Inwestycje i Projekty
- Szczegóły
W październiku br. rozpoczniemy prace drogowe w ramach budowy wiaduktu kolejowego nad ul. Grunwaldzką. Za to już w najbliższą niedzielę, 26 października br., nową konstrukcję sprawdzą kilkudziesięciotonowe lokomotywy.
Zaplanowany na koniec tego tygodnia test będzie jednym z ostatnich etapów prac kolejowych. Podobnie jak w przypadku obiektów drogowych zakłada próbne obciążenie nowej konstrukcji – kilka lakomotyw ustawionych w różnych konfiguracjach. Podobny sprawdzian przeszła już wcześniej oddana do użytku część tego samego wiaduktu.
- Szczegóły
Informujemy o rozpoczęciu przetargu na przebudowę ul. Bydgoskich Olimpijczyków w Fordonie. W ramach inwestycji ułożymy nową nawierzchnię jezdni i chodników. Wytyczymy też 110 miejsc postojowych.
Inwestycja zakłada gruntowną przebudowę całego, 450-metrowego odcinka ul. Bydgoskich Olimpijczyków, tj. od ul. Kaliskiego do skrzyżowania z ul. Igrzyskową. Kompleksowy zakres robót wynika z pilnej konieczności dostosowania parametrów ulicy do intensywnego rozwoju budownictwa wielorodzinnego w jej rejonie. Te same argumenty zadecydowały również o rozpoczęciu prac nad dojazdem do osiedla Eskulapa. Obecnie trwają prace nad dokumentacją projektową dla ulic Matki Teresy z Kalkuty, Trybowskiego i fragmentu Jasinieckiej.
- Szczegóły
Szykujemy się do przedłużenia ul. Kieleckiej na odcinku od Nowotoruńskiej do Chemicznej. Dzięki nowej trasie mieszkańcy Kapuścisk oraz pozostałych osiedli górnego tarasu miasta zyskają wygodne połączenie z ul. Fordońską, przez ul. Sporną i most Żeglugi Bydgoskiej.
- Szczegóły
Gotowa jest już koncepcja wielowariantowa budowy przejścia dla pieszych i rowerzystów przy Trasie Uniwersyteckiej. Do realizacji zarekomendowano wariant zakładający budowę kładki po zachodniej stronie Mostu Uniwersyteckiego.
Autorzy zamówionej przez Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy koncepcji przedstawili do wyboru łącznie cztery warianty przebiegu trasy pieszo-rowerowej. Jeden zakłada budowę podwieszanej konstrukcji do istniejącego mostu, drugi – wykorzystanie po gruntownym remoncie kładki Esperanto, a trzeci i czwarty zalecały budowę nowych kładek (tuż przy Moście Uniwersyteckim, albo na wysokości ulicy Krakowskiej).
Czytaj więcej: Tak będzie wyglądać kładka przy Trasie Uniwersyteckiej






