• AKTUALNOŚCI
  • Utrudnienia
  • Z ostatniej chwili
  • Rozkłady jazdy
  • Ceny biletów
  • Strefa płatnego parkowania
  • Kontakt
Herb Bydgoszcz Zarzad Dróg

zarząd dróg miejskich i komunikacji publicznej w Bydgoszczy

  • Aktualności
  • Transport Publiczny
    • Aktualności komunikacyjne
    • Informacje ogólne
    • Analiza kosztów i korzyści (AKK)
    • Rozkład Jazdy
      • Wybór linii komunikacyjnej
      • Rozkład jazdy dla telefonów komórkowych
    • Schematy sieci komunikacji miejskiej
    • Wykaz przystanków komunikacyjnych
    • Bilety i opłaty (tickets & fares)
      • Ceny biletów jednorazowych i czasowych
      • Ceny biletów okresowych
      • Ticket tariff
      • Rodzaje i wzory biletów
      • Strefy biletowe
      • System przesiadkowy AT
      • Opłaty dodatkowe i inne
      • Zasady kasowania biletów
    • Zakup biletu
      • Sieć sprzedaży biletów
      • Punkty sprzedaży biletów okresowych
      • Zakup biletów okresowych on-line
      • Zakup biletu przez telefon
      • Zakup biletu u obsługi pojazdu
      • Zakup biletu w pojeździe kartą zbliżeniową
    • Bydgoska Karta Miejska
      • Jak uzyskać kartę BKM
      • Wszystko o Bydgoskiej Karcie Miejskiej
      • Regulamin BKM
    • Przepisy
      • Uprawnienia do ulg
      • Uprawnienia "Bydgoskiej Rodziny 3+"
      • Przepisy porządkowe
      • Przewóz bagażu
      • Regulamin BKM
      • Regulamin Systemu Telefonicznej Sprzedaży Biletów
      • Zwolnienie z opłat na Trasie Uniwersyteckiej
      • Kontrola biletów
      • Postępowanie reklamacyjne
      • Anulowanie biletu okresowego
      • Regulamin przewozu osób i bagażu
    • Dla młodego pasażera
    • Zdjęcia taboru
  • Drogi Miejskie
    • Aktualności
    • Utrudnienia drogowe
    • Infrastruktura rowerowa
      • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
      • Drogi rowerowe
      • Zespół ds. polityki rowerowej
    • Plan miasta
    • Informacje ogólne
    • Mapa rowerowa Bydgoszczy 2024
    • Bezpieczeństwo ruchu drogowego
      • Zespół do działań na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego Miasta Bydgoszczy
      • Hulajnogi - bezpiecznie przez Bydgoszcz
      • Uwaga na zwierzęta
      • Raport o stanie brd w Bydgoszczy 2020
    • Baner system
      • Lokalizacje
      • Projekt
    • Parkingi dla autokarów
      • Hala Łuczniczka
      • Obiekt sportowy Zawisza
      • Miejsca zatrzymań autokarów
    • Równanie dróg gruntowych
    • Przyjazna przestrzeń publiczna
    • Wyniki klasyfikacji miejskiego odcinka TNT w granicach administracyjnych miasta Bydgoszczy
    • Program utwardzania ulic gruntowych
    • Remonty jezdni i chodników
  • Strefa Płatnego Parkowania
    • Informacje ogólne
    • Mapa Strefy
    • Opłaty
      • Sposób uiszczenia opłaty
      • Cennik
      • Zwolnienia z opłat
      • Opłaty dodatkowe
      • Procedury uzyskania identyfikatora osoby niepełnosprawnej
      • Procedury otrzymania abonamentu dla pojazdu mieszkańca
    • Płać komórką
    • Regulamin SPP
    • E-SKLEP
  • Inwestycje i Projekty
    • Kanały technologiczne
    • Projekty zrealizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2007-2020
    • Projekty realizowane ze środków zewnętrznych 2021-2027
      • Zakup nowoczesnego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 3
      • Zakup nowoczesnego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla sieci komunikacji miejskiej w Bydgoszczy - pakiet nr 2
