W Bydgoszczy ruszył oficjalny trening do zmagań o tytuł Rowerowej Stolicy Polski 2022. Przez dwa miesiące w aplikacji Aktywne Miasta można kręcić kilometry i sprawdzić swoją formę. Tytuł najbardziej rowerowego miasta w Polsce znów jest do wzięcia !
By na dwóch kółkach kręciło się wygodniej wprowadzamy wiele nowych rozwiązań postulowanych przez rowerzystów.
Trening miast to tylko rozgrzewka, która potrwa do 21 maja. W ubiegłym roku 17 tysięcy rowerzystów przejechało ponad 2 miliony kilometrów.
Z roku na rok zainteresowanie tą formą wypoczynku i sportu jest coraz większe
Ważna staje się więc nie tylko rozbudowa infrastruktury rowerowej w mieście, ale też rozwój kolejnych udogodnień dla jednośladów.
Ma być nie tylko przyjemnie, ale i bezpiecznie.
Drogi rowerowe, specjalne kontrapasy, rynny czy rower aglomeracyjny - to tylko niektóre z udogodnień, przygotowanych dla miłośników dwóch kółek.
Na terenie Bydgoszczy mamy ponad 120 km dróg rowerowych.
Obecnie powstaje ciąg pieszo-rowerowy w ciągu ulicy Fordońskiej, na Smukalskiej i wiadukcie w ciągu ul. Wojska Polskiego
Ogłosiliśmy też przetarg na prace koncepcyjne dla brakujących odcinków dróg rowerowych od Kaplicznej do Wiślanej oraz budowę dalszego odcinka w kierunku mostu fordońskiego.
Od 1 marca funkcjonuje Bydgoski Rower Aglomeracyjny.
Bydgoszczanie i turyści mają do dyspozycji prawie 500 rowerów, które można wypożyczyć w 56 stacjach.
Pierwsze 20 minut przejazdu jest bezpłatne.
W ramach Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego umieszczone zostały na terenie miasta stacje naprawy rowerów. Powstaje też wiele nowych miejsc do parkowania jednośladów.
Na jednokierunkowych ulicach osiedlowych rozwijamy kontraruch rowerowy. Wprowadzamy też kontrapasy rowerowe.
O różnicach pomiędzy nimi więcej pisaliśmy TUTAJ
Doświetlamy nie tylko kolejne przejścia dla pieszych ale też przejazdy rowerowe. Nowe oświetlenie pojawiło się już w ponad 70 miejscach Bydgoszczy. Prace przy kolejnych będą realizowane jeszcze w tym roku.
Dostosowaliśmy kładkę pieszo-rowerową nad Al. Jana Pawła II do potrzeb rowerzystów. Na obiekcie dodaliśmy specjalne odbojnice, dzięki którym tracący równowagę rowerzysta ma szansę odbić się ramieniem i wrócić na pierwotny tor jazdy.
W innym przypadku zahaczenie kierownicą o szczeble balustrady, mogłoby się skończyć groźnym w skutkach upadkiem.
To już trzeci obiekt, który stał się bardziej przyjazny dla rowerzystów.
Na Alejach Ossolińskich po przebudowie wprowadzone zostały udogodnienia dla rowerzystów.
Powstał wydzielony pas ruchu dla jednośladów, a parkujące samochody zostały sprowadzone z chodników na jezdnię.
Wjazd na pasy rowerowe został też zabezpieczony wyspami a dla rowerzystów skręcających w lewo w ul. Kopernika utworzone zostały śluzy rowerowe.
Wraz z rozbudową ul. Kujawskiej wprowadziliśmy kolejne udogodnienie w formie rynny dla rowerzystów.
Ułatwia ona wprowadzenie rowerów pod strome schody prowadzące z Kujawskiej w kierunku parku Wolności.
Schody są wyposażone w rynnę umożliwiającą podprowadzanie rowerów.
Podobne rozwiązania zdały egzamin również na innych konstrukcjach inżynierskich.
Rynny wprowadziliśmy między innymi na stosunkowo wąskich schodach wiaduktu kolejowego na Okolu nad ul. Grunwaldzką.
Rynna ułatwia też prowadzenie roweru przez kładkę nad Kanałem Bydgoskim na wysokości ul. Janowieckiej.
Zmiany w organizacji ruchu na Wyspie Młyńskiej.
Zrewitalizowana wyspa stała się od ubiegłego roku strefą przyjazną przede wszystkim dla pieszych, turystów i rowerzystów, którzy coraz chętniej spędzają tam czas.
Od ubiegłego roku na Rynku można również wypożyczyć rowery cargo.
Bydgoscy rowerzyści na przejściach z sygnalizacją mogą też korzystać ze specjalnych podpórek.
Zamontowaliśmy je już na Osiedlu Leśnym. Będą one standardem przy nowych inwestycjach.
Planujemy postawić kolejne przy okazji budowy nowych mostów na Brdzie oraz związanej z nią modernizacji torowiska na ul. Toruńskiej i Perłowej.
Nadal aktywnie współpracujemy i planujemy dalsze działania inwestycyjne na terenie miasta w porozumieniu z Zespołem do spraw polityki rowerowej.