• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznejw Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Wyszukiwarka połączeń
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Linie Turystyczne
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Uzgodnienia organizacji ruchu
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak załatwić sprawę
      • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
      • Przejazd pojazdów nienormatywnych
      • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
      • Zasady korzystania z przystanków
      • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
      • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Nowa nawierzchnia na ważnych bydgoskich mostach

  • Drukuj

Czytaj więcej...Jeszcze w tym roku planujemy odnowić nawierzchnię na moście „Solidarności" oraz moście św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku.

W Bydgoszczy znajduje się ponad 100 obiektów inżynierskich takich jak wiadukty, kładki czy mosty. Muszą one podlegać bieżącym remontom, przebudowom lub modernizacjom.

W tym roku mając jednak na uwadze dużo prac w przedmiotowym zakresie, ograniczyliśmy liczbę remontów cząstkowych nawierzchni na głównych ulicach miasta.
Skupiliśmy się przede wszystkim na ulicach osiedlowych, zlokalizowanych na obrzeżach miasta lub w miejscach, które nie generują większych utrudnień w ruchu.

Nowa naweirzchnia na dwóch obiektach - otwarcie ofert w przetargu
Realizacją prac remontowych na obu mostach zainteresowana jest firma Strabag.
Wyceniła ona na etapie przetargu wartość prac na kwotę prawie 400 tys. zł.
Zadeklarowała również udzielenie 5-letniej gwarancji.
Obecnie oceniana będzie oferta wykonawcy, który przystąpił do przetargu.
Po podpisaniu umowy, prace zajmą około 3 tygodni.

Czytaj więcej...Prace będą wiązać się przede wszystkim z wymianą warstwy ścieralnej i odtworzeniem oznakowania poziomego.
Równocześnie uszczelniane będą styki pomiędzy nawierzchnią i krawężnikami oraz dylatacjami (szczeliny pozwalające na prawidłową pracę konstrukcji).
Prace związane z frezowaniem mają być prowadzone połówkowo. W trakcie robót pojawią się zweżenia i ogrnaiczenia prędkości.

Regularne prace utrzymaniowe pozwalają bezpiecznie użytkować ważne obiekty inżynierskie.
Zapewniają też bardziej komfortowy przejazd.
W poprzednich latach odnowione zostały nawierzchnie m.in. na południowych mostach „Solidarności" i moście Bernardyńskim.

Warto wiedzieć
Czytaj więcej...Mosty „Solidarności" w ciągu ul. marsz. F. Focha to zespół 6 obiektów (4 drogowych i 2 tramwajowych) nad Brdą i Młynówką. Konstrukcja południowych mostów pochodzi z 1955 roku. Wówczas w osi jezdni znajdowało się także torowisko tramwajowe.
Mosty tramwajowe i w ciągu jezdni północnej powstały natomiast w latach 1977-82.

Czytaj więcej...Most św. Antoniego z Padwy na Czyżkówku to natomiast konstrukcja zbudowana w 2002 roku. Była jednym z pierwszych elementów budowy węzła zachodniego.
Spina brzegi Kanału Bydgoskiego i pozwolił wyprowadzić ruch z ul. Grunwaldzkiej na nowe rondo gen, S. Maczka.

Wraz z mostem zbudowano również nowy wiadukt kolejowy nad ul. Grunwaldzką (północny).
Budowa sąsiedniego mostu od ronda S. Maczka w stronę Centrum jako ostatni etap budowy węzła zachodniego realizowano w latach 2014-15

Nowe chodniki i bezpieczne przejścia w ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.

  • Drukuj

Czytaj więcej...Przebudowujemy kolejne chodniki na bydgoskich osiedlach.
Nowe płytki układamy między innymi wzdłuż ul. Śniadeckich, Nowogrodzkiej i Kanałowej.
Na Czyżkówku przy ul. Filtrowej powstało też bezpieczne przejście z azylem dla pieszych.

Te zadania do realizacji wybrali Mieszkańcy w trakcie głosowania w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim.

Czytaj więcej...Na terenie Śródmieścia kontynuujemy rewitalizację ulic w oparciu o nowe standardy z wykorzystaniem płyt chodnikowych i kamiennych opasek.
Takie prace trwają na ul. Śniadeckich.
Odcinek po południowej stronie pomiędzy ulicami Gdańską i Pomorska do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie ubiegłorocznego głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.

Wcześniej wyremontowany został wraz z oświetleniem chodnik po północnej stronie.
Na nawierzchni zastosowano płyty układane w bydgoski wzór karo.
Przy budynkach i krawężniku ułożono opaski.
Oświetlenie ma formę opraw zawieszonych na pastorałach.
Prace pochłoną ponad 400 tysięcy złotych.

