Ostatnie przygotowania do otwarcia wiaduktu.
Pomyślnie zakończyły się próby obciążeniowe nowego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej.
Wykonana została jezdnia, chodniki i balustrady. Obecnie trwają prace odbiorowe.
Po uzyskaniu wymaganych pozwoleń, ruch aut na obiekcie zostanie przywrócony.
Kontynuowane będą już tylko ostatnie prace przy chodniku i nasypach.
W mijającym tygodniu na wiadukcie ułożona została nawierzchnia z asfaltu na obiekcie i dojazdach.
Zamontowane zostały tez bariery ochronne i docelowe oświetlenie.
Wymalowane zostało oznakowania poziomego na jezdni i ciągu pieszo-rowerowym.
Pomalowane zostały też balustrady.
Obecnie trwają prace odbiorowe wykonanych robót.
Po uzyskaniu wszelkich wymaganych pozwoleń, trasa będzie mogła zostać udostępniona do ruchu.
Kontynuowane będą jeszcze ostatnie prace przy chodniku, schodach i nasypach.
Dopiero po zakończeniu tych robót, będzie można udostępnić przejazd pod obiektem.
W ciągu ostatnich miesięcy powstało „lustrzane odbicie" obiektu istniejącego po stronie wschodniej - oddanego do użytku przed 3 laty.
Koszt realizowanej obecnie inwestycji to 29 mln zł.
Po odbiorach, nowy obiekt będzie na 15-letniej gwarancji.
Wykonawcą wybranym w drodze przetargu jest firma Mostostal Kielce, która wcześniej przebudowała między innymi wiadukt Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy łączący Wyżyny ze Wzgórzem Wolności.
Przyspieszamy z przebudową ulic gruntowych. Wkrótce kolejne zadania - pełna lista
Ruszamy z III edycją wieloletniego programu utwardzaniu ulic gruntowych.
W pierwszej kolejności przeprowadziliśmy badania gruntowe, które są podstawą wyboru technologii przebudowy konkretnych ulic na bydgoskich osiedlach.
W ciągu najbliższych trzech lat planujemy zrealizować około nowych 50 zadań.
Od 2015 roku utwardzanie dróg gruntowych w Bydgoszczy odbywa się przede wszystkim w ramach wieloletniego programu. Lista ulic do przebudowy powstaje zawsze według obiektywnych kryteriów.
W 2018 roku przyspieszyliśmy realizację robót dzięki zastosowaniu płyt ażurowych.
Przez ostatnie osiem lat utwardziliśmy ponad 50 kilometrów dróg, co stanowi 26% wszystkich dróg gruntowych w Bydgoszczy.
Przekłada się to na utwardzenie około 100 odcinków ulic.
W porównaniu do roku 2015, liczba mieszkańców, którzy są zameldowani przy drogach gruntowych zmniejszyła się o prawie połowę.
Oprócz wieloletniego programu utwardzania ulic gruntowych pomagają również inne rozwiązania m.in. inicjatywy lokalne, program BBO, przedsięwzięcia realizowane we współpracy z prywatnymi inwestorami, budowa ulic osiedlowych przy okazji dużych zadań inwestycyjnych.
W tym roku po konsultacjach ze społecznikami i radami osiedli, powstała nowa wersja wieloletniego programu utwardzania gruntówek, która zakłada m.in. utrzymanie obiektywnych kryteriów z niewielkimi modyfikacjami oraz wykorzystanie bardzo dobrych doświadczeń z pilotażowego stabilizowania części ulic płytami ażurowymi.
Nowa lista kryteriów oraz ulc została opublikowana w kwietniu bieżącego roku.
Więcej informacji na ten temat znajduje się TUTAJ.
Płyty ażurowe wymagają dużej przepuszczalności gruntu dlatego w pierwszej kolejności zleciliśmy badania geotechniczne na ulicach zaplanowanych do przebudowy.
Ich wyniki stały się podstawą wyboru konkretnej technologii.
LISTA ULIC DO REALIZACJI [pdf]
Warto wiedzieć
W tym roku zleciliśmy już kilka pakietów zadań związanych z utwardzaniem ulic. W budżecie Miasta na ten cel zabezpieczonych zostało aż 50 mln zł.
Na wielu ulicach trwają już prace budowlane (m.in. na ul. Kromera, Iławska, Janowiecka, Kętrzyńska, Żeromskiego, Charzykowska, Szamarzewskiego, Baranowskiego, Piaski).
Część zadań jest na etapie przetargu (Gersona, Syrokomli, Pogodna) a dla kolejnych zadań powstaje dokumentacja projektowa.
