• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Rondo w budowie. Zmiany w organizacji ruchu

staw-2

Przypominamy, że dziś (3 grudnia ) rozpoczął się kolejny etap prac przy budowie nowego ronda na połączeniu ulic Broniewskiego, Stawowej i Władysława IV. Wykonywana będzie wschodnia część nowego skrzyżowania z ruchem okrężnym. Na Błoniu skorygowany został tymczasowo przebieg linii autobusowej nr 57.

Prace przy budowie ronda wykonawca rozpoczął z końcem października. Teraz w kolejnym ich etapie konieczne jest zamknięcie  ul. Stawowej od strony wschodniej (dojazd od strony cmentarza).

staw1

W związku z tym linia nr 57 kierowana będzie od ronda u zbiegu Stawowej i 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich do pętli Błonie objazdem. Autobusy pojadą ulicami 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich i Szubińską. Wyłączone z obsługi będą przystanki Stawowa –Władysława IV i Schulza-Stawowa. Na trasie objazdowej dla kierunku Dworzec Główny wytyczone zostaną przystanki:

  • Szubińska / Żwirki i Wigury
  • Stawowa / 16 Pułku Ułanów Wielkopolskich (tymczasowy)

Dla kierunku Błonie funkcjonować będą natomiast przystanki:

  • Szubińska / Gnieźnieńska
  • Szubińska / Żwirki i Wigury.

Kierowcy mogą ominąć plac budowy korzystając także z innych ulic równoległych do Stawowej.

staw-3

W ramach realizowanej inwestycji zbudujemy wyspę centralną i przebudujemy 4 wloty ulic. Jezdnie zostaną przed rondem rozdzielone niewielkimi azylami, które umożliwią pieszym przejście na drugą stronę ulicy w dwóch etapach. Dodatkowo odpowiedni profil wlotów wymusi ostrożniejszą jazdę. Przebudowane zostaną też chodniki przylegające do nowych jezdni. Zaplanowaliśmy też nowe  nasadzenia. Wokół wyspy centralnej i na łukach wydzielimy dodatkowe, zabrukowane powierzchnie, które ułatwią manewry szczególnie większym pojazdom, m.in. autobusom.

Zakończenie podstawowych prac przy sprzyjającej pogodzie planowane jest jeszcze w tym roku.

Tramwaje wracają na rozbudowany węzeł Szarych Szeregów

1019d

Tramwaje na górny taras wracają 12 grudnia. Wcześniej z okazji „Mikołajek” zapraszamy wspólnie z generalnym wykonawcą do skorzystania ze specjalnych linii, które uruchomimy już w najbliższą  niedzielę (8 grudnia). To doskonała okazja, by zapoznać się ze wszystkimi zmianami jakie zaszły w tej części miasta.

Powrót regularnych linii uzgodniliśmy z przewoźnikami na 12 grudnia. Tymczasem już w piątek (29 listopada) odebraliśmy pozwolenie na użytkowanie. Skorzystamy z niego już w najbliższą niedzielę (8 grudnia). Tradycyjne przejazdy mikołajkowe zorganizujemy po nowych torowiskach na górnym tarasie.

12b

- Za nami rozbudowa największego bydgoskiego węzła tramwajowego – mówi dyrektor ZDMiKP, Jacek Witkowski. – Wspólnie z wykonawcą udało się nam zrealizować cały zakres prac. Oddajemy nowoczesną infrastrukturę, która zachęca i ułatwia podróże komunikacją publiczną. Powstały drogi rowerowe i nowe chodniki.  Dziękuję mieszkańcom za cierpliwość podczas realizacji tej inwestycji. Liczę, że po zakończeniu rozbudowy ul. Kujawskiej jeszcze więcej bydgoszczan wybierze komunikację publiczną lub rower do podróżowania po mieście. 

Sprostali wyzwaniu

Generalnym Wykonawcą była firma ZUE.S.A Kraków. Inwestycja była dla niej dużym wyzwaniem ze względu na rosnące koszty pracy i materiałów budowlanych. Dodatkowo wszystkie roboty toczyły się przy dużych natężeniach ruchu oraz wymagały dodatkowej koordynacji z przebudowa sieci ciepłowniczej. Prace zajęły 16 miesięcy.

