• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Drogowe podsumowanie 2024 roku

  • Drukuj

Czytaj więcej...Wybudowaliśmy dwa mosty nad Brdą, przebudowaliśmy Rybi Rynek i kilka staromiejskich uliczek, zakupiliśmy nowoczesne tramwaje, przebudowaliśmy ulice Łęczycką i Pod Skarpą, a ponad dwadzieścia ulic gruntowych zyskało nową nawierzchnię. Kończą się też roboty przy nowych przystankach wiedeńskich, które poprawią bezpieczeństwo i komfort pasażerów komunikacji publicznej.

W 2024 roku zakończyliśmy wartą 170 mln zł inwestycję związaną z budową dwóch mostów wzdłuż Kazimierza Wielkiego, która usprawniła poruszanie się po Bydgoszczy. Zbudowaliśmy nowe jezdnie, torowiska, chodniki i drogi rowerowe. Zasadziliśmy też setki drzew oraz krzewów.

Czytaj więcej...W tym roku zakończyły się również prace na Rybim Rynku oraz na kilku staromiejskich uliczkach. Przebudowaliśmy ul. Łęczycką na Bartodziejach oraz fragment ul. Pod Skarpą w Fordonie. Poprawiliśmy dostępność przejścia oraz przejazdu rowerowego przez ul. Wojska Polskiego dla osób niepełnosprawnych, seniorów i rowerzystów, gdzie nowoczesna sygnalizacja świetlna zastąpiła wyeksploatowaną czterdziestoletnią kładkę.

Cały czas inwestujemy w komunikację

Czytaj więcej...Cały czas kontynuujemy wymianę tramwajowego taboru. Wszystkie zamówione pojazdy są niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych. Aby sprostać wymogom nowego taboru, równocześnie udoskonalamy infrastrukturę torową. Jesteśmy w trakcie dużego zadania dotyczącego modernizacji torowiska wzdłuż ulicy Toruńskiej od ronda Toruńskiego do pętli „Stomil”. Inwestycja zapewni szybszy i bezpieczniejszy przejazd tramwajów, a dzięki budowie nowych odcinków dróg rowerowych oraz chodników zapewni też bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.

Zakończyliśmy budowę przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej przy placu Praw Kobiet, a na finiszu są prace przy kolejnej parze zlokalizowanej przy placu Wolności.

Kontynuujemy utwardzanie dróg gruntowych

Czytaj więcej...W tym roku twardą nawierzchnię zyskało już ponad 20 ulic gruntowych. Na liście znalazły się między innymi Kilowa, Kolibrowa, Wodna, Iglasta, Wieśniacza, Masztowa, Kętrzyńska i Syrokomli. Projekt utwardzania dróg gruntowych w przyszłym roku będzie kontynuowany. We współpracy z mieszkańcami ulice realizowane są też w ramach programu 25/75.

Wybudowaliśmy również odcinek Wielkiej Pętli Fordonu. To duży projekt, który zakłada budowę nowoczesnej trasy pieszo-rowerowej, otaczającej wszystkie fordońskie osiedla. W poprzednich latach wykonaliśmy trasę nad brzegiem Wisły przy ul. Promenada. W tym roku, dzięki BBO, zakończyły się prace wzdłuż ulic Wierchowej i Geodetów.

Jesteśmy w trakcie wymiany oświetlenia ulicznego. W wielu miejscach Bydgoszczy pojawiają się stylowe lampy i energooszczędne oprawy.

Zrealizowaliśmy też kilkadziesiąt mniejszych zadań związanych z remontami, budową chodników, miejsc parkingowych, ścieżek rowerowych i doświetlaniem przejść dla pieszych. Część z nich wykonaliśmy w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

Przygotowujemy następne inwestycje

Czytaj więcej...Podpisaliśmy wiele umów dotyczących przyszłych inwestycji, m.in. na przygotowanie projektu przebudowy ronda Jagiellonów, opracowanie nowego mostu Pomorskiego, budowę węzła Bydgoszcz-Wschód. W tematach związanych z komunikacją publiczną uzyskaliśmy m.in. decyzję środowiskową dla nowej trasy tramwajowej na Szwederowie, co przybliża nas do rozpoczęcia tej oczekiwanej inwestycji. Przygotowujemy się również do przebudowy pętli tramwajowej „Las Gdański" w Myślęcinku.

To tylko niektóre z naszych działań, prowadzonych w 2024 roku. Więcej informacji znajduje się na naszej stronie internetowej. Zachęcamy też do śledzenia naszych działań w mediach społecznościowych na Facebooku oraz Instagramie.

