• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Drogi Miejskie

Aktualności

Ulica Spławikowa na Osowej Górze zyska twardą nawierzchnię

Spawikowa2Trwają prace na ul. Spławikowej. To kolejna ulica gruntowa, która zostanie utwardzona, a wszystkie roboty powinny zakończyć się w te wakacje.

Na ulicy Spławikowej powstanie pieszo-jezdnia o nawierzchni z ekokostki, która pozwala na odprowadzanie wody opadowej bezpośrednio do gruntu. Część dedykowana pieszym zostanie wykonana z betonowej kostki typu cegiełka. Zadanie obejmuje również budowę wjazdów oraz poboczy z geokraty, które będą odprowadzać nadmiar wody.

Spawikowa1Inwestycja została podzielona na dwa etapy. Pierwszy, obejmujący odcinek od wysokości ul. Głębinowej do ul. Spławikowej do numeru 11, planowo powinien zakończyć się w maju. Natomiast drugi, dotyczący pozostałej części ulicy aż do ul. Rekinowej, według planów ma być gotowy jeszcze w te wakacje.

Wygodne płatności kartą już w każdym parkomacie

parkomat0Zakończyła się wymiana parkomatów w Strefie Płatnego Parkowania. Na ulicach Bydgoszczy stoi już 326 nowoczesnych urządzeń, które pozwalają na płatność gotówką, kartą oraz BLIK-iem.

Od marca trwała wymiana parkomatów, znajdujących w Strefie Płatnego Parkowania. Nowoczesne i bardziej funkcjonalne urządzenia zastąpiły te starsze, dzięki czemu za postój w SPP można płacić także za pomocą karty płatniczej oraz BLIK-iem, a bilet wydawany jest na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu, co oznacza, że nie trzeba go drukować i zostawiać za szybą. Nowe parkomaty pozwalają również na wniesienie opłaty dodatkowej za brak biletu.

parkomat2Dokładną instrukcję obsługi urządzeń opisaliśmy w tekście „Nowe parkomaty – sprawdź, jak z nich korzystać”. Nadal można opłacać postój przez działające na terenie Bydgoszczy aplikacje: AnyPark, SkyCash, ePARK, mPay, CityParkApp oraz Flowbird.

Wszystkie najważniejsze informacje o strefie oraz odpowiedzi na wiele pytań związanych z jej funkcjonowaniem dostępne są m.in. na stronach:

  • https://www.bydgoszcz.pl/parkowanie/
  • https://www.zdmikp.bydgoszcz.pl/pl/strefa-platnego-parkowania

Wiadukt tramwajowy na Wojska Polskiego czeka przebudowa

wiadukt-wop1Przygotowujemy się do ogłoszenia przetargu na przebudowę wiaduktu tramwajowego WOŚP nad alejami Jana Pawła II. W trakcie prac tramwaje będą się poruszać tymczasowym torowiskiem, które powstanie z wykorzystaniem sąsiadującej jezdni. 

W ciągu ostatnich lat kompleksowo zmodernizowaliśmy dwa sąsiednie wiadukty drogowe. Nowe bezpieczne konstrukcje zostały dostosowane do potrzeb wszystkich uczestników ruchu: pieszych, rowerzystów i kierowców. Wkrótce przebudowę przejdzie też wiadukt tramwajowy. W ramach prac budowlanych przewidujemy całkowitą rozbiórkę starej konstrukcji i budowę nowej, wpasowującej się w sąsiednie wiadukty drogowe. Nowy obiekt będzie miał cztery przęsła w tzw. układzie ciągłym, czyli z dylatacjami jedynie na początku i na końcu konstrukcji oraz jednosłupowe filary, dopasowane do tych już istniejących, podpierających wiadukty drogowe. Torowisko zostanie wykonane w formie płyty betonowej umożliwiającej awaryjnie również przejezdność dla samochodów. Zaprojektowane zostanie też nowe energooszczędne oświetlenie, obsługujące kompleksowo wszystkie trzy wiadukty. Dzięki inwestycji tramwaje szybciej przejadą pomiędzy Wzgórzem Wolności a Wyżynami. Zadanie sfinansowane zostanie w oparciu o budżet miasta.

Tramwaje będą kursować

wiadukt-wopWstępnie zakładamy, że inwestycja realizowana w trybie „zaprojektuj i wybuduj” potrwa około dwóch lat. Podczas prac planujemy zachowanie funkcjonowania wszystkich linii tramwajowych (przez wiadukt przejeżdżają aktualnie trzy linie: 2, 9 i 11) poprzez wykorzystanie jednego lub dwóch wiaduktów drogowych. Takie rozwiązanie będzie wymagać budowy tymczasowego torowiska na jezdni wraz z trakcją elektryczną. Opracowanie szczegółów tego rozwiązania będzie jednym z zadań projektantów. Jedynie wpięcie tymczasowego torowiska będzie wymagało chwilowej przerwy.