 

Mikołajkowe linie

Niskopodogowiec z zabytkową „eNką”

Mikołajkowe linie specjalne będą wozić pasażerów bezpłatnie na dwóch trasach:

  • K – Wyżyny- Kapuściska- Wyżyny
  • G – Wyżyny – Glinki – Wyżyny

Na linii „K” kursować będzie zabytkowa „eNka”. Odjazdy z pętli na Wyżynach zaplanowane zostały o godzinach: 10:25, 11:05, 11:25, 11:45, 12:05, 12:25, 12:45, 13:25, 13:45, 14:05.

Na linii „G” kursować będzie natomiast nowoczesny tramwaj 122N. Odjazdy z pętli na Wyżynach zaplanowano o godzinach: 10:15, 10:35, 11:15, 11:35, 11:55, 12:15, 12:35, 12:55, 13:15, 13:35, 13:55, 14:15.

Na pętli przy ul. Magnuszewskiej na podróżnych od godziny 10 do 14 czekać będą gorące napoje oraz posiłki.  Wraz z darmowymi przejazdami to prezent sfinansowany przez wykonawcę.

Tram Grudzien

Tymczasowy układ linii

Tramwaje 12 grudnia wrócą na regularne trasy.

  • Na Kapuściska pojadą linie nr 7 i 8,
  • Na Glinki linia nr 4.
  • Na ulicy Wojska Polskiego tramwaje będą kończyły trasę tymczasowo na zmodernizowanej pętli przy Magnuszewskiej (linie nr 2 i 9).

Z myślą o zapewnieniu dogodnego dojazdu do zabudowań zlokalizowanych wokół Babiej Wsi oraz obiektów sportowych linia nr 2 będzie wykonywała w obu kierunkach tak zwane przejazdy kieszeniowe przez pętlę na Babiej Wsi. To tymczasowe rozwiązanie do czasu zakończenia rozbudowy ronda Bernardyńskiego. Pozostałe linie (nr 4,7,8) pojadą bezpośrednio na swoje pętle. Docelowy układ nowych linii będzie wprowadzony po oddaniu do użytku torowiska na Kujawskiej. Poprzedzą go konsultacje społeczne.

1019a

Odnowiliśmy tabor

Rozbudowane i wyremontowane torowiska na górnym tarasie będą obsługiwane między innymi zakupionymi do tego celu tramwajami Swing. W pakiecie obejmującym rozbudowę pętli Kapuściska oraz ul. Kujawskiej zakupiliśmy 21 nowoczesnych składów. Tramwaje typu Swing zapewniają komfortowe podróżowanie również pasażerom o ograniczonych możliwościach ruchowych. Zarówno w przestrzeni pasażerskiej, jak i w kabinie motorniczego są klimatyzowane. Charakteryzują się też wysoką odpornością zderzeniową. Wykorzystanie energii zgromadzonej w bateriach pozwala na pokonanie krótkiego odcinka trasy bez zasilania z sieci trakcyjnej.

12a

Nie tylko nowy węzeł

Tramwaje na górnym tarasie dzięki naszym inwestycjom będą poruszały się wyłącznie po nowych torowiskach. W poprzedniej dekadzie zmodernizowaliśmy całe torowisko wzdłuż ulicy Szpitalnej. W ostatnich latach wyremontowaliśmy też tory pomiędzy ulicami Kombatantów i Baczyńskiego oraz w rejonie ul. Ujejskiego i kładki na ul. Wojska Polskiego. Z końcem ubiegłego roku zakończyliśmy natomiast kompleksową przebudowę pętli Kapuściska.

Ważne liczby:

  • Koszt rozbudowy węzła Szarych Szeregów – 64,5 mln zł
  • Zakup 21 Swingów – 161 mln zł
  • Liczba rozjazdów i krzyżownic na węźle - 24 szt.
  • Gwarancja - 8 lat

12c

Trolejbusowa historia

Trolej1

W trakcie remontu pętli przy Babiej Wsi wymieniamy słupy podtrzymujące trakcję oraz część oświetlenia. Część z nich to elementy niezrealizowanego w czasie wojny projektu zakładającego uruchomienie w Bydgoszczy sieci trolejbusowej. Pozostaną one w dotychczasowej lokalizacji. 

 

Trolejbusy w okresie wojny cieszyły się rosnącą popularnością ze względu na brak paliw. W Bydgoszczy inwestycję rozpoczęto w 1943 roku. Pierwsza linia miała połączyć  Lotnisko (obecne osiedle Błonie) z osiedlem Leśnym (ulicę Gdańską). W roku 1944 sprowadzono z Mannheim 4 trolejbusy, a otwarcie linii zaplanowano na 27 stycznia 1945.