Czytaj więcej...Do Starego Kanału Bydgoskiego dojdziemy też po nowych chodnikach po południowej stronie ul. Nowogrodzkiej oraz na końcowym odcinku ul. Kanałowej, biegnącym do bulwaru Sebastiana Malinowskiego.

Ze względu na zabytkowy charakter tego fragmentu Okola Płyty chodnikowe układane są w bydgoski wzór karo.
To rozwiązanie wypracowane m.in. z Radą ds. Estetyki Miasta.

Przed wejściem do kościoła św. Wojciecha dołożona zostanie jeszcze kamienna opaska.
Na realizację prac zabezpieczyliśmy ponad 180 tysięcy złotych.

Czytaj więcej...W trakcie odbioru są prace na Czyżkówku.
W ramach zadania wybranego przez mieszkańców wzdłuż ul. Filtrowej powstał chodnik oraz bezpieczne przejście z azylem ułatwiającym etapowe przekraczanie szerokiej jezdni.

Inwestycja kosztowała 160 tysięcy złotych.



Czytaj więcej...Dzięki wyborowi mieszkańców w BBO powstaną jeszcze ciągi dla pieszych m.in. wzdłuż ul. Andersa, na terenach nad Kanałem Bydgoskim i w Jarze Czynu Społecznego na Wyżynach.

Szereg innych inwestycji poprawiających bezpieczeństwo pieszych już zrealizowaliśmy, m.in. doświetlenie przejść na Górzyskowie przy ul. Żwirki i Wigury.

W dniach od 1 grudnia do 30 grudnia br., wszyscy Bydgoszczanie zdecydują, które projekty z BBO będą realizowane w przyszłym roku.
Do wyboru będą projekty osiedlowe, ponadosiedlowe i małe projekty społeczne.

Rewitalizacja Placu Kościeleckich. Uzyskano pozwolenie na budowę.

  • Drukuj

Czytaj więcej...Zakończyły się prace nad projektem budowlanym dla rewitalizacji placu Kościeleckich.
Zachowane zostaną istniejące kasztanowce. Wprowadzone zostaną nowe nasadzenia.
Piesi zyskają estetyczne alejki i chodniki wraz z oświetleniem parkowym.
Rozwiązany zostanie też problem zalewania jezdni po intensywnych opadach deszczu.


Miasto uzyskało prawomocne pozwolenie na budowę.
W ciągu najbliższych miesięcy zlecone mają zostać prace budowlane.
Ich koszt szacowany jest na prawie 5 mln zł.

Czytaj więcej...Estetyka tego miejsa ma być dostosowana do nowych lub zrewitalizowanych obiektów otaczających skwer.
W ostatniej dekadzie na działce przekazanej przez miasto powstała nowa część Kujawsko-Pomorskiego Centrum Kultury, a zabytkowy gmach odrestaurowano.
W miejscu dawnego placu manewrowego powstał nowoczesny biurowiec.

Obecnie w oparciu m.in. o środki z Bydgoskiego Programu Ochrony Zabytków trwają prace konserwatorskie przy elewacji gmachu UKW. Rusza też kolejny etap prac przy remoncie i adaptacji hali targowej położonej w bliskim sąsiedztwie placu.

Projektowana rewitalizacja Placu Kościeleckich przewiduje stworzenie nowej dostępnej zielonej przestrzeni na Starym Mieście.
Rewaloryzacja zieleni jest niezbędna ze względu na pogarszający się stan rosnących tam drzew.

Wspólna przestrzeń
Plac Kościeleckich po rewitalizacji zyska charakter wspólnej przestrzeni zielonej w centralnej części Miasta dla potrzeb wypoczynku i spotkań jako zewnętrzny kampus pobliskiej uczelni wyższej, centrum biznesowego, ośrodka kultury czy miejsca kultu religijnego. Jako ważny węzeł komunikacyjny oraz teren rekreacji miejskiej pozwoli na lepszą dostępność bez barier architektonicznych.

Deszczówka nawodni zieleń
W pierwszej kolejności powstanie podziemny zbiornik retencyjny.
To ważny element rozbudowy systemu bydgoskiej kanalizacji deszczowej. Rozwiąże on problem zalewanych ulic podczas intensywnych opadów. Zgromadzona woda będzie wykorzystywana do podlewania okolicznej zieleni w czasie suszy.
Ta część inwestycji realizowana będzie przez Miejskie Wodociągi i Kanalizacja w Bydgoszczy.

Czytaj więcej...Więcej drzew, roślin i miejsc do odpoczynku
Kolejnym etapem będzie rewitalizacja terenów zielonych w centralnej części placu.
W projekcie ujęto wiele rozwiązań postulowanych przez mieszkańców oraz ekspertów.
Wszystkie prace prowadzone będą z myślą o zachowaniu rosnących kasztanowców. Zniszczone murki oporowe, które podniosły poziom placu oraz utrudniały przemieszczanie się pieszym zostaną zlikwidowane, a projektowane obrzeża chodnikowe zostaną obniżone.

