Raport z budowy mostów nad Brdą - grudzień
Wykonawca odpowiedzialny za budowę nowych mostów firma Trakcja SA planuje rozpocząć kolejny etap prac związany z przebudową południowej części ulicy Fordońskiej wraz z torowiskiem. Zgodnie z deklaracją firmy Trakcja, po świętach mają nastąpić istotne zmiany w organizacji ruchu. Otwarta ma zostać też ul. Łęczycka. Zmienią się trasy linii autobusowych. Firma Trakcja SA zwróciła się również o wydłużenie terminu prowadzonych prac do grudnia 2023 .
Zakończyło się betonowanie mostu tramwajowego nad Brdą. Obecnie trwa montaż kanalizacji deszczowej, łożysk, dylatacji i desek gzymsowych.
Wykonano zostały podpory mostu drogowego.
Obecnie trwa również wytwarzanie konstrukcji stalowej mostu, który ma być montowany na podporach na początku przyszłego roku.
Wykonawca ułożył nawierzchnię i torowisko na północnej stronie ul. Fordońskiej.
Obecnie deklaruje on rozpoczęcie prac po stronie południowej, co wymusi zmiany w dotychczasowej organizacji ruchu w obrębie budowanej przeprawy.
O nowej organizacji ruchu i zmianach w komunikacji poinformujemy w odrębnym komunikacie.
Rozjazdy na węźle przy ul. Perłowej w budowie
W ramach budowy mostów powstaje też nowe torowisko na ul. Perłowej. Wykonawca zamontował torowisko prawie na całej długości przebudowywanego odcinka (90% zakresu) i ustawił słupy trakcyjne. Trwają prace przy rozjazdach u zbiegu ulic Perłowej i Toruńskiej (50% zakresu). Kontynuowane są roboty brukarskie oraz prace związane z infrastruktura podziemną i sanitarną na ul. Toruńskiej przy ul. Perłowej. Na przebudowę zgodnie z kontraktem czeka jeszcze m.in. całe skrzyżowanie ul. Toruńskiej z ul. Kazimierza Wielkiego.
Niewystarczający postęp robót
Inwestycja o wartości ponad 153 mln finansowana jest z wykorzystaniem środków unijnych (ponad 50 mln zł), które mogą trafić wyłącznie na prace realizowane do końca przyszłego roku. Zmiany w harmonogramie robót i ograniczone postępy robót drogowych na ul. Fordońskiej oraz torowych na ul. Perłowej spowodowały, że już w listopadzie 2021 roku ZDMIKP wystosował do firmy Trakcja S.A. pierwsze ponaglenia. Od tego czasu wykonawca otrzymał kilkanaście dokumentów w tej sprawie. Jednocześnie firma Trakcja SA zwróciła się w tym miesiącu o wydłużenie terminu robót do grudnia 2023 roku oraz waloryzację kontraktu m.in. ze względu na trudną sytuację gospodarczą. Wnioski są szczegółowo analizowane.
Ostatnie prace na nowej drodze rowerowej w Myślęcinku
Trwają ostatnie prace przy budowie drogi rowerowej wzdłuż ul. Jeździeckiej.
Gotowy jest odcinek od skrzyżowania z ulicą Hippiczną do osiedla Podkowa. Przy dobrej pogodzie wykonawca ułoży jeszcze nawierzchnię na odcinku od ul. Gdańskiej do ronda u zbiegu z ul. J. Słowackiego.
Nowe droga rowerowa pozwoli w bezpieczny sposób poruszać się po parkowej obwodnicy otaczającej od Leśny Park Kultury i Wypoczynku w Myślęcinku.
Łączna długość projektowanego ciągu pieszo-rowerowego wynosi około 2,3 km, a typowa szerokość to 3 m.
Inwestycję zleciliśmy w trybie zaprojektuj i wybuduj.
Wykonawca wcześniej opracował dokumentację i uzyskał pozwolenia. Prace rozpoczęły się latem.
Gotowy jest już odcinek od skrzyżowania z ulicą Hippiczną do osiedla Podkowa.
Wykonawca wstrzymał tylko układanie nawierzchni bitumicznej na początkowym odcinku ze względu na ujemne temperatury i opady. Dokończy te roboty przy bardziej sprzyjających warunkach pogodowych.