      • Zakup nowego, niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
      • Budowa drogi dla rowerów w ramach przebudowy drogi wojewódzkiej nr 244
      • Budowa i przebudowa dróg gminnych na terenie miasta Bydgoszczy
      • Rozbudowa pętli Las Gdański w Bydgoszczy
      • Budowa dwutorowego torowiska tramwajowego wzdłuż ul. Solskiego od ronda Kujawskiego do pętli Bielicka wraz z pętlą Bielicka
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektów unijnych współfinasowanych w ramach POIiŚ realizowanych przez ZDMiKP w imieniu Miasta Bydgoszczy
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych dotyczących projektu "Zakup nowego niskopodłogowego taboru tramwajowego dla Miasta Bydgoszczy w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności
    • Mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych oraz niezgodności z KPON lub KPP w projektach realizowanych w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027
    • Wyłożenie do wiadomości publicznej
      • Projekty oczekujące na wnioski Mieszkańców
      • Projekty po wnioskach
      • Projekty po wnioskach z raportami
      • Archiwalne
      • Ocena oddziaływania na środowisko
  • Zamówienia Publiczne
    • Regulamin udzielania zamówień publicznych
    • Przetargi
    • Ogłoszenia o planowanych zamówieniach lub umowach ramowych
    • Ogłoszenia dotyczące publicznego transportu zbiorowego
    • Regulamin udzielania zamówień odrębnych
    • Platforma zakupowa
    • Zamówienia odrębne
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2021
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2022
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2023
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2024
    • Plan postępowań o udzielenie zamówień na rok 2025
    • Ogłoszenia o zbyciu majątku
  • Jak załatwić sprawę
    • Jak uzyskać Bydgoską Kartę Miejską
    • Reklama
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Lokalizacja urządzeń infrastruktury (sieci i przyłącza)
    • Prowadzenie robót (rozkopy)
    • Prowadzenie robót związanych z budowa i przebudową kanalizacji deszczowej
    • Wbudowanie urządzeń infrastruktury
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zasady korzystania z przystanków
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Postępowanie reklamacyjne z tytułu korzystania z usług przewozowych
    • Awaryjne zajęcie pasa drogowego
    • Wniosek o udostępnienie kanału technologicznego
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Jak uzyskać identyfikator osoby niepełnosprawnej
    • Jak anulować zakupiony bilet okresowy
    • Jak otrzymać abonament mieszkańca
    • Uzgodnienie zmian organizacji ruchu
    • Windykacja
    • Handel
      • Handel całoroczny
      • Handel w okresie "Wszystkich Świętych"
    • Dostęp do drogi publicznej
      • Zaświadczenie o dostępie do drogi publicznej
      • Uzgodnienie lokalizacji/przebudowy zjazdu
  • Jak załatwić sprawę
    • Uzgodnienie lokalizacji lub przebudowy zjazdu
    • Przejazd pojazdów nienormatywnych
    • Dzierżawa lub najem gruntów na podstawie umów cywilno-prawnych
    • Przewóz osób w krajowym transporcie drogowym
    • Zgłoszenie szkody komunikacyjnej
    • Zasady korzystania z przystanków
    • O firmie
      • Wydziały ZDMiKP
      • Kontakt z nami
  • Akcja Zima
    • Akcja Zima - On-line
  • Zintegrowany Węzeł Komunikacyjny Bydgoszcz Leśna
  1. Jesteś tutaj:  
  2. Strona główna
  3. Transport Publiczny
  4. Aktualności komunikacyjne

