• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Dobry czas dla tramwajowych inwestycji

14

7 lat temu (22 listopada 2012 roku) uruchomiliśmy linię tramwajową na dworzec. To był początek dużych zmian w bydgoskiej komunikacji. W kolejnych latach powstało torowisko do Fordonu i miasto ponownie zaczęło zamawiać nowy tabor tramwajowy.

Linię tramwajową do dworca oddaliśmy do użytku dokładnie 22 listopada 2012 roku. Skróciła ona czas dojazdu do północnej części Śródmieścia i poprawiła bezpieczeństwo. Trzy lata później powstał nowy dworzec. Budowa nowej linii o długości 1,7 kilometrów trwała dwa lata. Już na etapie prac projektowych zdecydowaliśmy się na wiele nowoczesnych rozwiązań. Na odcinku od węzła Garbary do Dworcowej powstało nowe wydzielone torowisko. Most im. Wł. Jagiełły zarezerwowano wyłącznie dla tramwajów, pojazdów uprzywilejowanych, rowerzystów i pieszych. Zupełnie zmienił się wygląd placu przed dworcem. Ograniczony został na nim ruch, zlokalizowano jedynie przystanki przelotowe, zapewniono też bezpieczne dojścia w ich kierunku. Pętlę zlokalizowano natomiast przy ul. Rycerskiej, do której dobudowano wydzielona jezdnię dla autobusów i tramwajów (tzw. tram-bus pas). Wraz z tą inwestycją zaczęto wdrażać system ITS, który znacząco skrócił czas przejazdu najważniejszymi arteriami miasta.

15

Po oddaniu trasy do użytku zrealizowano wiele kolejnych inwestycji, które zdecydowanie poprawiły estetykę tej części miasta (nowy dworzec kolejowy, remonty przyległych ulic i chodników, kamienic, modernizacja przejść podziemnych). Dzięki nim bydgoskie doświadczenia związane z rewitalizacją i budową węzłów przesiadkowych są przedstawiane jako przykłady dobrych, kompleksowych rozwiązań.

16

- Otwarcie nowej linii do dworca jest ważną datą w historii komunikacji miejskiej w Bydgoszczy – mówi zastępca dyrektora ZDMiKP, Rafał Grzegorzewski. - Inwestycja rozpoczęła okres ponownego rozwoju sieci tramwajowej w mieście. W latach 2013-15 wybudowaliśmy od podstaw najdłuższą nową linię tramwajową do Fordonu licząca 10 km. Połączyliśmy ją z zakupem 12 nowoczesnych tramwajów. W latach 2015-16 zmodernizowaliśmy linię na ul. Chodkiewicza wraz z pętlą Bielawy. W ubiegłym roku sfinalizowaliśmy gruntowną przebudowę pętli Kapuściska, którą połączyliśmy z zakupem 6 tramwajów. W tym roku rozpoczęliśmy natomiast rozbudowę ul. Kujawskiej, którą powiązaliśmy z zakupem 15 niskopodłogowych Swingów. Przygotowujemy się do kolejnych inwestycji i sporządzenia koncepcji kolejnych tras tramwajowych.

Przez dwie dekady począwczy od 1989 roku wybudowano jedynie krótki odcinek torowiska od Zawiszy do Myślęcinka o długości około 600 metrów. W latach 1989-2010 miasto mogło sobie pozwolić na zakup tylko dwóch tramwajów niskopodłogowych.

 

Korekty rozkładu jazdy na linii numer 64

Autobus-Solaris-Urbino-18-na-estakadzie-Bydgoszcz-WschdOd 18 listopada (poniedziałek) dla linii numer 64  wprowadzone zostaną korekty rozkładu jazdy. Zaktualizowane  rozkłady jazdy są dostępne na naszej stronie tutaj.

Jakie linie pojadą przez rozbudowany węzeł Szarych Szeregów?

Tram Grudzien

Przygotowujemy się do powrotu tramwajów na górnym tarasie miasta. Na osiedla Kapuściska, Wyżyny i Glinki w połowie grudnia będzie można dojechać bez przesiadek. Przed oddaniem do użytku torowiska na Kujawskiej, o to jak zorganizować najlepiej komunikację w tej części miasta zapytamy bydgoszczan.