Inwestycja obejmuje budowę ciągu pieszo – rowerowego na odcinku od ul. Podkowa do ul. Gdańskiej, z nawiązaniem do istniejącego fragmentu pomiędzy ulicą Bydgoską a ul. Słowackiego w Niemczu. Zależał nam, by nowa infrastruktura pozwalała na bezpieczne poruszanie się nie tylko rowerzystom, ale również pieszym.
Wszystkie rozwiązania skonsultowaliśmy na etapie prac nad koncepcją z mieszkańcami. Nowa infrastruktura powstaje na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Miastem Bydgoszcz i Gminą Osielsko. Zakłada ono sfinansowanie zadania po połowie.
Wartość inwestycji to ok. 5 mln zł.
[FILM] Raport z budowy wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej
Zakończyła się rozbiórka wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej nad torami kolejowymi.
Wykonawca w tym roku zdemontuje jeszcze belki poza linią PKP i rozpocznie budowę przyczółków.
Wiosną montowany będzie już nowy obiekt. Jego poszczególne elementy są obecnie montowane w Kielcach.
Nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni wiadukt – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe.
Obiekt nadal będzie posiadał 2 pasy ruchu, ale dostosujemy go też do potrzeb pieszych i rowerzystów.
To już kolejne prace budowlane w tym miejscu.
Ponad rok temu przebudowaliśmy obiekt znajdujący się po stronie wschodniej tej ważnej drogi wylotowej z miasta.
Remont 4 kładek dla pieszych dobiega końca.
Wyremontowane kładki dla pieszych jeszcze lepiej połączą brzegi Brdy i Kanału Bydgoskiego.
Część z nich dostosowaliśmy do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, rodziców z dziećmi czy rowerzystów.
Większość robót zakończymy jeszcze przed świętami.
Dobiegają końca prace na moście Kiepury.
Zabezpieczyliśmy stalową konstrukcję i wzmocniliśmy jego poszczególne elementy.
Musiały one zostać dostosowane do nowego deskowania. Belki są teraz ułożone w poprzek, a nie jak dotychczas wzdłuż kładki.
Dzięki temu konstrukcja będzie trwała i szybciej będzie z niej spływać woda.
Przebudowa kładki przez Stary Kanał Bydgoski w ciągu ul. Czarna Droga przy śluzie nr V.
W ramach zadania wykonaliśmy już zabezpieczenia antykorozyjne obiektu, stylowe balustrady oraz nową nawierzchnię.
Remont kapitalny mostu Esperanto przez Brdę w rejonie Torbydu.
To największe z wszystkich zadań i mocno uzależnione od warunków pogodowych. W ramach zadania przebudowany zostanie drewniany pomost, dokonana zostanie korekta want oraz remont konstrukcji stalowej i istniejących podpór obiektu. Wykonane zostaną też nowe schody i oświetlenie. Dodatkowo schody wyposażone zostaną w prowadnice dla wózków i rowerów oraz wymalowane specjalną farbą dla osób słabowidzących.
Większość prac została już wykonana. W związku jednak z ograniczeniami Wód Polskich co do zachowania żeglowności pod obiektem, prace mogły być prowadzone tylko na części obiektu. Dodatkowo też listopadowe opady śniegu uniemożliwiły prowadzenie części robót uzależnionych od pogody.
W związku z powyższym termin zakończenia robót został przesunięty na koniec stycznia przyszłego roku.
Usunięcie schodów z kładki przez Brdę w rejonie ul. Opławiec.
Wykonany został już nasyp. Obecnie kończą się prace brukarskie.
Obiekt poprowadzeni ruchu dla użytkowników wózków oraz rowerów pomiędzy ulicami Baranowskiego i Opławiec przez rzekę Brdę z pominięciem schodów na północnej skarpie doliny Brdy.
Kładka na Wyżynach do rozbiórki.
Zakończyliśmy wstępne prace projektowe niezbędne do wybudowania nowego przejścia dla pieszych na Wyżynach i likwidacji kładki nad ul. Wojska Polskiego.
Nowe rozwiązanie pozwoli korzystać osobom starszym i z niepełnosprawnościami z przystanków tramwajowych. Zyskają też rowerzyści – nowy przejazd połączy drogi rowerowe wybudowane po obu stronach ulicy Wojska Polskiego. W przyszłym roku planujemy ogłosić przetarg na prace projektowe i rozbiórkowe.