Nawierzchnie alejek wyłożone zostaną materiałem mineralnym, dobrze przepuszczającym wodę. Przez środek parku wytyczona zostanie nowa centralna aleja podkreślająca osiową kompozycję placu zgodną z historycznym wyglądem.
Na skwerze zaprojektowano ławki parkowe oraz przestrzeń integracyjną formie małego placu utwardzonego.
Nasadzenia nowych roślin również podkreślą osiowy układ placu Plac Kościeleckich otrzyma poza tym nowe stylowe oświetlenie w formie lamp parkowych.

Czytaj więcej...Chodniki w śródmiejskim stylu
Ostatnim etapem rewitalizacji placu będzie przebudowa jezdni i chodników.
Plac nadal pełni funkcję ważnego węzła komunikacyjnego.
Stąd na jezdniach ułożona zostanie nowa nawierzchnia asfaltowa. Stanowiska postojowe zostaną zabrukowane kamienną kostką. Odcinki przyległych jezdni (Przy Zamczysku oraz połączenie z ul. Długą), z których nie korzystają autobusy otrzymają nawierzchnięz bruku.

Chodniki będą przebudowane zgodnie z historycznym wzorem. Zastosowane zostaną płyty kamienne oraz kamienne opaski.
Cześć chodników od strony ul. Bernardyńskiej otrzymała już nową nawierzchnię wraz z rozbudową ul. Kujawskiej.

Czytaj więcej...Trochę historii
Obecną formę plac Kościeleckich zyskał na przełomie XIX i XX wieku.
Wówczas zniwelowano dawne zamkowe wzgórze i część miejskiej fosy, a następnie wytyczono prostokątny plac z dwiema jezdniami.

W pierwszych latach XX wieku wybudowana charakterystyczne obiekty: neogotycką farę ewangelicką (obecny kościół pw. św. Andrzeja Boboli), charakterystyczną halę targową oraz modernistyczny przytułek dla niemowląt, tzw. Augusta-Victoria-Heim (obecna siedziba Kujawsko-Pomorskiego Centrum Kultury).

Od 1935 do połowy lat 70. na placu funkcjonował dworzec autobusowy, który przeniesiono następnie na ul. Jagiellońską. Plac Kościeleckich stał się wówczas ważnym węzłem dla miejskich linii autobusowych. Obecnie stanowi też centralny węzeł przesiadkowy dla wszystkich linii nocnych.

Trwają zaawansowane prace naprawcze na Moście Uniwersyteckim.

  • Drukuj

Czytaj więcej...Cztery węzły obiektu, zostały już naprawione.
Obecnie trwa luzowanie want i realizowane są działania naprawcze na pozostałych 12 węzłach.

Wszystkie prace realizowane są zgodnie z harmonogramem.
Do zakończenia naprawy pozostało już tylko 90 dni.

Czytaj więcej...Sama naprawa, w szczególności operacje na węzłach mocujących wanty, są bardzo skomplikowane i muszą być prowadzone przy częściowo odprężonych linach.
Spawanie, które jest konieczne do zamocowania dodatkowych blach w węzłach mocujących, powoduje dodatkowe oddziaływanie na istniejące elementy stalowe, dlatego Wykonawca realizuje prace w specjalnym reżimie technologicznym.

Czytaj więcej...Zakończone zostały już prace nad wzmocnieniem 4 węzłów, przy których nie było konieczności odprężania lin.
Natomiast na pozostałych 12 węzłach trwa luzowanie want (lin), co pozwoli przystąpić do dalszych działań naprawczych.

Po zakończeniu naprawy, wanty zostaną ponownie napięte do wymaganych parametrów.
Po wykonaniu obciążeń próbnych i uzyskaniu wymaganej nośności przeprawy, obiekt zostanie oddany do użytku.

Czytaj więcej...Z pełną powagą podchodzimy do pozytywnej realizacji tego zadania, dążąc do profesjonalnego i zarazem jak najszybszego wzmocnienia Mostu Uniwersyteckiego.

Nad całością zadania czuwa grono wybitnych Naukowców z czołowych polskich uczelni technicznych.
Podejmuje wszelkie możliwe kroki w celu profesjonalnego i jak najszybszego przywrócenia mostu do użytkowania.

Czytaj więcej... Czytaj więcej...

  1. Ruszają przygotowania do świątecznego jarmarku. Będą zmiany w centrum miasta
  2. Rozbudowa ul. Nakielskiej - ruszają konsultacje społeczne
  3. Tramwaje zawrócą na zielonej pętli na Glinkach
  4. Postępują prace na Rynku w Starym Fordonie.

Strona 165 z 444

  • 160
  • 161
  • 162
  • 163
  • ...
  • 165
  • 166
  • 167
  • 168
  • 169
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP