Kolejna trasa dla rowerzystów
- Szczegóły
Zakończyliśmy budowę kontrapasu rowerowego na ul. Bełzy.
Trasa pozwala dojechać rowerem „pod prąd" w kierunku ul. Jar Czynu Społecznego, gdzie obecnie trwa budowa kolejnej trasy rowerowej.
Na bydgoskich ulicach coraz częściej stosujemy kontrapasy i kontraruch rowerowy.
Takie rozwiązania napotkacie już w ponad 50 miejscach Bydgoszczy.
Kontraruch rowerowy to wprowadzenie ruchu rowerów „pod prąd" i dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego na ulicach jednokierunkowych.
Ulicę, na której wprowadzono kontraruch rowerowy najłatwiej rozpoznać po znakach drogowych.
Odcinki dróg z ruchem rowerowym „pod prąd" wyposażone są w znaki pionowe D-3 „droga jednokierunkowa" (i B-2 „zakaz wjazdu" ze strony przeciwnej) z tabliczką „Nie dotyczy rowerów". Ruch rowerzystów w obu kierunkach odbywa się po jezdni.
Takie rozwiązania zastosowaliśmy już na ponad 50 ulicach w mieście min. na ul. Dworcowej, Gimazjalnej, Pomorskiej, Konarskiego.
Kontrapas rowerowy stosujemy natomiast na drogach o dopuszczalnej prędkości od 30 do 50 km/h. Po kontrapasach rowerowych cykliści mogą poruszać się TYLKO w jednym kierunku. Ruch rowerzystów w przeciwną stronę, odbywa się po prawej stronie jezdni i zgodnie z zasadami ogólnymi. (przykład ul. Wiatrakowej na Szwederowie - jadąc w dół korzystamy z kontrapasu. Jadąc "pod górę", rowerzyści poruszają się po stronie samochodów).
Kontrapas rowerowy wyznacza się na jezdni, jako jej część oddzieloną od części przeznaczonej dla ruchu pojazdów w kierunku wskazanym znakiem D-3 „droga jednokierunkowa", oznakowaniem poziomym (linia ciągła lub linia przerywana) i ewentualnie separatorami ruchu na wlocie i wylocie odcinka jednokierunkowego.
Kontrapas rowerowy napotkamy na ul. Wiatrakowej oraz na ul. Bełzy.
Często na takich ulicach stosuje się znaki poziome w postaci „sierżantów rowerowych" stosowanych dla kierunku zgodnego z kierunkiem zasadniczym na drodze.
Spełniają one rolę podpowiedzi dla rowerzysty, w jakim kierunku można poruszać się rowerem.
Takie rozwiązanie można napotkać między innymi na ul. Gdańskiej i ul. Bełzy.
Pas rowerowy to rozwiązanie które zastosowaliśmy na ul. Gdańskiej od Świętojańskiej do Placu Wolności i al. Ossolińskich.
Jest to wyróżniony pas dla rowerzysty umiejscowiony tuż obok pasa dla pojazdów.
Tu również zastosowaliśmy sierżantów rowerowych (na zdjęciu)
Infrastruktura rowerowa w Bydgoszczy.
Długość dróg rowerowych na terenie Bydgoszczy wynosi ok. 120 km.
Obecnie trwa budowa kolejnych tras.
Ciąg pieszo-rowerowy powstaje właśnie na: ul. Magnuszewskiej, ul. Andersa w Fordonie, ul. Chemicznej, ul. Jar Czynu Społecznego i ul. Jeździeckiej.
Ruszają prace na ul. Rajdowej.
- Szczegóły
To już kolejna ulica, które zyska twardą nawierzchnię, nowoczesne oświetlenie i elementy poprawiające bezpieczeństwo pieszych.
Podobne prace prowadzimy już na ulicy Wejherowskiej na Miedzyniu i ul. Platynowej na Osowej Górze.
Wszystkie zadania realizujemy w oparciu o wieloletni program utwardzania ulic gruntowych.