 Trolej2Wkroczenie do Bydgoszczy Armii Czerwonej przekreśliło te plany. Większość sieci została wówczas uszkodzona, a pojazdy jeszcze przed wkroczeniem wojsk wywieziono do Gdańska. Sieć i słupy wykorzystano natomiast do obudowy trakcji tramwajowej. Tak trafiły one m.in. na Babią Wieś. Oprócz słupów pozostałością po niezrealizowanym projekcie są również haki mocujące sieć trakcyjną m.in. na ul. 3 Maja.

70—letnie słupy w rejonie remontowanej pętli Babia Wieś pozostaną w dotychczasowych lokalizacjach – takie rozwiązanie rekomendował  konserwator zabytków. Nie natrafiliśmy do tej pory na żadne zdjęcia trolejbusów, które miały jeździć po Bydgoszczy. Prawdopodobnie były to pojazdy podobne do kursujących w okresie wojennym w innych miastach np. w Insterburgu (obecnie Czerniachowsk).

Trolej3

 

Metropolitalna Karta Uczniowska – jak i gdzie ją otrzymać?

csm Tramwaj Fordon fot Lukasz Okonski UM Bydgoszcz 1 567dbc4e63

Tańsze bilety okresowe przysługują już bydgoskim uczniom szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz maluchom w wieku 4-7 lat. Teraz dzięki porozumieniu miasta i gmin tworzących Metropolię Bydgoszcz jeszcze więcej pasażerów będzie mogło skorzystać z atrakcyjnej oferty komunikacji publicznej.

Z biletów okresowych w cenie 10 zł (miesięczny lub 30-dniowy) i 100 zł (roczny) od 1 grudnia mogą skorzystać także uczniowie szkół podstawowych, ponadpodstawowych zamieszkujących na terenie gmin, z którymi miasto zawarło porozumienie ( Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielsko oraz Białe Błota). Te gminy oferują mieszkańcom Metropolitalną Kartę Uczniowską, która umożliwi uczniom skorzystanie z komunikacji miejskiej zarówno na liniach międzygminnych jak i w komunikacji publicznej na terenie Bydgoszczy. Takie rozwiązanie poprawi atrakcyjność transportu zbiorowego. Oznacza, że uczniowie dojeżdżający do Bydgoszczy będą podróżować miejskimi autobusami i tramwajami na takich samych zasadach jak bydgoscy uczniowie. Koszty tego rozwiązania poniosą gminy, które będą wydawały Metropolitalną Kartę Uczniowską. 

karta-MKU

Porozumienie wprowadza też Metropolitalną Kartę Malucha dla dzieci w wieku 4-7 lat, które mieszkają na terenie gmin Dobrcz, Nowa Wieś Wielka, Osielska oraz Białe Błota. To działanie ma zachęcić i wyrobić w młodych pasażerach nawyk regularnego podróżowania środkami transportu zbiorowego.

Aby młodzi mieszkańcy podbydgoskich gmin mogli korzystać z atrakcyjnych ofert muszą jednocześnie posiadać Bydgoską Kartę Miejską, na których kodowane są bilety. Karty uczniowskie i malucha są natomiast dokumentem potwierdzającym prawo posiadacza do korzystania ze zniżkowych taryf.

Jak i gdzie wyrobić Bydgoską Kartę Miejską?

Do wyrobienia BKM potrzebne są:

  • wypełniony wniosek
  • zdjęcie o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm, (zdjęcie można wykonać nieodpłatnie przy składaniu wniosku w punkcie ul.Toruńska 174 A),
  • dowód osobisty, paszport, a w przypadku młodzieży szkolnej ważna legitymacja szkolna (do wglądu przy składaniu wniosku),
  • znajomość numeru PESEL – dotyczy dzieci i młodzieży nie posiadających dowodu osobistego.

