacji miejskiej oraz koniecznością wymiany rozkładów jazdy na większości linii, uprzejmie informujemy, że proces wymiany rozkładów na przystankach rozpocznie się od poniedziałku 24 lutego bieżącego roku.
Prosimy o zwrócenie uwagi na daty obowiązywania danego rozkładu papierowego, umieszczonych na przystankach.
Rozkłady aktualne oraz obowiązujące od 01 marca 2020r. zostaną zamieszczone również na stronie internetowej w zakłądce "Rozkład jazdy"
Nowa linia podmiejska i zmiany niedzielnych rozkładów
Przypominamy, że 1 marca we współpracy z gminą Białe Błota uruchamiamy nowe połączenie podmiejskie. Autobusy linii nr 90 pojadą z węzła Garbary do Łochowic. Z początkiem marca wprowadzone zostaną też zmiany rozkładów na innych liniach. W sezonie do Ostromecka pojedzie linia nr 40.
Nowa linia będzie trasowana od pętli Garbary przez ulicę Nakielską, Lisi Ogon, Łochowo do pętli w Łochowicach (przy ulicy Zajęczej) z wjazdem kieszeniowym przez pętlę Belma. Na tej linii zaplanowaliśmy 10 kursów w dni powszednie oraz po 4 kursy w soboty, niedziele i święta. Godziny odjazdów zostały uzgodnione z Gminą Białe Błota. Na trasie znajduje się kilka miejsc, gdzie łatwo przesiadać się na inne linie autobusowe i tramwajowe.
W ubiegłym roku, dzięki dobrej współpracy z władzami gminy Białe Błota, wzmocniliśmy funkcjonujące linie nr 91, 96 i 92, wdrożono też dla mieszkańców gminy bilety malucha oraz uczniowskie.
Z początkiem marca zmienią się też rozkłady innych linii: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 51, 52, 53, 55, 56, 58, 61, 64, 65, 67, 68, 69, 71, 73, 74, 77, 79 i 89. Zmiany dotyczą przede wszystkim niedzielnych rozkładów. W związku z zakazem handlu w ten dzień z komunikacji publicznej w niedziele korzysta mniej pasażerów, co uwzględnią nowe rozkłady. Zlikwidowane zostaną też skrócone warianty linii 74D. Szczegóły są dostępne TUTAJ.
Warto wiedzieć:
Z obecnych 9 linii podmiejskich każdego dnia korzysta około 7 tysięcy pasażerów. Autobusy obsługują łącznie około 30 sołectw miejscowości. Dzięki porozumieniu z gminą Dąbrowa Chełmińska w sezonie kursować będzie też linia autobusowa nr 40 do Ostromecka. Dodatkowo planowane jest wprowadzenie na niej atrakcyjnych biletów okresowych, z których korzystają już mieszkańcy innych gmin z Metropolii Bydgoszcz, które zawrły porozumienie z Miastem. Więcej informacji znajduje się w tekście „Korzystne zmiany na linii do Ostromecka”.