Ruch tramwajowy przywrócony zostanie po zakończeniu czynności odbiorowych i uzyskaniu pozwolenia na użytkowanie nowej infrastruktury tramwajowo-drogowej. Zakładamy, że pozwoli to w połowie grudnia na powrót dotychczasowych linii tramwajowych na Kapuściska (linie nr 7 i 8) i Glinki (linia nr 4). Na ulicy Wojska Polskiego tramwaje będą kończyły trasę tymczasowo na zmodernizowanej pętli przy Magnuszewskiej (linie nr 2 i 9). Z myślą o zapewnieniu dogodnego dojazdu do zabudowań zlokalizowanych wokół Babiej Wsi oraz obiektów sportowych linia nr 2 będzie wykonywała w obu kierunkach tak zwane przejazdy kieszeniowe przez pętlę na Babiej Wsi. To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego. Pozostałe linie (nr 4,7,8) pojadą bezpośrednio na docelowe pętle.

1019c

W kolejny etapie – szerokie konsultacje

Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Zostanie on poprzedzony konsultacjami społecznymi. Obecnie pracujemy nad pierwszymi koncepcjami. W trakcie tych prac uwzględniamy też budowę nowego mostu tramwajowego, który połączy na wysokości ul. Kazimierza Wielkiego ulice Toruńską i Fordońską.

Nie tylko nowy węzeł

Tramwaje na górnym tarasie dzięki naszym inwestycjom będą poruszały się wyłącznie po nowych torowiskach. W poprzedniej dekadzie zmodernizowaliśmy całe torowisko wzdłuż ulicy Szpitalnej. W ostatnich latach wyremontowaliśmy też tory pomiędzy ulicami Kombatantów oraz Baczyńskiego oraz w rejonie ul. Ujejskiego i kładki na ul. Wojska Polskiego. Z końcem ubiegłego roku zakończyliśmy natomiast kompleksową przebudowę pętli Kapuściska. To zadanie podobnie jak trwającą rozbudowę ul. Kujawskiej połączyliśmy z zakupem nowoczesnych niskopodłogowych tramwajów. Łącznie do obsługi linii na górnym tarasie zakupiliśmy 21 składów, które już poruszają się po mieście.

Pojemne i wygodne

Tramwaje typu Swing zapewniają komfortowe podróżowanie również pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego są klimatyzowane. Charakteryzują się też wysoką odpornością zderzeniową. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie krótkiego odcinka trasy bez zasilania z sieci trakcyjnej.

Tramwaje są wyposażone w nowoczesne systemy IT:

•    System Informacji Pasażerskiej

•    System monitoringu

•    System Emisji Reklam

•    Wi-Fi dla pasażerów

•    gniazda USB

1019d

Ambitne inwestycje, duże wydatki

Inwestycja prowadzona na węźle Szarych Szeregów kosztowała miasto ponad 65 mln zł. Przebudowa pętli na Kapuściskach pochłonęła 19 mln zł. Z kolei rozbudowa ul Kujawskiej pochłonie około 168 mln zł. Na zakup tramwajów wydaliśmy 161 mln zł. Łącznie to około 413 mln zł. To kwota zbliżona do budowy torowiska i zakup tramwajów kursujących do Fordonu. Więcej informacji o zakresie rozbudowy największego węzła tramwajowego w Bydgoszczy oraz historii budowy torowisk na górnym tarasie znajduje się w tekście „ Od dwóch rozjazdów do tramwajowego węzła”.

 

Bieg Niepodległości - Komunikacja w centrum

BRD-wieden

W poniedziałek (11 listopada) w związku z  Biegiem Niepodległości  w godzinach od około 15:00 do około 16:00 przejazd tramwajem lub autobusem przez centrum może zabrać nieco więcej czasu.

Dotyczy to linii tramwajowych kursujących ulicami Gdańską, K. Chodkiewicza, Focha, Jagiellońską. Utrudnienie mogą wystąpić również na trasach linii autobusowych kursujących w ciągu ulic: Kamiennej, J. Sułkowskiego, St. Staszica (buspas), 3 Maja (buspas) alei A. Mickiewicza. Podczas biegu buspasem na ulicy 3 Maja przystanek autobusowy pn. 3 Maja / Markwarta zostanie przeniesiony za ulicę P. Skargi.

  1. Ustawimy kolejne wiaty
  2. Zmiany w komunikacji - 04.11.2019
  3. Rondo w budowie. Autobusy linii nr 57 pojadą objazdem
  4. Dziękujemy za każdą podróż!

Strona 140 z 269

  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025