Aktualności komunikacyjne

Bydgoszcz solidarna z Ukrainą.

ukraina-1Przypominamy, że 1 marca Rada Miasta wprowadziła bezpłatne przejazdy komunikacją miejską w Bydgoszczy dla wszystkich osób, które przekroczyły granicę ukraińsko-polską dnia 24 lutego i później. 
Podjęcie uchwały związane było z dramatyczną sytuacją na Ukrainie i stanowi formę pomocy dla osób przybywających z terenu Ukrainy do naszego Miasta.

Uprawnienie do bezpłatnych przejazdów obowiązują do 31 marca i zostały przyznane osobom, które przyjechały do Polski z terenu Ukrainy w dniu 24 lutego 2022 r. i później.
Dokumentem uprawniającym do bezpłatnego przejazdu jest paszport z datą przekroczenia granicy lub inny równoważny dokument z datą przekroczenia granicy.

Zmiany w komunikacji od dnia 11.03.2022r.

Od 11.03.22r. (piątek) linie autobusowe numer 71, 77 i 31N wrócą do obsługi ulicy Aleksanda Fredry. Rozkład jazdy dostępny tutaj.

Trwają przygotowania do modernizacji tramwajowej zajezdni

z4Wraz z wymianą tramwajowego taboru niezbędna będzie również rozbudowa zajezdni. Obiekt wybudowany w latach 1956-59 nie jest przystosowany do serwisu nowoczesnych składów. Inwestycja pomoże również ograniczyć hałas na bydgoskich ulicach. Zlecenie prac jest uzależnione od uzyskania zewnętrznego dofinansowania. 

z2Inwestycja składa się z kilku części. Obejmuje m.in. rozbudowę i przebudowę:
• układu torowego i sieci zasilającej trakcję
• dostosowanie obiektów infrastruktury technicznej i obsługowej zajezdni do zapewnienia wymaganych warunków obsługiwania technicznego oraz remontów floty tramwajów niskopodłogowych.

W zakres zadania wchodzi również modernizacja infrastruktury towarzyszącej (sieć elektryczna, oświetlenie terenu, instalacja wod.-kan., c.o. i sieć trakcyjna) oraz przebudowa układu drogowego zajezdni. Modernizacja i budowa infrastruktury technicznej, a w szczególności obiektu tokarki podtorowej, zapewniającej automatyzację procesów reprofilacji obręczy kół tramwajów, wpłynie na ograniczenie hałasu komunikacyjnego i drgań na trasach tramwajowych.

z1Wniosek o dofinansowanie złożony
Bydgoszcz zabiega o maksymalne dofinansowanie (65 mln zł) ze środków centralnych w ramach Programu Inwestycji Strategicznych. Zadanie zostanie uruchomione po uzyskaniu dofinansowania. Wcześniej inwestycja, na zlecenie Miejskich Zakładów Komunikacyjnych (MZK), została przygotowana dokumentacyjnie wraz z decyzją administracyjną o pozwoleniu na budowę.

W kolejnym etapie modernizacji zajezdni realizowane będą przedsięwzięcia mające na celu redukcję negatywnego oddziaływania obiektu zajezdni na środowisko poprzez dostosowanie istniejących obiektów infrastruktury do współczesnych warunków technicznych, w tym spełnienie wymagań z zakresu izolacyjności cieplnej przegród budowlanych i sieci ciepłowniczych, zastosowania energooszczędnych źródeł światła, a także do redukcji emisji zanieczyszczeń powietrza.

zajezdnia-tramDziała już ponad 60 lat
Zajezdnia przy ul. Toruńskiej została wybudowana w latach 1956-59. Rozwiązała problem postoju i serwisu pojazdów sprowadzonych po wybudowaniu linii „Brda" w 1953 roku. Tymczasowo pełniła również rolę zajezdni autobusowej. W latach 80. XX wieku obiekt przebudowywano pod kątem dostarczanych do Bydgoszczy wagonów 805Na z „Konstalu".

Na terenie zajezdni znajduje się w sumie ponad 7,3 km torów z siecią trakcyjną. Obecnie tory odstawcze mogą pomieścić około 85 jednostek typu Konstal. Jednak liczba torów umożliwiająca przejazd i postój tramwajów niskopodłogowych, które wymagają innych parametrów geometrycznych torowisk niż tramwaje typu 805Na, jest zdecydowanie niewystarczająca.

tram-tramWymieniamy tabor
Bydgoszcz w ostatniej dekadzie dzięki zrównoważonemu budżetowi zakupiła 33 nowoczesne tramwaje. Zbudowane zostały nowe torowiska: do Fordonu, dworca kolejowego, wzdłuż ul. Kujawskiej. Trwa budowa torowego połączenia ulic Fordońskiej z Toruńską. Przygotowujemy się do dalszej wymiany taboru. 

