• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

BRA - jak wypożyczyć rower ?

eko-91 marca rusza Bydgoski Rower Aglomeracyjny w systemie pomostowym. Bydgoszczanie i turyści będą mieli do dyspozycji prawie 500 rowerów, które będzie można wypożyczyć w 56 stacjach.
W związku ze zmiana operatora konieczna jest nowa rejestracja użytkowników systemu. Wszystkie czynności można dokonać przez Internet.
Sprawdź jak to zrobić i gdzie uzyskasz pomoc.

Warunkiem korzystania z systemu BRA w bieżącym roku jest:
• przeprowadzenie ponownej rejestracji
• akceptacja regulaminu nowego operatora
• dokonanie opłaty inicjalnej (bezzwrotnej – 10 zł)

Mieszkańcy mogą zarejestrować konto korzystając ze strony internetowej www.bra.org.pl lub aplikacji mobilnej Freebike.
Dodatkowo Operator dopuszcza możliwość rejestracji przez kontakt telefoniczny z BOK (tel. +48 52 523 28 00). Klient zobowiązuje się wówczas do samodzielnego dokończenia rejestracji , poprzez dokonanie opłaty inicjalnej.
Warunkiem korzystania z systemu jest utrzymywanie minimalnego salda w wysokości 2 zł.
Usługi świadczyć będzie firma Homeport Polska z Warszawy.

rower-2Sezon rowerowy rusza już 1 marca i potrwa do 31 października.
Obsługa BRA w 2021 roku, będzie kosztować blisko 1,3 mln zł. System pomostowy jest rozwiązaniem tymczasowym. Umowa będzie obowiązywała tylko przez rok 2021 i opierać się będzie na wykorzystaniu istniejących stacji i rowerów.

W mieście funkcjonować będzie 56 stacji (w tym 3 sponsorskie), w dotychczasowych lokalizacjach i 489 rowerów (w tym 22 sponsorskie).

Jeszcze przed pandemią zaczęły dużych miastach rowery aglomeracyjne zaczęły tracić użytkowników, mimo rozbudowy infrastruktury (dróg rowerowych, stacji). W Bydgoszczy tylko w ubiegłym roku powstało ponad 7 km nowych dróg, kolejne 9 kilometrów jest w budowie. W ubiegłym roku ze względu m.in. na obostrzenia związane z sytuacją epidemiczną wpłynęły na ponad 60% spadek liczby wypożyczeń w stosunku do wcześniejszych lat.

eko-3W ocenie ekspertów rower aglomeracyjny pozytywnie wpłynął na popularyzację tego środka transportu.
Dlatego będziemy jeszcze rozmawiać ze środowiskami rowerzystów i mieszkańcami o tym, jak najlepiej inwestować środki na komunikację i infrastrukturę rowerową w kolejnych latach.

 

Jak wypożyczyć rower?
Po założeniu konta wszystkie płatności w Systemie BRA są realizowane za pośrednictwem PayU S.A. Wypożyczenie roweru jest dozwolone tylko na stacjach BRA. Rower można wypożyczyć na trzy sposoby z wykorzystaniem:
• numerów login i PIN (są automatycznie nadawane przez system podczas rejestracji),
• sparowanej karty dotykowej i numeru PIN (możliwość sparowania na terminalu stacji kart typu BKM, legitymacja studencka itp. z kontem BRA – karta zastępuje login),
• aplikacji mobilnej

Cennik BRA (kwoty brutto):

Rower aglomeracyjny zyskał szczególnie dużą popularność na krótkich dystansach, na których często podróżuje się bez opłat (wypożyczenia do 20 minut). Maksymalny czas wypożyczenia roweru to 12 godzin.
• Jednorazowa, bezzwrotna opłata inicjalna - 10 zł,
• Od 0 do 20 minuty - 0 zł
• Od 20 do 60 minuty - 1 zł
• Od 60 do 120 minuty -4zł
• Od 120 do 180 minuty - 6 zł
• Każda następna godzina - 7 zł
• Dodatkowa opłata za przekroczenie maksymalnego czasu wypożyczenia (12 godzin) - 200 zł
• Opłaty za poszczególne przedziały czasowe są sumowane np. za wypożyczenie 80-minutowe Klient zapłaci 1 zł + 4 zł = 5,00 zł

