Aktualności komunikacyjne
Zmiany na linii 54
W związku z awaryjnym zajęciem pasa drogowego ulicy Kąpielowej (prace w sieci gazowej), od dnia 08.08.2022r. do dnia 14.08.2022r. kursy linii autobusowej numer 54 w kierunku Błonia (wariant przez Pileckiego) będą ralizowane objazdem ulicą Kmicica. Podczas objazdu z obsługi pasażerskiej zostanie wyłączony przystanek Żeglarska/Ludwikowo.
Drobne zmiany rozkładów jazdy od 8 sierpnia
Od poniedziałku (08.08,) zostaną wprowadzone zmiany optymalizacyjne na liniach autobusowych nr 51, 53, 55, 56, 58, 62, 67, 69, 76.
Tym samy zmienione zostaną niektóre godziny odjazdów na powyższych liniach.
Prosimy przed podróżą o sprawdzanie rozkładów jazdy na naszej stronie interntowej (zakładka "Rozkłady jazdy"). Sukcesywnie będą one też zamieszczane w formie papierowej na przystankach.
Ciszej przy Węźle Wschodnim
Ponad 150 metrów długości mają nowe ekrany akustyczne zamontowane na węźle Bydgoszcz Wschód.
Kursują tamtędy tramwaje linii 3, 5, 7 i 10 łączące centrum miasta z Fordonem.
Na hałas uskarżali się mieszkańcy domów z okolicznych ulic: Harcerskiej, Inwalidów i Lewińskiego.
Teraz jest ciszej. Poziom hałasu spadł o kilka decybeli.
Zadanie zostało zrealizowane w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego przez spółkę Tramwaj Fordon.
Kilkukrotne pomiary hałasu przeprowadzane przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska wskazywały, że niedogodności nie przekraczały norm, ale mieszkańcy w głosowaniu BBO wybrali to właśnie zadanie.
Koszt inwestycji to ponad 350 tys. złotych
Osłony chroniące przed hałasem mieszkańców ul. Harcerskiej, Inwalidów i Lewińskiego powstały na fragmencie estakady od strony Fordonu.
Mają wysokość 2,5 metra i długość ponad 150 m.
Do realizacji pozostanie jeszcze jeden etap, czyli budowa osłon o długości ok. 53 m.
Nasze tramwaje na II miejscu w Polsce!
Bydgoskie tramwaje dzięki inwestycjom są wyjątkowo wygodnym i szybkim środkiem transportu.
Bydgoszcz ponownie zajęła II. miejsce w rankingu miast, w których tramwaje osiągają najwyższe prędkości.
Nadal inwestujemy w ten przyjazny dla środowiska transport.
Raport opracował portal „Puls Gdańska".
Analizowano aż 15 systemów transportowych.
Bydgoszcz ze średnią prędkością przejazdu na poziomie 20,1 km/h znalazła się tuż za Olsztynem, który ma najnowszą sieć tramwajową w Polsce, wybudowaną od podstaw.
Warto podkreślić, że autorzy analizowali prędkości zarówno szczytową, pozaszczytową oraz średnią prędkość.
Wliczali do niej czas postoju na przystankach pośrednich. Wyprzedziliśmy takie miasta jak: Warszawa, Szczecin, Wrocław, Kraków i Łódź.
Nasza sieć tramwajowa urosła w ciągu ostatnich lat z 28 do ponad 41 kilometrów.
Powstały nowe torowiska do dworca i Fordonu. Zmodernizowaliśmy kilka innych tras i węzłów.
Doskonały wynik Bydgoszczy to też w dużej mierze efekt nowoczesnych rozwiązań zastosowanych w trakcie inwestycji.
Nowe trasy powstają na wydzielonych torowiskach (łącznie z mostami i wiaduktami).
Wiele sygnalizacji w sposób priorytetowy obsługuje przejazdy pojazdów szynowych.
Pomogła również wymiana taboru.
Bydgoska sieć tramwajowa w liczbach:
Długość torowisk: 41,4km
Liczba linii tramwajowych: 11
Średnia prędkość komunikacyjna: 20,1 km/h
Liczba niskopodłogowych składów: 35 sztuk + na 10 sztuk podpisana umowa
Rok powstania: 1888