Najważniejszym elementem nowej inwestycji będą dwa obiekty mostowe.
Konstrukcja dla tramwajów znajdzie się pomiędzy jezdniami.
Na teren budowy w tym tygodniu przywiezione zostaną już pierwsze elementy gotowej konstrukcji mostowej.
Obecnie kontynuowane są prace przy podporach pośrednich (zbrojenie i betonowanie) oraz roboty na przyczółkach nowych mostów po obu stronach rzeki.
W tym tygodniu wykonawca rozpocznie zwozić na teren budowy, gotowe elementy płyty pomostu.
Zostały one wykonane w halach produkcyjnych a już niebawem będą montowane na gotowych podporach.
Na północnej jezdni ul. Fordońskiej zakończone zostały już prace związane z infrastrukturą podziemną, co pozwoliło rozpocząć roboty ziemne i roboty związane z konstrukcją pod jezdnie oraz przyszłe torowisko.
W ramach budowy mostów powstaje też nowe torowisko na ul. Perłowej.
Dokonano już rozbiórki torowiska i słupów trakcyjnych. Zakończono roboty związane z infrastruktura podziemną sanitarną.
Na tym odcinku kontynuowane są roboty teletechniczne, elektroenergetyczne, sieci trakcyjne i roboty torowe.
Kontynuowane są prace przy dolnych warstwach podbudowy przyszłego torowiska.
Na teren budowy zwożone są materiały przeznaczone do wbudowania. Zamontowane zostały fundamenty słupów trakcyjnych.
Wykonawca rozpoczął też prace na południowej jezdni ul. Toruńskiej. Zerwana została dotychczasowa nawierzchnia i rozpoczynają się prace podziemne.
Docelowo w tym miejscu powstaną chodniki, droga rowerowa a istniejące przystanki tramwajowe będą zlokalizowane w nowym miejscu.
W ubiegłym tygodniu wykonawca rozpoczął też prace na ul. Łuczniczki przyległej do ul. Perłowej.
Budowa nowych mostów nad Brdą to obecnie największa miejska inwestycja.
Tylko prace budowlane pochłoną ponad 153 mln złotych.
Most tramwajowy o długości 255 metrów, będzie nieco dłuższy niż przeprawa samochodów (253 metry).
Most drogowy i równoległy tramwajowy będą opierać się na 6 podporach (po trzy z każdej stronie rzeki).
Każda podpora pośrednia mostu drogowego będzie składać się z trzech słupów, natomiast każda podpora pośrednia mostu tramwajowego będzie składać się z dwóch słupów.
By zapewnić sprawną komunikację z zajezdnią tramwajową w pierwszej kolejności konieczne jest oddanie do użytku torowiska na moście i ul. Fordońskiej.
To umożliwi następnie przebudowę węzła tramwajowego przy skrzyżowaniu ulic Toruńskiej i Perłowej.
Te zadania zostało sfinansowane z wykorzystaniem środków unijnych.
Wszystkie tego typu projekty musimy zakończyć i rozliczyć do końca 2023 roku.