Centrum Kontaktu:

Kontakt z operatorem BRA jest możliwy z wykorzystaniem:
• telefonu +48 52 523 28 00,
• poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
• wiadomości tekstowych wysyłanych na nr 799 448 002 (wyłącznie do zgłaszania usterek i awarii infrastruktury rowerowej).

Ważne informacje:

• Strona internetowa – www.bra.org.pl
• FREEBIKE – międzynarodowa aplikacja kompatybilna z innymi systemami (BBBike Polska, Torvelo Toruń, Łódzki Rower Publiczny Łódź, Finlandia, Wielka Brytania, Czechy oraz Słowacja) do pobrania na Androida i IOS.

Mroźna i kosztowna zima

zima-333Od początku roku na akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic i chodników, wydaliśmy już prawie 10 mln zł. To ponad 6 razy więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Jest to kwota, za którą można doświetlić w naszym mieście aż 150 przejść dla pieszych.
Umowy na utrzymanie zimowe jezdni i chodników na terenie Bydgoszczy obowiązują do 2024 roku.

Przez cały ubiegły rok (od stycznia do grudnia) na Akcję zimowego utrzymania bydgoskich ulic, wydaliśmy ponad 3  mln zł. Tylko w styczniu i lutym 2020 roku, na odśnieżanie wydaliśmy niespełna 1,5 mln zł.
Tegoroczna zima należy jednak nie tylko do wyjątkowo mroźnych ale też do najdroższych w ciągu ostatniej dekady.

Od stycznia tego roku na odśnieżanie ulic, chodników, pracę pługów i zakup soli oraz piasku, już wydaliśmy ponad 9,5 mln zł, a sezon zimowy nadal trwa.

W tym sezonie prawdopodobne koszty zimowego utrzymania przekroczą znacznie 10 mln zł. Za tą kwotę można byłoby: doświetlić 150 przejść dla pieszych, utwardzić ażurami 40 ulic gruntowych, wybudować kilkadziesiąt nowych parkingów na osiedlach, utrzymać rower miejski przez 8 lat, wybudować kilka kilometrów dróg rowerowych albo poprawić bezpieczeństwo na blisko 100 bydgoskich ulicach.

zima-111Akcja trwa
Na ulicach Bydgoszczy w ostatnich dniach pracował 17 pługo-solarek oraz 20 ciągników odśnieżnych. 100 pracowników ręcznie odśnieżało i posypywało piaskiem chodniki, przystanki i schody w mieście.

Od początku stycznia wysypaliśmy na bydgoskie ulice już prawie 3000 ton soli, 155 ton chlorku wapnia (stosowany przy bardzo niskich temperaturach) oraz blisko 950 ton piasku.

W I standardzie utrzymania znajduje się blisko 350 kilometrów bydgoskich ulic, które odśnieżane są w pierwszej kolejności. W większości są to drogi krajowej i wojewódzkie. W II standardzie są niektóre drogi gminne oraz trasy powiatowe i gruntowe.
Posypywanie ulic solą, często odbywa się jeszcze przed wystąpieniem opadów śniegu. W przypadku długotrwałych opadów, ulice są odśnieżane i są posypywane aż kilkukrotnie.