Zakończyły się prace na ulicy Pod Skarpą

  • Drukuj

Czytaj więcej...Trwa odbiór oraz kompletowanie dokumentów formalnych umożliwiających oddanie inwestycji do użytku. Niedługo na ulicę Pod Skarpą wrócą również autobusy.

Prace objęły przebudowę ul. Pod Skarpą od Sybiraków do Korfantego o łącznej długości około 700 metrów. Zadanie polegało na położeniu nowej nawierzchni, budowie zjazdów do posesji, chodnika, który powstał po południowej stronie jezdni oraz poprawiających bezpieczeństwo progów zwalniających. Pojawiły się również peron autobusowy i oświetlenie. Doświetlone zostały dwa nowe przejścia dla pieszych na ul. W. Korfantego przy skrzyżowaniu z ul. Pod Skarpą oraz na skrzyżowaniu z ul. Frydrychowicza. Wiosną zazieleni się też skwer przy ul. W. Korfantego.

Czytaj więcej...Całość robót, by zminimalizować utrudnienia, podzielona została na dwa realizowane po sobie etapy: pierwszy objął odcinek od ulicy Matki Teresy z Kalkuty do ul. Romana Kaczmarczyka, a drugi odcinek zlokalizowany od Matki Teresy z Kalkuty do skrzyżowania z Korfantego. Autobusy linii numer 82 oraz 98 powrócą na swoje stałe trasy w sobotę, 4 stycznia 2025 roku.

Wykonawcą inwestycji była firma CZiLL Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością. Wartość zadania to ponad 4,4 mln zł.

Czytaj więcej...To jeden z ostatnich etapów przebudowy całego ciągu łączącego Fordon z Myślęcinkiem (ul. Zamczysko i Pod Skarpą). W ostatnich latach przebudowaliśmy odcinki trasy pomiędzy ulicami Armii Krajowej i Sybiraków o łącznej długości 3,6 kilometrów. Na trasie wprowadziliśmy też elementy poprawiające bezpieczeństwo, o które apelowali mieszkańcy (progi zwalniające, wysepki, rondo na połączeniu z ul. Matki Teresy z Kalkuty, nowe oznakowanie). Nowa nawierzchnia ulic oraz zastosowane rozwiązania geometrii pozwoliły też w ten rejon miasta skierować autobusy komunikacji miejskiej.

 

Rybi Rynek w eleganckiej odsłonie

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyła się rewitalizacja Rybiego Rynku. Dawny parking zmieniliśmy w reprezentacyjny plac z eleganckimi ławkami, stylowymi latarniami i dodatkową zielenią. Centralną część placu wypełniła efektowna róża wiatrów wykonana z kamiennej kostki.  

- Rewitalizacja Rybiego Rynku to kolejny element naszego ambitnego pomysłu na elegancki, tętniący życiem Salon Miasta – podkreśla Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski. – Wokół niego już wcześniej oddaliśmy do użytku Teatr Kameralny, który stał się jedną z najchętniej odwiedzanych placówek kulturalnych. Odrestaurowaliśmy fasadę spichrzy, symbolu Bydgoszczy i ograniczyliśmy przejazd samochodów przez zrewitalizowane ulice i mosty. Te projekty pomogły stać się nam  najchętniej odwiedzanym miastem przez turystów w regionie. Utrzymanie tego wyniku wymaga pracy. Działamy dalej. Budujemy IV krąg Opery, zrewitalizujemy kolejne odcinki bulwarów i Wyspę Św. Barbary. Przed nami również szereg prac na Wyspie Młyńskiej.

Więcej drzew i kolorowe rabaty

Czytaj więcej...Remont Rybiego Rynku to kolejna inwestycja, która zmienia Salon Bydgoszczy. W miejscu parkingu pojawił się plac z podświetlaną różą wiatrów. W jego rogach dosadziliśmy platan i lipę. Wokół nich powstały rabaty o naturalistycznym charakterze -  kompozycji złożonej z hortensji, traw ozdobnych, róż i bylin. Drzewa dosadziliśmy również wzdłuż drogi prowadzącej do nabrzeża. Zamontowaliśmy też stylowe latarnie, a część nasadzeń została podświetlona. Jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia ustawimy ławki i krzesła zaprojektowane przez studentów wzornictwa Politechniki Bydgoskiej oraz inne elementy małej architektury.