Trochę historii

Wiadukt tramwajowy zaprojektowano według normy z 1966 roku, kiedy to nie istniały jeszcze nawet tramwaje typu Konstal 805Na, które do niedawna stanowiły większość bydgoskiego taboru. Przez pierwsze lata istnienia obiekt nie był używany, ponieważ wykonano na nim torowisko o szerszym rozstawie szyn (1435 mm) z uwagi na plany stopniowego odchodzenia od obowiązującego w Bydgoszczy do dzisiaj rozstawu wąskiego (1000 mm). Pierwsze tramwaje przejechały po tym wiadukcie dopiero w październiku 1984 roku, gdy przedłużono linię tramwajową z Wyżyn do ul. Karpackiej, a tory zostały dopasowane do pozostałej sieci torowej.

wiadukt-wop2Do 2020 roku, czyli momentu oddania do użytku odcinka torowiska tramwajowego w ciągu ul. Kujawskiej, po wiadukcie jeździła tylko linia tramwajowa nr 2. Uruchomienie linii na ul. Kujawskiej znacząco zwielokrotniło częstotliwość kursowania składów tramwajowych, a wymiana taboru na nowoczesny, ale dużo cięższy, zwiększyła obciążenie do tego stopnia, że stan przyczółków zaczął się szybciej pogarszać. W celu okresowego utrzymania funkcji wiaduktu ograniczono na nim prędkość tramwajów i podjęto decyzję o budowie nowego obiektu.

Trzy niezależne wiadukty

Przeprawa przez jar Niziny to tak naprawdę trzy niezależne obiekty inżynierskie, które powstały jako estakady nad naturalnym jarem, w którym kiedyś płynęła struga (dzisiaj skanalizowana oraz znajdująca się pod ziemią) i przebiegała polna droga, w okresie budowy nosząca nazwę Niziny.

wiadukt-wop4Dotychczasowe konstrukcje drogowe oraz torową wybudowano w drugiej połowie lat 70. w ramach tzw. trasy średnicowej. Za projekt odpowiadało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Bydgoszczy, a budowę zrealizowało Płockie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. Jak w przypadku innych obiektów z tego okresu, również w tym przypadku wykorzystano oszczędnościowy system, bazujący na kablobetonowych belkach i przewidujący bardzo cienką płytę pomostu. Południowy wiadukt drogowy przebudowano w 2017 roku według projektu bydgoskiej firmy Socha, a północny w 2022 w trybie „zaprojektuj i wybuduj” przez Mostostal Kielce.

Decyzją Rady Miasta Bydgoszczy od stycznia 2022 roku wiadukty w ciągu ulicy Wojska Polskiego noszą nazwę Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Trwają prace na ulicy Owocowej na Miedzyniu

owocowa8Ulica Owocowa zyska twardą nawierzchnię. Powstanie tam pieszo-jezdnia, wykonana z ażurowych płyt. Prace mają potrwać do końca tego miesiąca. 

To jedna z pierwszych ulic, na których w tym roku rozpoczęły się prace w ramach programu stabilizacji nawierzchni dróg gruntowych. Z uwagi na duże pochylenie terenu, środkowa część pieszo-jezdni zostanie wykonana z ażurowych płyt, wypełnionych kamieniem. Zadaniem tych płyt będzie odprowadzanie wód opadowych do gruntu. Natomiast w części dla pieszych zostanie ułożona betonowa kostka. Planowo roboty powinny się zakończyć do końca tego miesiąca. 

Prace trwają też na ulicy Piastowej w Fordonie.

Miliony na utwardzanie ulic

Owocowa5W tym roku w budżecie miasta na program utwardzania ulic gruntowych zabezpieczono łącznie 32 mln zł. Prace budowlane zaplanowano m.in. na ulicach Gościeradzkiej, Maciejowickiej, Krzywej, Kotwicowej i Podleśnej. Wytypowano również listę ulic do utwardzenia z wykorzystaniem płyt ażurowych lub eko-kostki (są to m.in. Akacjowa, Spławikowa, Opalowa, Złota, Tuwima, Ostrygowa i Palisandrowa).

Dzięki zainicjowaniu kilku zróżnicowanych programów wspierających utwardzanie ulic, wykorzystaniu technologii odpowiednich dla różnych dróg i skutecznemu pozyskiwaniu funduszy zewnętrznych zdecydowanie przyspieszyliśmy utwardzanie ulic. W ostatnich latach liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o połowę.

 

  1. Wiosenna zmiana na Starym Rynku
  2. Zmiany w komunikacji miejskiej oraz w ruchu drogowym. Na ulicy Toruńskiej rozpoczną się prace wodociągowe
  3. Nowy chodnik wzdłuż ważnej ulicy
  4. Pierwszy etap modernizacji torowiska na ulicy Toruńskiej na finiszu. Tramwaje wracają na swoje stałe trasy

Strona 30 z 472

  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025