Odśnieżamy nie tylko jezdnie
Do utrzymania zimowego chodników (posypywanie piaskiem) zaliczamy ciągi chodników, schody na głównych ciągach pieszych, strefy płatnego parkowania „A" i „B", przystanki tramwajowe i autobusowe. Dodatkowo Miejskie Zakłady Komunikacyjne (MZK) utrzymywać będą torowiska, zwrotnice oraz pętle tramwajowe.
Od kilku lat na wniosek bydgoskich środowisk rowerowych włączyliśmy wybrane trasy rowerowe (ok. 9 km) do systematycznego odśnieżania i posypywania solą.

zima-222Przypominamy, że działania służb drogowych mają na celu łagodzenie skutków zimy na drogach, a nie ich całkowitą likwidację.
Drogi można doprowadzić do pełnej przejezdności w kilka godzin, ale od momentu ustania opadów śniegu.

W związku z powyższym prosimy kierowców o zachowanie ostrożności i dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze.

Wszelkie uwagi i interwencje związane z prowadzoną akcją Zima można zgłaszać telefonicznie:
tel. 52 582 27 14 lub 15
Mailowo: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nowe chodniki w Śródmieściu i na Górzyskowie

chodnik-1Zakończyły się prace projektowe niezbędne do budowy kolejnego odcinka chodnika wzdłuż ul. ks. Skorupki, a także poszerzenie przestrzeni dla pieszych na skrzyżowaniu ul. Powstańców Wielkopolskich i Mickiewicza. Wkrótce ogłosimy przetargi na prace budowlane. Oba zadania trafiły do realizacji w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski.

Zadanie w Śródmieściu obejmuje przebudowę skrzyżowania ulic Niemcewicza i Powstańców Wielkopolskich – przewężenie jezdni, przebudowę chodników, nasadzenia zieleni. Powstanie w ten sposób pierwszy tak zwany parklet – miejsce dedykowane pieszym wygospodarowane z jezdni. W budżecie miasta zabezpieczono na ten cel 150 tysięcy złotych.

Zakończyły się też prace nad dokumentacją niezbędną do budowy chodnika wzdłuż ul. I. Skorupki na odcinku od posesji 86 do ul. Grobla. Na ten cel trafi 130 tysięcy złotych. Wcześniej na tym osiedlu w oparciu o BBO powstawały odcinki nowych chodników m.in. na ul. J. Kossaka.

Kończymy też prace nad listą chodników, które zostaną wyremontowane w tym roku ze środków na utrzymanie ulic i mostów. Co roku na ten cel trafia ok. 2 mln zł.

Przypominamy, że interwencje związane m.in. z uszkodzeniami chodników można zgłaszać drogą e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez aplikację Dbamy o Bydgoszcz.
Wszystkie sygnały są sprawdzane i pomagają planować dalsze prace naprawcze.

RAPORT nr 4 z działań naprawczych ZDMiKP – Most Uniwersytecki (15.02.2021)

Zaprojektowany w latach 2008-10 most Uniwersytecki jest wyłączony z ruchu.
Na bieżąco informujemy Państwa o działaniach naprawczych na obiekcie, załączamy posiadane dokumenty oraz prezentujemy koszty poniesione na jego naprawę.

1. Utrzymujące się niesprzyjające warunki zimowe, częste opady śniegu i deszczu ze śniegiem oraz temperatury ujemne, powodują odkładanie się pokrywy śnieżnej na zamkniętym moście oraz jej lodowacenie. Zalegający śnieg, a szczególnie jego kilkudniowy odkład obciąża konstrukcję mostu zależnie od grubości od kilku do kilkudziesięciu kilogramów na 1 m2 co w świetle posiadanej ekspertyzy mówiącej o możliwości wystąpieniu awarii węzłów mocujących już pod własnym ciężarem mostu wymaga przeciwdziałania takim dodatkowym obciążeniom. Na bieżąco odśnieżamy konstrukcję mostu (fragmentu Trasy Uniwersyteckiej zlokalizowanego nad rz. Brdą). Od dnia zamknięcia mostu odśnieżaliśmy most dwukrotnie, zabezpieczyliśmy też oczyszczoną nawierzchnię odpowiednimi środkami chemii drogowej. Wszelkie działania muszą być prowadzone bez zbędnego obciążania dynamicznego konstrukcji mostu dlatego też do tych prac wykorzystujemy najmniejszy sprzęt (lekki) oraz prowadzimy odśnieżanie ręcznie. Nasze działania będziemy prowadzić sukcesywne z częstotliwością dostosowaną do opadów śniegu, do końca okresu zimowego.