Wydanie pierwszej karty BKM jest bezpłatne. Dokumenty składa się osobiście:

  • w Centrum Obsługi Klienta (COK) – ul. Toruńska 174a (siedziba ZDMiKP) w dni robocze w godz. 7.00 do 17.00,
  • w kasie biletowej - ul. Zygmunta Augusta 10 (przy Dworcu Głównym) od pn. do pt. w godz. 8.00 do 18.30, (tylko w sprawie wydania nowej karty BKM),
  • w kasie biletowej - ul. Modrzewiowa 19 (stacja Bydgoszcz Leśna), w dni robocze w godz. 8.30 – 15.30, tel. 52 582-24-99, (tylko w sprawie wydania nowej karty BKM),

Można także wysłać wniosek o wydanie nowej karty on-line dołączając zdjęcie w formacie JPEG o wymiarach min. 2,5 cm x 3 cm i rozdzielczości 300dpi. Po zatwierdzeniu wniosku w systemie BKM pasażer zostanie poproszony drogą elektroniczną o stawienie się w Centrum Obsługi Klienta w celu okazania dokumentu tożsamości i zweryfikowania danych zawartych we wniosku, z jednoczesnym odbiorem karty. Za osobę niepełnoletnią wniosek wypełnia, składa i potwierdza, a także odbiera kartę rodzic lub inny opiekun prawny. (Powyżej  13. roku życia dopuszcza się możliwość realizacji tych czynność przez młodzież po okazaniu ważnej legitymacji szkolnej lub innego dokumentu tożsamości – osoba niepełnoletnia powinna wówczas znać swój numer PESEL).

Więcej  szczegółowych informacji dostępnych jest TUTAJ

Jak i gdzie wyrobić metropolitalną kartę uczniowską lub malucha?

NOWA WIEŚ WIELKA

  • Wnioski o wydanie Metropolitalnej Karty Uczniowskiej oraz Metropolitalnej Karty Malucha na terenie Gminy Nowa Wieś Wielka, należy składać w Gminnym Zespole Obsługi Oświaty ( ul. Kwiatowa 20, 86-060 Nowa Wieś Wielka, tel. (52) 381 23 58, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.). Wnioski można pobierać również na stronie http://www.bip.oswiata.nowawieswielka.pl./

BIAŁE BŁOTA

  • Wnioski o wydanie Metropolitalnej Karty Uczniowskiej można składać w Urzędzie Gminy na ul. Szubińskiej 7 Białe Błota w Biurze Obsługi Klienta lub na ul. Przemysłowej 8, Białe Błota w Referacie Dróg i Gospodarki Odpadami. Czas wyrobienia takiej Karty to 5 dni roboczych od złożenia wniosku. 

DOBRCZ

  • Wnioski należy składać w informacji Urzędu Gminy Dobrcz (ul. Długa 50, 86-022 Dobrcz ). Odbiór kart odbywa się w budynku GOPS pokoju nr 1 (Długa 54, 86-022 Dobrcz).Wnioski dostępne są w informacji Urzędu Gminy oraz na stronach: www.dobrcz.bip.net.pl ( w zakładce „edukacja, oświata”) lub http://www.gminadobrcz.pl/index.php?c=article&id=7239

OSIELSKO

  • Karty wydawane są Urzędzie Gminy Osielsko (ul. Szosa Gdańska 55A, 86-031 Osielsko, wejście B pok Nr 1, tel. 52 324 18 81). Więcej informacji dla mieszkańców tej gminy znajduje się na stronie https://www.osielsko.pl/karty-metropolitalne.html

Kontrola w praktyce

Uprawnieni uczniowie przy kontroli okazują: kartę BKM z zakodowanym biletem, ważną legitymację szkolną i ważną Metropolitalną Kartę Uczniowską. Natomiast dzieci (lub ich opiekunowie) przy kontroli biletowej okazują kartę BKM z zakodowanym biletem i ważną Metropolitalną Kartę Malucha.

Sprawdzone rozwiązanie

Bilety okresowe dla uczniów zostały wprowadzone w marcu 2018 roku. Bilety w cenie 10 zł (miesięczny lub 30-dniowy) i 100 zł (roczny) początkowo przysługiwały uczniom zamieszkałym w Bydgoszczy, uczęszczającym do szkół podstawowych i gimnazjów oraz dzieci w wieku od 4 do 7 lat. W tym roku rozszerzyliśmy ofertę biletu uczniowskiego. Od 1 września bieżącego roku z tańszych biletów okresowych korzystają także uczniowie liceów, techników i szkół branżowych aż do 30 września roku, w którym uczeń kończy 20 lat.

  1. Dobry czas dla tramwajowych inwestycji
  2. Korekty rozkładu jazdy na linii numer 64
  3. Jakie linie pojadą przez rozbudowany węzeł Szarych Szeregów?
  4. Bieg Niepodległości - Komunikacja w centrum

Strona 139 z 269

  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025