W programie realizowane są zadania, które zdobyły najwięcej punktów w takich kryteriach jak:
- gęstość zaludnienia
- ważność ulicy lokalnej w układzie transportowym miasta (połączenie z układem dróg podstawowych i innymi drogami twardymi)
- wskaźnik długości lokalnych dróg gruntowych do sumy długości dróg lokalnych na osiedlu
Przekazaliśmy wykonawcy plac budowy.
W ramach inwestycji, na ul. Rajdowej powstanie pieszojezdnia z kostki betonowej, oświetlenie uliczne i odwodnienie nowej drogi.
Prace będa prowadzone od ul. Sanatoryjnej do ul. Opławiec. Bezpieczeństwo pieszych poprawi wyniesione skrzyżowanie, które powstanie u zbiegu ul. Rajdowej i Letniskowej.
Koszt inwestycji którą reliazujemy wspólnie z miejskimi wodociągami to ponad 1 mln zł.
W trakcie prowadzonych robót wprowadzone będą ograniczenia w ruchu a wraz z postępem prac, cześć ulicy zostanie całkowicie zamknięta dla ruchu.
Pierwsze zmiany będą wprowadzone od poniedziałku 19 września.
Prosimy o uważne spoglądanie na znaki.
Od dłużeszego czasu już postępują już prace na ul. Wejherowskiej i ul. Playnowej.
Ulica Wejherowska łącząca Nakielską ze Spacerową zyska twardą nawierzchnię na całym odcinku liczącym około 280 metrów. Na tym odcinku ulica została zaprojektowana jako pieszojezdnia z kostki betonowej. Opracowanie zakłada wykonanie zjazdów na posesje oraz dojścia do posesji. Przy skrzyżowaniu z ul. Spacerową powstanie parking, wyznaczonych zostanie również kilka miejsc parkingowych wzdłuż ulicy. Ulica będzie wyposażona w progi zwalniające, nowe oświetlenie oraz wpusty do kanalizacji deszczowej.
Ul. Platynowa z wyniesionymi skrzyżowaniami
Na Osowej Górze utwardzona zostanie ul. Platynowa pomiędzy ulicami Kruszyńską i Ptasią, która została zbudowana w poprzedniej edycji wieloletniego programu utwardzania ulic. Pieszojezdnia powstanie na długości 210 metrów. Skrzyżowania z ul. Kanarkową oraz łącznikiem w kierunku ul. Złotej będą miały formę wyniesioną, co poprawi bezpieczeństwo. Chodnik pomiędzy posesjami 19 i 21 zyska nawierzchnię mineralną. Ulica zyska nowe energooszczędne oświetlenie oraz odwodnienie.
Przy sprzyjających warunkach pogodowych, prace na powyższych ulicach potrwają do końca roku.
Kolejny parking na Kapuściskach
- Szczegóły
Rusza budowa kolejnego parkingu przy ul. Szarych Szeregów 13.
W ramach zadania powstanie tez nowa kanalizacja deszczowa i oświetlenie uliczne.
Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie głosowania w Bydgoskim Budżecie Obywatelskim.
Na placu w ramach inwestycji powstanie 17 stanowisk postojowych w tym 2 dla osób z niepełnosprawnościami.
Wraz z parkingiem konieczna jest budowa fragmentu chodnika, kanalizacji deszczowej i oświetlenia.
W celu poprawy bezpieczeństwa pieszych, ustawione zostaną słupki uniemożłiwijące kierowcom parkowanie na chodniku.
W poniedziałek 12 września przekazaliśmy Wykonawcy plac budowy.
Prace zajmą około 2 miesięcy.
W poprzednich latach wzdłuż ul. Szarych Szeregów zbudowaliśmy kilka innych parkingów.
Pomiędzy blokami z numerem 9,11 i 13 powstało kilkadziesiąt stanowisk.
Prawie 30 nowych miejsc powstało też prostopadle do ulicy Szarych Szeregów na wysokości bloku z numerem 2.
Coraz piękniej nad brzegiem Wisły w Fordonie
- Szczegóły
Kontynuujemy rewitalizację uliczek i terenów zielonych pomiędzy ulicą Bydgoską i brzegiem Wisły w Starym Fordonie.