Uporządkujemy ruch i parkowanie w centrum miasta

strefa-parkPoznaliśmy firmy zainteresowane opracowaniem zmian w Strefie Płatnego Parkowania (SPP).

Uporządkowane mają zostać istniejące miejsca parkingowe oraz wyznaczone zostaną nowe. Przeanalizowany zostanie ruch na ulicach pod kątem ewentualnego wprowadzenia ulic jednokierunkowych, łącznie z infrastrukturą rowerową.

Zgodnie z ubiegłoroczną decyzją Rady Miasta w Bydgoszczy zmieni się granica Strefy Płatnego Parkowania. Do strefy zostaną włączone m.in. obszary znajdujące się na Okolu, Wilczaku, Bielawach, Babiej Wsi i parking przy ul. Ustronie.
To okazja, którą wykorzystamy do wprowadzenia wielu oczekiwanych rozwiązań, związanych przede wszystkim z uporządkowaniem zasad parkowania na ulicach.

Wielu chętnych do przeanalizowania zmian w SPP
Otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie nowej organizacji ruchu dla Strefy Płatnego Parkowania w Bydgoszczy.
Do przetargu zgłosiło się 5 firm projektowych
Zaproponowane kwoty wynosiły od 230 do ponad 380 tys. zł.
Mieliśmy przeznaczone na realizację tego zadania 350 tys. zł.
Po sprawdzeniu ofert i wyborze najkorzystniejszej, podpisana zostanie umowa z Wykonawcą.
W połowie roku będziemy dysponować przygotowanym opracowaniem.

Dużo zmiennych do sprawdzenia

Wykonawca będzie musiał zinwentaryzować istniejące miejsca postojowe oraz te które zostaną włączone do nowej strefy.
Przeprowadzi też analizę w zakresie wprowadzenia dróg jednokierunkowych wraz z propozycją ewentualnych zmian przebudowy sygnalizacji świetlnej oraz możliwości wprowadzenia rozwiązań rowerowych (kontrapas, kontraruch rowerowy) w SPP.

Wykonawca przeanalizuje obszar płatnego parkowania w Bydgoszczy pod kątem uspokojenia ruchu w tym strefowych i ograniczenia prędkości.
Nie zapomnimy też o chodnikach i miejscach postojowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Na ulicach objętych zmianami w miarę możliwości, parkowanie zostanie w części lub w całości przeniesione na jezdnię.

Przeanalizowana ma zostać również lokalizacja nowych parkometrów, które mają zostać zainstalowane na ulicach miasta.
Dokumentacja zostanie uzgodniona z Plastykiem miejskim, Radami Osiedli, Radą Estetyki Miasta oraz Zespołem do spraw polityki Rowerowej Miasta Bydgoszczy

strefa-0-aDalsze zmiany w SPP
Zakończenie przedmiotowych prac projektowych pozwoli w dalszym etapie wprowadzić zmiany na bydgoskich ulicach oraz ogłosić przetarg na zakup i wymianę parkometrów.
Będą nowocześniejsze i bardziej funkcjonalne niż te działające obecnie.

Nowe urządzenia pozwolą między innymi na płacenie kartą oraz wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu. To natomiast pozwali w przyszłości na zdalne sprawdzanie, czy auta w strefie mają opłacony postój.

Łącznie w Strefie Płatnego Parkowania znajdzie się około 4500 miejsc.
To wskaźnik na stosunkowo niskim poziomie w porównaniu z innymi miastami Unii Metropolii Polskich.

  1. Abonament na Strefę Płatnego Parkowania – pamiętaj o zmianach
  2. Bilety 20-minutowe okazały się strzałem w dziesiątkę.
  3. 94 - czsowa zmiana trasy na terenie gm. Niemcz.
  4. Protest rolników w Bydgoszczy – możliwe utrudnienia w ruchu

Strona 87 z 270

  • 82
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • Bydgoska karta miejska
  • SkyCash
  • Bydgoski Rower Aglomeracyjny
  • ITS
  • ITS
Logo Logo Biuletyn informacji publicznej

Wszelkie prawa zastrzeżone © ZDMIKP 2025