Wymieniamy tramwaje na nowe. Pierwszy już gotowy!
Dziś w nocy przyjedzie do zajezdni pierwszy z 40 zakupionych tramwajów.
Tak duże zamówienie, na które pozyskaliśmy unijne fundusze, pozwoli wymienić cały tabor tramwajowy na nowy.
Pojazdy powstają w bydgoskiej fabryce PESA.
Pierwszy pojazd zostanie przywieziony na ogromnej lawecie do zajezdni MZK przy ul. Toruńskiej jeszcze dziś w nocy (22/23.08).
Nowy Swing różni się od poprzednich pojazdów tego typu, dlatego będzie wykorzystywany na początku do szkoleń obecnych i przyszłych motorniczych.
Wszystkie zamówione pojazdy będą niskopodłogowe, wyposażone w klimatyzację, najnowocześniejsze systemy informacji pasażerskiej, wi-fi i ładowarki do urządzeń mobilnych.
Wraz z tramwajami zamówiliśmy też specjalistyczne wyposażenie obsługowe, pakiet eksploatacyjno-naprawczy i świadczenia dodatkowe.
W tym roku zgodnie z kontraktem PESA dostarczyć ma 10 nowych "niskopodłogowców".
Pozostałe 30 pojazdów będzie sukcesywnie dostarczana na zajezdnie w kolejnych miesiącach.
Cały kontrakt sfinalizujemy w 2025 roku.
Dzięki temu przedsięwzięciu wymienimy cały tabor na nowy, a 30-letnie „Kosntale" zastąpimy nowoczesnymi tramwajami.
Nadrobiliśmy duże zaległości
Do 2010 roku w Bydgoszczy mieliśmy tylko dwa nowoczesne tramwaje.
Reszta floty składała się z wysłużonych „Konstali".
W ciągu ostatniej dekady udało się nam nadrobić te zaległości. Zakupiliśmy 33 nowe tramwaje.
Zbudowaliśmy też nowe linie tramwajowe do dworca kolejowego, Fordonu oraz wzdłuż ul. Kujawskiej.
Kontynuujemy budowę przystanków wiedeńskich.
Działamy dalej
Intensywnie przygotowujemy się do dalszego wzmacniania tego środka transportu.
Obecnie dobiega końca budowa mostu tramwajowego nad Brdą oraz torowiska na ul. Perłowej i ul. Toruńskiej.
Trwa przetarg na rozpoczęcie modernizacji zajezdni tramwajowej.
Projektujemy też nową linię tramwajową na Szwederowie.
Nowe Swingi w liczbach:
• Żywotność pojazdu - do 35 lat
• Prędkość maksymalna - do 80 km/h
• Niska podłoga - 100 %
• Liczba zakupionych pojazdów – 40 sztuk
• Wartość całego kontraktu – 431,2 mln zł
Kolejny odcinek ulicy Gersona z chodnikiem i parkingami
Zlecamy budowę kolejnego odcinka ul. W. Gersona na Górzyskowie.
Ogłosiliśmy właśnie przetarg na roboty budowlane.
Zadanie do realizacji wybrali mieszkańcy w czasie głosowania na Bydgoski Budżet Obywatelski.
Powstanie tam nowa jezdnia, chodniki i miejsca parkingowe.
Dla ulicy już wcześniej powstała niezbędna dokumentacja.
Pozwoliło to zrealizować w 2019 roku pierwszy etap inwestycji od strony ul. Grobla. Przebudowaliśmy odcinek o długości około 150 metrów. Od strony istniejącej zabudowy jednorodzinnej wybudowaliśmy chodnik oddzielony od jezdni pasem zieleni, zbudowaliśmy 3 zatoki postojowe, zjazdy publiczne i indywidualne, dojścia do posesji, próg zwalniający i elementy odwodnienia ulicy. Zasadzone zostały nowe drzewa i krzewy.
Te prace pochłonęły 570 tysięcy złotych.
Teraz chcemy zlecić kolejny etap inwestycji.
Kostką utwardzony ma zostać odcinek od strony ul. ks. Skorupki, gdzie znajduje się kilka budynków wielorodzinnych.
Powstaną również dodatkowe miejsca postojowe.
Po wyborze wykonawcy i podpisaniu umowy prace projektowo-budowlane zajmą około roku.
W poprzednich latach na terenach rekreacyjnych pomiędzy ulicami W. Gersona i J. Kossaka zrealizowano kilka innych inwestycji z Bydgoskiego Budżetu Obywatelskiego.
To między innymi skatepark, nowe oświetlenie, alejki, plac zabaw, wybieg dla psów i miejsca parkingowe.