Rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania - poprawa bezpieczeństwa
W ramach rozszerzenia Strefy Płatnego Parkowania planujemy poszerzyć istniejące strefy ograniczonej prędkości i wprowadzić też nowe.
Zdecydowanie poprawi to bezpieczeństwo na wielu ulicach osiedlowych.
Strefy ograniczonej prędkości w których obowiązuje 30 km/h, stosuje się w strefach o dużym natężeniu ruchu pojazdów i pieszych. Na bydgoskich ulicach pojawią się jednak nie tylko znaki ograniczające prędkość ale też skrzyżowania równorzędne, zmiany kierunków ruchu i miejscowe przewężenia.
PROJEKTOWANE STREFY OGRANICZONEJ PRĘDKOśCI - LOKALIZACJE
Nowe projektowane obszary stref:
1. Obszar pomiędzy ulicami: Graniczna – Władysława Łokietka - Królowej Jadwigi – Grunwaldzka;
2. Obszar ulic: Jana Sobieskiego – Tadeusza Rejtana;
3. Obszar ulic: Śniadeckich – Ślusarska;
4. Obszar pomiędzy ulicami: Pomorska – Jana i Jędrzeja Śniadeckich – Pl. Piastowski – Gen. Józefa Sowińskiego – Mazowiecka;
5. Obszar pomiędzy ulicami: Gdańska – Jagiellońska – 3 Maja – Zygmunta Krasińskiego;
6. Obszar ulic: Andrzeja Szwalbego – Karola Libelta – Hugo Kołłątaja;
7. Obszar pomiędzy ulicami: Markwarta – Al. Ossolińskich – Adama Mickiewicza – Ignacego Jana Paderewskiego – Stanisława Staszica;
8. Obszar ulic: Sportowa – Fryderyka Chopina – Karola Szymanowskiego;
9. Obszar ulic: Józefa Wybickiego – Powstańców Śląskich;
Poszerzenie stref:
1. Poszerzenie istniejącej strefy na ul. Racławickiej – Ogrodowej – Rycerskiej.
Strefą zostanie objęty cały obszar pomiędzy ulicami: Zygmunta Augusta – Pomorska – Gen. Józefa Sowińskiego – Hetmańska
2. Poszerzenie istniejącej strefy na ul. Fryderyka Chopina – Mieczysława Karłowicza.
Strefą zostanie objęty cały obszar pomiędzy ulicami Jagiellońska – Jana Pestalozziego – Marii Skłodowskiej -Curie – Fryderyka Chopina
3. Poszerzenie strefy na ul. Dolina o ul. Miedza
Pojedyncze ulice objęte strefą:
1. Ul. Krakowska
2. Ul. Oskara Kolberga
MAPA [wersja pdf]
kliknij aby powiększyć
Jedź ostrożnie
Nadmierna prędkość pojazdów, szczególnie w obszarach zabudowanych jest głównym zagrożeniem dla bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Dzieje się tak z następujących względów:
- przy wyższej prędkości jazdy, kierowca ma mniej czasu na przetworzenie informacji odbieranych z otoczenia;
- im wyższa prędkość tym dłuższa droga hamowania.
- im wyższa prędkość pojazdu tym trudniej uniknąć zderzenia;
- wraz ze wzrostem prędkości zawęża się pole widzenia kierowcy, a więc maleje jego zdolność do odbierania informacji z drogi i otocznia;
- im wyższa prędkość jazdy, tym poważniejsze są obrażenia u ofiar wypadków.
Przy potrąceniu pieszego z prędkością 50 km/h prawdopodobieństwo, że poniesie on śmierć, jest dziewięć razy większe niż przy prędkości 30 km/h.
Zmniejszenie średniej prędkości pojazdów o 5% powoduje spadek ogólnej liczby wypadków o 10% a wypadków ze skutkiem śmiertelnym o 20%
[FILM] Bądź z nami na bieżąco
Przypominamy, że najświeższe informacje z inwestycji drogowych realizowanych na terenie Bydgoszczy oraz zmiany w komunikacji miejskiej, możecie Państwo śledzić również na naszych oficjalnych kontach społecznościowych ZDMiKP - Facebook, Instagram, Twitter oraz YouTube.
Serdecznie polecamy
[FILM] Raport z budowy mostów nad Brdą
Do Bydgoszczy zwożone są pierwsze segmenty nowego mostu drogowego i montowane na wykonanych wcześniej filarach i podporach.
Jednocześnie wykonawca robót firma Trakcja SA wdraża nową organizację ruchu na połoduniowym brzegu rzeki. Umożliwi to rozbudowę skrzyżowania ulic Toruńskiej i Kazimierza Wielkiego.
Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ
Przebudujemy 20 bydgoskich ulic.
Jesteśmy gotowi do dokończenia rewitalizacji ulic na Starym Mieście.
Złożyliśmy wniosek o dofinansowanie tych inwestycji środkami centralnymi. Otrzymaliśmy zakładane 30 mln zł więc prace budowlane mogą ruszyć jeszcze w tym roku.
Do programu zgłosiliśmy zadania, które posiadają gotową dokumentację i niezbędne pozwolenia.
Zadania są dofinansowane w 50%, pozostała część będzie opłacona z budżetu miasta Bydgoszczy.
W projektu zaplanowanliśmy przebudowę 20 bydgoskich ulic.
Bardzo ważnym elementem jest dokończenie przebudowy historycznego układu ulic na Starym Mieście (m.in. ul. Pod Blankami, Grodzkiej, Jan Kazimierza). To niezbędny element kompleksowej rewitalizacji Salonu Bydgoszczy.
Kolejną grupę zadań stanowią ulice ułatwiające dojazd do ważnych obiektów użyteczności publicznej (Iławska, Kromera).
Ostatnią najliczniejszą grupę ulic do przebudowy stanowią drogi bez twardej nawierzchni.
Będzie to ważne uzupełnienie innych miejskich programów, które pozwoliły w ostatnich latach utwardzić ponad 120 ulic o łącznej długości ponad 35 kilometrów.
Ulice zaplanowane do przebudowy:
1. ul. Grodzka
2. ul. Przy Zamczysku
3. ul. Pod Blankami
4. ul. Jana Kazimierza
5. ul. Przyrzecze
6. ul. Malczewskiego
7. ul. Zaułek
8. ul. Iławska (odcinek prostopadły do ul. Fordońskiej)
9. ul. Janowiecka
10. ul. Kętrzyńska
11. ul. Ciechocińska
12. ul. Żeromskiego
13. ul. Charzykowska (od Bruskiej do Wiejskiej)
14. ul. Szamarzewskiego (od Piaski do Błotnej)
15. ul. Baranowskiego ( od Smukalskiej do Baranowskiego 71)
16. ul. Piaski (odcinek od Szamarzewskiego - do Piaski 8)
17. ul. Kotowicza
18. ul. Kromera
19. ul. Pogodna
20. ul. Syrokomli