Rewitalizacja Starego Fordonu
Trwają zaawansowane prace przy rewitalizacji Rynku w Starym Fordonie. Po ich zakończeniu plac ma zachęcać do spacerów i odpoczynku wśród zieleni oraz przy fontannie.
Obecnie trwa między innymi układanie kostki wokół fontanny i w jej niecce. Kamienny materiał wbudowywany jest również na przedpolu kościoła i przy odwodnieniu liniowym wokół fontanny. Poziom płyty rynku i niecki będą płynnie połączone. Rozwiązanie to umożliwi, zależnie od zamiaru, korzystanie z całej powierzchni rynku przy wyłączonych dyszach i upuszczeniu wody do zbiornika lub wypełnienie pola całej niecki wodą.
W ostatnich dniach wykonano fundamenty pod ławki w alei lipowej. Wokół niej na nawierzchni pojawi się jeszcze ceramiczny bruk. Ławki i siedziska wykonane zostaną z drewna. Powstały też donice w części wschodniej i zachodniej płyty. Poza tym zamontowano maszty flagowe.
Strefa rynku ma być bezpieczną przestrzenią pieszą, deptakiem z warunkowym i uspokojonym dostępem dla ruchu kołowego. Ulica Wyzwolenia, z uwagi na potrzeby komunikacyjne, zachowa swój dotychczasowy charakter – z ruchem samochodowym.
W posadzce przy ścianie kościoła wmontowane zostaną jeszcze tablice żeliwne z jego historią.
Oświetlenie rynku formą i wymiarami nawiązywać będzie do historycznych latarni, których wizerunek znaleźć można na dawnych fotografiach Fordonu.
Na słupach umieszczone będą uchwyty do montażu flag.
Pojawią się też punkty podświetlające korony drzew, elewację kościoła oraz oczka świetlne wkomponowane w nawierzchnię.
fot. Robert Skiba
Bilety 20-minutowe okazały się strzałem w dziesiątkę.
Od 1 stycznia 2022 roku obowiązują w Bydgoszczy nowe stawki za przejazd komunikacją miejską. Wystarczyło tylko kilka dni aby wielu pasażerów zmieniło swoje dotychczasowe przyzwyczajenia.
Coraz więcej osób korzysta z biletów dobowych i 20 minutowych.
Niesłabnącą popularnością cieszy się też zakup biletu przez aplikację w telefonie
Obecnie za bilet normalny płacimy 3,80 zł (1,90 ulgowy) a za godzinny bilet normalny 4,80 zł (2,40 ulgowy). Nowością są bilety 20-minutowe za 3 zł (1,5 ulgowy) które cieszą się ogromnym zainteresowaniem mieszkańców.
W miesiącu styczniu czyli po wprowadzeniu zmian, w porównaniu do listopada ubiegłego roku, w Open Payment System (płatnośc kartą za przejazd) o blisko 72 tysiące spadła sprzedaż biletów jednorazowych normalnych i ulgowych. O tyle samo wzrosła natomiast sprzedaż biletów 20 minutowych.
O ponad tysiąc spadła też sprzedaż biletów godzinnych.
Wielu pasażerów jak widać z przeprowadzonych statystyk, zaczęła korzystać z biletów dobowych (wzrost o ok. 1000 szt.).
W chwili obecnej najbardziej popularne w Bydgoszczy są bilety jednorazowe i 20-minutowe.
Coraz większym zainteresowaniem cieszą się natomiast bilety dobowe.
Coraz rzadziej kupujemy bilety w papierze.
Wpływ na to ma niewątpliwie coraz bardziej ograniczona liczba punktów ze sprzedażą biletów (kioski). Innowacje technologiczne cieszą się natomiast coraz większą popularnością wśród bydgoszczan i wypierają dotychczasowe rozwiązania w postaci papierowych biletów.
Każdego dnia aplikacją za bilet jednorazowy płaci już blisko 1000 osób.
W ubiegłym roku zakup biletu za pomocą karty płatniczej wykonano już ponad 3 mln płatności. To o 50% więcej niż jeszcze dwa lata wcześniej.
Coraz więcej Pasażerów płaci za przejazd przy pomocy aplikacji w telefonie.
Więcej pisaliśmy o tym TUTAJ
Kolejne bezpieczne skrzyżowanie
Uruchomiliśmy nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Koronowskiej i Opławiec.
Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo mieszkańców osiedli Smukała, Opławiec i Janowo.
Planujemy już kolejne inwestycje związane z ustawieniem świateł w miejscach, gdzie dochodzi do wypadków.
Sygnalizacja na skrzyżowaniu ulic Koronowskiej i Opławiec znacznie usprawnia nie tylko wyjazd mieszkańcom osiedli Opławiec-Smukała-Janowo ale ułatwia też manewry kierowcom miejskich autobusów.
Wraz z sygnalizacją przesunięty został przystanek autobusowy, skorygowano promienie skrętu, przebudowano chodniki i peron autobusowy.
W tym miejscu poprawi się teraz nie tylko bezpieczeństwo kierowców ale też pieszych. Prace pochłonęły 290 tysięcy złotych.
Konieczność budowy sygnalizacji w tym miejscu zgłaszali wielokrotnie mieszkańcy osiedla Opławiec-Smukała-Janowo oraz kierowcy autobusów miejskich.
Rower BRA - umowa podpisana.
Podpisaliśmy umowę na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego w 2022 roku.
W tym sezonie podobnie jak w roku ubiegłym, będzie obowiązywał system pomostowy. Oznacza to, że umowa będzie obowiązywała przez jeden rok a usługa oparta będzie wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach. Nowy sezon rozpoczyna się za niespełna miesiąc
W październiku 2021 roku zakończyła się umowa na obsługę Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA).
Mimo trudnej sytuacji w tej branży, chcieliśmy aby rower miejski nadal funkcjonował w naszym mieście.
Właśnie podpisaliśmy umowę z firmą Homeport Polska Sp. zo.o z Warszawy.
To wykonawca który obsługiwał rowery BRA w poprzednim sezonie.
Kwota za wykonanie usługi to ponad 1 mln 446 tys. zł.
Nowe sezon rozpoczyna się już 1 miarca.
W tym roku podobnie jak w poprzednim obowiązywać będzie w Bydgoszczy system pomostowy.
Oznacza to, że umowy została podpisana na jeden sezon a usługa zostania oparta wyłącznie na istniejących stacjach i rowerach
To rozwiązania wprowadziliśmy mając na uwadze sytuację epidemiologiczną, spadającą liczbę wypożyczeń, trudną sytuację tej branży w innych miastach Polski oraz problemy z produkcją komponentów do takich systemów rowerowych.
W ubiegłym roku Bydgoszczanie mieli do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można było wypożyczyć w ponad 50 stacjach. Średni czas wypożyczenia roweru na dzień to 24 minuty.
Łączna liczba wypożyczeni rowerów w sezonie wyniosła ponad 58 tysięcy.
W systemie zarejestrowanych było prawie 6000 użytkowników.