Koszt inwestycji to ponad 30 mln zł.
Większość zadań już wykonaliśmy.
Zbudujemy jeszcze skatepark, plac zabaw, ścianki wspinaczkowe i boisko do siatkówki plażowej.Rewitalizacja terenów zielonych wraz z historycznym układem ulic pomiędzy ul. Bydgoską i brzegiem Wisły to jeden z najważniejszych elementów rewitalizacji tej części miasta. Roboty były podzielone na etapy.
Estetycznego i kameralnego charakteru nabrały już uliczki położone pomiędzy brzegiem Wisły i ulicą Bydgoską. Na nawierzchniach tych ulic zastosowaliśmy kamienne kostki oraz chodnikowe płyty. Przebudowaliśmy też całą infrastrukturę występującą w pasach drogowych.
Przebudowa ulic:
• Filomatów (wraz z zejściem na ul. Promenada) - wykonana nawierzchnia bez zejścia na ul. Promenada
• Zakładowa – wykonana nawierzchnia bez oświetlenia
• Sikorskiego 2 (wraz z zejściem na ul. Promenada) - wykonana nawierzchnia bez zejścia na ul. Promenada
• A. Frycza Modrzewskiego (do budowanego umocnionego nabrzeża) wykonana nawierzchnia z chodnikiem bez oświetlenia
• odcinek ul. Kapeluszników (od ulicy Sikorskiego w kierunku Wisły) - wykonana nawierzchnia bez zejścia na ul. Promenada
• Rybaki (część północna) – gotowa do obioru częściowego
Obecnie trwają jeszcze prace na ul. Promenada.
Przebudowywany jest odcinek od ul. Nad Wisłą do Frycza-Modrzewskiego wraz z jej przedłużeniem w kierunku wschodnim aż do wału przeciwpowodziowego w rejonie ulicy Rybaki.
Wykonane zostały chodniki, krawężniki i miejsca parkingowe.W minionym tygodniu wykonana została natomiast podbudowa przyszłej jezdni.
Trwają też prace przy ciągu pieszo-rowerowym, który zostanie poprowadzony w kierunku ul. Rybaki.
Po wykonaniu prac na ul. Promenada wykonawca rozpocznie roboty na ul. Nad Wisłą , która obecnie stanowi dojazd na teren budowy.
Tam również wykonana zostanie nowa nawierzchnia, chodnik oraz schody prowadzące bezpośrednio z okolicy Ronda Buxakowskiego na ul. Promenada.Ostatnim etapem realizowanego zadania w tej części miasta będzie jeszcze wykonanie nad Wisłą infrastruktury rekreacyjnej.
Powstaną tam m.in.: skatepark, pumptrack (tor dla rowerzystów), plac zabaw, ścianka do wspinaczki, boisko do siatkówki plażowej, plac ćwiczeń.
Projekt zakłada też dużą liczbę nasadzeń drzew i krzewów oraz budowę ścieżek dydaktycznych na terenach o dużej wartości przyrodniczej.
Wszystkie roboty na tym terenie zakończą się za rok.
Duży plac budowy
W Starym Fordonie już wcześniej wykonanych zostało wiele inwestycji związanych z rewitalizacją.
Wśród nich:
• Przebudowa Rynku
• Budowa umocnionego nabrzeża (trwają zaawansowane prace budowlane)
• Remonty 7 kamienic
• Modernizacja ul. Bydgoskiej wraz z ulicami bocznymi: Przy Bożnicy, Góralska, Piekary (zakończona)
• Budowa ul. Celnej (zakończona)
Wiele zadań jest co roku realizowanych również w oparciu o Bydgoski Budżet Obywatelski. Warto podkreślić, że rewitalizację uzupełniają projekty mieszkańców oraz ich stowarzyszenia. Wśród nich są między innymi spacery, koncerty, warsztaty oraz cykliczne Święto Starego Fordonu.
Strona 133 z 462






