• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny

Aktualności komunikacyjne

MZK wybiera długoletni kontrakt

autobus-2Zakończyły się negocjacje dotyczące nowej umowy na autobusowe usługi przewozowe.
Zarząd MZK poinformował, że akceptuje warunki przedstawione przez Prezydenta Bydgoszczy.

Umowa będzie obowiązywać przez najbliższych 9 lat.
Miejska spółka otrzyma wyższe wynagrodzenie niż prywatny przewoźnik.

Umowa pomiędzy Miastem a Spółką MZK zostanie podpisana do końca tygodnia.
Zgodnie z jej zapisami spółka przez najbliższe 2 lata będzie realizowała przewozy autobusowe za stawkę o 16,6% wyższą niż otrzymała firma Mobilis (drugi bydgoski przewoźnik), a przez siedem kolejnych lat o 11% wyższą.

Ponadto stawki umowne będą waloryzowane kwartalnie a nie rocznie jak ma to miejsce w umowie z Mobilisem. Warunki są bardzo zbliżone do propozycji prezydenta Bydgoszczy przedstawionych w ubiegłym roku (stawka wyższa o 14,6 % przez pierwsze dwa lata i 10% wyższa od prywatnego przewoźnika przez kolejne 7 lat).

autobus-3W zawartej umowie spółka sama będzie pokrywała koszty dojazdu autobusów na trasę.
Ten nowy zapis, jest również zawarty w umowie z firmą Mobilis, która od 1 stycznia br. obsługuje w Bydgoszczy 11 linii autobusowych.
W nowej umowie zostały także rozszerzone i ujednolicone wymagania dotyczące wyposażenia technicznego autobusów, informacji pasażerskiej i systemów ITS.

Jednocześnie po podpisaniu umowy, kierownictwo MZK zobowiązało się wprowadzać dalsze zmiany i oszczędności w zarządzanej przez siebie spółce.

tramwaj-1Podpisanie powyższej umowy, powinno zapewnić stabilność w transporcie publicznym na kolejne lata.
Należy jednak pamiętać. że Miasto z roku na rok wydaje coraz więcej środków finansowych na bydgoską komunikację (w tym roku w budżecie na lokalny transport zbiorowy zabezpieczono prawie 229 mln zł).
Wpływ na to mają głównie rosnące ceny paliwa oraz energii.

Obecnie m.in. ze względu na rządowe cięcia w finansowaniu samorządów oraz galopującą inflację miasto traci możliwość wzmacniania publicznych usług i uruchamiania nowych zadań inwestycyjnych bez zewnętrznego dofinansowania.

Bydgoszcz nie otrzymała żadnej rekompensaty za utrzymywanie komunikacji publicznej w czasie pandemii zgodnie z rządowymi wytycznymi, mimo potężnego spadku liczby pasażerów. Miasto nie mogło też składać wniosków o dofinansowanie na utworzenie nowych połączeń (powołano fundusz dedykowany tylko dla przewozów pozamiejskich). Rząd odrzucił też największy bydgoski wniosek o dofinansowanie wymiany taboru tramwajowego. Wcześniej zawieszono ustawę metropolitalną, która gwarantowałaby dodatkowe środki między innymi na wspólne projekty transportowe.

Przypominamy, że w Bydgoszczy linie autobusowe obsługuje 2 operatorów:
• MZK Bydgoszcz – 30 linii dziennych; 6 linii nocnych oraz 13 międzygminnych
• od 2023 roku firma Mobilis - 11 linii

Zmiany na linii nr 94 w Żołędowie

mapka-94Od 21 lutego (wotrek) od pierwszych kursów porannych na linii międzygminnej nr 94 zostanie zmieniona lokalizacja przystanku pn. Żołędowo/Augustowska.
Zmiany spowodowane są przebudową ul. Polnej w Żołędowie.
Nie wpłyną one jednak na obowiązujący rozkład jazdy.

Kup bilet przez telefon. Kolejne aplikacje w Bydgoszczy.

jakdojade-2Innowacje technologiczne cieszą się coraz większym powodzeniem wśród Pasażerów bydgoskiej komunikacji.
Przejazd można opłacić już nie tylko kartą płatniczą ale też za pomocą aplikacji w telefonie.

W naszym Mieście dostępnych jest już 5 aplikacji, które ułatwiają zakup biletu.

W Bydgoszczy bilet za przejazd można opłacić za pomocą karty płatniczej w pojeździe lub poprzez aplikację na telefon.
W tym drugim przypadku, wystarczy pobrać ze sklepu (Google Play; App Store) bezpłatną aplikację:
Mint Mobile Bydgoszcz (operator Mennica Polska)
zBiletem (operator Infospread Polska Sp. zo.o.)
lub
SkyCash

W ostatnim czasie podpisaliśmy umowę z kolejnymi operatorami.
Od grudnia można korzystać już z aplikacji Jakdojade a od 20 lutego rusza w naszym mieście aplikacja MPay.
Obie można bezpłatnie pobrać ze sklepów Google Play, App Store i Huawei App Gallery.

mpay-4Aplikacja MPay
Po zainstalowaniu aplikacji wystarczy się zarejestrować i zasilić swoją elektroniczną portmonetkę mPay środkami pieniężnymi np. za pomocą przelewu bankowego.
Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, co pozwala uniknąć konieczności pamiętania o regularnych zasilaniach konta.