W parze z rynkiem szereg ulic

Czytaj więcej...Zrewitalizowaliśmy również kilka staromiejskich uliczek, na których położyliśmy kamienną kostkę. Na chodnikach natomiast zastosowaliśmy granitowe płyty z kamiennymi opaskami. Ulica Grodzka zachowała swój dotychczasowy charakter z wyłączeniem możliwości parkowania pojazdów, dodatkowo pojawiło się na niej zawężenie jezdni, co pozwoliło na poszerzenie części przeznaczonej dla ruchu pieszego i wprowadzenie dodatkowych pasów zieleni. Rewitalizacja objęła też ulice Przy Zamczysku (od Grodzkiej do placu Kościeleckich), Malczewskiego, Zaułek, Przyrzecze, Jana Kazimierza oraz Pod Blankami. Oprócz nowej nawierzchni zadbaliśmy o zieleń.

W ramach zadania wykonaliśmy także schody prowadzące z ul. Ku Młynom na nabrzeże Towarzystwa Miłośników Miasta Bydgoszczy wzdłuż Młynówki. Dodatkowo podświetliliśmy oraz wymieniliśmy nawierzchnię przy kamieniu z tablicą upamiętniającą bydgoskich Żydów (u zbiegu ul. Jana Kazimierza oraz Pod Blankami).

Wykonawcą robót była firma Betpol. Koszt inwestycji to ok. 30,3 mln zł. Zadanie doskonale współgra ze zrealizowaną już w latach ubiegłych restylizacją uliczek przyległych do płyty Starego Rynku (Kręta, Mostowa, część Grodzkiej, Długa, Magdzińskiego, Jezuicka, Farna, Trybunalska, Ku Młynom, Niedźwiedzia, Spichlerna i Przesmyk). W tym roku zakończyła się także kompleksowa rewitalizacja placu Kościeleckich.

Rozszerzamy zamówienie

Po zakończeniu podstawowego zakresu robót zdecydowaliśmy jeszcze o rozszerzeniu zadania o dodatkowe prace. W ich zakres wejdzie przebudowa ulic Karmelickiej (dojazd do powstającego IV kręgu Opery), remont ul. Podwale oraz nabrzeża przy zrewitalizowanym Rybim Rynku. Wraz z zakończeniem drogowej części inwestycji rozpoczęliśmy też prace nad wprowadzeniem dodatkowych elementów, które mają nawiązywać do historii tego miejsca. W pierwszej kolejności zależy nam na wykonaniu przy nabrzeżu repliki żurawia przypominającego o dawnym porcie. Obecnie przy współpracy z Politechniką Bydgoską powstaje niezbędna dokumentacja projektowa.

Plac Praw Kobiet z przystankami wiedeńskimi

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyła się budowa przystanków wiedeńskich na ul. Gdańskiej przy placu Praw Kobiet. W środę (11 grudnia) zostały udostępnione pasażerom. Trwają jeszcze prace przy kolejnej parze bezpiecznych przystanków na placu Wolności.

Na placu Praw Kobiet, ze względu na ograniczoną szerokość ulicy, do poziomu drzwi tramwajowych podniesiona została tylko część chodników w obrębie peronów. Ułatwia to wsiadanie i wysiadanie z pojazdów. Przy Placu Wolności zakres robót jest większy. Część jezdni po stronie wschodniej przebudowana została na podniesiony peron bez możliwości przejazdu samochodów. Pojazdy muszą korzystać z pasa ruchu, na którym funkcjonuje również torowisko. Trwa jeszcze budowa wjazdu do BWA, a po stronie zachodniej układanie kostki na przystanku. Wszystkie prace zakończą się na początku przyszłego roku. W ramach inwestycji ustawione zostaną też nowe wiaty przystankowe i oznakowanie. Zadanie uzupełni rewitalizację placu Wolności.

Czytaj więcej...Koszt przystanków na placu Praw Kobiet to ponad 961 tysięcy złotych, a peronów przy placu Wolności to prawie 1,3 mln zł.

Na przystankach wiedeńskich poziom podłogi w tramwaju, jest prawie taki sam jak wyniesionej jezdni. Ułatwia to wsiadanie do pojazdów i poprawia bezpieczeństwo. Wyniesiony peron, jeśli znajduje się na jezdni wymusza też zredukowanie prędkości przez kierowców, którzy chcą przejechać przez obszar przystanku. Takie rozwiązania mamy już wprowadzone na ul. Gdańskiej przy Chodkiewicza oraz na ul. Focha. Docelowo ulica Gdańska ma zostać wyposażona w przystanki wiedeńskie niemal na całej swojej długości.

  1. Wymiana taboru. Nowe Swingi wyjeżdżają na tory
  2. Raport z prowadzonych prac. Modernizacja torowiska na ulicy Toruńskiej
  3. Kolejne ulice zyskują twardą nawierzchnię
  4. Zmiany w organizacji ruchu na moście Bernardyńskim. Trwa II etap prac

Strona 7 z 445

  • 2
  • 3
  • ...
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • ...
  • 11
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP