Aktualności
Asfaltowa nawierzchnia na Czyżkówku
Zakończył się I etap prace na 1 km odcinku ulicy Siedleckiej. W ramach inwestycji wykonana została nowa nawierzchnia, chodniki, uliczne oświetlenie i zatoki parkingowe. Pojawiło się nowe oznakowanie pionowe i poziome oraz progi zwalniające. Jesienią wykonane zostaną nasadzenia drzew i krzewów. Dzięki inwestycji poprawił się dojazd do posesji oraz zwiększyło bezpieczeństwo pieszych.
Zadanie zrealizowane zostało w oparciu o pierwszą edycję Wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych zlokalizowanych na terenie miasta Bydgoszczy. Ulica powstaje w trybie „zaprojektuj i wybuduj". Oznacza to, że wykonawca przed przystąpieniem do prac budowlanych, przygotował wcześniej również projekt budowlany.
W ramach obecnie zakończonych prac, na 1 km odcinku wykonana została nawierzchnia asfaltowa, a na chodnikach ułożone zostały płyty betonowe. Ulica została przystosowana do poruszania się miejskich autobusów, dzięki czemu można było przy niej zainstalować przystanki. W celu uspokojenia ruchu na nowym ciągu powstał próg zwalniający płytowy oraz progi zwalniające wyspowe z kostki kamiennej dostosowane do poruszania się pojazdów komunikacji zbiorowej. Koszt inwestycji to 5,8 mln zł.
Obecnie zakończony został I etap prac. Docelowo planowane są jeszcze prace na ok. 300 metrowym odcinku ulicy Siedleckiej w obrębie posesji od 114 do 144. Będą one mogły zostać zrealizowane, po wybudowaniu nowej kanalizacji sanitarnej przez MWiK. Prace w przedmiotowym zakresie planowane są jeszcze w tym roku. Po ich zakończeniu, będzie można przystąpić do realizacji robót drogowych i finalnie uruchomić komunikację publiczną w tej części miasta.
Nowy odcinek Siedleckiej w liczbach:
• Długość realizowanego zadania - docelowo 1350 m (obecnie 1000 metrów)
• Liczba miejsc parkingowych -24
• Szerokość jezdni - 6 m
• Dopuszczalna prędkość - 30 km/h
Ruszają prace na ul. Kaplicznej
Zakończyły się prace nad projektem budowy ulicy Kaplicznej. Uzyskaliśmy zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Teraz mogą ruszyć prace budowlane. Przekazanie placu budowy jeszcze w kwietniu.
Ulica Kapliczna modernizowana jest w oparciu o pierwszą edycję wieloletniego programu przebudowy ulic gruntowych, który funkcjonuje od 2016 roku.
W pierwszej kolejności opracowana została koncepcja rozbudowy. Następnie zlecona została realizacja prac projektowo-budowlanych. Projektanci już zakończyli pracę.
Uzyskaliśmy zezwolenie na realizacje inwestycji drogowej (ZRID). Jeszcze w kwietniu planowane jest przekazanie placu budowy. Za realizację zadania odpowiada firma : Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe AFFABRE Sp. z o.o.
Wartość prac budowlanych to blisko 5 mln zł.
Będzie ona objęta 5-letnią gwarancją.
Ulica Kapliczna zostanie utwardzona na całym zakresie objętym inwestycją liczącym ponad 800 metrów. Na odcinku od ul. Żyrardowskiej do wiaduktu kolejowego ulica będzie składała się z wydzielonej jezdni i jednostronnego chodnika. Przy Szkole Podstawowej zaprojektowano parkingi równoległe o szerokości 2,5 m.
Natomiast odcinek za wiaduktem kolejowym będzie miał charakter pieszo-jezdni (bez wydzielonego chodnika), objętej strefą zamieszkania.
W ramach zadania zostaną również wybudowanie zjazdy do posesji, nowe oświetlenie uliczne, system odwadniający, nasadzona będzie zieleń. Dla bezpieczeństwa zaplanowano na całym odcinku montaż progów zwalniających.
BRA - zawieszony do odwołania
Od poniedziałku 20 kwietnia 2020 roku zniesiona została część rządowych ograniczeń i zasad bezpieczeństwa, związanych z obecną sytuacją epidemiologiczną.
Można między innymi wejść do lasów i parków, a także biegać i jeździć na rowerze.
W związku jednak z Rozporządzeniem Rady Ministrów z 19 kwietnia 2020 roku, nadal obowiązuje zakaz korzystanie z rowerów miejskich dostępnych publicznie.
Funkcjonowanie Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) pozostaje więc zawieszone do odwołania.
Pamiętaj, że przebywać na zewnątrz można tylko pod warunkiem zachowania dystansu społecznego oraz zasłaniania twarzy.
Rozbudowa ul. Kujawskiej na półmetku
Trwają intensywne prace związane z rozbudową ul. Kujawskiej. Realizowane są roboty ziemne, kanalizacyjne, energetyczne i brukarskie. Trwa układanie nawierzchni oraz montaż torowisk i słupów trakcyjnych. Kontynuowane są też prace w wykopie, którym docelowo jeździć będą tramwaje. Prace na całym odcinku, zostały wykonane już w 50%.
W ostatnich dniach wykonawca przystąpił do układania torów na ulicy Bernardyńskiej. Realizowane są też prace ziemne i brukarskie w obrębie kościoła garnizonowego.
Kolejne warstwy nawierzchni układane są na wschodniej stronie ul. Kujawskiej. W połowie gotowy jest też chodnik i ścieżka rowerowa. Zamontowane zostało oświetlenie uliczne. Przełożenie ruchu na ten odcinek nowej trasy, pozwoli rozpocząć prace przy jezdni, po której obecnie poruszają się pojazdu.
Kontynuowane są też dalsze prace w wykopie, w którym docelowo będą jeździć tramwaje. Układane są tory oraz słupy trakcyjne. Na ulicach Wojska Polskiego i Solskiego trwają natomiast roboty kanalizacyjne i energetyczne oraz dalsze prace przy nawierzchni. Kierowcy mogą spodziewać się w tym miejscu zwężeń i ograniczeń prędkości.
Rozbudowa ulicy Kujawskiej to największy projekt komunikacyjny realizowany w centrum Bydgoszczy. Koszt inwestycji, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zakończoną już przebudową węzła Szarych Szeregów to ponad 370 mln zł. Sam koszt prac budowlanych na Kujawskiej to 168 mln zł. Inwestycja obejmuje budowę nowego torowiska tramwajowego i drugiej jezdni na odcinku od ronda Kujawskiego do ronda Bernardyńskiego.
Konieczna jest także modernizacja obu rond oraz dróg dojazdowych. Ulica Bernardyńska jest przebudowywana od ronda Bernardyńskiego do mostu. Wraz z nią powstaje układ ścieżek i chodników połączony z traktami spacerowo-rowerowymi na nabrzeżu Brdy. Ciąg - Wały Jagiellońskie –Toruńska jest rozbudowany do dwóch jezdni, od ul Długiej do ul. Babia Wieś. Rondo Kujawskie, ze względu na konieczność zmniejszenia pochylenia linii tramwajowej, jest obniżane. Na jezdni wschodniej ul. Kujawskiej wydzielony zostanie również buspas. Wszystkie rozwiązania dostosowane będą do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, co oznacza m.in. budowę pochylni dla wózków, wyposażenie sygnalizacji drogowej w sygnalizatory dźwiękowe czy budowanie elementów ryflowanych ułatwiających orientację osobom niepełnosprawnym.