Zakup biletu trwa zaledwie kilka sekund, a transakcji można dokonać o dowolnej porze dnia i nocy.
Dzięki zakupom w aplikacji mobilnej unikamy konieczności szukania biletomatu czy punktu sprzedaży oraz stania w kolejce martwiąc się, że pojazd odjedzie.
Bilet możemy zakupić tuż przed wejściem do pojazdu - pojawi się w zakładce „Moje Bilety" natychmiast po zatwierdzeniu płatności.

jakdojade-1W grudniu Bydgoszcz dołączyła natomiast do grona miast biletowych Jakdojade.
W aplikacji Jakdojade znaleźć można bilety jednorazowe, krótkookresowe i długookresowe - w tym także semestralne. Aby aktywować możliwość kupowania biletów, należy uruchomić aplikację Jakdojade i wejść w zakładkę "Bilety". Po zalogowaniu i wybraniu metody płatności, konieczne jest wskazanie rodzaju biletu, a także podanie numeru telefonu.

Przy zakupie biletów jednorazowych dodatkowo należy podać numer linii oraz numer boczny pojazdu. Bilet kasowany jest w momencie zakupu, a na wybranych liniach może obejmować przejazd dwoma pojazdami - na określonych trasach łączonych, zgodnie z systemem przesiadkowym AT.

Zakup biletu krótkookresowego nie wymaga podawania danych oprócz numeru telefonu i - podobnie, jak jednorazowy - bilet ten kasowany jest w momencie zakupu.
W celu zakupu biletów okresowych natomiast, potrzebne są bardziej szczegółowe dane, tj. imię i nazwisko oraz numer PESEL.

Płatności dokonuje się za pomocą e-portfela lub kodu BLIK.
Po opłaceniu bilet zapisuje się w aplikacji. Podczas kontroli należy okazać wygenerowany kod QR biletu oraz dokument tożsamości.

wiedenskie-3Liczne innowacje w bydgoskiej komunikacji
Bydgoszczanie już od dawna mogą potwierdzać zbliżeniową kartą płatniczą uprawnienia do przejazdu autobusem lub tramwajem na podstawie biletu okresowego.
Co więcej, pasażerowie już od ponad 10 lat mogą podróżować z biletem okresowym zakupionym online.

Dodatkowo funkcjonuje Open Payment System (OPS). Płacenie bezpośrednio w pojeździe za przejazd funkcjonuje już od 2018 roku. Wystarczy przyłożyć kartę płatniczą (lub smartfon) do urządzenia zainstalowanego w pojeździe.
Istnieje też możliwość zakup biletu miesięcznego przez internet lub w aplikacji w telefonie.

Rower BRA na start

rower-441 marca rusza Bydgoski Rower Aglomeracyjny (BRA). 

W tym sezonie wydłużamy bezpłatne przejazdy do 30 minut. Pojawią się też taryfy turystyczne.

Wszyscy chętni mogą już zakładać konto na nowy sezon.

W bieżącym roku skorzystamy po raz ostatni z systemu pomostowego.
Oznacza to, że umowa została podpisana na jeden sezon a usługa oparta będzie wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach.
Pomimo większej liczby dróg rowerowych w mieście, system BRA tak jak inne tego typu systemy w kraju, co roku traci użytkowników.

rowe-1Mając więc na uwadze spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych wprowadziliśmy jednoroczny system pomostowy.

Rowery BRA po przeprowadzonych przeglądach i niezbędnych naprawach, zostały rozstawione na terenie miasta. 

Operatorem systemu w 2023 roku jest firma BIKEU Sp. z o.o.
Sezon rowerowy potrwa do 31 października 2023 roku.
W ramach umowy do dyspozycji użytkowników będzie 400 rowerów i 53 miejskie stacje w dotychczasowych lokalizacjach.
Aplikacja mobilna, strona internetowa i terminal będą dostępne w językach: polskim, angielskim, niemieckim i ukraińskim.

Taryfy:
Od 1 do 30 minuty - 0 zł
Od 31 do 60 minuty - 1 zł
Od 61 do 120 minuty - 4zł
Od 121 do 180 minuty - 6 zł
Każda następna godzina - 7 zł

Nowości:
TARYFA TURYSTYCZNA 12H
12 – godzinny, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 19 zł. -aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.
TARYFA TURYSTYCZNA 24H
jednodniowy, jednorazowy, bezzwrotny abonament – 29 zł. - aktywna bezpośrednio po zaksięgowaniu środków.

Korzystanie z systemu wymaga ponownej rejestracji:
Przeprowadzenie przez Klienta rejestracji przez stronę internetową www.bra.org.pl lub aplikację mobilną Freebike, wniesienie opłaty inicjalnej w wysokości 10 zł (jednorazowa, bezzwrotna).

  1. Park&Ride od kwietnia z korzystnymi biletami okresowymi
  2. Zmiany w Strefie Płatnego Parkowania - więcej miejsca dla pieszych i rowerzystów
  3. Ferie zimowe - zmiany w komunikacji
  4. [FILM] Pierwszy tramwaj na ul. Perłowej

Strona 61 z 270

  • 56
  • 57
  • 58
  • 59
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 65
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025