2. W celu podjęcia jak najszybszych działań w zakresie zabezpieczenia obiektu w świetle zdiagnozowanych uszkodzeń mogących prowadzić do katastrofy budowlanej przygotowaliśmy wszystkie formalne dokumenty do działań w zakresie zamówienia z wolnej ręki z lokalną firmą branży mostowej KORMOST. Działania z przedstawionym Wykonawcą będą prowadzone w zakresie jak najszybszego przywrócenia wymagań normowych Mostu Uniwersyteckiego. W dniu 9 lutego na platformie zakupowej zaprosiliśmy przedmiotowego Wykonawcę do złożenia oferty w trybie z wolnej ręki, ofertę zaproszonego Wykonawcy powinniśmy poznać w dniu jutrzejszym tj. 16.02.2021. Po otrzymaniu oferty będziemy ją szczegółowo analizowali pod względem zaproponowanych rozwiązań technicznych oraz kosztów poszczególnych prac, kolejnym etapem będzie przystąpimy do negocjacji. O wyniku negocjacji poinformujemy w odrębnym komunikacie lub raporcie. Firma KORMOST w celu skrócenia czasu rozpoczęcia działań już w dniu 9 lutego 2021 roku rozpoczęła zwożenie pod obiekt elementów niezbędnych w pracach związanych z podparciem mostu. Przygotowywane jest obecnie zaplecze budowy. Zakładamy, że podparcie samo zabezpieczenie mostu przez jego podparcie, w zależności od warunków pogodowych, potrwa około 2 miesięcy.

3. W związku z pojawiającymi się licznymi pytaniami dotyczącymi zakresu oraz kosztów przeprowadzonych badań specjalistycznych oraz ekspertyz skutkujących zamknięciem mostu. W niniejszym raporcie prezentujemy szczegółowo koszty poniesione dotychczas przez ZDMiKP w ramach umowy utrzymaniowej dot. obiektów inżynierskich w okresie II półrocza 2020 do dnia 29.01.2021 związanych z badaniem Mostu Uniwersyteckiego.
Podobne zestawienia finansowe dotyczące kosztów podparcia, naprawy mostu będziemy podawać regularnie na naszej stronie internetowej w kolejnych raportach.

Prace eksperckie wykonane w ramach umowy utrzymaniowej dot. obiektów inżynierskich w okresie II poł. 2020 - 01.2021
na  Moście Uniwersyteckim:

 Kwota

usługi

  1. I.Konsultacyjne Biuro Projektowe Krzysztof Żółtowski
 

przegląd dokumentacji

 
 przegląd konstrukcji  
 obliczenia teoretyczne   
 opracowanie koncepcji naprawy  

Razem

213 000,00 netto

  1. II.Inne podmioty wspomagające proces oceny sytuacji technicznej mostu
 

inwentaryzacja skaningowa konstrukcji

 
 inwentaryzacja geodezyjna, niweleta przęseł  
 badania nieniszczące wszystkich węzłów zakotwień want  

Razem

157 960,00 netto


Całość usług związanych z oceną stanu mostu:

370 960,00 netto

 

456 280,80 brutto

  1. BRA 2021 – umowa podpisana – niebawem rusza kolejny sezon
  2. Projektujemy kolejne parkingi na osiedlach
  3. RAPORT nr 3 z działań naprawczych ZDMiKP – Most Uniwersytecki (10.02.2021)
  4. ZIMA - trudne warunki na drogach regionu

Strona 199 z 475

  • 194
  • 195
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 201
  • 202
  • 203
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025