Aktualności komunikacyjne

Czytaj więcej...Wolontariusze Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy w dniu finału akcji, będą mogli bezpłatnie korzystać z przejazdów komunikacją miejską.

Zgodnie z uchwałą Rady Miasta Bydgoszczy ogólnokrajowy zasięg i charakter akcji, uzasadniają udzielenie wsparcia wolontariuszom, polegającym na zwolnieniu ich z opłat za przejazdy komunikacją miejską, biorąc pod uwagę, że podstawowym zadaniem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy jest zbiórka pieniędzy na cel charytatywny, m.in. w postaci publicznych kwest na ulicach miasta.

Zasada obowiązuje wolontariuszy wyłącznie w dniu finału WOŚP - niedziela 30 stycznia 2022 r.
Warunkiem jest posiadanie ważnego identyfikatora wydanego przez organizatorów Orkiestry.

Uchwała powstała zgodnie z art. 50a ust. 1 ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym, na podstawie którego rada gminy może ustalać opłaty za usługi przewozowe w publicznym transporcie zbiorowym. Dotyczy to również zwolnienia z opłat określonej grupy pasażerów.

W związku z udostępnieniem do ruchu Mostu Uniwersyteckiego, od godzin porannych 28 stycznia linia autobusowa nr 57 powróci na swoją standardową trasę (mostem).
Od piątku autobusy przedmiotowej linii nie będą kursowały już przez rondo Bernardyńskie i rondo Jagiellonów.

Informujemy, że od dnia 26.01.2022r. (środa) wybrane kursy linii tramwajowej numer 7 jadące do Łoskonia i z Łoskonia, nie będą wjeżdżały na pętlę Niepodległości.

Wprowadzone zostaną również korekty w godzinach odjazdów na linii numer 8.

Prosimy o zapoznanie się ze szczegółami zmian TUTAJ

Czytaj więcej...Intensywnie przygotowujemy się do kolejnego etapu wymiany tramwajowego taboru. Trwają prace nad umową ramową, która pozwoli kupować nowoczesne, niskopodłogowe pojazdy wraz z pozyskiwaniem zewnętrznych funduszy. Rządowe cięcia w finansowaniu samorządów praktycznie uzależniły tego typu zadania od uzyskania dofinansowania. Planowana jest wymiana wszystkich 46 tramwajów typu „Konstal".

Bydgoszcz w ostatnich latach dzięki zrównoważonemu budżetowi zakupiła 33 nowoczesne tramwaje. Zbudowane zostały nowe torowiska: do Fordonu, dworca kolejowego, wzdłuż ul. Kujawskiej. Trwa budowa torowego połączenia ulic Fordońskiej z Toruńską. Dalsza wymiana taboru została ograniczona ze względu na rządowe cięcia w finansowaniu samorządów. Ich skutkiem jest ograniczenie nadwyżki inwestycyjnej z 300 do niespełna 20 mln zł. Pozwala to praktycznie realizować wyłącznie zadania, na które miasto pozyska wysokie dofinansowanie zewnętrzne.

- W lipcu ubiegłego roku tak jak inne miasta otrzymaliśmy zgodę na wykorzystanie kolejnych 25 mln złotych na zakup tramwajów dofinansowany ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Staraliśmy się również o zakup kolejnych tramwajów z rządowego „Polskiego ładu". Niestety ten wniosek został odrzucony, chociaż spełniał wszystkie kryteria. Mimo wszystko dalej przygotowujemy się do kompleksowej wymiany taboru. Ubiegamy się o następne centralne środki. Liczymy również na dofinansowanie zakupów tramwajów z nowej perspektywy unijnej do roku 2027. Niestety w ramach Krajowego Planu Odbudowy Rząd nie pozwolił na zakupy tramwajowych w formie dotacji. Tylko w formie pożyczek – podkreśla prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski.

Czytaj więcej...Zakup usprawni umowa ramowa. Pracuje nad nią zespół specjalistów z ZDMiKP oraz MZK. Pozwoli ona wyłonić dostawcę lub dostawców taboru łącznie aż 46 tramwajów (11 krótkich i 35 długich). Natomiast zakupy będą realizowane w transzach, uzależnionych od pozyskiwanego dofinansowania. Eksperci w pierwszej kolejności określą parametry nowych pojazdów, wymagania techniczne oraz terminy pierwszej dostawy (wykorzystania dodatkowych środków unijnych w kwocie 25 mln zł, na 3 lub 4 pojazdy).

Czytaj więcej...Warto wiedzieć
Po Bydgoszczy kursuje nadal 46 składów typu „Konstal" 805Na . Najstarsze pojazdy mają 41 lat. To od czasów „eNek" najpopularniejsze tramwaje w Polsce (na szeroki tor produkowano model 105Na). Zarówno w wersji normalnotorowej, jak i wąskotorowej, pojawiły się we wszystkich miastach Polski. Poddawano je wielu przeróbkom i modyfikacjom. Pojazdy rozpędzają się do około 55 km/h. Zabierają prawie 150 pasażerów. Największym mankamentem jest wysoka podłoga wykluczająca z transportu osoby starsze oraz z niepełnosprawnościami.

Strona 67 z 246